Saturday, February 4, 2012

Kami Sokong Tokguru: Nasihat Untuk Yang Bergelar Pemimpin

Najib& Rosmah semasa majlis Depavali

Isteri berhak menerima bimbingan dari suami dan tunjuk ajar serta nasihat darinya samada dari sudut pendidikan agama, pergaulan sesama saudara baik dari sebelah isteri mahupun suami, dengan jiran tetangga, cara berpakaian (menutup aurat - memakai tudung labuh hingga ke dada),
cara mengawal emosi dan sebagainya.

Suami juga berhak mengajar isteri cara mendidik anak dengan betul malah isteri dan anak-anak berhak mendapat contoh akhlak yang terpuji dari suaminya.

Rasulullah saw bersabda, "Barangsiapa yang beriman dengan Allah dan hari akhirat maka janganlah menyakiti jiran tetangganya, dan hendaklah kamu berpesan tentang berbuat baik terhadap perempuan kerana sesungguhnya perempuan ini dijadikan daripada tulang rusuk yang bengkok, sebengkok-bengkok tulang rusuk itu yang atasnya,

sekiranya engkau keras cuba membetulkannya ia akan patah dan jika sekiranya engkau membiarkannya dia akan terus bengkok, oleh itu maka hendaklah engkau sentiasa berpesan tentang berbuat baik kepada perempuan”. (Hadis Riwayat Abu Hurairah)


Tanggungjawab memimpin Keluarga dan memimpin Negara

Rasulullah saw bersabda, "Setiap orang di antaramu adalah pemimpin dan setiap orang akan dipertanggungjawabkan atas kepimpinannya, seorang imam adalah pemimpin atas umatnya, dan dia bertanggungjawab atas rakyatnya, seorang suami adalah pemimpin bagi keluarganya dan dia bertanggungjawab ke atas isteri dan keluarganya" (Hadis Riwayat Ahmad, Abu Dawud dan Tirmizi)

Firman Allah SWT, “Hai orang-orang yang beriman, jagalah dirimu dan keluargamu dari seksa api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu,
penjaganya malaikat-malaikat yang keras yang tidak menderhakai Allah atas perintah-Nya dan selalu taat pada apa yang diperintahkan kepada mereka” (Surah at-Tahrim, ayat 6)

Ayat dan hadis di atas jelas menunjukkan bahawa Najib adalah suami dan pemimpin yang bertanggungjawab menjaga ahli keluarganya termasuk isteri dan rakyatnya dari segala macam perbuatan dosa ataupun syirik. Ia juga menegaskan hak isteri dan rakyatnya untuk dijauhkan dari perbuatan dosa dan maksiat.

Jika isteri nyata telah melakukan perbuatan dosa maka wajiblah suami mengambil tindakan. Sama juga jika rakyatnya nyata telah melakukan perbuatan dosa maka wajiblah pemerintah mengambil tindakan berlandaskan syariat Allah Yang Maha Berkuasa.

Namun begitu terdapat juga suami yang mengajak isterinya melakukan dosa dan maksiat, maka suami ini telah derhaka terhadap isterinya dan terhadap Allah kerana tidak menjalankan tugasnya untuk mendidik dan menjauhkan isteri dari perbuatan dosa.

Sama juga, jika ketua pemimpin yang mengajak rakyatnya melakukan dosa dan maksiat, maka pemimpin ini telah derhaka terhadap rakyatnya dan terhadap Allah kerana tidak menjalankan tugasnya untuk mendidik dan menjauhkan rakyatnya dari perbuatan dosa.

Di akhirat nanti, pemimpin yang membiarkan rakyatnya melakukan dosa dan maksiat, maka akan semakin terbuka luaslah jalan dirinya untuk ke neraka.

Sesungguhnya! tanggungjawab sebagai seorang ketua pemerintah umat Islam amatlah berat kerana setiap urusan dunia dengan rakyatnya akan dipersoalkan di akhirat kelak. Jika lurus jalannya, insya Allah ke syurga, atau jika melencong jalan sudah tentu ke nerakalah jawabnya.

Berhati-hatilah wahai Mohd Najib Razak.. [arrayah.info/abuidris]


Kami Sokong Tokguru: Nasihat Untuk Yang Bergelar Pemimpin

KITA SERUPA KIH KIH ~ HASAN ALI ADA LAGI PARTI


Hasan Ali terajui Kita?

Hasan Ali

PUTRAJAYA - Beberapa perwakilan negeri Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita) sebulat suara mendesak Presidennya, Datuk Zaid Ibrahim meletak jawatan secara terhormat setelah gagal menerajui parti.

Pada masa sama, mereka berhajat ‘merisik’ bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali mengisi jawatan itu.
Ketua Kita Kedah, Zamil Ibrahim berkata, bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu, perlu keluar parti untuk memberi laluan kepada pemimpin yang lebih berkaliber menerajui parti yang baru setahun ditubuhkan itu.
Beliau berkata, perwakilan dari Kedah, Selangor, Pulau Pinang, Johor, Sabah dan Sarawak tidak teragak-agak menyingkirnya jika itu cara yang terbaik menyelamatkan parti.

http://www.sinarharian.com.my/politik/hasan-ali-terajui-kita-1.21892

Friday, February 3, 2012

Main - Bahasa - KUIN: ‘Saya mahu tentang Umno-BN bukan Pakatan’ tegas Azizan @ Wed Feb 01 2012




KUALA LUMPUR, 1 Feb — Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengingatkan pemimpin Pakatan Rakyat untuk tidak campur tangan dalam urusan pentadbiran Kolej Universiti Insaniah (KUIN), menegaskan “mahu mempertahankan Kedah dan menentang Umno-Barisan Nasional (BN) bukan parti perikatan itu.”

Beliau juga menyifatkan cadangan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim agar mengambil pendekatan berunding dengan lima mahasiswa KUIN yang digantung pengajian mengikut Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) sebagai pandangan peribadi.

Azizan (gambar) juga turut menegaskan cadangan itu sepatutnya ditujukan kepada rektor KUIN dan bukan beliau yang hanya bertindak selaku pengerusi lembaga pengarah pusat pengajian tinggi itu.

“Apa yang beliau (Anwar) campur tangan dalam perkara ini, mengapa saya yang perlu berunding? Bukan saya yang berunding dengan mahasiswa itu tapi KUIN.

“Lagipun (kalau berunding) nak cakap pasal apa lagi, perkara ini dah lama...empat daripada mereka sudah masuk semula (sambung pengajian), selain itu nak berunding apa lagi sebab perkara ini dah dibawa ke mahkamah,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Pada Mei lalu, lima mahasiswa kolej universiti itu dibicarakan dan digantung pengajian kerana didapati terlibat dalam demonstrasi yang bertujuan untuk menyatakan bantahan terhadap pembinaan Sekolah Insan Bestari yang diadakan di kediaman Ar-Razi, KUIN.

Mereka membantah pembinaan di kawasan tersebut kerana dilihat tidak strategik dan akan mengganggu proses pengajian dan pembelajaran mahasiswa tahfiz.

Mereka yang dikenakan tindakan gantung pengajian ialah Mohd Faiz Mohd Arshad, Mohd Azlan Mat Zain, Ahmad Remi Mohd Arof, Zukhilatif Marzuki dan Muhamad Aiman Che Abd Razak.

Ekoran penggantungan itu, kelima-lima mahasiswa itu mengambil tindakan perundangan mencabar keputusan KUIN itu. Kes itu akan disebut pada 12 Mac depan.

Selain mendapat kecaman dari kumpulan mahasiswa, Azizan turut dikritik pemimpin Pakatan Rakyat kerana masih melaksanakan AUKU walaupun parti pembangkang mahu memansuhkannya seperti yang terdapat dalam Buku Jingga.

Pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari pula mencadangkan agar Pakatan Rakyat mengambil tindakan ke atas Azizan.

Azizan turut menegaskan tidak mahu terlibat dalam pentadbiran KUIN dan menyerahkan urusan itu rektor.

“Saya sudah cakap saya tidak campur tangan dalam urusan KUIN, saya hanya pengerusi lembaga pengarah...saya bukan rektor, saya serahkan kepada KUIN,” katanya.

Dengan nada tegas Azizan mengingatkan Pakatan Rakyat fokusnya adalah untuk mempertahankan Kedah dan menentang Umno-BN pada pilihan raya umum ke-13.

“Kita Pakatan Rakyat, bukan BN...fokus kita untk tumbangkan Umno-BN.

“Saya nak pertahankan kerajaan negeri Kedah, saya mahu kalahkanj Umno-BN...sebab itu saya tidak campur tangan urusan KUIN, biar KUIN selesaikan,” katanya.

Main - Bahasa - KUIN: ‘Saya mahu tentang Umno-BN bukan Pakatan’ tegas Azizan @ Wed Feb 01 2012

Setahu aku artis ni Islam, tapi awat dia jadi lagu ni ...



Awai tadi aku dah "copy N paste" dah satu story dari mStar pasai gambar mamat ni yang tayang perot bini dia tu, aku ingat satu gambar tu je la (yang tengah), tau-tau petang ni ada geng 'tag' gambar di atas kat FB aku.

Masyaallah apa dah jadi dengan hang Harith ai, artis bukan la tiket untuk hampa buat apa saja, Ingat la hang tu Islam.(yang aku tau la)

Banyak komen di facebook, semua mengutuk tindakan Harith 'menelanjangkan' isterinya untuk tontonan ramai. Atas apa alasan sekalipun, aurat mesti ditutup. Tapi pasai apa hang buat macam ni???

Kridet kepada: http://mimpi-senja.blogspot.com/2012/02/setahu-aku-artis-ni-islam-tapi-awat-dia.html

TPM Kata PAS tipu Rakyat Kelantan

Kih kih
Kih kih siapa tipu siapa ni Ydin
kakak kaka
org cerdik tak blh ditipu....org bodoh jer yg tertipu...hahahah
Orang menipu tak duduk dalam Parti Islam
kena duduk dalam parti sekular hahaha

KUALA KRAI - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta rakyat Kelantan tidak lagi membiarkan mereka terus ditipu
kerajaan negeri pimpinan Pas, sebaliknya memberi peluang kepada Barisan Nasional (BN) untuk membela nasib mereka pada pilihan raya umum ke-13 ini.

Muhyiddin berkata janji-janji Pas pada rakyat Kelantan sejak 1990 iaitu selepas parti itu menawan negeri ini ternyata satu pembohongan dan kerana itu Pas perlu ditolak pada pilihan raya umum nanti.



Lagi disini:
http://www.sinarharian.com.my/politik/muhyiddin-cukuplah-rakyat-kelantan-ditipu-pas-1.21638

Thursday, February 2, 2012

Hasan Ali: 'Tsunami baru' boleh tumbang PR, bebaskan Pas - Nasional - Sinar Harian

"Kita berharap tsunami ini akan meragut pemimpin DAP, PKR dan parasit-parasit dalam Pas," katanya

SHAH ALAM - Datuk Dr Hasan Mohamed Ali mendakwa Islam, Melayu dan Raja (IMR) adalah menifestasi yang amat ditunggu-tunggu masyarakat khusus bagi mengembalikan semula tiga elemen yang didakwa telah pudar di negara ini, dan yakin 'tsunami' beliau boleh menumbangkan Pakatan Rakyat (PR) selain membebaskan Pas daripada parasit.

Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor ini berkata, orang ramai selama ini menanti ada pihak yang memulakan perjuangan ini.

Menurutnya, beliau yakin IMR akan mendapat sambutan hangat secara berterusan, berdasarkan jumlah hadirin dalam siri jelajah beliau dalam minggu ini.

"IMR satu manifestasi, banyak SMS saya terima yang menggambarkan betapa rakyat Malaysia menunggu kedatangan IMR ini.

"Ini kerana cabaran getir yang dihadapi masyarakat, masalahnya pupusnya agama," katanya dalam ceramah "Bersatulah Ummat" di Padang Reformasi, Jalan Kebun, di sini, malam tadi.

Beliau berkata, keadaan masyarakat pada masa kini membuktikan bahawa agama Islam semakin dipinggirkan.

"Buktinya, berdasarkan pemerhatian saya setiap keluarga hanya segelintir sahaja anaknya sembahyang cukup lima waktu.

"Masjid tidak ramai jemaah pada waktu subuh, ustaz-ustaz tidak digunakan, perkara ini bukan main-main, ia terjadi dalam masyarakat kita sekarang ini," katanya.

Menurutnya, masyarakat kini khuatir bahawa generasi akan datang tidak mampu untuk menyebut elemen dalam IMR.

Bagaimanapun, beliau berkata, masih terdapat halangan dan cabaran yang perlu ditempuhi termasuk bantahan dalam ahli politik tertentu.

Hasan berkata, pemecatan beliau juga berpunca dari usaha menegakkan IMR yang ditentang oleh pemimpin PR.

Menurutnya, berdasarkan sambutan amat menggalakkan jelajah kali ketiga ini, beliau berharap ia akan menumbangkan pemimpin PR dan membebaskan Pas dari kawalan parasit.

"Kita berharap tsunami ini akan meragut pemimpin DAP, PKR dan parasit-parasit dalam Pas," katanya.

Difahamkan, Hasan akan melancarkan Islam, Melayu dan Raja (IMR) dan penubuhan Pertubuhan Bukan Kerajaan, Jati pada 21 Februari ini bertempat di Shah Alam Convention Centre (SACC).

Hasan Ali: 'Tsunami baru' boleh tumbang PR, bebaskan Pas - Nasional - Sinar Harian

Wednesday, February 1, 2012

Hasan Ali Tubuh JATI Teruskan Perjuangan 3 (R)

Beras JATI
Beras Super
Beras Siam
kaka kaka Hasan Ali: pilih JATI
memperjuangkan agama Islam, hak orang Melayu dan raja-raja Melayu. 3 (R)


Tuesday, January 31, 2012

Hujah Dr. Hassan 'Memalukan' Bagi Seorang Pemegang PhD



KUALA LUMPUR – Timbalan Pesuruhjaya Pas III Selangor, Khalid Samad menyifatkan kenyataan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali kononnya beliaulah ‘parasit’ dalam parti berkenaan sebagai hujah ‘memalukan’ daripada seorang yang mempunyai gelaran ijazah doktor falsafah (PhD).

Menurut Khalid, ini menampakkan yang Hassan sendiri tidak tahu maksud sebenar perkataan parasit yang dilaung-laungkannya itu.

Katanya, parasit sebenarnya hidup di atas kekuatan pihak lain dan secara perlahan merosakkan pihak yang menanggungnya.

” Dalam hal ini dialah (Hassan) parasit sebab tumpang nama Pas, saya dah tentu orang Pas sejak dulu lagi. Bagi saya ia hujah yang memalukan bagi seorang yang mempunyai Phd,” katanya pada Mynewshub.my di sini hari ini.

Semalam buat kali pertamanya Hassan mendedahkan pemimpin Pas yang selama ini dianggap `parasit’ dengan menamakan Khalid sebagai individu yang terbabit.

Beliau yang dilucutkan jawatan Exco Hal Ehwal Islam negeri pada 13 Januari lalu mendakwa, Ahli Parlimen Shah Alam itu sering kali dilihat menyebarkan fahaman yang tidak menyebelahi Islam selain merupakan individu paling lantang usahanya untuk melarang penjualan minum keras di kedai-kedai runcit di kawasan penempatan majoriti orang Melayu.

Hasan berkata, Khalid juga beria-ia mengkritik Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ketika agensi agama itu menyerbu sebuah premis yang dikatakan sebagai Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) meskipun pihak berkuasa menerima maklumat mengenai penganjuran satu majlis yang bermatlamat bagi menyelewengkan akidah umat Islam di negeri ini.

“Saya tidak hairan sekiranya usaha-usaha itu ditentang oleh pemimpin DAP mahu pun pemimpin bukan Islam dalam PKR, tetapi saya sangat hairan apabila ia ditentang hebat oleh Khalid Samad yang bertanding atas tiket Pas,” katanya ketika berucap pada program Bicara Memurnikan Akidah Ummah di Dewan Rukun Tetangga Seksyen 17 Shah Alam malam tadi.

Dalam perkembangan yang sama, Khalid berkata, permintaan Hassan agar pengundi Shah Alam tidak mengundinya menunjukkan bekas Exco Selangor itu secara tidak langsung adalah orang suruhan UMNO.

” Dia minta orang Shah Alam tak undi kita maknanya dia nak orang di sana undi UMNOlah tu,” kata Khalid.

Dalam ceramah semalam Hassan turut mengingatkan pengundi di Shah Alam agar jangan beri satu undi pun kepada Khalid pada pilihan raya umum akan datang kerana menurutnya Ahli Parlimen itu adalah pengkhianat kepada akidah umat Islam. - Oleh SYAHRIL A. KADIR (mynewshub.my)




Hujah Dr. Hassan 'Memalukan' Bagi Seorang Pemegang PhD

Azizan: Pejaar KUIN di gantung mengikut Akta IPTS 1996, bukannya Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku)

Azizan: Kalau pelajar buat kacau, kena halang

ALOR SETAR - Lima pelajar Kolej Universiti Insaniah (Kuin) dikenakan tindakan tata tertib termasuk digantung pengajian mengikut peruntukan Akta IPTS 1996, bukannya Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) seperti yang diuar-uarkan pihak luar.

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, oleh itu beliau menasihatkan pihak luar supaya tidak mencampuri isu dalaman kolej universiti itu kerana tidak mahu menimbulkan kekeliruan.

"Kedua-duanya berbeza, walaupun hampir sama. Saya harap selepas ini jangan lagi ada pihak yang pertikai keputusan yang dibuat,” kata beliau yang juga Pengerusi Kuin kepada Sinar Harian.

Kenyataan Azizan ini sekali gus menyangkal dakwaan banyak pihak yang menuduhnya tidak sefahaman dengan pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang berikrar akan menghapuskan Auku jika dapat menawan Putrajaya.

Azizan berkata, apa yang diperjuangkan oleh pemimpin PR dalam Buku Jingga merangkumi dua perkara dalam Auku iaitu hak untuk berpolitik dan hak untuk berpersatuan.

“Itu yang kita perjuangkan dalam Buku Jingga, namun jika ada pelajar membuat kekacauan dan mengganggu ketenteraman awam, kita perlu halang. Tindakan seperti itu termasuk demonstrasi tiada dalam perjuangan PR, hanya dua perkara kita perjuangkan,” katanya.

Mengulas mengenai kenyataan Ketua Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan yang melahirkan kebimbangan terhadap reputasi Azizan berhubung isu Kuin seolah-olah serangan yang dilemparkan mahu menjatuhkan karier Menteri Besar Kedah itu, Azizan menyifatkannya sebagai perkara biasa dalam politik.

“Biasalah… dalam politik ada musuh ada kawan. Pasti ada cubaan untuk jatuhkan mana-mana pemimpin. Saya tidak kisah berdepan dengan situasi seperti itu,” katanya.



Azizan: Kalau pelajar buat kacau, kena halang - Nasional - Sinar Harian

Monday, January 30, 2012

INI BUDAYA POLITIK MANA MAIN UGUT UGUT


GOMBAK, 29 Jan: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, ternyata telah bertindak menyalahi undang-undang bagi mempertahankan Putrajaya agar tidak terlepas dari Umno BN dengan cara mengugut rakyat.

Dengan tindakan Najib itu ternyata Umno BN masih juga tidak berubah walaupun berjanji untuk melakukan perubahan bagi perjalanan pilihanraya di negara ini agar menjadi bersih, adil dan telus seperti yang dituntut oleh rakyat.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, tindakan terbaru Najib semalam jelas bertentangan dengan undang-undang dengan mengeluar kenyataan berbaur ugutan mengenai perkara itu.

"Pada hal dia Perdana Menteri sendiri. Mana boleh Perdana Menteri mengugut rakyat?" katanya ketika berucap pada Retreat Harakah Persiapan Menghadapi PRU ke-13 di Hutan Lipur Sungai Tua, dekat sini, hari ini.

Datuk Seri Najib seperti yang dilaporkan media semalam berkata, Umno BN akan tetap mempertahankan Putrajaya walaupun ke titisan darah yang terakhir.

Untuk mempertahankan Putrajaya, menurut Najib, pihaknya tidak mengalami kepayahan kerana Kerajaan BN ada polis, ada Rela dan ada tentera untuk digunakan.

Menurut Tuan Ibrahim, kenytaan Najib itu jelas bermaksud mengugut rakyat agar jangan menyokong PAS atau Pakatan, tetapi mesti terus menyokong BN jika tidak mahu susah.

"Tindakan Najib itu merupakan sesuatu yang amat merbahaya kepada rakyat. Ini jelas melambangkan elemen ugutan terhadap rakyat telah berlaku sekarang ketika negara kita akan menghadapi PRU Ke-13 tidak lama lagi," ujarnya yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad yang juga bekas Ketua Penerangan PAS Pusat antara lain berkata, setiap wartawan Harakah sama ada Harakah cetak dan Harakahdaily perlu mempunyai rujukan yang mencukupi untuk menulis sesebuah berita dan rencana.

Beliau yang turut hadir bagi menjayakan majlis itu turut mengingatkan setiap petugas media PAS agar memainkan peranan dengan baik bagi kepentingan perjuangan PAS untuk mendaulatkan Islam di tanah air.

Katanya, sepanjang BN memerintah sememangnya terdapat pelbagai kepincangan di negara ini dalam pelbagai aspek dan di segenap peringkat.

"Kesemua itu perlu dijelaskan dengan baik oleh para wartawan Harakah cetak dan Harakahdaily berdasarkan fakta yang betul untuk diketahui oleh orang ramai.

"Isu-isu yang patut diketengahkan itu pula bukan hanya melibatkan peringkat negara, tetapi juga negeri, kawasan dan segenap pelosok desa untuk diketahui oleh orang ramai, bagi membolehkan rakyat mendapat maklumat yang tepat untuk melakukan perubahan di tanah air," ujar beliau.

http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/7812-najib-mula-ugut-rakyat-untuk-pertahan-putrajaya

Sunday, January 29, 2012

Najib beri isyarat Rela 'bertempur' dengan rakyat


"Kalau orang Umno, bawa sepanduk caci raja yang kononnya mereka sanjung sebagai binatang pun sampai hari ini tidak dikenakan tindakan," katanya.

KUALA LUMPUR, 29 Jan: Datuk Seri Najib Tun Razak adalah Perdana Menteri yang sukakan huru-hara apabila memberi isyarat akan menggunakan Ikatan Relawan Rakyat (Rela) untuk 'bertempur' dengan rakyat yang memprotes kerajaannya.

"Kalau di negara yang bertamadun, polis akan mengambil tindakan terhadapnya kerana kenyataannya yang berbau hasutan terhadap Rela supaya bertempur dengan rakyat, buli rakyat.

"Kenyataan Najib itu membuktikan beliau adalah seorang yang suka mencetuskan kekacauan," kata Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

Malaysian Insider melaporkan, Najib semalam memberi amaran secara terbuka kepada rakyat yang hendak berdemonstrasi apabila menyatakan Rela sentiasa bersedia mempertahankan negara dari keadaan yang pada pandangannya huru-hara.

"Jangan cetuskan kekacauan," beliau dilaporkan berkata sambil mengingatkan Rela yang "tidak akan berdiam diri" akan digunakan.

Bagi Mohamad, bukan keselamatan negara yang dibimbangkan oleh Najib tetapi keselamatan beliau sendiri dan kerajaannya yang sebenarnya mahu dipertahankan dengan memperalatkan polis, tentera, Rela malah "pasukan bomba pun dia hendak gunakan".

"Pergi tanya Najib, kalau orang-orang Umno berdemonstrasi menentang kerajaan Pulau Pinang dan mencetuskan kekecohan, adakah Najib akan kerah polis atau Rela untuk bertempur dengan mereka?" katanya.

Di Pulau Pinang, kata Mohamad, tidak henti-henti gerombolan pro Umno mengadakan pelbagai demonstrasi dan perhimpunan, tetapi kerajaan Najib bukan sahaja tidak pernah bertindak melarang mereka malah dilihat menggalakkan gerombolan itu.

Beliau bagaimanapun tidak hairan terhadap apa yang disifatkannya sebagai hasutan Najib itu.

"Dalam pilihan raya kecil Padang Terap pada tahun 1985, Najib yang pada masa itu Ketua Pemuda Umno dilihat sebagai orang yang bertanggungjawab membuat provokasi sehingga Othman Talib terbunuh dalam peristiwa di Lubok Merbau.

"Rakyat mesti tamatkan kekuasaan jenis penghasut seperti Najib. Dia sangat berbahaya," tegas Mohamad.

Beliau juga menyifatkan kenyataan Najib itu sebagai dorongan secara tidak langsung kepada gerombolan-gerombolan yang bertindak menyerang ceramah-ceramah Pakatan Rakyat (PR) supaya bertindak lebih ganas lagi.

"Sekarang sudah ada trend baru menggunakan gerombolan samseng menyerang ceramah-ceramah PR.

"Mereka berani melakukan perbuatan itu kerana mereka yakin kerajaan dan polis tidak akan bertindak kepada mereka," katanya.

Mohamad yakin, jika penyokong-penyokong PR yang menyerang ceramah-ceramah Umno, tentu pihak polis akan bertindak habis-habisan terhadap mereka.

"Kalau terhadap penyokong PR, diburu dan diganasi dengan segala kekerasan.

"Kalau orang Umno, bawa sepanduk caci raja yang kononnya mereka sanjung sebagai binatang pun sampai hari ini tidak dikenakan tindakan," katanya.

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak