Friday, April 20, 2012

HUHU MALAYSIA DUDUK PUN TAK BOLEH. BUAT MAKSIAT BOLEH DI MANA JOM TENGOK

Sila klik gambar untuk dibesarkan

BERITA BAIK UNTUK PESERTA BERSIH 3.0

EHSAN: http://cenangau.blogspot.com/2012/04/berita-baik-untuk-pejuang-demonstrasi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FARTP+%28Cenangau%40blogspot.com%29

Nak bawa mana pulak kerusi tu. Lari malam pulak haha


Hamidah Gunakan Majlis Baca Yasin Untuk Ganggu Ceramah Pakatan Rakyat

Tiba-tiba ada kawan menalipon saya beritahu saya yang 7 khemah didewan Sungai Rokam tu sudah dipunggah pergi.

Saya mula panik, stat kereta lalu menuju ke 'tempat' untuk memantau keadaan.Kemana pula Hamidah ngangkut khemah yang tujuh itu? Dah tak mandang pun!

7 khemah Hamidah di dewan telah pun dipunggah keluar


Hanya hanya kerusi sahaja yang tinggal

Saya pun menunggu, kalau-kalau nanti pekerja yang mengemaskan khemah ini datang semula untuk mengankut kerusi yang masih ada tu.Saya memerhatikan dari depan markas saya sambil melihat kawan-kawan membuat persiapan untuk ceramah kami esok.

Nasib saya baik, tidak lama kemudian yang ditunggu-tunggu pun tiba. Saya pun bergegas pergi mendapatkannya.

orang lori datang dan memasukan kerusi keatas lori

"Kenapa khemah tu dibuka tiba-tiba saja Yop?" tanya saya kepada pekerja yang sedang sibuk mengangkat kerusi tu.

"Entahlah", katanya." Midah suruh pasang ke Changkat Larang", sambungnya lagi.

"Rugilah teman , ingatkan nak dapat makan percuma malam esok kat sini," balas teman.

"Nun ada kat sana," dia memuncungkan melutnya ke arah rumah Ketua Wanita Umno Sngai Rokam, Puan Maimunah.

"Itu ceramah PAS, mana ada jamuan makan percuma," teman nak mendapat kepastian darinya.

"Tu, rumah Maimunah, Midah buat bacaan Yasin kat sana, ada makan-makan," terangnya.

Sedang mengira jumlah kerusi sebelum dibawa pergi

Kami di markas meneruskan perancangan kami.Diaorang nak baca Yasin malam tu bacalah.Majlis kita akan terus dijalankan sepertimana yang dah dirancangkan.Merka tidak pernah buat majlis baca Yasin seperti kali ini - Pasang khemah di rumah jiran sebelah.Bukan buat dalam rumah seperti mana lazimnya.

Apa yang pasti, majlis baca Yasin itu adalah tajaan Hamidah untuh cuba menggunakannya sebagai alasan untuk dijadikan isu nanti.Tetapi, kita sudah ada cara bagaimana untuk menghadapinya.Percayalah, Hamidah tetap akan kantoi dengan izin Allah.

Kami tetap dengan kerja-kerja kami -
persedian untuk ceramah malam esok
Seterusnya: http://alhusseyn51.blogspot.com/2012/04/hamidah-gunakan-majlis-baca-yasin-untuk.html

Zaman Nabi Musa Dan Harun Allah Turunkan Bakarah ( Lembu Betina ) jadikan Pengajaran Pada Orang-orang Israel.... Zaman Sekarang Allah Turunkan Lembu N

Waka waka waka
Somdollest dah kena sondol


Thursday, April 19, 2012

Apa barang lu pompuan pun mahu tumbuk dan tampar

KUALA LUMPUR: Kumpulan mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka sanggup berdepan apa sahaja risiko termasuk dikasari bagi menuntut pendidikan percuma.

Pengerusi Mahasiswa Bangkit, Mohd Syahid Mohd Zaini (gambar) berkata, serangan sekumpulan samseng terhadap mereka awal pagi tadi tidak mematahkan semangat mereka untuk terus berkhemah di situ sehingga 28 April dan sehingga tuntutan mereka didengari.

"Kami sanggup menghadapi pelbagai perkara, kami sanggup dikasari dan kami redha tapi semangat kami tak akan pudar untuk menuntut pendidik percuma.

"Kami buat semua ini bukan untuk kepentingan kami tapi demi kepentingan mahasiswa dan ibu bapa yang tidak berkemampuan. Lagipun kami yakin kami tidak membuat perkara yang bercanggah dengan undang-undang," kata beliau pada sidang media di Dataran Merdeka, hari ini.

Beliau juga memberitahu, sebanyak lima laporan polis telah dibuat pagi tadi berhubung insiden serangan itu.

Kira-kira jam 2.30 pagi tadi, sekumpulan antara 40 hingga 80 samseng berpakaian serba hitam menyerang perkhemahan mereka dan mengeluarkan kata-kata kesat.

Samseng itu turut meroboh khemah, memukul mahasiwa dan orang ramai yang menyokong perkhemahan dengan menumpu sasaran terhadap mereka yang membawa kamera dan perakam video.

Kejadian itu menyebabkan seorang lelaki terpaksa dihantar menaiki ambulans ke hospital manakala beberapa orang termasuk mahasiswi ditendang, ditampar dan ditumbuk.

Mengulas kejadian itu, Syahid berkata, mahasiswa mengecam tindakan yang disifatkan sebagai budaya samseng itu.

"Kami mengecam keras tindakan kurang ajar mereka dan berharap polis menyiasat perkara ini secara adil," katanya.

Ditanya sama ada samseng tersebut diketuai oleh individu yang sama dalam serangan di Jalan Kebun, Klang, Syahid berkata pihaknya tidak dapat mengenal pastinya kerana kebanyakan rakaman dimusnahkan oleh mereka.

"Ada orang beritahu kami, dia orang sama berdasarkan rakaman yang sempat dimuatnaik ke facebook tapi kami tak dapat cam. Mungkin boleh diteliti lagi," katanya.

Jaga keamanan tanggungjawab siapa?

Sementara itu, Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) menempelak kenyataan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin yang meminta mereka tidak menagih simpati apabila berlaku perkara yang tidak diingini.

"Saya nak tanya, soal menjaga keamanan dan keselamatan orang awam, siapa?

"Kenapa polis yang ada boleh berjaga di tepi-tepi jalan tapi bila berlaku serangan, mereka hanya melihat dan tidak mengambil apa-apa tindakan.

"Respons yang diberikan menteri itu sangat tidak bertanggungjawab," tegasnya.

Dalam kejadian itu, samseng turut melontar kata-kata kesat dan mencampakkan cermin mata aktivis sosial, Fahmi Reza manakala rakannya, Boon Kia Meng, seorang pensyarah institusi pengajian tinggi swasta, ditumbuk.

Pemuda PAS datang beri semangat

Dalam pada itu, beberapa orang Pemuda PAS Pusat diketuai setiausahnya, Khairul Faizi Ahmad Kamil menziarah mereka awal pagi tadi.

Beliau memberikan kata-kata semangat kepada peserta perkhemahan untuk terus bertahan sehingga tuntutan mereka didengar.

Harakah

[SUSULAN] Skandal Shafie Apdal & Zahida - Siasat Sumber Wang Tunai Jutaan Ringgit

Waka waka Enak jadi Bapak Menteri bisa jadi kaya aduh

Parti Keadilan Rakyat (PKR) mempersoalkan pemberian wang tunai sebanyak RM1.5 juta oleh seorang menteri kanan kebinet kepada seorang artis yang terkenal dengan imej seksi hanya dalam tempoh empat bulan.

Ahli Parlimen Ampang Zuraida Kamarudin berkata, transaksi wang yang telah berlaku dalam tempoh empat bulan antara Oktober 2011 hingga Januari 2012, di mana pada Oktober sebanyak dua transaksi dibuat dengan jumlah RM36,000 dan RM22,000.

Bukan itu sahaja katanya, pada November 2011 pula sebanyak RM112,000, Disember sebanyak RM330,000 dan Januari tahun ini sebanyak RM510,000 telah dimasukkan ke dalam akaun peribadi artis terbabit.

"Jadi kalau saya jumlahkan lebih kurang RM1.5 juta di masukkan ke akaun artis berkenaan dalam tempoh empat bulan," dedahnya dalam sidang media di lobi parlimen hari ini bersama-sama Ahli Parlimen Lembah Pantai, Ahli Parlimen Subang dan artis Dayangku Intan yang baru menyertai PKR.

Dayangku Intan [kiri sekali] dalam sidang media PKR di lobi Parlimen hari ini


Jelas Zuraida, artis berkenaan juga dikatakan memiliki tiga kereta mewah seperti BMW, toyota Harrier, dan porsche juga sebuah rumah bernilai jutaan ringgit.

Zuraida tidak mahu mengambil tahu hubungan intim dan peribadi menteri terbabit dengan seorang artis itu, tetapi apa yang perlu ditekankan adalah dari mana menteri berkenaan memperoleh wang sebanyak itu berdasarkan transaksi kepada artis tersebut.

Zuraida mendedahkan maklumat itu berdasarkan laporan polis yang telah dibuat oleh pemandu peribadi artis terbabi ekoran tindakan artis tersebut yang membuat laporan polis menuduh beliau melarikan duitnya RM200,000 pada 3 Mac lalu.

Di dalam laporan polis yang dibuat pada 13 Mac lepas, pemandu itu mendakwa artis berkenaan telah membuat laporan palsu terhadapnya kononya beliau melarikan wang itu.

Justeru, Zuraidah meminta menteri berkenaan menjawab persoalan yang beliau bangkitkan itu.

"Daripada sumber mana beliau peroleh wang tunai berjuta ringgit, dan sebagai seorang menteri beliau bertanggungjawab kepada rakyat Malaysia dan harus jelaskan dari mana sumber beliau,"
katanya. -HD

Ulasan GB

Kalau wang tunai sebanyak RM1.5 juta diberikan kepada "kekasih gelap", kemudian dengan pemilikan tiga kereta mewah seperti BMW, toyota Harrier, dan porsche, berapa pula wang tunai dan wang bukan tunai yang dimiliki oleh menteri berkenaan?

Benar, ia perlu dijelaskan dan disiasat. Habis wang rakyat dibelasah oleh menteri-menteri UMNO BN ini.... Pun masih ramai rakyat yang bingai masih sokong dan undi UMNO/BN. Lembu pun terperanjat ada spesies manusia yang lebih bodoh dari mereka!


Laporan sebelum ini
klik untuk baca


http://greenboc.blogspot.com/2012/04/susulan-skandal-shafie-apdal-zahida.html

Tuesday, April 17, 2012

Pelancaran UMNO junior. Ini aje yang nak masuk kut


Kaka kaka kakaka
Memang UMNO ini samdolest betul, ada ke patut
BudakSekolah di buat macam ini

Monday, April 16, 2012

Kenapa Biarkan mereka begini? Tak kesian ke

Kaka kaka

Jemput budak Sekolah tapi jadi macam ini

Bg mkn kat tepi longkang je? low class la mb perak ni..kata bajet byk..apa brg bg mkn budak2 pencacai kat tepi longkang je

Sunday, April 15, 2012

penguasda DBKL mengasari salah seorang adik pelajar..

Pelajar2 masih bertahan walaupun terjadi pergelutan dgn penguasa DBKL yg bertindak merampas khemas mrk

PM Jangan tinggalkan kami. Nak terbang kat mana

UMNO dah nak jadi Cikgu dan murid jadi karton
Edar Buku Komik kepada Sekolah
Dah Hilang akal UMNO ini

UMNO guna Budak Sekolah untuk raih sokongan. Akhir nya melibatkan 1 nyawa

Sila klik gambar untuk dibesarkan jika anda rabun hihihi

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak