Saturday, December 12, 2009

Jawapan bodoh buat soalan bodoh daripada Ibrahim "Raja Katak"

Oleh: WFAUZDIN NS

SEKIRANYA anda merasakan anda seorang yang cerdik dan waras, anda mungkin merasa `diperbodohkan' oleh seorang YB yang suka buat kenyataan `bodoh' seperti di sini.

Sila klik kat tajuk jika read more tak berfungsi
Bagi menjawab semua kenyataan bodoh tersebut, biarlah saya yang bodoh serta setaraf dengan YB tersebut menjawabnya, mudah-mudahan saya dilihat lebih cerdik sedikit dari beliau. Saya tidak mahu orang sepintar Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub untuk menjawabnya kerana itu akan membuang banyak masa beliau daripada melayani `Raja Katak' yang `diberi makan' oleh PAS sebelum ini. Baca selanjutnya Isu bermula apabila Salahuddin Ayub mencabar Berahim Ali agar membuktikan PAS bersekongkol dengan DAP bagi memecah belahkan orang-orang Melayu. Maka, Raja Katak ini memberikan bukti bahawa bukankah PAS kini bersekutu dengan DAP di dalam Pakatan Rakyat? Itu adalah bukti atau hujah pertama dari Raja Katak. Ingin saya bertanya anda, bodoh atau tidak jawapan itu? Bersekutu dengan DAP itu tandanya memecah belahkan orang-orang Melayu? Sepatutnya Berahim terlebih dahulu memberikan bukti betapa semenjak DAP wujud di negara ini, orang-orang Melayu berpecah kerananya.

Hujah kedua beliau, Raja Katak ini mengatakan bahawa PAS membantu DAP menubuhkan kerajaan di Perak. Ini samalah juga dengan cerita Umno membantu Gerakan menubuhkan kerajaan di P.Pinang suatu ketika dahulu. Amat bodoh juga Raja Katak berhujah DAP menubuhkan kerajaan di Perak. Benar, DAP punyai kerusi yang lebih banyak dari PAS dan PKR di Perak, tetapi DAP taat dan patuh kepada arahan Istana untuk menyerahkan teraju pemerintahan dan MB Perak kepada PAS dan DAP bersedia berada di bawah MB dari PAS. Jika ingin mengatakan bahawa YB dari PAS Ir Nizar cuma boneka kepada DAP dan Melayu di Perak berpecah kerana DAP, Berahim mesti memberikan bukti dan hujah yang tepat bukan main cakap dari mulut beliau yang diketahui sememangnya busuk itu. Bukti bahawa orang-orang Melayu di Perak bersatu selepas Ir Nizar menjadi MB, sehingga kini majoriti rakyat Perak menuntut diadakan Pilihanraya di semua kerusi Dun di Perak. Masalahnya beranikah Umno menghadapi Pilihanraya? Mengapa Berahim tidak menuntut bersungguh-sungguh agar Dun Perak dibubarkan segera untuk membuktikan hujah-hujah beliau itu?

Raja Katak ini ingin berhujah tentang isu arak di Selangor pula. Kononnya PAS bersekongkol dengan DAP tentang isu penjualan arak ini. Jelas Ibrahim ini bukan YB yang mengambil tahu perkembangan di Selangor. Telah banyak PAS lakukan di Selangor jauh lebih baik dari Umno memerintah di Selangor. Cumanya, ingin kita bertanya dengan Raja Katak mengapa beliau bersekutu dan menyokong kerajaan pusat yang mengeluarkan lesen judi sekarang?

Beliau berhujah dengan amat bodoh sekali. Beliau berkata PAS berdiam diri apabila YB Kor Ming kononnya dikatakan menghina Islam apabila mempertikaikan dana masjid. Pertamanya, jelas YB Kor Ming tidak berkata demikian dan beliau bercadang untuk menyaman akhbar `berlidah iblis' itu. PAS tidak berdiam diri dan kenyataan pimpinan PAS dan PR telah dibuat, cuma raja katak ini tidak tahu kerana `berada di bawah tempurung'. Kenyataan media YB Kor Ming beserta seluruh pimpinan PR termasuk PAS di Parlimen telah dibuat untuk menafikan pembohongan media haprak itu. Cumanya, ketika itu raja katak tidor di Parlimen tidak tahu apa yang berlaku di situ.

"Kuman di atas tikar boleh nampak, kapal sebesar kapal selam KD Tunku Abdul Rahman pula tak nampak," katanya. Ini kata-kata Berahim Ali. Jawapan saya mudah. Kata-kata itu adalah ditujukan kepada beliau sendiri. Terlalu banyak kemungkaran Umno terhadap bangsa Melayu, Islam dan negara ini tetapi Berahim tetap ingin bersekutu dengan parti seperti itu. Raja katak kini tiada hujah dan modal lagi untuk menyerang PAS, PKR atau pun DAP. Dahulu beliau menuduh DS Anwar pemecah belah orang-orang Melayu, kemudiannya dikatakan PAS pula terlibat dalam perpecahan orang-orang Melayu. Berahim Ali kini terlalu mabok untuk mencari idea bagaimana ingin `menjilat punggung' Umno semula.

Apa yang peliknya, raja katak ini seolah-olah begitu kuat `keMelayuannya' tetapi cuba tanya orang Melayu Di Pasir Mas sekarang, malu atau tidak dapat YB seperti Berahim ni? Kalau saya duduk di Pasir Mas, saya akan kata saya tidak tahu samada Berahim tu Melayu atau tidak kerana orang-orang Melayu selalunya cerdik bila berhujah.

Ayid>> Ibrahim Ali dia tu cerdik bukan tak cerdik. Dia sokong UMNONgok dia pun terus jadi ngok. hehe hehe betul tak!
Klik kat tajuk jika read more ngantuk

Sumber

RAMAI BUAT DEMO NGA KOR MENG

Mohd Sabri Said
BUTTERWORTH, 12 Dis: Kumpulan yang berhimpun membantah pertikaian Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Meng berhubung peruntukan dana pembinaan masjid di sini semalam tidak mendapat sambutan dan hanya dihadiri oleh 26 orang.
Jika red more tak berfunsi sila klik ke atas tajuk


Mereka sebelum itu bertindak membut pengumuman dengan pembesar suara kepada jemaah yang hadir menunaikan fardhu Jumaat bagaimanapun ia masih gagal menarik penyertaan jemaah.

Tiga NGO itu ialah Pertubuhan Gabungan Suci Asli Malaysia (GSAM), Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM) dan Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) manakala parti politik yang dimasudkan ialah Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Tasek Gelugor.

Apa yang ingin dibawa oleh pihak penganjur itu tidak mendapat perhatian jemaah yang dilihat tidak berminat menyertai bantahan tersebut kerana rata-rata mereka megetahui perkara sebenar berhubung isu tersebut.

Baru-baru ini timbul kontraversi apabila Nga Kor Meng berucap di parlimen berikutan kegagalankerajaan memberi dana kepada agama lain berbanding 611 buah masjid seluruh negara dalam tempoh tahun 2000 sehingga 2008.

Sehari selepas itu, Nga Kor Meng menafikan kenyataanya bermatlamat menimbulkan ketidak puasan hati masyarakat Islam sebaliknya sekadar merujuk kepada jawapan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang mempertuntukan RM748.26 juta manakala kepada agama lain sekadar RM9 juta atau 1.2 peratus sahaja.
SUMBER

Friday, December 11, 2009

RM 30 SEHARI UNTUK (PATI) BERAPA PULA UNTUK (SAR)?



KERAJAAN terpaksa membelanjakan RM30 sehari bagi seorang tahanan pendatang asing tanpa izin, meliputi kos pengurusan harian, tidak termasuk kos perubatan, Dewan Rakyat, diberitahu semalam.

Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Wira Abu Seman Yusop, berkata kos bagi urusan pengusiran pendatang ke negara asal iaitu udara, laut dan darat juga adalah bawah tanggungjawab kerajaan.(sini)


Dato Seri Najib Tun Razak dalam lawatannya di Wilayah Narathiwat Selatan Thailand semalam mengumumkan kerajaan 1Malaysia akan memberi biasiswa kepada guru dan pelajar di wilayah berkenan untuk mengikuti pengajian di isititusi pendidikan di Malaysia.


Di Negara kita sekarang umum mengatahui bahawa Sekolah Agama Rakyat tidak lagi diberi bantuan berkapita oleh kerajaan Pusat. Yang paling menyedihkan pelajar-pelajar (SAR) dikehendaki membayar wang peperiksaan untuk mengambil PMR dan SPM.


Namun itu tidak melemah dan mematahkan semangat kepada ibu bapa bagi menghantar anak mereka bagi mempelajari ilmu agama, walaupun tekanan demi tekanan dikenakan.


Jika perbelanjaan tahanan pendatang tanpa izin mencecah RM30 sehari bagi seorang dan mengumumkan akan memberi bantuan biasiswa kepada guru dan pelajar Wilayah Narathiwat Selatan Thailan, mengapa tidak diberi sedikit bantuan kepada (SAR)


Baru-baru ini kerajaan Perak telah menarik balik bantuan untuk SAR Pengkalan Gate (Baca disini)

1Malaysia yang kononnya rakyat didahulukan umpama kera di hutan disusu dan dimanjakan, anak di rumah merempat dan kebuluran.



Thursday, December 10, 2009

PENDIDIKAN AGAMA ATAU PENDIDIKAN (SEKS)

IPOH – Masyarakat di negara ini sewajarnya didedahkan dengan pendidikan seks sejak peringkat awal usia agar ianya (seks) dapat difahami sepenuhnya.

Naib Pengerusi Persatuan Bulan Sabit Merah (PBSM) Malaysia, Datuk Dr Bahari Abu Mansor berkata, penggunaan kondom juga perlu diperluaskan namun ianya bukanlah bertujuan bagi menggalakkan seks bebas tetapi meningkatkan kesedaran masyarakat berhubung persediaan awal bagi membendung wabak maut ini.//(Sini)

Ayid>//. Untuk membendung wabak maut ini bukan dengan cara pemdedahan pendidikan seks. Jalan yang paling mudah bagi umat islam kembali ke ajaran islam. Menggalakan penggunaan kondom berarti menggalakan perzinahan. Tanpa pendedahan pendidikan (seks) kini kelahiran anak luar nikah amatlah ketara sekali. Mari kita lihat pecahan mengikut negeri atas kelahiran anak luar nikah akibat perbuatan (seks) bebas




Bismillahirahmannirahim
..

Di Malaysia, anak luar nikah dalam maksud pendaftaran kelahiran terdiri daripada kanak-kanak yang dilahirkan oleh pasangan ibu bapa yang tidak berkahwin tetapi maklumat dimasukkan ke dalam daftar dan sijil kelahiran. Pendaftaran tersebut dibuat di bawah peruntukan pendaftaran kelahiran anak tidak sah taraf.

Ada sesuatu yang luar biasa pada sijil kelahiran anak tidak sah taraf. Nombor sijil yang lazimnya tertera di bahagian kanan dokumen, dicetak di bahagian bawah. Ini menunjukkan bahawa pemiliknya tidak mengetahui ayah kandungnya.

STATISTIK

Berdasarkan kepada laporan rasmi, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) melaporkan terdapat lebih 257,000 sijil kelahiran didaftarkan tanpa catatan nama bapa, sejak tahun 2000 hingga pada bulan Julai 2008.

Ini bermakna secara purata, 2,500 kes anak luar nikah direkodkan pada setiap bulan atau 83.3 kes pada setiap hari. Jika diunjurkan lagi, satu kes pendaftaran anak luar nikah berlaku dalam setiap 17 minit 17 saat!

Amat menyedihkan kerana menurut statistik pendaftaran kelahiran kelahiran anak luar nikah dalam tempoh 4 tahun sahaja (1999-2003) 30,978 dari 70,430 (44%) orang bayi tidak sah taraf yang dilahirkan adalah anak orang ISLAM.

Pecahan mengikut negeri
:

Selangor = 12,836 orang
Perak = 9,788 orang
Kuala Lumpur = 9,439 orang
Johor = 8,920 orang
Sabah = 8,435 orang
Negeri Sembilan = 4,108 orang
Pahang = 3,677 orang
Kedah = 3,496 orang
Pulau Pinang = 3,412 orang
Melaka = 2,707 orang
Kelantan = 1730 orang
Perlis = 691 orang
Sarawak = 617 orang
Terengganu = 574 orang
JUMLAH = 70,430 orang.

BS: Apa nak jadi malaysia ni ek.. Tu lom campur lagi dgn yang membuat pengakuan bersumpah bahawa anak itu memang anak dia, dan kemudiannya dibinkan atas nama dia lagi tu.

Pecahan kelaihran dari (Sini) Bujang susah

Royalti: Nik Aziz sedia jumpa pusat di mahkamah

Oleh Mohd Zuharman

KOTA BARU, Dis 9 — Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini menyatakan kesediaannya menyahut cabaran Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz agar Kelantan mengemukakan isu tuntutan royalti minyak di mahkamah.

“Sebenarnya Kelantan sudah lama bercadang untuk bawa isu ini ke mahkamah. Tapi ikut adat perkiraan... kita cuba dulu melalui perundingan. Kalau mereka pun memang nak begitu kita tak ada masalah.

“Bukan dia (Nazri) saja nak, kita pun nak,” kata beliau pada sidang media di pejabatnya siang tadi.

Semalam Nazri mencadangkan kerajaan Kelantan mengemukakan tuntutan isu berkaitan di mahkamah daripada terus melanjutkan usaha retoriknya berdoa yang bukan-bukan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan kerajaan Pusat.

Ayid>> Kalau doa tu bukan-bukan atau retoriknya aje mengapa kecoh sangat nak takut dengan doa Tok Guru.

Baca lagi sidini


Wednesday, December 9, 2009

Mahathir dan Nazri - dua kali lima



Kuda Ranggi

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Mohamad Nazri Abdul Aziz menuduh mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai seorang yang bersikap perkauman kerana mempertahankan Biro Tata Negara atau BTN.

Menjawab tuduhan itu, Tun Mahathir secara terang-terangan menuduh Nazri juga seorang yang bersikap perkauman kerana menganggotai sebuah parti politik perkauman, iaitu UMNO. Mahathir cabar Nazri supaya letak jawatan.

Jawab pula Nazri, dia menyertai parti perkauman yang sudahpun wujud kerana ingin berkhidmat dengan kerajaan dan dia tidak terlibat dalam penubuhan parti perkauman itu tetapi Mahathir bertanggungjawab membentuk dasar parti perkauman itu.

Yang pasti dan benar, kedua-dua mereka akhirnya bercakap benar, kedua-dua mereka adalah sebahagian dan sama-sama menyumbang kepada sistem perkauman yang wujud di negara ini.

Benar, UMNO adalah parti politik perkauman, begitu juga dengan hampir semua parti politik di negara ini - perkauman adalah kekuatan bagi mereka. MCA, MIC, DAP, LDP, PPP, IPF , PAS , Gerakan dan parti-parti kecil-kecilan yang lain berpaksikan kaum. Itulah kenyataan, itulah hakikat politik Malaysia.

Begitu juga dengan BTN dan beberapa lagi agensi pemerintah yang tidak boleh dinafikan bersikap perkauman. Semuanya itu kerana wujud politik perkauman. Perkauman adalah sesuatu yang bukan asing di Malaysia. Perkauman adalah satu kekuatan.

Jadi, pertengkaran antara Nazri dan Mahathir, bukan sesuatu yang baru dan tidak asing kepada rakyat, tidak memeranjatkan. Kedua-dua mereka adalah hasil sistem perkauman. Kedua-dua mereka betul apabila menuduh satu sama lain sebagai perkauman. Elok sangat, dedahkan pekung di dada masing-masing untuk terus menjadi bahan ketawa oleh orang lain.

Ayid>>: Bila Raja Lawak menunggang kuda tua inilah akibatnya. Kuda tak boleh lari laju Raja lawak nak cepat sampai?


(Sumber)

Nazri says Dr M's remarks ‘most stupid’


Saya kesian, kesian yang teramat sangat. Belumpun mati Tun Mahathir Mohamad, bekas presiden UMNO dan bekas perdana menteri Malaysia itu telah dihina, dikeji dan dicaci ketahap yang amat memalukan sekali.//END (click here)

“He (Nazri) said I am racist? Don’t ever say he is not, because he knows everything very well. He belongs to a party and that is a racist party, which is Umno. Umno is a party ‘perkauman’ and it’s meant only for Malays and nobody [else] can join in. So he is in a racist party but said he is against racism. So he should resign from the party,” Dr Mahathir had told reporters at the Kuala Lumpur Convention Centre today//END(Click here)

KUALA LUMPUR, Dec 8 — Minister in the Prime Minister’s Department, Datuk Seri Nazri Aziz, lashed out at Tun Dr Mahathir Mohamad today and described the former premier’s remarks as the most stupid statement that he has ever heard

- Lihatlah wahai rakyat satu Malaysia betapa hina dan jijiknya perangai pemimpin-pemimpin umno. Mereka langsung tidak menghormati bekas pemimpin mereka yang sudah tua dan nyanyok...!!!

Ayid//Tak ada yang tak bergolak lagi dalam BNngok ini MCA MIC PPP UMNO mereka macam main aci-aci buka pintu pulak. Pulak tu kata PAS dah bergolak iklan dalam TV dan akhbar mereka. Mari kita lihat siri akan datang siapa yang

akan datang, pasti bersambung.

Sumber diedit dari

Tuesday, December 8, 2009

UMNO TUBUHKAN TAMAN DIDIKAN BLOGGER UNTUK PUTERI - KESIHAN


SUNGAI PETANI, 7 Dis (Bernama) -- Pergerakan Puteri UMNO akan menganjurkan kursus penulisan blog untuk semua anggota dan pemimpinnya di semua peringkat bagi memudahkan mereka menangkis fitnah yang dilemparkan oleh pembangkang.

ayid>// Puteri UMNO baru nak belajar buat blog nak jadi blogger, kesihan-kesihan Muslimat PAS dah tingkatan lima , dia baru nak masuk TAHUN 1.

Naib Ketuanya Shahanim Mohamad Yusoff berkata, anggota pergerakan itu perlu memahirkan diri dalam bidang penulisan blog kerana laman dalam talian internet itu kini menjadi ruang kepada pembangkang untuk membuat pelbagai tuduhan dan fitnah terhadap UMNO. "Sebagai persiapan pilihan raya umum akan datang, anggota Puteri UMNO akan dilengkapkan dengan ilmu penulisan berita dan blog bagi menangkis semua fitnah oleh pembangkang," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sijil kepada 130 anggota Puteri UMNO Bahagian Sungai Petani mengikuti bengkel sehari penulisan berita dan blog di sini Isnin.

Katanya, pergerakan puteri UMNO di peringkat bahagian juga digalakkan mempunyai laman blog masing-masing bagi menyampaikan maklumat dan perkembangan terkini mengenai UMNO kepada rakyat di kawasan masing-masing,

Kursus penulisan berita dan blog itu dianjur bersama pergerakan Puteri UMNO Bahagian Sungai Petani dan Pertubuhan Kebangsaan Wartawan Dan Penulis Melayu Malaysia (PKWPM) cawangan negeri Kedah.

-- BERNAMA


Monday, December 7, 2009

SIAPA PERL;U MINTA MAAF ?

IPOH - Pergerakan Pemuda UMNO menyerahkan kepada rakyat terutama Melayu dan beragama Islam untuk membuat penilaian siapa yang biadab serta memulakan isu berbaur perkauman terlebih dahulu.




Ini siap kencing,siapa anak muda ini?

Sumber berita di atas boleh di baca sepenuhnya (disini)

Diantara yang kencing gambar dengan yang pijak gambar masing-masing boleh menilaikan sendiri siapa yang perlu minta maaf.

Pesuruhjaya PAS Perak juga menyarankan UMNO perlu minta maaf atas insiden yang telah dilakukan oleh UMNO (Sini) Tindakan membakar gambar Ketua Menteri Pulau Pinang dan memijnak kepada lembu satu tindakan yang tidak bermoral kata beliau.






Sunday, December 6, 2009

KB Mall pula runtuh





Sedang menerokai dunia internet, mencari bahan-bahan dan isu-isu terkini, terjumpa satu tajuk berita yang sedang hangat doiperkatakan di satu blog. "KB Mall runtuh" Begitulah tajuknya.

Selepas sedikit sebanyak membacanya, mencari sumber asal gambar tersebut, kesahihan berita tersebut hampir berakhir.Ingatkan ia benar-benar runtuh,seperti runtuhnya Stadium di Terengganu baru-baru ini.

Rupa-rupanya, KB Mall tidaklah runtuh seperti yang disangka. Entah macam mana boleh berlaku, menurut sumber yang dibaca, sebuah kereta di tempat parking KB Mall undur kebelakang (reverse) sehingga terlanggar dinding KB Mall tersebut sehingga menyebabkan kereta itu jatuh kedalam kawasan pusat beli belah KB Mall betul-betul diantara dua tangga bergerak. Kemalangan tersebut berlaku dalam lingkungan jam 5 petang.
Menurut cerita yang dibaca, seorang telah meninggal dan 3 orang cedera di dalam insiden yang berlaku itu.

Yang menjadi tandanya, adakah perbuatan ini sengaja dilakukan oleh pihak-pihak tertentu dan mempunyai motif untuk menjatuhkan kerajaan Kelantan dan Kepimpinan Ulama' seterusnya menutup isu-isu negara Malaysia yang sedang berlaku. WallahhuA'lam

Budak Pantai Timor

SESUNGGUNYA ULAMA' TIDAK AKAN SENGAJA DO'A KEBURUKAN ORANG!!

Assalamualaikum w.b.t. dan segala puji bagi Tuhan yang menjadikan seluruh isi bumi dan langit dan perantaraan antara keduanya, juga selawat dan salam buat junjungan Nabi Muhammad s.a.w. sebagai ikutan dan tauladan ummat Islam sepanjang zaman. Alhamdulillah kerana sekali lagi diberi kesempatan untuk menulis artikel yang sedang hangat dibincang di Malaysia khususnya, maka saya yang faqir ini selaku anak muda cuba untuk mengambil peluang bagi berkongsi idea dan ilmu yang tidak seberapa ini, moga2 ada manfaatnya.

ISU DOA LAKNAT

Sebelum kita persoalkan adakah patut seorang ulama yang bergelar Tuan Guru mendoakan keburukan untuk orang Muslim yang lain, semestinya kita persoalkan terlebih dahulu pada diri kita ini, adakah kita tidak takut pada doa seorang ulama? Ulama adalah wali di sisi Allah, pewaris para anbiya', pembawa risalah kebenaran(Islam), jadi mereka lebih dekat dengan Allah s.w.t., oleh yang demikian doa mereka adalah lebih terangkat dan lebih mudah dikabuli oleh Allah, itu hakikat yang kita mesti pegang.

Keduanya, kita kena faham, bahawa sesungguhnya ulama' tidak akan sengaja atau suka2 mendoakan keburukan untuk satu2 kaum atau seseorang tanpa bersebab atau untuk kepentingan peribadi. Sebagai contoh, doa kehancuran atau laknat kepada John W. Bush, Tony Balairre dan Ariel Sharon, ini kerana mereka menganiayai ummat Islam seluruh dunia khususnya dalam isu berkaitan Palestin. Tahukah sahabat2 sekalian, kalau tidak didoakan dengan doa ancaman beerti kita merelakan ummat Islam ditindas, dizalimi, dinafikan haq tanpa belas kasihan.

Yang kelima, adakah TG Nik Aziz tidak mempunyai perasaan atau contoh akhlak yang baik kerana mendoakan "doa laknat" tersebut? Sudah tentu ada sahabat2 sekalian, cuba perhatikan, kalau tidak dizahirkan doa tersebut bukankah itu lebih merbahaya, beerti orang yang buat zalim itu akan terus melakukan kezaliman tanpa kesal dan sedar. Dengan ini, sekurang-kurangnya orang yang buat zalim ini akan takut dengan ancaman doa orang2 soleh yang teraniaya, kalau tidak takut atau gentar juga, beerti mereka mempunyai masalah hati, dan ini bermakna pintu hidayah telah tertutup rapat buat mereka, moga2 itu bukan kita.

Satu lagi sahabat2 sekalian, perkara yang paling penting kita persoalkan di sini dan setahu saya tidak pernah disentuh oleh mana2 pun, kenapa TG berdoa di khalayak ramai? Fikir2kan, cuma sebagai tambahan dari saya, TG Nik Aziz boleh sahaja mendoakan secara sirr(rahsia@senyap), tapi kenapa hendak menzahirkannya dan kesannya isu ini akan diputarkan @ dimainkan di seluruh negeri Malaysia, dan rasanya TG Nik Aziz tahu kesannya tapi tetap mengambil insiatif untuk menzahirkannya di khalayak umum.

Inilah ciri2 seorang ulama', sentiasa memberi amaran dan ancaman terhadap kezaliman yang dikerjakan oleh pemerintah Islam yang zalim. Doa laknat TG Nik Aziz yang telah dilafazkan adalah suatu tegahan daripada seorang hamba Allah yang rasa dirinya berhak untuk menegur pemimpin walau dengan cara apa sekalipun, dan sebagai satu sikap ambil cakna terhadap penderitaan rakyat, kerana realiti yang kita lihat hari ini, ramai orang yang sanggup menyuruh dalam perkara kebaikan namun tidak ramai yang sanggup mencegah perkara kejahatan.

Kesimpulannya, sahabat2 dan warga2 di Malaysia tidak perlulah memutarbelitkan lagi isu doa laknat ini dan berhentilah menjadi pembela kejahatan dan fitnah. Cukuplah dengan keberadaan kalian dalam parti yang batil itu janganlah sampai melarat sehingga memburuk-burukkan nama ulama' sebagai pewaris Nabi, kerana orang yang memuliakan ulama' beerti dia memuliakan Nabi sebagai pemberi syafaat. Ingatlah kalian akan bersama orang yang kalian cintai. Kalau kalian cintai Najib.......Tak tahulah........Apa nak jadi???

Sumber Nukilan syeikhubaidillah

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak