Saturday, November 10, 2012

Najib Rayu kekalkan kesinambungan Pemerintah. Siapa sokong angkat tangan hahaha

Kecian dia hahaha


Ku jejak langkah berliku

f" width="500">

Hanya BN akan kekalkan sekolah Cina, kata Muhyiddin . SAR APA MACAM TPM BOLEH CERITA SIKIT

Muntah aku dengar kenyataan macam ini. Selalu dengar kat kedai kopi aje baca kitab surat 

khabar, ha ha tngok kalau bukan UMNo siapa nak tolong. Kini pemimpin no 2 mereka pun 

sama

Hanya BN akan kekalkan sekolah Cina, kata Muhyiddin. BN j

uga yang sekat SAR jangan 





lupa..... puittttt. Apa kalau PR mmerintah sekolah cina leboh. ?




SERI KEMBANGAN, 9 Nov — Tan Sri Muhyiddin Yassin (
gambar) berkata hanya kerajaan Barisan Nasional (BN) akan mengekalkan sekolah Cina dan menggesa masyarakat Tiong Hua menolak sikap pembangkang yang mempolitikkan isu pendidikan.
Timbalan perdana menteri (TPM) juga memberi jaminan tidak akan terdapat mana-mana aliran pendidikan yang akan dipinggirkan seiring dengan Pelan Induk Pendidikan Kebangsaan 2013-2025 yang dilancarkan dua bulan lalu.
“Saya memberi jaminan dibawah kerajaan BN, sekolah Cina akan kekal.
“Dan kerajaan kerajaan akan meneruskan usaha untuk membantu pembangunan sekolah jenis kebangsaan Cina berasaskan keperluan sebenar masyarakat Cina,” kata Muhyiddin semasa merasmikan Pesta Buku Cina Sedunia Ke-14 di The Mines petang tadi.
Dalam pada itu, Muhyiddin juga berharap masyarakat Cina tidak terpedaya dengan mainan politik sempit oleh pembangkang.
“Justeru itu, saya berharap masyarakat Cina tidak terperangkap dengan agenda politik pembangkang yang suka mempolitikkan isu pendidikan untuk kepentingan mereka sendiri.
“Janganlah kita memperjudikan masa depan anak kita dan juga negara kita yang tercinta ini,” ujar Muhyiddin lagi.


http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hanya-bn-akan-kekalkan-sekolah-cina-kata-muhyiddin/

Wednesday, November 7, 2012

Putar Belit Kenyataan Nurul Izzah, Media Umno Gila - Pengerusi Shura


Pengerusi Sekretariat Himpunan Ulama Rantau Asia (Shura), Abdul Ghani Shamsudin mempersoal tahap kewarasan media Umno apabila sanggup memutar belit kenyataan Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar sehingga ada yang mempertikai akidahnya.

Katanya, media Umno seolah-olah diperalat supaya memesongkan pemikiran rakyat kepada parti pemerintah semata-mata pilihan raya semakin hampir.

“Media Umno dah dekat-dekat pilihan raya ini, tahap kesiuman mereka semakin rendah. Oleh kerana itu, kita kena check (semak) dulu apa yang disiarkan mereka.

“Kalau mereka tak tahu pasal agama, jangan berani putar belitkan kenyataan terutama melibatkan soal agama,” katanya ketika dihubungi.

Tegas beliau, tiada apa yang perlu diisukan berhubung kenyataan Nurul Izzah sedangkan beliau hanya menyebut perkara asas dalam surah al Baqarah mengenai beragama.

“Apa yang diperkatakan Nurul Izzah itu betul, cuma mereka (media) putar belit. Tindakan mereka mengaitkannya dengan isu murtad sama sekali tidak betul kerana isunya sekarang kebebasan agama.

“Murtad isu lain…maksudnya ia tertakluk kepada yang sudah beragama Islam. Jadi kenapa media kaitkan isu ini pula,” jelas beliau.

Abdul Ghani berkata, tujuan sebenar media kawalan Umno bukan mahu membela agama, tetapi demi menjaga pemerintah yang di ambang kebangkitan rakyat.

“Tujuan media Umno itu jelas, mereka dipulun setiap hari untuk cari kesalahan parti pembangkang. Sebab itu mereka gunakan media BN untuk burukkan Pakatan Rakyat,” ujarnya. ~kd



Addin

UMNO dah tua baru nak main pondok pondok. Najib lancar Pondok 1 Malaysia

Haha  Najib dah nak belajar pondok kih kih


Monday, November 5, 2012

PULAK DAH FATHUL BARI SOKONG PULAK KENYATAAN SOI LEK HAHAHA

soi lek ada cakap ke hudud PAS dan Hudud Islam Fathul?.  Sepanjang dia kutuk hudud dia cuma kata Hudud tak ada kata hudud PAS, la ini hang mai tampil kata dia kutuk hududPAS pulak




Sunday, November 4, 2012

Bercakap macam tak ada Akidah. UMNO akan kuburkan TG Haji Hadi di Pekan? Takburnya mereka..


UMNO akan kuburkan TG Haji Hadi di Pekan? Takburnya mereka..


Semasa Pilihanraya Kecil Permatang Pauh dulu Khairy pernah berkata UMNO akan kuburkan DS Anwar Ibrahim di Permatang Pauh, tapi bila keputusan PRK keluar, Anwar tak terkubur tapi calon UMNO yang terkubur..

Kali ini bila Presiden PAS TG Haji Hadi dilaporkan mahu bertanding di Kawasan Parlimen Najib iaitu Pekan, ayat yang sama kedengaran lagi..

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang umpama "membunuh karier politiknya" jika mengambil pendirian untuk bertanding menentang pemilik kerusi Parlimen Pekan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, kata pemimpin Umno.

Ahli Parlimen Kota Belud Datuk Rahman Dahlan yang dihubungi The Malaysian Insider membayangkan Hadi akan menamatkan kariernya dalam politik dengan cara yang "amat memalukan" jika memilih Pekan sebagai lokasi untuk bertanding dalam pilihan raya umum ke-13 akan datang.

"Sebagai presiden parti, jika benar mahu bersara, pilih cara yang lebih baik ... bukan bersara dengan kekalahan.

"

Jika Hadi (gambar) bertanding di Pekan, dia tidak akan menang, tetapi bakal mengalami kekalahan besar," katanya.

Abdul Rahman bagaimanapun tidak melihat Najib, yang merupakan penyandang kerusi Parlimen Pekan akan tergugat jika bertanding menentang Hadi.

"Belum ada sejarah perdana menteri yang berkhidmat tewas di kerusi yang ditandinginya.

"Kalau Hadi mahu mencipta sejarah memalukan legasi kepimpinan PAS, saya alu-alukan beliau bertanding di Pekan," tambahnya.

Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman turut sependapat dengan Rahman malah menegaskan Ahli Parlimen Marang itu sudah terlalu "takbur" apabila menyuarakan hasrat untuk bertanding di Pekan.

"Siapa Hadi ... beliau terlalu angkuh ... Tuhan hanya nak uji sahaja, sekarang dia rasa hebat untuk lawan perdana menteri.

"Orang Pekan tidak kenal Hadi ... saya yakin Hadi akan mengalami kekalahan dengan majoriti terlalu besar," katanya.

Sementara itu, Ketua Penerangan Umno Johor, Datuk Samsul Bari Jamali hanya melihat tindakan Hadi itu sebagai "gimik politik" dan "retorik" menjelang pilihan raya umum.

Samsul Bari turut berkata, sekiranya Hadi benar-benar berhajat untuk bertanding di kawasan yang menjadi kerusi tradisi keluarga Najib itu, beliau tidak perlu menunggu keputusan parti, sebaliknya atas kuasa sebagai presiden, Hadi boleh memilih untuk bertanding di kawasan tersebut.

"Beliau presiden parti ... kenapa perlu tunggu parti ... kalau nak lawan, lawan betul-betul ... ini kononnya ingin tunjuk hebat.

"Dia (Hadi) presiden, dia yang buat keputusan ... tapi akhirnya serah kepada parti," katanya.

Samsul Bari turut menyindir Hadi yang belum tentu lagi akan menang sekalipun bertanding menentang calon Barisan Nasional (BN) selain Najib.

"Lawan calon lain beliau belum tentu akan menang ... saya tidak merasakan karier politik beliau akan tamat kerana Hadi tidak akan bertanding di Pekan," tegas Samsul Bari, dan menambah kenyataan Hadi itu semata-mata untuk menaikkan semangat anak-anak buahnya menghadapi pilihan raya umum.

Dipetik laporan Sinar Harian hari ini, Timbalan Ketua Umno Bahagian Pekan, Datuk Ishak Muhamad menyifatkan hasrat Hadi untuk bertanding di Pekan umpama "mimpi di siang hari."

Ishak menegaskan, Pekan adalah kubu kuat BN dan peluang Hadi untuk merampas kerusi Parlimen di situ tentunya amat tipis.

Sementara itu, Ketua Penerangan Umno bahagian, Datuk Abdul Manaf Sulong turut menyokong kenyataan Ishak yang mahu Abdul Hadi melupakan saja niatnya bertanding di Parlimen Pekan.

Abdul Manaf turut menegaskan perbandingan potensi kemenangan PAS di Parlimen Pekan berdasarkan Pilihan Raya Umum ke-10 pada 1999 tidak lagi relevan kerana keadaan di sana kini telah banyak berubah.

Sementara itu, Adun Chini, Datuk Abu Bakar Harun turut mengingatkan pemimpin veteran PAS itu supaya tidak bertanding di Pekan kerana yakin rakyat Pekan bijak memilih pemimpin yang mampu membela nasib mereka.

Najib menang tanpa bertanding di Pekan ketika berusia 24 tahun selepas kemangkatan bapanya, bekas Perdana Menteri Tun Abdul Razak pada 1976.

Beliau sebelum ini pernah menerima kemenangan dengan majoriti kecil dengan kurang daripada 300 undi di Pekan sewaktu Pilihan Raya Umum ke-10 pada 1999 ~ The Malaysian Insider

Semoga apa yang telah berlaku di Permatang Pauh akan berulang di Pekan pula hendakNYA..


Anak Sungai Derhaka:

TGHA bertanding di Pekan, Najib bertanding di Bukit Bintang

Pening pening tak ada tempat lain ke nak cari bertanding, kenapa Pekan kakaka.  Baru kau tahu Jib


TGHA bertanding di Pekan, Najib bertanding di Bukit Bintang

Takde kawasan lain ke Hadi ni nak cari?


Ura-ura Tok Guru Hadi Awang (TGHA) untuk bertanding di kawasan Parlimen Pekan amat menarik perhatian ramai termasuk diri saya sendiri. Jika benar apa yang di sebut oleh Presiden PAS itu akan terjadi maka BN terpaksa melakukan banyak perkara yang ‘unorthodox’ bagi menampung sokongan yang semakin mengecil terhadap UMNO dan Najib di seluruh negara. 

Tindakan TGHA itu sedikit sebanyak akan menjejaskan prestasi BN di Pahang dan akan memberikan impak yang bukan kecil kepada pengundi-pengundi di kawasan yang kini menjadi harapan kepada PR rakyat di negeri itu. Ada lapan kerusi parlimen yang dalam keadaan ‘reachable’ bagi PR di Pahang sebelum Hadi memberikan indikasi untuk bertanding di Pekan. Jika benar-benar TGHA pergi bertanding di Pekan maka harapan bagi lapan kerusi parlimen di Pahang untuk jatuh ke tangan PR akan bertambah cerah.

Keputusan saya bergantung kepada parti.
Pendeknya keputusan TGHA untuk bertanding di Pekan itu bukan sahaja menjadi isu besar kepada BN di Pekan, malahan ia akan menambahkan pengaruh dan rangsangan penyokong PR untuk memenangi kerusi-kerusi yang selama ini menjadi idaman PR di Pahang itu. Di antara kerusi-kerusi yang memberikan potensi besar kepada PR ialah Raub, Jerantut, Bera, Cameron Highland, dan beberapa yang lain selain dari mempertahankan kerusi Kuantan dan Indera Mahkota.
Mahu tidak mahu pertandingan di antara TGHA dan Najib ini mesti diakui sebagai ‘the fight of the titan’ dan Pekan akan menjadi kawasan yang menjadi fokus rakyat dalam PRU ini. Perlu diingat Pekan bukan semestinya satu kawasan yang mustahil bagi BN dikalahkan. Telah tercatat dalam rekod dan sejarah pilihanraya di negara ini yang BN pernah memenangi hanya 241 undi sahaja dalam pilihanraya 1999 dahulu.  Jika ‘aura’ kebangkitan rakyat meninggi, kedudukan Najib sebagai PM yang selalunya sudah untuk ditandingi akan hilang kerana rakyat bergerak seiring dan sehayun untuk menukar kerajaan yang sudah terpalit dengan persepsi buruk rakyat sekarang ini.
TGHA sudah pasti melalui jalan yang susah di Pekan dan ini boleh dianggapkan sebagai satu pengorbanan peribadi terhadap perjuangan PAS. Jika TGHA tewas sekali pun menghadapi Najib tetapi penyertaan TGHA di Pekan itu menambahkan kekuatan dan iltizam untuk PR meraih kemenangan di kawasan-kawasan lain di Pahang dan seluruh negara.
Bagi TGHA menang kalah itu adalah perkara biasa bagi pemimpin PAS selama ini. TGHA pernah kalah di Parlimen Marang, tetapi perjuangan tetap terus terlaksana sehingga ke hari ini. Kalah menang sudah menjadi mainan bagi pemimpin-pemimpin PAS dari dahulu hingga sekarang.
Dalam UMNO sekarang sedang sibuk mencari calon ‘winnable’ tetapi masalahnya UMNO itu sendiri sudah menjadi sebuah parti yang tidak ‘winnable’ lagi. Di sebaliknya PAS merupakan sebuah parti yang ‘winnable’ maka calon-calon yang diturunkan oleh parti itu dengan sendirinya menjadi ‘winnable’ kerana mereka mewakili parti yang amat ‘credible’ dan ‘winnable’.
PAS tidak seperti UMNO kerana kehadiran PAS di tengah masyarakat kini amat dirasai. UMNO tidak lagi dirasai kehadirannya kerana cawangan-cawangan UMNO tidak bergerak lagi kerana tidak mendapat sambutan di kalangan anak-anak muda dikampung-kampung lagi. Dalam UMNO hanya Presiden nya sahaja yang bekerja, mundar mandir ke hulu ke hilir keseluruh negara dan bercakap banyak yang tidak terbawa oleh badan beliau sendiri. Najib ke hulu ke hilir berjanji dengan semua orang sehinggakan janji-janji beliau itu membolehkan beliau mengalih dan memikul bumi yang besar ini. Bumi ini pun beliau berjanji akan mengalihkannya.
Tetapi kita jangan terlalu ghairah kerana PAS belum menentukan lagi samada membenarkan TGHA bertanding di Pekan atau pun tidak. Tetapi kenyataan TGHA yang beliau berkemungkinan ke Pekan untuk bertarung dengan Najib itu memberikan impak yang besar kepada suasana politik negara ini.
Rakyat sudah mula bertanya jika kepimpinan tertinggi PAS berani untuk bertanding dikawasan dan kubu UMNO seperti Pekan, tidak kah terfikir oleh BN untuk meminta Presiden UMNO bertanding di salah satu kawasan di Kuala Lumpur atau di mana-mana kawasan yang dianggap sebagai kubu PAS, PKR atau DAP?
Jika Lee San Choon, Presiden MCA suatu ketika dahulu berani bertanding bagi pihak BN di Seremban, kubu kuat DAP pada pilihanraya 1982 dahulu takkan lah Najib takut untuk bertanding dikawasan-kawasan yang selama ini kawasan tradisi mana-mana parti dalam Pakatan Rakyat pula
Najib yang begitu angkuh dengan program pembaharuan yang tidak terlaksana itu dan mengaku hebat sebagai PM yang terbaik dalam sejarah negara, beliau patut bertanding di Kuala Lumpur dan saya cadangakn supaya BN mendesak Najib bertanding dikawasan Bukit Bintang atau Siputeh.
Jika Najib bertanding di Kuala Lumpur dan menang, barulah beliau boleh dianggap sebagai hero UMNO seumur hidup. Tidak guna mengaku kuat tetapi tidak berani mengalih kawasan pilihanrayanya. Seseorang yang kuat dan diterima oleh semua pihak sepatutnya berani bertanding dimana-mana dan menang. 
Jika Najib berani bertanding di Bukit Bintang maka Chua Soi Lek dicadangkan bertanding di Seputih dan menang. Barulah terbukti kekuatannya dan Chua Soi Lek boleh bercakap besar. Setakat ini Chua Soi Lek hanya bercakap besar tanpa ada bukti untuk menunjukkan kehebatannya.
Begitu juga T Adnan Mansor, Setiausaha Agong UMNO dan BN. T Adnan pula bercakap bergegar-gegar maka saya cadangkan beliau bertanding PJ Selatan atau di Ipoh Timur. Jika beliau menang barulah boleh berkokok dari pagi hingga ke petang.
Aspan Alias

tgna sokong tgha lawan najib

TGNA!!! Menang atau kalah itu soal lain yang penting adalah sokongan beliau telah menunjukan keberanian


follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak