Saturday, January 28, 2012

Ust. Nasa buat laporan Polis......manakala Hassan Ali terus jadi kuda tunggangan...


Ustaz Nasa membuat laporan polis bahawa beliau tidak sekali2 tidak terlibat.....malah beliau tidak sedar langsung bahawa beliau diregukan dengan Hassan Ali dalam salah satu program roadshow Hassan Ali di Bandar Baru Bangi pada 31 Jan 2012, Selasa, 9.00 malam di Balai Pahlawan, Padang Seksyen 2, Bandar Baru Bangi minggu depan.

Kerja sapa ini?

Inilah kerja iblis-iblis yang bertopengkan manusia.....inilah perbuatan tangan-tangan gatal yang berniat jahat agar sorang lagi pimpinan ter'cicir' dalam perjuangan.

Manakala Hasan Ali pula terus hanyut dalam syok sendiri.....dalam kehairan sendiri.....dalam ujub sendiri.

Samada dalam sedar.....atau separuh sedar.....atau tak sedar langsung.....ha ha ha yang sebenarnya beliau telah di'tunggang' oleh kumpulan tertentu.....alangkah ter'hina'nya jika seseorang yang kuat 'aqidah'nya serta mempunyai rantaian kelulsan sehingga ke peringkat PhD menjadi 'kuda tunggangan' oleh individu tertentu yang muflis politik atau kumpulan atau pertubuhan tertentu yang sedang terlantar 'nazak' menunggu tarikh 'keramat' PRU13.

PETALING JAYA: Sekretariat Mobilisasi Umat (SMU) mengencam tindakan ahli Majlis Perbandaran Kajang (MPkj) yang menurunkan 10 banner Roadshow Masa Depan Politik Malaysia yang memaparkan wajah bekas Exco Selangor, Datuk Dr Hasan Ali pagi ini.

Roadshow itu yang dijangka diadakan pada 31 Jan 2012, Selasa, 9.00 malam di Balai Pahlawan, Padang Seksyen 2, Bandar Baru Bangi didakwa disabotaj oleh ahli Exco kerajaan negeri.

Pengerusi SMU Norman Toha berkata hak kebebasan rakyat untuk bersuara telah disekat oleh Menteri Besar. Sekatan ini dibuat berpilih- pilih.

“Kalau iklan banner Pakatan, walaupun tiada lesen tidak akan mereka turunkan tetapi kalau banner milik gerakan rakyat seperti Roadshow anjuran bersama SMU, mereka turunkan,” katanya dalam satu kenyataan media.

Norman menyoal, “dimanakah keadilan untuk rakyat Selangor yang ingin bebas dari fahaman politik ektrem kepartian?

“Kami menuntut agar kesemua banner rakyat yang bernilai RM1,500 itu dipulangkan kepada kami sebagai penganjur bersama Roadshow tersebut,” katanya. [sumber .]

al-brangionline:

Pecah dan perintah.....divide and rule.....satu permainan kegemaran mereka

Friday, January 27, 2012

Aziz Bari: Saya terpaksa terjun dunia politik



“Kalau hendak terlibat dalam politik, saya pastikan idea saya diterima, kalau katakan tidak seratus peratus pun sebahagian besar yang kukuh dan boleh diterima.

“Pada saya bertanding dalam pilihan raya ini sebagai satu ruang perjuangan. Kalau soal nak cari makan, saya rasa tak perlu, saya sudah bersara awal,” katanya.
Aziz Bari

SHAH ALAM – Setelah hampir sebulan meletakkan jawatan sebagai pensyarah Universiti Islam Antarabangsa, Prof Dr Abdul Aziz Bari berkata, beliau terpaksa terjun ke dunia politik kerana tiada pilihan.

Menurutnya, penyertaannya dalam politik adalah "terpaksa" setelah menyedari haknya sebagai ahli akademik dinafikan, selain mendapat tekanan daripada pihak tertentu.

“Saya dilatih sebagai ahli akademik, bukan dipilih untuk jadi ahli politik dalam konteks sekarang ini. Saya bukan memilih bidang profesion berpolitik itu. Saya terpaksa, seolah- olah dicampak dalam dunia politik.

"Saya dipaksa dan terpaksa memilih jalan politik kerana tidak boleh berfungsi sebagai ahli akademik. Orang melihat saya dan tidak boleh menerima kita memberi pandangan berkaitan perkembangan semasa di mana semuanya dianggap politik.

"Oleh itu, apa pilihan yang saya ada?” katanya kepada Sinar Harian selepas Wacana Sinar Siri ke-10 anjuran Kumpulan Media Karangkraf, semalam.

Bagaimanapun, Aziz bersikap terbuka jika ditawarkan menjadi calon dalam pilihan raya umum akan datang.“Spekulasi akan bertanding mana- mana kerusi akan ada kerana kini saya sudah tidak bekerja.

“Dalam hal ini saya terbuka dan sebagai rakyat Malaysia saya boleh buat apa yang difikirkan sesuai dan tidak melanggar undang-undang,” katanya.

Beliau berkata, setakat ini sudah banyak parti politik yang menawarkannya bertanding atas tiket parti masing-masing.

“Saya sudah sebut banyak kali, Pas, DAP dan PKR banyak kali melamar saya menjadi calon pilihan raya. Bagaimanapun, masih terlalu awal untuk membuat keputusan. Dewan pun belum bubar.

“Saya terpaksa sesuaikan juga kawasan mana yang nak bertanding, kerusi siapa dan adakah yang dibawa sesuai dengan apa yang saya pegang,” katanya.

Katanya, beliau kini sedang meneliti parti mana yang sesuai dengan perjuangan yang hendak dibawa dalam politik.

“Kalau hendak terlibat dalam politik, saya pastikan idea saya diterima, kalau katakan tidak seratus peratus pun sebahagian besar yang kukuh dan boleh diterima.

“Pada saya bertanding dalam pilihan raya ini sebagai satu ruang perjuangan. Kalau soal nak cari makan, saya rasa tak perlu, saya sudah bersara awal,” katanya.


Thursday, January 26, 2012

Kena Masuk BN - Aziz Bari



Pakatan Rakyat (PR) perlu mengambil tindakan tegas terhadap Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak kerana mengambil tindakan ke atas pelajar-pelajar Kolej Universiti Insaniah (Kuin) menggunakan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku).

Pakar perlembagaan, Prof Dr Abdul Aziz Bari berkata, kenyataan Azizan sebelum ini yang katanya "terlepas pandang" sebenarnya bercanggah dengan prinsip Buku Jingga.

“Ini bukan kali pertama beliau mengeluarkan kenyataan terbuka dan bertentangan dengan prinsip parti.

“Jika beliau itu pro-Auku, kena masuk Barisan Nasionallah,” kata beliau pada pada sidang media selepas Wacana Sinar Siri ke-10 bertajuk "Masih Relevankah Auku?" anjuran Kumpulan Media Karangkraf.

Mei lalu, lima mahasiswa kolej universiti tersebut dibicarakan dan digantung pengajian kerana didapati terlibat dalam demonstrasi yang bertujuan untuk menyatakan bantahan terhadap pembinaan Sekolah Insan Bestari yang diadakan di kediaman Ar-Razi, Kuin.

Mereka membantah pembinaan di kawasan tersebut kerana dilihat tidak strategik dan akan mengganggu proses pengajian dan pembelajaran mahasiswa tahfiz.

Mereka yang dikenakan tindakan gantung pengajian ialah Mohd Faiz Mohd Arshad, Mohd Azlan Mat Zain, Ahmad Remi Mohd Arof, Zukhilatif Marzuki dan Muhamad Aiman Che Abd Razak.

http://karatijau.blogspot.com/2012/01/kena-masuk-bn-aziz-bari.html

Rebutan kuasa Umno Gopeng kian parah, penyokong 'dilarikan' ke Jakarta & Bandung

Rebutan kuasa Umno Gopeng kian parah, penyokong 'dilarikan' ke Jakarta & Bandung
Kemelut rebutan kuasa didalam Umno Gopeng telah lama kedengaran, namun mutakhir ini ianya semakin galak dan parah. Biarpun berkali-kali dinafikan, namun penyokong akar umbi telah mula menghidu sesuatu yang tidak enak di dalam bahagian tersebut.

Pilihanraya umum menjelang tiba, perebutan sesama mereka untuk menduduki kerusi Dun Sg Rapat masih berlangsung sehinggakan masih tiada kata putus siapakah bakal calon di Dun tersebut. Dan perlawanan ini bertambah rancak apabila bukan hanya kerusi Dun sahaja yang menjadi idaman malah kerusi Ketua Bahagian juga semakin tidak selamat. Peruntukan pilihanraya bakal digenggaman Ketua Bahagian, maka ada yang mula mengatur langkah untuk berkuasa menggenggam peruntukan tersebut.

Ketua Bahagian Umno Gopeng, Datuk Hamzah Kassim yang dikatakan bakal bertanding sebagai calon Dun Sg Rapat menggantikan Hamidah, kini ditentang oleh Timbalannya sendiri iaitu Mejar (B) Roslan Zakaria. Mejar Roslan kini dilihat semakin aktif memainkan peranan untuk merebut kedua-dua kerusi iaitu di Dun Sg Rapat dan juga Ketua Bahagian Umno Gopeng sekaligus. Dengan menggelarkan dirinya sebagai 'orang kuat' Zambry, perancangan yang dijalankannya tampak drastik dan licik.

Mejar Roslan adalah seorang yang bercita-cita tinggi untuk duduk di peringkat atasan di dalam Umno Gopeng, dengan mendapat bantuan daripada Musa Nordin, seorang AJK Bahagian yang juga bekas orang Datuk Hamzah. Musa kini bertindak sebagai kempen manager kepada Mejar Roslan dengan dijanjikan jawatan Naib Ketua apabila Mejar Roslan menduduki kerusi Ketua Bahagian nanti.

Gandingan Mejar Roslan dan Musa Nordin telah berjaya 'melarikan' ramai penyokong-penyokong Datuk Hamzah dengan tajaan bercuti ke Jakarta dan Bandung. Ramai diantaranya adalah Ketua Cawangan dan juga Timbalan Ketua Cawangan.

Tajaan bercuti selama 3 hari 2 malam tersebut telah berlangsung 2 minggu yang lalu dimana 17 orang telah dibawa ke Jakarta manakala selebihnya dibawa pula ke Bandung pada 28 Januari (Sabtu) ini.

Antara yang mengikuti percutian ini adalah:-

Zon Sg Rapat

Ketua Cawangan Medan Gopeng
Ketua Cawangan Rapat Jaya
Timbalan Ketua Cawangan Pengkalan Pegoh
Timbalan Ketua Cawangan Kg Pisang
Ketua Cawangan Station 18
Ketua Cawangan Changkat Larang
Ketua Cawangan Pengkalan Seberang

Zon Simpang Pulai

Ketua Cawangan Merawan Indah
Timbalan Ketua Cawangan Kg Tanjung

Zon Teja

Ketua Cawangan Tekah
Ketua Cawangan Batu 5
Ketua Cawangan Kg Kurnia

Turut bersama-sama dengan kumpulan ini adalah seorang daripada Jawatan Kuasa Bahagian.

Bakal tergulingkah kepimpinan Datuk Hamzah sebagai Ketua Bahagian Umno Gopeng? Berjayakah Mejar Roslan mendaki takhta di bahagian itu?

Luka di Umno Bahagian Gopeng sedang digaru-garu. Tidak lama lagi kudis tersebut akan menanah dan mengeluarkan bau yang cukup tidak enak. Kita tunggu dan lihat sejauh mana permainan merebut kuasa ini mampu bertahan.

- Pak Long

Sumber: Blog DPP Gopeng

Kredit kpd: http://ajijoi.blogspot.com/2012/01/rebutan-kuasa-umno-gopeng-kian-parah.html

PERIKSA...anggota penguat kuasa memeriksa ........tayangan slaid dalam komputer riba yang dirampas, semalam.

Boleh cemar imej Nabi


CABUT...sebahagian risalah kempen diambil untuk siasatan.


PERIKSA...anggota penguat kuasa memeriksa tayangan slaid  dalam komputer riba yang dirampas, semalam.
PERIKSA...anggota penguat kuasa memeriksa tayangan slaid dalam komputer riba yang dirampas, semalam.

IPOH: Lima puluh ahli Kelab Taat Suami (KTS) disoal siasat Jabatan Agama Islam Perak (JAIPk) ketika mahu melancarkan kempen ‘Rasulullah Tokoh Seks Suci Islam’ di sebuah banglo mewah di sini, semalam.

Sepasukan penguat kuasa JAIPk menyerbu banglo itu kira-kira jam 4 petang selepas mendapat maklumat mengenai program berkenaan yang dikhuatiri boleh menimbulkan imej negatif kepada Nabi Muhammad s.a.w.

KTS diketuai Khadijah Aam atau lebih dikenali sebagai Ummu Jah dan beliau adalah isteri kepada Allahyarham Ashaari Muhammad, pengasas pertubuhan Al-Arqam yang diharamkan kerajaan sebelum ini.

Pengarah JAIPk, Mohd Yusop Husin berkata, dalam serbuan itu, pihaknya turut merampas poster kempen dan risalah selain memeriksa komputer riba yang terdapat di ruang pameran majlis berkenaan.




PERIKSA...anggota penguat kuasa memeriksa tayangan slaid dalam komputer riba yang dirampas, semalam.

Wednesday, January 25, 2012

REALLY SAMSENG JALAN KEBUN DI TAHAN POLIS


Tuan Berbaju Hitam Yang Sasa Dan Rakanya Di Tahan Polis Malaysia.

Siapa Mereka?

Nah lihat video bawah ni…


Owh.. ni lah Samseng Jalan Kebun tu… Tuan Berbadan sasa dan rakan rakannya..

Ye, mereka inilah yang digelar Samseng Jalan Kebun, dan begitulah gelagat mereka apabila berdepan dengan ABU Hindraf baru baru ini, ketika majlis ABU Hindraf itu dijalankan, baru je nak mula masa tu, di Jalan Kebun Shah Alam.

So, Polis Malaysia dah tangkap mereka ni ke?

Polis Selangor telah menahan seorang lelaki berusia lewat 20-an bagi membantu siasatan insiden serangan ketika ceramah Asal Bukan Umno (ABU) di Dewan Orang Ramai Majlis Bandaraya Shah Alam, Jalan Kebun di sini, Sabtu lalu.

Bila dia kene tahan?

Dia ditahan pagi semalam selepas dikenal pasti antara yang menimbulkan kekecohan. Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Zahedi Ayob berkata, pihaknya sedang mengenal pasti beberapa suspek lagi dan siasatan sudah mula dijalankan selepas kejadian tersebut berlaku.

Dia ditahan dibawah seksyen ape?

Lelaki tersebut akan disiasat di bawah Seksyen 148 Kanun Keseksaan dan keterangan daripada saksi juga sudah diambil. “Tangkapan susulan akan dibuat selepas ini kerana dipercayai kekecohan ini ditimbulkan oleh beberapa individu yang dikenal pasti orang awam yang hadir,” katanya.

Kenapa Polis Malaysia tak tahan awal2?

Beliau berkata, ceramah yang dianjurkan itu tidak dimaklumkan kepada pihaknya tetapi keadaan dapat dikawal selepas anggota polis tiba di tempat kejadian.

Ada apa apa kerosakan pada majlis tu?

Zahedi juga menegaskan, tidak berlaku sebarang kerosakan di dalam atau luar dewan ketika kejadian termasuk dakwaan gerai yang dimusnahkan oleh sekumpulan lelaki yang tidak dikenali.

Menurutnya, empat laporan diterima selepas kejadian tersebut dan hasil daripada laporan, pihaknya mengambil tindakan dan membawa kepada penahanan seorang suspek untuk siasatan.

So Ketua mereka yang berbadan sasa tu dah ditahan ke belum?

Nama dan identiti suspek tidak didedahkan.

Gambar ketua dia dah tersebarkan, berikutan ada kawan dia sendiri yang bagi link facebook dia pada orang ramai kan?

Tak pasti, tapi akaun facebook Tuan Berbaju Hitam dan berbadan sasa tu memamng dan tersebar.

Owh… Harap Pihak Polis dapat mejalankan siasatan dan siapa dalang disebalik kekecohan ini yang sebenarnya.

Harap begitulah, supaya tidak ada kekeliruan daripada pandangan rakyat Malaysia, Salah Tetap Salah!

Mudah Mudahan…


Sekian.



sarip dol3: http://really.tigaline.com/really-samseng-jalan-kebun-di-tahan-polis/sarip-dol3-2/

Najib tepung Tawar Van Skuad Sayang. Aduhhhh

Kaka
Kaka ka kaka
Kenapa sampai nak tepung tawar
siap bagi nama sekali
Van skuad sayang


Sempena lawatan tersebut, Perdana Menteri turut menepung tawar 15 buah van Skuad Sayang (gambar)yang akan digunakan oleh Pergerakan Wanita Umno dalam memberi perkhidmatan kepada rakyat di Kelantan.

lagi cerita ini : http://www.kl-today.com/2012/01/najib-yakin-kelantan-winnable-state/

Tuesday, January 24, 2012

Pahang Daily Online (PDO): Panas: Guna 'Duit Zakat' Untuk Beli Hotel Mewah, Kerajaan Negeri Di Gesa Halang Urusan Berkaitan


KUANTAN, 22 Jan - Belum pun kes penggunaan wang zakat yang melibatkan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom guna wang zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) reda, kini heboh pula berita Majlis Ugama Islam Dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP) pula menggunakan wang zakat. Jika Jamil Khir didakwa gunakan gunakan wang zakat sebanyak RM63,650.00 untuk kos guaman ke atas kes Qazaf membabit Datuk Seri Anwar Ibrahim. Namun, apa yang berlaku di sini sesungguhnya lebih mengejutkan umat Islam dan rakyat Pahang sebenarnya. Ini kerana, daripada sumber-sumber yang boleh dipercayai mengatakan MUIP dipercayai mahu menggunakan wang zakat mencecah puluhan juta ringgit semata-mata mahu mengambil alih pengurusan (membeli) hotel MS Garden Kuantan (foto) . Difahamkan, pihak berkenaan telah pun membuat bayaran pendahuluan terhadap hotel terbabit sebanyak RM5 juta dan bakinya akan diambil melalui wang zakat. Apa yang lebih mengejutkan ialah urusan yang berkaitan telah dibuat secara "mengelirukan" hingga menyebabkan ramai pihak kini berada dalam dilema sebenarnya. Ini kerana urusan yang berkaitan dikatakan "memanipulasi" nama pihak istana demi kepentingan beberapa kerat individu di agensi terbabit sebenarnya. Justeru itu, ramai yng terkejut dengan isu ini kerana jika benar dakwaan MUIP mahu menggunakan wang zakat untuk mengambilalih pengurusan sebuah hotel maka ia jelas sekali "lari" daripada matlamat asal zakat itu sendiri. Malah, ia juga tersasar daripada misi MUIP iaitu "Memperkasakan Ummah Melalui Peningkatan Taqwa, Pembentukan Akhlak Yang Terpuji, Pengurusan Sosio-Ekonomi Yang Mampan, Dakwah Yang Berkesan, Pembudayaan Ilmu, Pemartabatan Adat Resam Melayu dan Perundangan Yang Berlandaskan Syariat". Justeru itu, seluruh umat Islam di Pahang digesa bertindak untuk memastikan urusan ini tidak berlaku. Amatlah malang sekali, dikala begitu ramai asnaf (mereka yang layak) menerima wang zakat masih memerlukannya tiba-tiba wang tersebut digunakan bagi tujuan perniagaan (komersial). Maka itu, Kerajaan Negeri Pahang pimpinan Dato' Sri Adnan Yaakob digesa bertindak untuk menghalang urusan tersebut

Pahang Daily Online (PDO): Panas: Guna 'Duit Zakat' Untuk Beli Hotel Mewah, Kerajaan Negeri Di Gesa Halang Urusan Berkaitan

Ini pun satu masalah lagi.Imam Mahdi kini di Johor

Imam Al-Mahdi kini dipercaya berada di Johor Bahru?

Sikap orang melayu,, suka mengambil jalan singkat atau jalan mudah bila berkehendakkan sesuatu,,, tak kira apa sahaja... mudah sangat mempercayai tanpa usul periksa...




Ini lagi perkara,, kenapalah bengong dan tolol sangat, adakah wanita sebegini mengaku imam mahdi pun ada yang percaya .... baca kat lagi-penyebaran-ajaran-sesat-terkini.

Kredit kpd : Manjung Mari

Monday, January 23, 2012

Tukang karut Umno sempitkan perjuangan Islam

KUALA LUMPUR, 21 Jan: Ruang perjuangan dan perlaksanaan Islam tidaklah sesempit pemikiran Umno dan tukang karut terbarunya, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

"Wadah untuk memperjuang dan memartabatkan Islam hampir tiada batas sempadan, tidak kira di masjid atau di padang bola.

"Cakap-cakap kecewa tukang karut Umno yang terbaru benar-benar memperlekehkan Islam apabila ia menggambarkan maruah umat Islam terpaksa bergantung dan menempel atas sesuatu jawatan," kata beliau.

Malah, tegas Mahfuz, Islam boleh dimartabatkan tanpa mengira apa jua bidang yang diamanahkan.

"Bagi yang tidak berfikiran sempit, Islam boleh diperjuang dan dimartabatkan tidak kira dalam hal ehwal belia, sukan, pendidikan, pengajian tinggi, pembangunan modal insan, perumahan, pengurusan bangunan, pengurusan setinggan malah apa sahaja bidang.

"Tetapi kalau otak dan pemikiran masih lagi dalam acuan pemikiran jumud Umno walaupun mendabik dada kononnya pejuang aqidah seolah-olah hancur musnahlah aqidah semua orang tanpa beliau, tentulah Islam dan perjuangan memartabatkannya dilihat dari pemikiran yang sempit dan jumud," kata Ahli Parlimen Pokok Sena.

Menurut Mahfuz, orang yang melihat Islam sebagai ajaran suci yang mencakupi semua ruang dan bidang, sentiasa memohon perlindungan dari Allah agar tidak mengeluarkan cakap-cakap tidak menggunakan akal yang menyesatkan orang lain.

"Tetapi, dengan pemikiran sempit ajaran Umno, keluarlah cakap-cakap menyesatkan kononnya maruah dipijak kerana tidak dapat memegang portfolion hal ehwal Islam.

"Sedangkan orang yang memijak-mihak maruahnya sendiri ialah orang tidak puas-puas mendedahkan sisi-sisi buruk dan jelik dirinya sendiri," kata beliau.

Bagaimanapun, kata Mahfuz, apa yang berlaku itu menjadi pengajaran kepada semua pihak agar ikhlas memperjuangkan Islam.

"Bila kita memperjuangakan Islam, berusahalah untuk mengikhlaskan diri, tidak gila talak kerana tidak dapat jawatan lalu menjadi pengacau kerana sakit hati tidak mendapat jawatan yang diidam-idamkan seperti jawatan menteri besar dan sebagainya.

"Bagi melindungi sebab sebenar membuat kacau, pengacau sentiasa berubah-ubah alasannya membuat perangai, mula-mula dia mendakwa puncanya perkara ini, kemudian perkara itu dan selepas itu perkara yang lain pula.

"Hampir setiap hari bertukar-tukar sebab dan punca beliau menggelupur," katanya.

Mahfuz juga merasa geli hati melihat Umno berpesta di dalam media-medianya seperti orang mabuk seolah-olah mendapat "tangkapan yang lumayan".

"Kalau Umno ingat ia sudah mendapat tangkapan yang lumayan sebasgai modal kempennya, ia tentu amat menggelikan hati kerana apa yang dapat dicekup oleh Umno itu sudah ditolak oleh akar umbi sehingga tidak mendapat pencalonan dari akar umbi untuk terus menjadi wakil mereka," katanya.

Bagaimanapun, Mahfuz yakin Umno akan tetap "terkinja-kinja keseronokan dengan apa yang dicekupnya itu" walaupun menjadi bahan ketawa orang ramai

Tukang karut Umno sempitkan perjuangan Islam

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak