Saturday, July 11, 2009

PELAJAR PEREMPUAN SEKS DENGAN 7 ;LELAKI

!


skandalseks

PETALING JAYA – Selepas terkejut dengan kisah seorang pelajar ketagih seks di kandang kambing di Jenderam Hulu, Sepang Rabu lalu, polis semalam membongkar pula kes seorang lagi pelajar yang sanggup menjalinkan hubungan seks dengan tujuh lelaki.

Lima daripada tujuh lelaki yang merogol mangsa berusia 16 tahun dan dikatakan merupakan rakan sekolah mangsa yang berusia 15 tahun.

Hubungan intim antara mangsa dan ketujuh-tujuh lelaki itu didakwa telah berlanjutan sejak awal bulan ini.

Mangsa dikatakan membiarkan dirinya dirogol oleh ketujuh-tujuh suspek itu di dua buah rumah di Sungai Buloh dekat sini ketika dia ponteng sekolah.

Dua buah rumah itu dipercayai rumah sewa kepada suspek-suspek itu.

petikan dari kosmo online - Malaysiagoogle

MASJID DI ARAH TUTUP


Masjid Di arah Tutup!!
URUMQI - Pihak berkuasa China semalam mengarahkan beberapa buah masjid di sini tidak melaksanakan solat Jumaat berikutan keganasan di wilayah Xinjiang itu yang kini sudah meragut 156 nyawa.

Tindakan itu dipercayai bagi mengelak perhimpunan besar-besaran penduduk Islam di masjid-masjid yang dikhuatiri bakal membangkitkan emosi penduduk etnik Uighur yang beragama Islam.

"Masjid-masjid diarah tutup untuk memastikan keselamatan semua pihak.

"Penduduk perlu berada di rumah dan bersolat," kata seorang pegawai masjid Yang Hang di sini.

Di luar masjid, orang ramai berhenti untuk membaca notis pembatalan solat Jumaat.

"Kenapakah masjid ditutup kerana semua yang mengunjunginya ialah orang Islam. Ia akan selamat. Kami tidak ada kuasa," kata seorang wanita.

Di satu kawasan berhampiran, seorang wanita daripada etnik Han mengganggu wartawan asing yang sedang bercakap dengan dua wanita minoriti Islam Uighur.

"Masjid perlu ditutup. Lihat sahaja kemusnahan yang dilakukan. Ini adalah langkah patriotik untuk kebaikan semua pihak," kata wanita etnik Han itu.

Di Masjid Liudaowan, seorang imam, Memeti Imam Damala berkata, masjid itu menerima notis pembatalan solat Jumaat kelmarin.

Keganasan di Urumqi bermula pada Ahad lalu setelah penduduk etnik minoriti Uighur bertempur dengan pihak polis dalam satu demonstrasi aman kerana membantah kematian rakan-rakan mereka dalam satu pergaduhan.

Keganasan itu kemudian menular dan menyebabkan etnik Uighur bertempur dengan etnik Han di jalanan. - AP Bai

KETAHUILAH KASIH DAM MURKA ALLAH

Ketahuilah Kasih Dan murka Allah

Sesungguhnya Allah s.w.t mengasihi tiga orang dan lebih mengasihi tiga orang dan sesungguhnya Allah murka kepada tiga orang dan lebih memurkai tiga orang.

Kasih Allah:

* Sesungguhnya Allah s.w.t mengasihi orang tua yang taat kepada perintah-Nya tetapi Allah lebih mengasihi remaja yang mentaati perintah-Nya.

* Sesungguhnya Allah mengasihi orang fakir yang rendah diri ( tawadu') tetapi Allah lebih mengasihi orang kaya yang bersikap rendah diri ( tawadu')

* Sesungguhnya Allah mengasihi orang kaya yang pemurah tetapi Allah lebih mengasihi orang miskin yang pemurah.


Kemurkaan Allah:

* Allah membenci pemuda yang membuat maksiat tetapi Allah lebih membenci orang tua yang melakukan maksiat.

* Allah membenci orang kaya yang takabbur( sombong ) tetapi Allah lebih membenci kepada orang miskin yang sombong (takabbur).

* Allah membenci orang fakir yang kedekut tetapi Allah lebih membenci orang kaya yang kedekut.


Fikir-fikirkanlah sahabatku sekelian !.

Friday, July 10, 2009


Surat Debat Tok Guru Kepada PM


(S)16/7/(21) 9 Rejab 1430 / 2 Julai 2009

Yang Amat Berhormat
Datuk Seri Mohd. Najib bin Tun Abdul Razak
Perdana Menteri Malaysia
Jabatan Perdana Menteri
Bangunan Perdana Putra
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62502 PUTRAJAYA

Assalamualaikum WM WB.

Semoga YAB. Dato’ Seri sentiasa berada di dalam kesejahteraan dan beroleh petunjuk yang berpanjangan dari Allah SWT dalam memimpin Negara.

YAB Dato Seri,

Cadangan Mengadakan Debat Ilmiah Isu UMNO Parti Menolak Islam

Dengan segala hormatnya, di maklumkan bahawa saya ada menerima khabar tentang laporan polis yang dibuat oleh anak buah di Kelantan Dato’ Seri berhubung dengan perkara di atas. Pada dasarnya, saya lebih banyak berlapang dada.

Mengikut laporan, kononnya saya telah menghasut dengan mengatakan bahawa UMNO sebuah parti yang sesat. Di sini, izinkan saya tegaskan sekali lagi bahawa “mana-mana faham yang menolak Islam (termasuk UMNO) – sememangnya kita panggil ajaran sesat”. (lihat Utusan Malaysia muka surat 6, 27 Jun 2009).

Sebagai penjelasan, mari kita mulakan begini. Pertama, dunia ini bukan dibuat oleh manusia atau terjadi sendiri. Ia ada penciptanya dan tuannya yakni Allah. Oleh sebab itulah kita tidak boleh buat pandai-pandai, melebihi dari apa yang menjadi kehendak “Tuan Punya” yang menjadi tuan rumah kepada seluruh alam ini.

Kedua, al-Quran menetapkan bahawa manusia, tanpa mengira bangsa , bahasa dan keturunan adalah menjadi khalifah-Nya. Kepada manusia pertama iaitu Adam ‘alaihissalam, Allah SWT telah menetapkan bahawa sebarang perbalahan yang berlaku di antara anak buah kamu (lihat sebahagian surah al-Baqarah Ayat 36) akan menjadi reda dan tenang (lihat pula sebahagian Surah al-Baqarah Ayat 38)sekiranya kamu menuruti hidayah-Ku. Atau, maksud kedua-dua perkara ini ada dirangkumkan dengan penuh didalam surah Thoha yang bermaksud, “Allah berfirman:turunlah kamu berdua dari syurga bersama-sama , sebahagian kamu menjadi musuh bagi sebahagian yang lain. Maka, jika datang kepada kamu petunjuk dari-Ku, lalu barangsiapa yang mengikuti petunjuk dari-Ku, ia tidak akan sesat dan celaka.”(Lihat surah Thoha Ayat 123). Ini adalah benda yang menjadi tugas utama yang amat penting para Nabi sejak daripada zaman berzaman termasuk Nabi Muhammad SAW.

Nabi SAW mewajibkan kita membaca Fatihah dalam sembahyang. Di dalam Fatihah, telah ditetapkan tiga perkara pokok. Satu laluan yang betul dan dua yang salah. Ayat “si ro thollazi na an ‘am ta ‘alai him” yang menuntut jalan yang lurus adalah betul manakala ayat “ghoiril maghdhu bi ‘alaihim waladdhol liin” adalah yang salah seperti yang di maksudkan. Aneh, bahkan silapnya Umno ialah Umno tolak yang betul iaitu “siro thollazi na an ‘am ta ” yang menjadi jalan Nabi-Nabi iaitu menolak Islam dan mengambil sistem sekular barat yang tidak pasal-pasal menimbulkan pecah-belah teruk di kalangan seluruh orang Melayu dan orang Islam bukan Melayu di Malaysia. Ini termasuk jugalah perpecahan antara orang Islam dan Non –Islam di negara kita.

Lebih buruk apabila semuanya ini menjadikan orang-orang yang belum Islam terkapai-kapai; yang mana yang sebenar samaada Islam atau sekular. Hasil daripada inilah saya rasa sudah sampai masanya untuk mengajak Presiden Umno yang menjadi Perdana Menteri sekarang ini bersemuka dengan saya di atas dasar “waja dil hum billati hiya ahsan” yang bermaksud, “serulah manusia pada jalan Tuhan-mu dengan hikmah dan nasihat yang baik “(Sebahagian dari maksud surah an-Nahl Ayat 125).

Persoalan yang ada di hadapan kita sekarang ialah kenapa Umno tolak Islam sedangkan Islam adalah jalan yang bersifat “siro thol mustaqiim”? Bahkan, sikap Umno melawan PAS sedangkan PAS yang ditubuhkan sejak 1951 meletakkan Islam sebagai dasar adalah sebuah kekeliruan yang cukup dahsyat. Pegangan Umno yang menolak jalan yang lurus inilah yang saya ertikan sebagai boleh membawa kepada perpecahan dan kesesatan.

Menyamakan atau membandingkan ajaran Ayah Pin atau komunis dengan UMNO yang menolak Islam adalah sekadar mematuhi kaedah al-balaaghah. Ini penggunaan perumpamaan atau kiasan semata-mata. Jauh dari segi maudhu’, ia bertujuan untuk menjelaskan bagaimana aliran asal sekularisme yang menolak agama khususnya Islam dari pemerintahan. Ini punca sebenar atau ibu kepada segala kesesatan. Apabila sekularisme itu adalah faham yang sesat, maka tidakkah faham kebangsaan yang merupakan cabang dari ajaran sekular bawaan Parti Kebangsaaan Melayu Bersatu (UMNO) itu juga turut sesat?

Seperti yang kita sedia maklum, perdebatan diterima oleh Islam dan diterima oleh demokrasi. Ia perkara fitrah dan perkara sedunia. Contoh terdekat ialah perdebatan antara Obama dengan saingan beliau dari parti Republikan. Begitu juga dengan debat antara calun-calun Presiden Indonesia terkini yang sedang berlangsung di Jakarta yakni antara regu Susilo Bambang Yudhono/Boediono, Megawati Soekarnoputri/Prabowo Subianto dan Jusuf Kalla/Wiranto.

Jika di Eropah dan negara negara demokrasi yang lain, debat lebih ditumpukan kepada perkara-perkara cabang yang bersifat keduniaan semata-mata maka apa salahnya jika kali ini kita perbahaskan perkara pokok yang menyentuh aqidah? Masalah yang saya bawa ini adalah perkara aqidah yakni persoalan tunjang yang menyentuh kedua-dua kepentingan secara bersekali, dunia dan akhirat.Jika tidak betul aqidah, sembahyangpun tidak diterima. Dunia demokrasi yang sekular; mana ada pedulikan masalah aqidah dan

persoalan “sesat tak sesat”? Soal sesat atau tidak, ini istilah ugama. Ini bukan isu perlembagaan dan undang-undang.

Sesat seperti yang terdapat di hujung surah al-Fatihah (adho- Lliin) bererti dholalah yakni tidak bertemu atau berjumpa jalan.Kita perlu sama-sama sedar bahawa jalan yang boleh diharap hanyalah jalan yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW. Ini persoalan “huda llil muttaqiin” yakni jalan yang menjadi petunjuk bagi mereka yang bertaqwa (lihat sebahagian maksud al-Baqarah Ayat 2). Tak turut jalan inilah apa yang dipanggil sesat.
Tidak timbul sama sekali soal menghasut atau mencetuskan keresahan. Ini isu ugama sepenuhnya. Ini persoalan teguran dan dakwah.

Demi mencari kejernihan dan menghentikan polemik, saya mohon mencadangkan sebuah debat ilmiyyah dianjurkan dalam tempoh terdekat kearah menjelas dan merungkai segala kemusykilan dari kedua-dua perspektif parti bertajuk “kerana apa Umno tolak Islam dan kerana apa Umno lawan PAS”; tidak lebih daripada itu. Insya Allah, saya bersedia untuk bersama Dato’ Seri Perdana Menteri dalam majlis berkenaan tanpa meletakkan sebarang syarat. Lantiklah mana-mana mufti atau salah seorang sarjana yang faqih lagi amanah, baik dari dalam mahupun luar Negara untuk menjadi pemudah cara yang adil bagi tujuan ini. Tempat yang sesuai boleh ditetapkan oleh pihak Dato’ Seri, baik di Kuala Lumpur atau di mana-mana. Hari dan masa juga adalah mengikut kelapangan dan keselesaan YAB. Saya boleh mematuhi kepada apa jua ketetapan asalkan Dato’ Seri bersedia untuk bersama dalam sebuah rapat ilmiyyah untuk dibuat siaran langsung demi manfaat Negara.

Seluruh rakyat akan menjadi hakim di atas pelbagai sandaran yang saya maksudkan ketika mengatakan apa yang telah saya sebut mengenai fenomena UMNO dengan persoalan kesesatan ini.

Jadi, sekali lagi saya dengan ikhlas mengangkat cadangan ini agar sudilah apa kiranya YAB. Dato Seri menerima pelawaan ini mengikut kesesuaian tarikh Dato” Seri demi kebaikan bersama. Semoga diizinkan Allah. Terima kasih, Wasalam.

Nik Abdul Aziz bin Nik Ma

Thursday, July 9, 2009

Malaikat Jibril Berpesan Kepada Rasullulullay

Malaikat Jibril Berpesan Kepada Rasululullah

Pada suatu ketika Jibril datang berjumpa dengan Rasulullah s.a.w , lalu berpesan:

* Hiduplah kamu selama man yang kamu hendak , tetapi ingat bahawa kamu akan mati juga akhirnya.

* Cintailah kamu kepada sesiapa saja kamu mahu, tetapi ingat bahawa kamu akhirnya akan berpisah dengannya.

* Buatlah apa saja yang kamu rasa nak buat, tetapi awas suatu hari nanti segala perbuatan kamu itu akan dibalas oleh Allah s.w.t
Posted by Saidi

Tuesday, July 7, 2009

BANGUNAN PASTI SINARAN WAHYU


Inilah bangunan PASTI SINARAN WAHYUYANG BERADA yang berada di RPT Kopisan Baru Gopeng. PASTI ini amatlah memerlukan bantuan dari perderma-pendermabagi menambahkan dana dasn memebeli barang-barang keperluan bantuan mengajar. Mohon kerjasam tuan-tuan yang berupaya untuk memberikan sedikit sumbangan

Azan dan Solat Syukur di Himalaya


“Sebaik sahaja rombongan kami sampai di kem tersebut (Vest Camp Himalaya), kami terus menunaikan solat sunat syukur bagi melahirkan rasa syukur dan gembira terhadap Allah setelah selamat sampai.

“Kami juga turut mengalunkan azan sebaik sahaja sampai di puncak seperti disarankan Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sewaktu melancarkan program pendakian kami.”

Inilah yang dibuat oleh enam pendaki Kelantan yang berjaya menjejakkan kaki di puncak gunung tertinggi di dunia, Himalaya baru-baru ini.
Sumber: siasah

Monday, July 6, 2009

IKAN KELAH


Kali ini ikan kelah pulak yop. Minta memang teman tak bagi. Setakat ikan terebor tu bolehlah bagi

Sunday, July 5, 2009

UNTUNG NYA ADA PRK DAPAT MACAM-MACAM

6,000 Pelajar Sekolah Di Manik Urai Dapat Uniform Dan Beg Sekolah

KUALA KRAI, 5 Julai (Bernama) -- Seramai 6,142 pelajar sekolah rendah, menengah dan sekolah Arab di Manik Urai mendapat perhatian Kementerian Pelajaran yang akan memberikan mereka bantuan uniform dan beg sekolah secara percuma.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Mustapa Mohamed berkata pemberian itu telah dinyatakan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin kepada beliau beberapa hari lalu sebagai tanda ingatan kementerian berkenaan.

"Tan Sri Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran telah menyatakan kepada saya untuk memberikan bantuan itu kepada semua pelajar di Manik Urai tanpa seorang pun terkecuali.

"Ini sebagai tanda ingatan daripada kementerian dan juga dapat meringankan beban rakyat di sini," katanya kepada pemberita dalam sidang akhbar di Pusat Operasi Barisan Nasional (BN) Manik Urai di sini Ahad.

Mustapa berkata sebagai permulaan 300 pelajar telah menerima bantuan itu mulai hari ini dan kesemua bakinya akan menerima secara berperingkat.

Sebelum itu Mustapa sendiri telah menyampaikan bantuan itu bagi mewakili Muhyiddin di Sekolah Kebangsaan Manik Urai Baru di sini.

Terdapat 10 buah sekolah rendah, 12 menengah dan sebuah sekolah aliran Arab di Manik Urai.

Sementara itu, Mustapa meminta majikan baik di sektor kerajaan dan swasta membenarkan kakitangan mereka untuk pulang mengundi memilih wakil rakyat baru Dewan Undangan Negeri (DUN) Manik Urai pada 14 Julai ini.

"Jangan nafikan hak pengundi dan ini merupakan kesalahan," katanya.

Beliau mengulas kenyataan Pengarah Pilihan Raya PAS Kelantan Abdul Fatah Harun hari ini yang mendakwa mendapat laporan ada majikan yang tidak akan membenarkan pengundi di Manik Urai untuk pulang menunaikan tanggungjawab itu.

Selain itu Mustapa berkata fasa kedua kempen pilihan raya Manik Urai akan bermula Isnin yang merupakan hari penamaan calon DUN itu.

Pada hari Isnin Muhyiddin dijangka akan mengetuai perarakan lebih 10,000 penyokong BN ke pusat penamaan calon di Sekolah Menengah Sultan Yahya Petra 1, di sini.

BN menamakan Ketua Pemuda Umno Kuala Krai Tuan Aziz Tuan Mat, 39, sebagai calonnya manakala PAS meletakkan harapan kepada Bendahari PAS Kuala Krai, Fauzi Abdullah, 50, bagi mempertahankan kerusi DUN itu.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian wakil rakyat daripada PAS, Ismail Yaakob pada 22 Mei lalu akibat sakit jantung. Pada pilihan raya umum 2008, Ismail menang kerusi DUN Manik Urai dengan majoriti 1,352 undi menewaskan calon BN Mohamed Zulkepli Omar.

-- BERNAMA

DUPA KENCANA KAKI MENJALA


Yang pakai lebai baju belang tu kawan teman. Teman panggil dia Dupa Kencana. Nama glamour lagi. Dupa kencana ni kaki menjala. Dia kureng minat mancing. Dulu dia ada juga pergi ke Pulau Sembilan tapi mabuk percuma.Dia suka menjala ikan terebor dan ikan pulu. Dia pi makan kenduri hari ini. Dah makan pun tak mahu cau lagi apalagi cerita menjala la tu. Yang paling rapat dengan dia SEMANGAT BESI

INI IKAN TONGSAN. bERAT YEOP 6kg ADA. KALAU KIRA BERAT TEMAN MENANG LAGI.TEMAN SAJ EDIT GAMBAR INI SUPAYA TAK KENAL SIAPAYANG DAPAT. YANG DAPAT IKAN TU TENTU DIA BOLEH RASAKAN

SANGKUT LAH PULAK


Muslimat ini dapat ikan Ara-ara. Blogger sendiri mauingat (Bai)minat ikan ini. Kalau dia tahu tentu dia minta

KELI AFRIKA


Hari ini teman dapat ikan keli Afrika sahaja. Bolehlah tahan 8kg yeop

PESAN SAIDINA ALI KARRAMALLAHA WAJHAH

Pesan Saidina Ali Karramallaha wajhah
Posted by saidi on Saturday, July 4, 2009
Saidina Ali Berkata:

Ajarlah anak-anak kamu dengan tiga perkara:

* Ajarkanlah anak-anak kamu supaya mereka mencintai Rasulullah s.a.w.

* Ajarkanlah anak-anak kamu agar mereka menyayangi keluarga mereka.

* Ajarkanlah anak-anak kamu membaca al-Quran.

RAHSIA TENTANG KEHIDUPAN

Suatu hari Hassan al-Basri rahimahullah telah didatangi oleh seorang lelaki lalu bertanya beliau tentang rahsia ketenangan hidup beliau , lalu beliau memberi jawapan berikut:

1. Aku tahu bahawa rezki yang Allah tetapkan bagiku tidak akan diambil oleh orang lain, maka
hatiku menjadi tenang.

2. Aku tahu bahawa orang lain tidak akan dapat beramal untukku , maka aku sebukkan diriku
untuk melakukan amal kebajikanku.

3. Aku tahu bahawa Allah s.w.t sentiasa melihatku, maka aku malu untuk melakukan maksiat.

4. Aku tahu bahawa kematian sentiasa menantiku, maka aku persiapkan diriku dengan
bekalan untuk berjumpa dengan Tuhanku.

BAKAR AL-QURAN DI MASJID

Bakar al-Quran di masjid


petikan harian metro

KOTA SARANG SEMUT: Belum sampai 24 jam dibebaskan dari penjara, seorang lelaki yang juga penagih dadah dipercayai membakar 30 naskhah al-Quran yang disimpan dalam sebuah masjid di Kampung Tualang, Selasa lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi itu, bekas banduan berusia 30-an yang baru dibebaskan dari penjara pada pagi sebelumnya itu memasuki masjid berkenaan sebelum mengambil 30 al-Quran itu yang diletakkan di atas rak dan membakarnya di ruang solat.

Kejadian itu hanya disedari jemaah yang mahu menunaikan solat Subuh beberapa jam selepas itu.

Siak masjid berkenaan, Abdul Hamid Shafie, 70, berkata dia terkejut apabila penduduk kampung memaklumkan mengenai kejadian itu sebaik dia tiba untuk menunaikan solat Subuh.

“Sebaik tiba, saya nampak ramai penduduk berkumpul di pekarangan masjid sementara asap memenuhi ruang solat. Saya sangkakan masjid terbakar, bagaimanapun dimaklumkan ada individu menceroboh masjid dan membakar al-Quran,” katanya ketika ditemui di kampung berkenaan, semalam.

Katanya, sepanjang usianya dia tidak pernah mendengar ada pihak sanggup membakar al-Quran dalam masjid.

“Mujur api tidak marak kerana al-Quran itu dibakar di atas simen, jika tidak pasti masjid ini rentung. Perbuatan ini bukan saja mencemarkan rumah Allah, tetapi menunjukkan sikap keji lelaki terbabit,” katanya.

Abdul Hamid berkata, masjid itu tidak berkunci kerana ia bertujuan memudahkan penduduk atau orang luar menunaikan solat pada bila-bila masa.

Menurutnya, lelaki itu yang juga penduduk kampung itu pernah melakukan tindakan hampir sama tiga bulan lalu apabila dia mencampakkan beberapa naskhah al-Quran dalam kolah masjid.

Tindakannya itu menyebabkan penduduk mengutip al-Quran itu sebelum menjemurnya sehingga kering.

“Dia kerap keluar dan masuk penjara. Apabila melihat al-Quran itu terbakar, kami tahu ia perbuatannya kerana dia baru saja dibebaskan dari penjara atas kesalahan mencuri.

“Saya tidak faham mengapa lelaki itu sanggup bertindak demikian. Mungkin dia hilang pertimbangan dan tidak dapat mengawal diri,” katanya.

Kejadian itu menyebabkan masjid berkenaan kini hanya memiliki senaskhah al-Quran yang tidak sempat dibakar lelaki itu.

Abdul Hamid berharap ada pihak tertentu untuk menyumbangkan al-Quran untuk kemudahan jemaah di masjid itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Yan, Deputi Superintendan Ismail Abu, ketika dihubungi, berkata polis sudah menahan lelaki terbabit Selasa lalu dan direman sehingga hari ini.

http://zailina88. blogspot. com

NIK AZIZ MAHU JUMPA NAJIB SEBELUM BERDEBAT


05 Julai 2009
Nik Aziz mahu jumpa Najib sebelum berdebat

KOTA BHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhasrat bertemu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak terlebih dahulu sekiranya cadangan beliau untuk mengadakan debat dengan Perdana Menteri menjadi kenyataan.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, pertemuan empat mata itu bertujuan untuk membincangkan garis panduan debat itu.

"Surat rasmi menjemput Perdana Menteri mengadakan perdebatan itu sudahpun dihantar tetapi setakat ini masih belum menerima sebarang jawapan daripada pihak berkenaan, katanya pemberita di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, di sini, hari ini, sekembalinya daripada mengadakan perjumpaan dengan Persatuan Anak Kelantan di Perantauan (Perakam) di Kuala Lumpur.

Nik Abdul Aziz mencabar Najib untuk berdebat secara terbuka ekoran tindakan Pemuda Umno Kelantan membuat laporan polis terhadap beliau kerana menyamakan Umno dengan komunis dan ajaran sesat.

Beberapa pemimpin Umno tidak bersetuju dengan debat itu dan menyifatkannya sebagai membuang masa kerana ia tidak akan membawa sebarang manfaat.

Ditanya sama ada jemputan beliau mengadakan perdebatan itu sebagai helah politik untuk mengalih pandangan pemerhati daripada isu kerajaan perpaduan yang dimomokkan oleh pemimpin Umno dan Pas, Nik Aziz berkata: "Isu mengajak Umno berbincang atau berdebat dengan Pas bukannya baru, malah sudah lama sejak Pas ditubuhkan pada 1951 lagi."

Cuma, katanya, pelawaannya yang terbaru untuk adakan perdebatan itu setelah Pemuda Umno membuat laporan polis mengenai ucapannya dan menurutnya isu itu tidak akan selesai selagi tidak diadakan perdebatan.

"Cuma saya nak tanya dua perkara saja, kenapa (Umno) tolak Islam dan di manakah tidak kena dasar yang dilaksanakan oleh kerajaan Pas, terutama di Kelantan," katanya. - Bernama

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak