Sunday, November 29, 2009

KOMSPIRASI TOK GURU? SIAPA DALANG DISEBALIK PERANCANG!


Kecoh sana sini asyik membicarakan perihal konspirasi mahu menjatuhkan Tok Guru Menteri Besar Kelantan.

Malah, Tok Guru sendiri mengesahkan kewujudan konspirasi tersebut dan Tok Guru mengintrokan perancang itu sebagai "Kolonel Mat".

. Dalam pada itu, Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata Nik Aziz tidak sepatutnya ditekan untuk menamakan penggantinya dan semua kenyataan pemimpin PAS mengenai perkara itu mesti dihentikan.“Jangan paksa Tuan Guru mencadangkan penggantinya. Beliau tentu mempunyai perkiraan, perhitungan dan kebijaksanaan sendiri untuk memilih masa yang sesuai untuk mencadangkan siapa penggantinya,” kata beliau.

Ayid>siapakah "Kolonel Mat"? itu tidak penting. "Kolonel Mat" hanya perancang. setiap perancang, pasti ada dalang. yang lebih penting adalah "siapa dalang di sebalik konspirasi ini?"hingga membawa kepada Tok Guru mendedahkan nya

“Usaha ini bukan baru, usaha ini selama-lama. Kita parti ni seperti orang berniaga, kalau kita pergi ke kedai A dia nak jatuh kedai B, pergi kedai B dia nak jatuh kedai A.
“Begitu juga parti politik, saya bawa parti Islam. Kita ada Ibrahim Libya, kena bunuh. Kita ada 13 Mei Tok Guru di Kelantan ini kena 'bubuh' dalam ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri),” katanya kepada pemberita ketika ditemui di kediaman beliau di Pulau Melaka, semalam.

Ditanya siapa dalang di sebalik konspirasi tersebut, beliau berkata: “Ini cerita lama. Saya sebut nama (Kolonel Mat) semalam fasal ini barang sah dan sahih."

Mursyidul Am Pas itu menyifatkan dalang itu sebagai salah seorang yang khianat kepada Kelantan.

Beliau diminta mengulas mengenai laporan sebuah akhbar mengenai dakwaannya mengenai konspirasi untuk menjatuhkannya itu ketika berucap pada Majlis Penghayatan Hari Wukuf di Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan (Putik) di sini, kelmarin.

Sebelum ini, timbul pelbagai polemik dalam Pas Kelantan, bermula dengan isu Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), diikuti dengan dakwaan Timbalan Pesuruhjaya II Pas negeri, Datuk Husam Musa bahawa wujud konspirasi untuk menjatuhkannya dengan melaga-lagakan beliau dengan Nik Abdul Aziz.



4 comments:

Unknown said...

Yang pasti Kolenal Mat itu rasanya mesti dari Parti Lawan.

Pemburu Syahid said...

Salam ayid.....artikel cedok cedok ker?

Takper. Bersama kita pertahankan jemaah ini daripada musang dan anai anai.

Anonymous said...

sekarang yang bersungguh-sungguh memperjuangkan isu royalty minyak kelantan adalah Tok Guru & Husam namun kita dapat lihat sekarang ada konspirasi untuk menjatuhkan mereka berdua. setiap hari media & blogger mengerang Nik Aziz & Husam. kononnnya Husam nak jatuhkan nik aziz lah, husamlah mengebab kemelut kelantan lah, husam itu, husam ini.

nak sekarang Husam terpaksa berdiam dan nik aziz pula tidak boleh focus dalam meguruskan pentadbiran kerana serangan-serangan jahat ini.

yang peliknya, dimana pas pusat dalam hal ini?? senyap sunyi je!!!

Anonymous said...

Apabila ada Kolonel Mat, mesti ada ketuanya yang berpangkat Jeneral. Mesti juga ada pembantu-pembantu yang berpangkat Leftenan Kolonel, Mejar, Kapten, Leftenan, Sarjan Mejar dan sebagainya.

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak