Saturday, May 14, 2011

apa desperate sanggat ni??....di Msia fitnah dan budaya porno 'mengalir' dgn deras. Hinggakan masjidpun tak terkecuali!!!



SHAH ALAM 14 MEI : Video lucah fitnah Datuk T yang dimuat naik di Youtube selain di pos kepada pemimpin politik tertentu dan diedar di kawasan perumahan, kini di sebarkan di masjid-masjid pula untuk mengaibkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Pihak yang tidak dikenali meletakkan rakaman seks itu di Masjid Al-Hadiyah Telok Panglima Garang Kuala Langat pada Ahad lalu.
Nazir Masjid Al- Hidayah, Rahman Amir berkata video berkenaan dijumpai semasa jemaah masjid bersarapan selepas mendengar kuliah subuh di masjid itu.
"Nasib baiklah saya yang menemui dan tidak jemaah lain yang menjumpainya. Saya dengan tindakan sendiri sebagai seorang nazir tidak mahu bersubahat dengan perkara yang mana mungkin membolehkan terjadinya keadaan yang huru hara, kerana benda ini kita tonton kerap di TV. Tidak cukup di TV, disebar luas pula di masjid, tempat suci umat islam beribadah," kata beliau
Rahman kesal terhadap kesanggupan pihak yang tidak bertanggungjawab mencalar kesucian masjid dan agama untuk tujuan politik jahat dengan menyebarkan video itu.
Dewan Pemuda PAS Kuala Langat (DPPKL) turut mengutuk tindakan itu dan menyifatkannya sebagai “tidak bertamadun”.
Ketua DPPKL, Hairul Nizam Tohar berkata pengedaran video lucah di masid bukan sahaja menghina kesucian agama Islam tetapi turut menyuburkan budaya fitnah di kalangan rakyat.
“Penyebaran VCD lucah ini dilihat sebagai agenda politik sempit dan kotor yang dilakukan oleh sesetengah pihak yang cuba menangguk di air keruh. Tidak mustahil ada lagi VCD yang disebarkan di masjid lain,” kata beliau kepada TVSelangor.
Mengulas isu yang sama, ADUN Sijangkang, Ahmad Yunus Khairi menegaskan rakyat harus menolak fitnah seks tersebut berikutan Islam menggariskan hukum yang jelas sebelum menuduh seseorang itu melakukan zina.
"Islam meletakkan 4 orang saksi. Ini bukan main- main. Saksi mestilah cerdik, adil, muqallaf," katanya.
Beliau turut mempertikaikan tindakan ahli perniagaan Shazryl Eskay Abdullah yang membuat sumpah laknat dalam usahanya membabitkan Anwar dalam pertuduhan itu.
"Dalam Islam sumpah laknat di dalam zina hanya dibenarkan apabila suami menuduh isterinya berzina dan perkara tersebut berlaku di dalam mahkamah," jelasnya.
Tindakan Eskay membuat sumpah laknat sebelum ini dibidas oleh beberapa pihak termasuk mufti-mufti yang menegaskan hukum qazaf adalah cara terbaik untuk menangani isu- isu fitnah.
Video seks 21 minit itu ditayangkan oleh Eskay, Ahli Majlis Tertinggi Umno, Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari PERKASA, Shuib Lazim.
Sebelum ini video seks fitnah dan risalah memalukan Anwar dikesan diedarkan secara meluas dari rumah ke rumah di daerah Klang.
Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Klang, Yew Boon Lye semalam membuat laporan polis berhubung pengedaran risalah dan cakera padat (CD) rakaman video seks itu ke rumah-rumah di Teluk Gadung Indah Klang.
Boon Lye mensyaki perbuatan itu didalangi oleh kumpulan pro Umno. Mereka mula mengedarkan risalah dan video itu dari rumah ke rumah sekitar jam 10.00 malam Sabtu lalu.
Menurut Boon Lye lagi, kegiatan mengedarkan bahan lucah itu juga turut aktif sewaktu Chttp://www.tvsnews.net/eramah Perdana Anwar di Klang baru-baru ini dimana ia dilihat bertaburan di sekitar kawasan perumahan.

Mat Sabu: Jangan terperanjat anak tokoh PAS bertanding atas tiket DAP

"Sebagai seorang muslim, saya mesti percaya bahawa ia sebagai undang-undang tertinggi yang perlu dilaksanakan. Tetapi, sebelum pelaksanaan Hukum Hudud ini, banyak lagi perkara yang boleh ditonjolkan, kebaikan Islam itu. Misalnya good governance (urus-tadbir yang baik), akauntibiliti, tidak rasuah, tolak nepotisme. Dan sekarang ini saya nampak, kalau PAS slow (perlahan) dalam bidang ini, for the future, DAP will take over."

Demikianlah kegusaran yang menyelubungi seorang pemimpin politik veteran, Mohamad Sabu (gambar kanan) yang menyertai PAS sejak tahun 1977. 34 tahun daripada pemimpin yang berusia 56 tahun ini dicurahkan untuk perjuangan PAS. Kesetiaannya bersama parti sukar dipertikai, pada masa yang sama beliau juga sahabat akrab kepada pemimpin DAP yang menerajui tampuk pimpinan sekarang.

Lanskap politik tanahair berubah dilanda "tsunami" pada 8 Mac 2008. PAS dan DAP yang sering bertentangan pendirian dalam isu "Hukum Hudud" dipaksa untuk duduk semeja berikutan sentimen rakyat untuk menentang Barisan Nasional. Namun demikian, "Hukum Hudud" kekal sebagai isu kontroversi, khususnya apabila berdepan dengan masyarakat bukan muslim.

Mohamad Sabu mengakui bahawa pelaksanaan hukum hudud bukannya sesuatu yang senang, melibatkan pindaan perlembagaan yang memerlukan majoriti dua pertiga dalam Dewan Rakyat, dan hasrat ini perlu dirunding bersama dan direstui rakan-rakan partinya. Tetapi, beliau lebih mengambil berat bagaimana Islam diterjemahkan kepada "urus-tadbir yang baik", untuk peringkat ini.

"Boleh capai atau tidak (pelaksanaan hukum hudud), itu soal cita-cita," Mat Sabu sekali lagi berjenaka, "Macam kita-lah, nak kahwin seorang puteri. Mungkin kita tidak dapat puteri itu, kita dapat kahwin dengan kerabat diraja pun cukuplah!"

Anak muda Melayu teruja nak sertai DAP

Calon Timbalan Presiden PAS ini berkongsi pengamatan dan pengalamannya dalam senario politik pasca 8 Mac 2008. "Ramai anak muda Melayu berjumpa saya sekarang. Dia kata Pak Mat, bila Pak Mat nak join DAP? Kalau Pak Mat join DAP, kami akan bersama..."

Ketika ditanya mengapa pendirian DAP yang jelas menentang pembentukan Negara Islam itu tidak menghalang anak muda Melayu daripada menyokong parti itu, Mat Sabu menjelaskan bahawa kecenderungan ini disebabkan dasar-dasar yang ditawarkan DAP, misalnya urus-tadbir yang baik, dengan konsep "CAT" (Kecekapan, Akauntabiliti dan Ketelusan) oleh kerajaan negeri Pulau Pinang, penggubalan Akta Kebebasan Maklumat dan sebagainya.

Secara terus-terang Mat Sabu berkata, pembangkang tidak boleh hanya mendakwa dirinya menentang Akta Rahsia Rasmi (OSA), tetapi pada masa yang sama tidak menawarkan sesuatu apabila menguasai kerajaan negeri. Mat Sabu menganggap ini adalah kehendak orang ramai, dan beliau amat bimbang seandainya PAS tidak merobah konsep ini.

Beliau enggan mengulas secara terperinci, walaupun wartawan MerdekaReview membangkitkan kerajaan negeri Kedah yang dikuasai PAS, yang kelihatan tidak mendahulukan agenda reformasi sebagaimana yang disebut di atas. Cuma, Mat Sabu mengingatkan, bahawa rata-rata wakil rakyat DAP mampu mempersembahkan "kehidupan yang tidak mewah", sebagaimana yang diamalkan Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat.

MerdekaReview

Taliban Balas Demdam Kematian Osama

MANGSA  menunggu di dalam trak sementara menanti bantuan di sebuah hospital di Peshawar, semalam.
MANGSA menunggu di dalam trak sementara menanti bantuan di sebuah hospital di Peshawar, semalam.

SHABQADAR: Seramai 80 orang terbunuh dalam dua serangan bom ke atas sebuah pusat latihan polis separa tentera di sini semalam.

Taliban Pakistan mendakwa ia serangan besar-besaran pertama mereka bagi membalas dendam terhadap pembunuhan Osama bin Laden.


Jurucakap polis, Liaqat Ali Khan berkata, 66 daripada yang terbunuh itu ialah kadet.

Kira-kira 140 orang cedera, 40 daripada mereka parah dalam serangan paling buruk di negara itu tahun ini.


Kejadian berlaku ketika anggota 900 anggota kadet berpakaian awam bersiap sedia menaiki bas untuk bercuti 10 hari selepas menamatkan latihan selama enam bulan, kata polis.


Dua pengebom terbabit dalam serangan berkenaan. “Penyerang pertama tiba dengan motosikal dan meletupkan bom yang disembunyikan di sebalik baju dalamnya ketika berada di celah anggota kadet terbabit,” kata Ketua Polis Daerah Charsadda, Nisar Khan Marwat.

“Apabila anggota kadet lain cuba untuk menyelamat rakan mereka, pengebom kedua tiba dengan sebuah motosikal lain dan meletupkan dirinya,” katanya.


Jurucakap Taliban Pakistan, Ehsanullah Ehsan berkata, ia adalah tindakan membalas dendam terhadap kematian Osama. “Serangan lebih besar akan dilakukan di Pakistan dan Afghanistan,” katanya kepada AFP menerusi telefon dari lokasi yang tidak didedahkan.

Metro

Mengenali li'an dalam kes tuduhan zina

Dan turut li'an juga oleh tertuduh iaitu isteri bertujuan membersihkan dirinya daripada tuduhan serta menyelamatkan juga daripada had zina. Setelah selesai, maka terputuslah hubungan perkahwinan secara fasakh bukan secara talak dan haram merujuk kembali atau berkahwin semula sepanjang hayat mereka.

Selain tuduhan perzinaan, li'an juga ikut terlibat dalam kes seorang isteri yang melahirkan bayi dan suaminya tidak mengakui bahawa bayi tersebut adalah bayi mereka.

Li'an akan diuruskan oleh hakim syarie dengan mengarahkan suami berkata (sebanyak empat kali):

"Aku memberikan kesaksian dengan Allah bahawa sesungguhnya aku adalah orang yang benar dalam apa yang aku telah katakan tentang tuduhan perzinaan wanita ini". (Untuk kes tuduhan perzinaan).

"Aku memberikan kesaksian dengan Allah bahawa sesungguhnya aku adalah orang yang benar dalam apa yang aku telah katakan tentang penafian bayinya daripada-ku". (Untuk kes tidak mengakui anak).

Pada kali kelima suami akan diarahkan lagi oleh hakim syarie untuk berkata (sebanyak satu kali):

"Bahawa kutukan Allah ke atas aku jika aku adalah orang yang berbohong".

Selepas itu, hakim pula akan mengarahkan isteri berkata (sebanyak empat kali juga):

"Aku memberikan kesaksian dengan Allah bahawa sesungguhnya dia adalah orang yang berbohong pada apa yang telah katakan tentang tuduhan berzina". (Untuk kes tuduhan perzinaan).

"Aku memberikan kesaksian dengan Allah bahawa sesungguhnya dia adalah orang yang berbohong pada apa yang telah katakan tentang penafian bayi daripadanya". (Untuk kes tidak mengakui anak).

Dan pada kali kelima pula isteri akan diarah oleh hakim syarie untuk berkata (sebanyak satu kali):

"Bahawa kemurkaan Allah ke atas aku jika dia adalah orang yang benar".

Pengurusan kes tuduhan berkaitan perzinaan isteri ini adalah bersandarkan firman Allah yang bermaksud:

Dan orang-orang yang menuduh isterinya (berzina), padahal mereka tidak ada mempunyai saksi-saksi selain diri mereka sendiri, maka kesaksian orang itu ialah empat kali bersumpah dengan nama Allah, sesungguhnya dia adalah termasuk orang-orang yang benar.

Dan (sumpah) yang kelima: bahawa laknat Allah atasnya, jika dia termasuk orang-orang yang berdusta. Isterinya itu dihindarkan dari hukuman oleh sumpahnya empat kali atas nama Allah sesungguhnya suaminya itu benar-benar termasuk orang-orang yang dusta. Dan (sumpah) yang kelima: bahawa laknat Allah atasnya jika suaminya itu termasuk orang-orang yang benar (24: 6-9)

Note: Inilah yang patut dibuat oleh penuduh yang tidak dapat mendatangkan saksi. Tapi masa DESA bersumpah berkenaan video yang kononnya melibatkan DSAI adakah ini telah dilakukan? Apa peranan pegawai masjid yang ada di situ? Mereka tak tahu ada LI'AN selain daripada SUMPAH MUBAHALAH?


Malaysiakini

PAS GANTI UMNO Puad: PAS, Umno banyak persamaan - Malaysiakini


Saya petik (MK)

Katanya, perpaduan rakyat khususnya orang Melayu perlu dilihat dari sudut positif, dan sebab itulah, satu pendekatan terbaik perlu dicari bagi mewujudkan kerjasama antara Umno dan PAS.

Menurutnya, tidak timbul soal siapa menang siapa kalah atau siapa kuat dan siapa lemah berhubung kerjasama antara Umno dan PAS.


Ayid>Apa perlu kita ikut mereka: Dalam arena sosial, sistem-sistem yang dipanggil sebagai sistem kanan atau kirinya ternyata gagal untuk memantapkan kebahagiaan, keharmonian dan kestabilan. Malah terlalu banyak mala petaka yang ditanggung oleh manusia hasil dari sistem-sistem ini. Ternyata ikatan kekeluargaan semakin terburai. Kasih-sayang semakin pudar, akhlak semakin luntur dan runtuh. Nilai-nilai keutamaan dan keluhuran sudah kehilangan harga. Ketegangan dan permusuhan mengambil tempat kedamaian dan ketenangan. Semangat egoistik dan mementingkan diri mengalahkan semangat kerjasama dan mengutamakan orang lain


Malaysiakini

Monday, May 9, 2011

UUM dah jadi Universiti Uzur Malaysia; miskin sangat ke?

Menteri Pengajian Tinggi Datuk Khaled Nordin mengeluarkan kenyataan yang berpihak kepada UUM. Cakapnya ‘dauble standard’ kerana dia tidak mengulas hal yang sama bagi UNIMEPS atau mana-mana IPTA yang terletak di negeri-negeri ditadbir BN. Sepatutnya negeri BN menjadi contoh dalam memberi rebat ‘gila-gila’ itu kepada semua IPTA yang terdapat di negeri masing-masing, tapi ia tidak berlaku.

Di Kedah, di mana sahaja ceramah politik BN diadakan maka isu cukai tanah UUM menjadi isu wajib untuk diulas. Ini menunjukkan bahawa permohonan rebat oleh UUM terhadap kerajaan negeri bukan ikhlas demi pembangunan pendidikan tetapi lebih menjurus kepada provokasi politik.

Apabila nanti kerajaan negeri menolak maka bolehlah jentera propaganda mereka menjelaskan kepada seluruh rakyat jelata bahawa kerajaan negeri menindas institusi pengajian tinggi. Jika itulah maksud yang tersirat dari apa yang tersurat, maka ‘eloklah’ mereka meneruskan niat busuk tersebut. Kita serahkan pada
rakyat untuk menilai
Baca lagi

Cubaan Pinda Agama Rasmi, Apa Tindakan KDN Terhadap Blogger ?

Mohamad Sabu turut menyifatkan tindakan Utusan memainkan isu yang diceduk daripada laman blog 'BigDog' dan 'Marahku' sebagai berniat jahat dan mahu mencemaskan rakyat, menjelang pilihan raya umum ke- 13 kelak.

KLANG 8 MEI : Tindakan susulan Kementerian Dalam Negeri (KDN) terhadap dua blogger pro- UMNO yang mendakwa terdapat usaha mahu menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Malaysia dinantikan rakyat jelata.

Sehubungan itu, KDN digesa agar bertindakan tegas terhadap blogger tersebut sebagaimana ketegasan yang ditunjukkan kementerian itu terhadap penyokong dan pemimpin Pakatan Rakyat sebelum ini.

Ahli Majlis Pimpinan PAS Pusat Mohamad Sabu melahirkan kehairanannya mengapa sehingga kini tiada sebarang tindakan daripada KDN.

Mohamad Sabu turut menyifatkan tindakan Utusan memainkan isu yang diceduk daripada laman blog 'BigDog' dan 'Marahku' sebagai berniat jahat dan mahu mencemaskan rakyat, menjelang pilihan raya umum ke- 13 kelak.

"Inilah akhbar yang paling perkauman dan paling jahat sekali di Malaysia ini," tegasnya.

Laporan Utusan yang turut mengaitkan Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi kononnya turut bersekongkol, apabila menghadiri pertemuan kumpulan paderi tersebut.

Mohamad Sabu sebaliknya berkata, jikapun benar Jeff Ooi ada berjumpa kumpulan paderi itu, ia adalah haknya sebagai seorang penganut agama Kristian.

"YB Jeff Ooi cuba dikaitkan kerana di tempat itu. Kalau dia Kristian, hadir jumpa paderi, berdoa apa salahnya? Tapi 2 blog, 2 blog sahaja yang main isu kononnya nak tukar agama rasmi di perlembagaan persekutuan. Ini permainan yang cukup jahat, bagaimana kerajaan dan KDN izinkan perkara ini berlaku," kata beliau.

Justeru, Mohamad Sabu berkata, isu kehadiran Jef Ooi itu bukannya 'lesen' untuk Utusan atau siapa sahaja mengaitkan parti DAP dalam kontroversi ini.

Laporan Utusan semalam juga menuduh DAP menghasut dengan cuba meminda undang-undang negara agar golongan beragama Kristian boleh menjadi perdana menteri.

Dalilnya mereka cuma sekeping gambar kabur yang didakwa sebagai pakatan rahsia antara DAP dan paderi Kristian di sebuah hotel di Pulau Pinang, Rabu lalu.

TVS NEWS

TVS NEWS

TVS NEWS

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak