Saturday, October 31, 2009

SPEAKER HALAL KEBANGGAAN RAKYAT PERAK




Kedua-dua Adun ini, teman punya Adun 1 Simpang Pulai 1 Adun Teja (Parlimen Gopeng)
Mereka berdua berbangsa Cina (Bukan Melayu) tapi tidak pernah untuk melompat parti mereka (PKR) walaupun baru-baru ini di belasah semasa persidangan DUN Perak. Mereka mempertahankan Pakatan Rakyat khususnya Negeri Perak amatlah teman kagumi.

Tidak seperti dua Adun dari Parti mereka yang sama dari keturunan bangsa dan Agama sama dengan teman sanggup melompat bagaikan katak puru dan menyokong UBN pulak. Mungkinkah mereka berdua ini akan menubuhkan pakatan Katak Puru pula dimana ada 3 lagi Adun Pakatan di negeri yang lain sudah pun melompat sama menjadikan 5 kesuamnya specis katak puru ini.

YB Sivakumar adalah speaker halal bagi rakyat perak . Kecegalan beliau mempertahan hak Pakatan Rakyat di negeri Perak amat tercerlah sekali, dimana persidang DUN baru ini beliau begitu teruk di belasah hingga terkoyak baju . Gambar ini dirakam semasa Pakatan Rakyat mengadakan Jamuan Rumah terbuka peringkat Cawangan aje bukan Negeri atau kawasan. Ketiga-tiga ADUN ini sanggup melapangkan masa untuk beramah mesra dengan Ahli Pakatan Rakyat.




MAI KITA PAKAT BERANAK LAGI. ZAMRY NAK BAGI RM 200 LAHIR KAT PERAK


Ka-ka-ka Fo yoo banyak duit sekarang kerajaan Zamry rupanya. Siap buat PC lagi kata anak yang lahir kat perak akan diberi wang RM 200 tiap tiap seorang.

Kepada anak Perak di Perantuan yang dah cukup bulan tu balek kat Perak Beranak dapat RM 200.

Mai kita dok perabiskan duit kerajaan Zamry pakat dok beranak kat Perak la pulak

Ayid>> Pertuntukan ini tidak termasuk anak haram kut. Jika termasuk untuk bayar bil hospital cukup tu

KELAR SUAMI PERTAHANKAN ISLAM


NEW YORK 31 Okt. - Seorang wanita muslim yang dipaksa oleh suaminya untuk memakan daging babi, memakai skirt pendek dan minum minuman beralkohol telah mengelar leher lelaki tersebut menggunakan pisau dapur ketika mangsa sedang tidur, menurut kenyataan laporannya kepada pihak polis


Di Malaysia adakah wanita muslim sanggup mempertahankan Agama Allah seperti yang berlaku kepada Wanita ini.


Di Malaysia juga wanita muslim tidak payah di paksa oleh suami mereka untuk memakai pakaian terdedah, mereka sendiri yang mendedah, suami tengok terkedah-kedah nampak isteri nya seksi dah. Peliknya bila dah mati kafan habis dah atas samapai ke bawah, hidup tak pulak nak tutup habis atas bawah kepala terdedah, dada terdedah( 1 Malaysia boleh lah) - Dah pun terima bala dari Allah. Meninggal 3 budak sekolah


Ayid>> Kita tidak boleh komen fasal akohol, kita tak nampak yang dah ngaku sebat pun tak lakukan. Ramadhan dah berlaku musim haji dah tiba belum juga hukuman di lakukan, kata hormat bulan Ramadhan dan habis.

PENGERTIAN SAHABAT SYAITAN




Firman Allah s.w.t dalam surah al-Isra' ayat 26-27 yang bermaksud : " Berikanlah kepada sahabat karib hak mereka dan kepada orang miskin dan musafir hak mereka dan janganlah engkau membazir. Sesungguhnya orang yang membazir itu adalah saudara syaitan dan syaitan itu amat ingkar akan Tuhannya". Umum mengetahui bahawa membazir itu adalah makan yang tidak habis dimakan atau barang-barang yang tidak digunakan sehingga ia menjadi rosak tanpa dimanfaatkan. Adapun membazir menurut perspektif Islam adalah lebih dari itu. Perkara-perkara yang akan disebutkan di bawah ini termasuk dalam pengertian pembaziran menurut pandangan Islam.:


1. Termasuk dalam istilah membazir itu ialah orang yang membelanjakan keseluruhan apa yang ada padanya sehingga ia terpaksa meminta-minta dengan orang lain kecuali sahabat Rasulullah yang telah mencapai darjat yang tinggi dalam keimanan seperti Saidina Abu Bakar as-Siddiq yang membelanjakan keseluruhan harta beliau fi sabilillah, begitu juga Saidina Umar al-Khatab yang membelanjakan separuh dari hartanya fi sabilillah.


2. Termasuk dalam istilah membazir juga ialah orang yang membeli barang-barang yang diharamkan oleh Allah s.w.t seperti alat muzik, arak, makan yang haram, pakaian yang mendedahkan aurat, cincin emas dan pakaian sutera bagi lelaki dan sebagainya.


3. Termasuk dalam istilah membazir juga ialah membelanjakan harta pada perkara-perkara yang diharamkan oleh Allah s.w.t seperti berjudi, berzina, menolong orang yang zalim, rasuah, memberi pertolongan kepada parti yang tidak ingin menegakkan kalimah Allah di atas muka bumi ini.


4. Termasuk dalam istilah membazir juga ialah membelanjakan harta kepada kawan-kawan yang menggunakan harta tersebut pada perkara yang melalaikan seperti pergi ke disco dan sebagainya.

5. Termasuk dalam istilah membazir ialah makan dan minum atau berpakaian lebih daripada keperluan biasa atau melampaui batas seperti makan nasi sebanyak 5 pinggan.

Ayid> Sama-sama kita renungkan sejenak,bagi diri kita kaum keluarga kita, shabat andai kita adakah kita telah terhindar dari perkara di atas. Fikir dan ingat?

Hasil tulisan Saidi

MAJLIS RAKAYAT BERSAMA PEMIMPIN


Semua Rakyat Negeri Perak di jemput Hadir Pada 31 Oktober 2009 (Sabtu) jam 9.00 malam.

Tempat Pusat Tarbiyah PAS, Pekan Cemor, batu 11 Jalan Jelapang


Barner Eksan dari http://bumiperak(sini)

Thursday, October 29, 2009

JAMUAN RUMAH TERBUKA PAKATAN RAKYAT TMN KINTA GOPENG

FOO YOO MERIAH BEB RUMAH TERBUKA PAKATAN RAKYAT CAWANGAN TAMAN KINTA GOPENG


Ketua Cawangan PAS Taman Kinta sedang berbincang sesuatu dengan ADUN Teja. Kelihatan yang baju merah Speaker Halal DUN Perak dan ADUN Simpang Pulai yang terok kena belasah semasa persidangan DUN Perak baru ini.

Ahli Parlimen Teja turut sama memeriahkan rumah terbuka tersbut
Walaupun kena belasah semasa persidangan DUN Perak kedua-dua ADUN ini maseh lagi ceria
Muslimat PAS turut hadir semasa sambutan rumah terbuka tersebut
Broder baju merah ini dah terlampau kenyang kot, dah nak lalok aje nampaknya

Makan bro, ini bukan masak sendiri punya. Makan ini kita tempat di Restoran

Mereka bersantai berbincang sesuatu sebelum tetamu kehormat balek. Relax Bro kita punya YB belum balek takkan nak belah dulu.

Ayid>>> UMNO Taman Kinta tak pernah buat macam ini. Kita pecah tradisi confirm UMNO akan tiru. UMNO kaki tiru, bila kita buat di akan kutuk, lepas tu dia akan ciplak pulak idea kita

BERAKHIR DETIK-DETIK HITAM KEM 1 MALAYSIA


Dengan penemuan mayat kedua dan ketiga dari mangsa Jambatan runtuh, di Kuala Dipang Perak maka berakhir lah episod penantian bagi keluarga malang tersebut. Perak mencatatkan sejarah tersendiri dalam kempen One Malaysian yang di war-warkan oleh PM malaysia yang mana di Kem 1 Malaysia telah meragut tiga nyawa anak perak.

Bagi kanak-kanak yang terselamat, mereka Pasti akan menjadi troma seumur hidup mereka apabila mereka berjumpa dengan Jambatan Gantung dan sungai. Inilah kesan terhadap kem one Malaysia.

REKOD TERBAIK ONE MALAYSIA DI PERAK

Perak Mempunyai 2 Spekar (1 Haram) 1 (halal)

Perak Mempunyai 2 MB (1 Haram) 1 (Halal)

Perak Pecah rekod DUN Jadi Katak

Perak Mempunyai persidangan DUN dua siri.


Kita jengok sekejab sekitar lawatan RAJA NAZRIN ke tempat kejadian di Kem 1 Malaysia,betapa mesranya raayat Perak terhadap MB halal mereka dan Raja Nazrin




Picture of The Day!
Nazrin - Disana Yang Haram(Hitam) Disini yang Halal (Cerah)







Ampun Tuanku mungkin itu yang di lafazkan oleh Nizar



MB Halal di kerumui Raayat

Sebagai seorang Jurutera Nizar Melihat bongkar yang runtuh



Disambut oleh penduduk tempatan

Menziarah keluarga mangsa


Ada juga Pak Itam ni mengekori Tuanku

CERAMAH TUAN GURU NIK AZIZ DAN DATO SRI NIZAR






CERAMAH PERDANA

Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat
Dato' Seri Ir Haji Nizar Jamaluddin

31 Oktober 2009 (Sabtu)
9.00 malam
Markaz PAS Chemor

Semua dijemput Hadir

Wednesday, October 28, 2009

1 MALAYSIA DAH MENGORBANKAN 1 NYAWA

Peristiwa Jambatan Runtuh di Kuala Depang Perak, amat menyayat hati kita semua. Bagaiamana ianya berlaku cuma Allah sahaja yang maha mengatahui. Perak baru sahaja tak sampai 1 bulan merayakan kempen 1 Malaysia di Stadium Ipoh. Kini kempen tersebut acara penuntupnya di jalankan di tepi sungai dan pesertanya terdiri dari kanak-kanak sekolah yang tidak langsung membawa apa-apa pengertian terhadap mereka apa itu satu Malaysia.

Tak cukup di Stadium 1 Malaysia di bawa pula ke luar, cuma ianya diubah suai dengan perkataan kem 1 Malaysia. Kini kem 1 Malaysia telah meragut 1 nyawa yang amat sukar untuk di lupakan oleh keluarga yang menerimanya. Nasib 2 lagi kanak-kanak yang masing hilang masih belum di ketahui.

Disebalik keghairahan mempromosikan 1 Malaysia maka terjadilah perkara yang menyayat hati
dan siapa kah yang sepatutnya di persalahkan. Mari kita lihat firman Allah Ta'ala berikut:

سُوۡرَةُ المَائدة
يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ كُونُواْ قَوَّٲمِينَ لِلَّهِ شُہَدَآءَ بِٱلۡقِسۡطِ‌ۖ وَلَا يَجۡرِمَنَّڪُمۡ شَنَـَٔانُ قَوۡمٍ عَلَىٰٓ أَلَّا تَعۡدِلُواْ‌ۚ ٱعۡدِلُواْ هُوَ أَقۡرَبُ لِلتَّقۡوَىٰ‌ۖ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ خَبِيرُۢ بِمَا تَعۡمَلُونَ (٨)

Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada takwa dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan. (8)

Berpandukan kepada ayat tersebut di atas, maka bolehlah kita katakan ini adalah bala dari Allah kepada kita. Adakah setiap bala bencana yang diturunkan oleh Allah S.W.T itu berlaku dengan saja-saja tanpa sebab ? Allah S.W.T Menegaskannya dalam Surah At Taubah pada Ayat 70 yang bermaksud : A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim, "Belumkah datang kepada mereka berita penting tentang orang-orang yang sebelum mereka (orang-orang menentang Allah dan Rasul Nya), (iaitu) kaum Nuh, 'Aad, Tsamud, kaum Ibrahim, penduduk Madyan dan negeri-negeri yang telah musnah?[649]. Telah datang kepada mereka rasul-rasul dengan membawa keterangan yang nyata, maka Allah tidaklah sekali-kali menzalimi mereka, akan tetapi merekalah yang menzalimi diri mereka sendiri." ShodaqALLAHul'Azim.

ZAMRY DIMINTA BACA MEMORANDUM OLEH PENDUDUK KG JAHANG GOPENG (TUKAR KETUA KAMPONG)


1. Ketibaan Zamri ke kampong tersebut di sambut dengan penoh kegembiraan oleh juak-juak UMNO kampong tersebut.Dengan tidak disangka-sangka oleh Zamry, beliau telah di datangani oleh seorang wakil kampong tersebut menyerahkan satu memorandum dan meminta Zamry untuk membacanya.

2. Dengan bangga nya Zamry menerima memorandum tersebut, dan terus membacanya. Agak terbeliak mata Zamry, (Mata dia memang dah terbeliak dah) tambah lagi dengan memorandum yang sedang di baca beliau. Antara isu kandungan memorandum tersebut yang di caba oleh Zamry ialah penduduk kampong tersebut memohon jasa baik Zamry supaya menukarkan Ketua Kampong yang ada sekarang dari juak UMNO yang di lantek oleh Zamrykepada seorang ketua kampong yang baru.


3. Yang pelik bagi teman, yang menyerahkan memo tu orang UMNO ketua kampong pun orang UMNOini menandakan UMNO akan bunuh UMNO

4. Jika Zamry tahu iakan dijadikan alat untuk datang membaca memorandum tersebut taubat lahum dia tak akan datang.

Ayid>>>> Ka ka ka Orang UMNO sendiri dah perkenakan Zamry pembaca memorandum

Tuesday, October 27, 2009

Terkini - 19 murid terselamat, dua masih hilang


KAMPAR 27 Okt. – Seramai 19 daripada 22 murid yang dikhuatiri hilang dalam kejadian jambatan gantung terputus di Kuala Dipang malam tadi, berjaya diselamatkan.

Difahamkan, mereka yang terselamat telah dibawa oleh keluarga masing-masing.

Sehingga pagi ini, seorang mangsa, N. Dina Deve, 12, ditemui mati lemas kira-kira pukul 8.40 pagi tadi.

Dua lagi murid yang dipercayai terjatuh dalam kejadian itu masih belum ditemui.

Seorang lagi mangsa yang terselamat, Nurul Sabrina Mohd. Sobri, 12, memberitahu, terdapat kira-kira 53 pelajar atas jambatan semasa ia runtuh.

Menurut pelajar Sekolah Kebangsaan Tronoh itu, dia cepat-cepat melarikan diri ketika terasa jambatan itu hendak runtuh.

"Saya sempat lari ke darat sebelum jambatan runtuh. Seorang lagi kawan saya yang berada di tengah jambatan jatuh tetapi sempat diselamatkan oleh guru,” katanya.

TERKINI.... MAYAT PERTAMA MANGSA JAMBATAN RUNTUH DITEMUI

Kampar 27 Okt - Mayat pertama seorang kanak-kanak India yang merupakan salah seorang daripada 22 murid yang dihanyutkan di Sungai Kampar ditemui lemas kira-kira 8.30 pagi tadi.
(BACA DISINI)

Terkini..!! Jambatan Runtuh di Kuala Dipang-20 murid dikhuatiri lemas Terkini..!! Jambatan Runtuh Dalam Program 1 Malaysia,20 Murid Dikuatiri Lemas..

Keadaan Jambatan di Pusat Kegiatan Ko-Kurikulum
Kuala Dipang yang runtuh menyebabkan 20 peserta
program 1 Malaysia di kuatiri lemas jam 10.30 mlm tadi,
sehingga jam 5 pagi ini masih belum ada berita
mereka yang terselamat.


Beginilah keadaan jambatan yang runtuh.

Seorang peserta yang hayut tetapi terselamat setelah
berenang menyelamatkan diri,sedang ditemuramah
oleh para wartawan.

Berlaku sedikit kekecohan apabila ibu bapa tidak
dapat menerima akan berita kehilangan anak mereka

Kaum keluarga yang setia menunggu sehingga jam
5 pagi,untuk mengetahui keadaan anak mereka.

Berita selanjutnya (baca disini)

Program ini adalah anjuran PPD Kinta seramai 80 buah sekolah melibatkan semua Daerah Kinta Selatan. Seramai 59 orang murid terlibat dalam aktiviti tersebut.

Selanjutya baca (disini)





ISU KEMELUT EGM AKAN SELEASI RABU INI

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali dalam sidang medianya berkata, mesyuarat itu akan diadakan jam 8.30 malam, Rabu ini di Pejabat PAS, Jalan Raja Laut, dekat sini.

"Mesyuarat insyaAllah akan diadakan pada 28 haribulan ini, hari Rabu malam," katanya.

Surat jemputan untuk mesyuarat ini akan dikeluarkan segera oleh beliau.

Mustafa berkata, beliau mendapat arahan dari Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang agar memanggil mesyuarat khas itu.

"Beliau (presiden) telah mengarahkan saya supaya mencari satu tarikh yang sesuai untuk mengadakan mesyuarat khas jawatankuasa pusat dalam waktu terdekat," katanya lagi.

ImageMesyuarat ini yang akan dihadiri oleh pimpinan pas pusat dan pesuruhjaya setiap negeri itu katanya, akan membuat keputusan tindakan yang akan dibuat selepas ini.

"Jadi apa-apa yang berkait kita akan bincang dalam mesyuarat pusat nanti," katanya.

Nik Aziz akan hadir sebagai pesuruhjaya Kelantan dan jemputan khas bagi membolehkan ahli mesyuarat mendengar sendiri penjelasan beliau berhubung cadangan dalam blognya agar diadakan satu muktamar agung khas.

Ayid>>> Kita doa kan semuga mesyuarat khas Rabu ini membawa kejayaan bagi PAS

Monday, October 26, 2009

KENYATAAN PENUH PRESIDEN PAS

Image


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

PAS adalah merupakan sebuah organisasi siyasah, dakwah dan tarbiyah yang ditubuhkan sejak dari tahun 1951 dan pernah berhadapan dengan suasana yang lebih getir dalam lipatan sejarah perjuangannya.

Semuanya berjaya dihadapi dan terus menerus mematangkan organisasi parti sehinggalah PAS mencapai kedudukan yang ada pada masa kini.

Sehubungan dengan itu, saya meminta seluruh ahli dan kepimpinan PAS di pelbagai peringkat untuk bersabar dan bertenang dalam menghadapi persoalan dalaman parti pada waktu ini.

Persoalan yang timbul ini tidak akan dapat diselesaikan menerusi penggunaan media massa dan media baru.

Ianya perlu diselesaikan secara musyawarah dengan berpegang kepada budaya dan panduan yang menjadi pegangan PAS, sebagaimana yang termaktub dalam perlembagaannya.

Saya juga sudah mengarahkan Datuk Setiausaha Agung PAS untuk menentukan tarikh yang sesuai di waktu terdekat ini untuk diadakan satu mesyuarat bagi membincangkan persoalan yang timbul ini.

Kita berdoa agar Allah SWT senantiasa memberikan taufik dan hidayah Nya kepada kita semua dalam usaha untuk merungkai permasalahan ini dan seterusnya memperkukuhkan parti.

PERBEZAAN KETAM MELAYU DAN KETAM CINA



Salam perjuangan buat semua.. Dibawah ini ada satu kisah yang ana dapat dari sahabat ana dan ingin ana kongsikan bersama di sini. Kisah yang melucukan juga. Bukan nak menghina bangsa ana sendiri, tapi hanya sekadar sebagai memberi peringatan sahaja. Mengenang kata-kata Tun Dr M. Melayu mudah lupa..Betoi ka??Pikiaq la sendiri..huhuhu Cerita dia bunyi begini :


Tak lama dulu ada seorang melayu yang ingin makan lauk ketam. Pada pagi tu dia pergilah ke pasar borong dan berjalan ke satu kedai milik cina yang menjual ketam.
Melayu:


Apek! Itu ketam ada jual ka?
Cina: Ada…ada…lu mau ketam cina ka ketam melayu? Melayu:
Aik! Ketam pun ada melayu dengan cina ka apek? Cuba lu tunjuk
mana ketam melayu, mana ketam cina? Cina:
Itu sana dalam bekas ada tutup…ketam cina…….sana dalam
bekas tak ada tutup…ketam melayu la…. Melayu:

Apa pasal ketam cina apek kasi tutup…ketam melayu apek tak kasi
tutup?
Cina:

Itu ketam cina kalau satu ekor keluar…yang lain akan tengok dan kasi belajar macam mana boleh keluar dari bekas. Nanti lama-lama semua ketam pandai macam mana mau keluar dari bekas. Jadi semua keluar la.


Melayu
: Ketam melayu tak itu macam ka?

Cina: Ketam melayu, kalau satu ekor keluar yang lain kasi tarik itu kaki ketam tadi…jangan kasi keluar. Dia mau dia sekor saja keluar…yang lain biar dalam bekas. Kalau dia sudah keluar, dia terus lari, tak mau ajar yang lain macam mana mau keluar.

PENGAJARAN yang dapat diambil dari kisah ni : Begitulah cerita ketam melayu dengan ketam cina. Hakikatnya, jika orang cina berniaga….cina lain tak kacau…dia tengok aje dan belajar macam mana boleh berjaya. Cina dah berjaya tu pulak, akan ajar cina lain agarberjaya jugak. Kalau orang melayu, bila satu melayu nak berjaya, melayu lain akan guna apa saja supaya melayu tu jatuh balik. Macam ketam melayu, bila sekor ketam dah berjaya nak naik, ketam lain tarik kaki dia, at last sorang pun tak dapat naik . Lepas tu mulalah bergaduh sesama sendiri. Itulah hakikat sebenar sekarang ini. sebab tu melayu tak maju...Dan ada juga dari kisah teman ana, yang ana dengar dari mulut beliau sendiri. Disebabkan dari kes yang berlaku ini jugalah, ayah beliau sendiri menemui ajalnya dek kerana dengkinya sifat seorang lelaki yang berbangsa MELAYU itu sendiri..Wallahua'lam....Hangpa pikiaqlah sendiri..
Fahanrais.

Sunday, October 25, 2009

AQIDAH ISLAM ASAS KEMENANGAN (Salahuddin Al-Ayyubi Sebagai Teladan)


Posted by Farhan Rais

Salam perjuangan buat semua..



AQIDAH ISLAM ASAS KEMENANGAN

Kemenangan dari sudut kacamata Islam bukanlah dengan terdapatnya suara
majoriti yang menjadi penyokong di kalangan rakyat.

Tidak juga dengan memiliki teknologi pembangunan yang pesat atau

ekonomi yang kukuh mahupun kekuasaan yang padu di dalam

jentera pentadbiran negara. Namun pada hakikatnya kejayaan atau

kemenangan di dalam Islam ialah kemenangan aqidah Islamiyyah ke atas sistem jahiliyyah. Ia merupakan proses penukaran sistem jahiliyyah kepada sistem Islam keseluruhannya dalam melaksanakan syariat Allah sehinggalah wujud daulah Islamiyyah.

Umat Islam mencapai kegemilangannya di bawah pimpinan Rasulullahs.a.w.sehinggalah di zaman khulafa ur Rashidin dan empayar-empayar Islam selepasnya. Umat Islam dahulu menang kerana mereka adalah
merupakan terjemahan amali kepada agama suci ini yang bergerak di atas muka bumi. Apabila umat Islam mula mengenepikan agamanya dan meninggalkan ajarannya, mereka telah diserbu oleh berbagai umat lain, mereka telah bertukar menjadi seperti buih di dalam arus. Umat Islam telah ditinggikan oleh Allah dengan Islam dan tidak akan mencapai ketinggian selain dari Islam.

Tumbangnya Empayar Othmaniyyah pada tahun 1924 membuka ruang

kepada Israel menakluki bandar suci Al-Quds pada bulan Jun 1967

di mana dalam masa tidak sampai enam hari umat Islam ditewaskan.

Kekalahan yang amat memalukan bagi semua umat Islam.

Sehingga sekarang umat Islam masih lagi gagal membebaskan bumi Palestin

dari cengkaman Zionis.



Tugu peringatan Salahuddin di Damsyik


Sejarah Islam membuktikan bahawa hanya pemimpin yang kuat

berpegang teguh pada agama Islam dan merupakan teladan-teladan

peribadi dan beramal soleh yang mampu mencipta kejayaan dan

mampu menyekat kemaraan musuh yang terdiri dari Yahudi dan Nasrani, musuh utama umat Islam. Salahuddin al-Ayyubi umpamanya seorang pemimpin yang kuat berpegang pada agamanya, berperibadi mulia dan seorang yang beramal soleh telah berjaya membebaskan al-Quds pada hari Jumaat 27 rejab 583 hijrah.


Timur Tengah, c. 1190. Empayar Salahuddin Al-Ayubbi dan wilayah kuasaannya ditunjukkan dalam waarna merah; wilayah yang berjaya ditawan daripada tentera Salib dalam warna merah jambu. Warna hijau muda menandakan wilayah yang masih dikuasai tentera Salib.

Peperangan Hutain yang dipimpin oleh Salahuddin al-Ayubbi telah membuka ruang kepada pembebasan bandar al-Quds. Jumlah tentera Islamialah 12 000 orang sementara tentera salib 50 000 orang. Jumlah tentera Islam dalam pembebasan Baitul Maqdis pula tidak sampai 12 000 orang sementara pihak tentera salib 60 000 orang. Kumpulan kecil telah menang ke atas kumpulan besar dengan izin Allah.

Sebab-sebab kemenangan di situ adalah banyak. Yang utama ialah kepimpinan Salahuddin al-Ayyubi sendiri kerana beliau mempersembahkan keseluruhan hidupnya untuk jihad di jalan Allah. Aqidah Islam telah memenuhi keseluruhan jiwanya, perasaannya bernyala-nyala dengan aqidah Islam dan tidak beriman dengan yang lain selain dari Allah. Beliau seorang yang amat toleransi, amat merendah diri, sederhana pakaian dan makanan, membelanjakan setiap sen yang sampai ke tangannya untuk jihad dan lain-lain kepentingan umat Islam, tidak memberi perhatian pada mata benda dunia sama ada harta, istana atau llain-lainnya sehinggah apabila beliau wafat tidak eninggalkan sebarang harta. Tidak ada emas atau perak di dalam simpanannya kecuali satu Dinar empat puluh tujuh Dirham sahaja.



Semasa berjihad Salahuddin al-Ayyubi selalu membawa sebuah peti tertutup yang amat dijaganya. Orang terdekat menyangka terdapat berbagai batu permata dan benda berharga tersembunyi di dalamnya. Tetapi selepas wafatnya apabila peti dibuka maka yang ditemui hanyalah sehelai surat wasiat dan kain kafan yang dibeli dari titik peluhnya sendiri dan sedikit tanah.

Apabila surat itu dibuka tertulis " Kafankanlah aku dengan kain kafan yang pernah dibasahi air zam-zam ini, yang pernah mengunjungi kaabah yang mulia dan makam Rasulullah s.a.w. Tanah ini ialah sisa-sisa masa perang, buatkanlah darinya ketulan untuk alas kepalaku di dalam kubur"

Dari tanah tersebut dapat dibuat 12 ketulan tanah yang hari ini terletak di bawah kepala Salahuddin al-Ayyubi. Setiap kali Salahuddin al-Ayyubi kembali dari
berperang yang dimasuki bertujuan berjihad kepada Allah, beliau akan berusaha mengumpulkan tanah-tanah yang melekat pada muka dan pakaiannya dan meletakkannya di dalam peti rahsia itu. Beliau telah berjaya mengumpulkan tanah yang boleh dibuat 12 ketulan, kiralah berapa banyak pertempuran yang dihadapinya kerana berjihad bagi menegakkan kalimah Allah!!

Salahuddin al-Ayyubi meninggal dunia pada 7 Safar 589 hijrah, kira-kira dua tahun selepas berlakunya peperangan Hutain yang berjaya membebaskan Baitil Maqdis. Umurnya ketika itu 56 tahun



Rujukan :

* Baha ad-Din, Sejarah Salahuddin Al-Ayubbi yang Hebat dan Gemilang, ed. D. S. Richards, Ashgate, 2002.
* Stanley Lane-Poole, Salahuddin Al-Ayubbi dan Kejatuhan Kerajaan Salib, Putnam, 1898.
* H. A. R. Gibb, Riwayat Hidup Salahuddin Al-Ayubbi: Hasil kerja Imad ad-Din dan Baha ad-Din. Clarendon Press, 1973.
* Alan K. Bowman, Mesir selepas Firaun, 1986.

Salam perjuangan & Selamat bermujahadah

Ekhsan dari http://farhanrais-ahmadfadzil.blogspot.com

KANAK-KANAK PEMUAS NAFSU SEKS DENGAN BAYARAN RM5 HINGGA RM 10




KUANTAN: Dua beradik, seorang lelaki dan perempuan, berusia sembilan dan 11 tahun terpaksa menjalani kehidupan bagai dalam neraka apabila dipercayai menjadi mangsa dera ibu tiri yang panas baran di sebuah rumah di Kampung Jalan Gambang di sini sejak empat tahun lalu.

Dua kanak-kanak berkenaan dikatakan sering dipukul dan digigit di tangan dan lengan oleh wanita berusia 40 tahun itu.

Lebih mengejutkan, si kakak yang berusia 11 tahun dikatakan turut ‘dijual’ kepada seorang lelaki untuk dijadikan pemuas seks dengan bayaran RM5 hingga RM10.

Difahamkan, wang diperoleh itu digunakan ibu tiri kejam berasal dari Jalan Gambang di sini untuk perbelanjaan hariannya.

Bapa kandung dua beradik berkenaan berusia 35 tahun dan bekerja di sebuah kilang di Pelabuhan Kuantan, dekat sini, dikatakan mengetahui anaknya yang belajar di sebuah sekolah rendah di Jalan Gambang didera isteri barunya selain dijadikan hamba seks, namun seolah-olah tidak mempedulikan keadaan itu apabila tidak mengambil tindakan

Kanak-kanak perempuan itu dijemput setiap kali pulang dari sekolah sebelum diperkosa seorang lelaki berusia 30 tahun di bawah jambatan di Kampung Sri Damai di sini(Baca seterusnya Disini)

Ayid>>> Apa dah jadi dengan 1 Malaysia sekarang. Ini yang dikatakan bila masunia mumpunyai sifat kebinatangan dalam diri. Jika binatang ada sifat kemanusian, mereka mungkin lebih baik dari masunia

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak