Saturday, August 29, 2009

Isu lembu arak Kepala Lembu



hmmm.. tak sangka boleh rupanya buat demo tanpa gangguan Polis dan semburannya!
agak-agak puak mana ye yang jadi dalang?

Ayat-ayat 'Pengkhianat", "jangan main api".. ni semua ayat-ayat 'songkok tinggi' je..
dok laung kalimah 'Allahuakbar' tapi ntah apa yang ada dalam fikiran mereka...
Siap cabar lagi penganut agama lain.. mana hadis depa pakai ntah!!!

Seikhlasnya teman bagitau.. teman yakin yang mereka ini bukan ahli PAS yang sebenar..
sebegitu banyak demo yang pernah PAS anjurkan.. tak pernah lagi kami menghina kejadian Allah SWT seperti kepala lembu tersebut.. dan bagaimana mereka terfikir untuk membawa kepala lembu tersebut pun menjadi tandatanya dalam kepala otak teman!

Brother yang berucap berapi-api berkemeja lengan pendek kuning (2:04) tu pun gaya kopiah macam nak kelirukan orang je? terperasan jugak brother yang pegang banner(kemeja putih@biru@macam mamak sikit) macam tak betah je pakai kopiah? ke biasanya pakai songkok?

“Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah,karena mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa pengetahuan. Demikianlah kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Tuhan merekalah kembali mereka, lalu dia memberitakan kepada mereka apa yang dahulu mereka kerjakan.” (QS. Al-An’am: 108)

Ayid>>>>> Pas tak pernah buat kerja ini. Kalau nak buat demo tu jangan pakai songkok tinggi

Sumber PAS Zon Bukit Beruntung

Friday, August 28, 2009

Zambry!!! Mana2 Program2 seperti ini???






Masihkah anda ingat akan program ehya Ramadhan di dataran MBI anjuran kerajaan Pakatan Rakyat tahun lalu?

Program yang dirasmikan oleh Menteri Besar Perak, Dato Seri Ir Haji Nizar Jamaludin bermula pada 15 Ramadhan sehinggalah berakhirnya Ramadhan.

Acara akan dimulakan dengan majlis berbuka puasa beramai-ramai, solat Maghrib, Isyak dan bertarawih secara berjemaah.

Selepas selesai bersolat tarawih, majlis tazkirah pula menyusul yang disampaikan oleh
penceramah-penceramah yang diundang khas dari seluruh pelusuk negara. Diantara penceramah yang hadir pada tahun lalu ialah Ustaz Nasaruddin Daud, Ustaz Halim Hassan, Ustaz Datuk Mohd Nor Mansor Al-Hafiz, Ustaz Kamal Ashaari, Ustaz Nor Azli Musa, Ustaz Dr Badrul Amin dan beberapa penceramah yang lain.

Program ini berjaya menarik kehadiran ratusan penduduk Ipoh untuk bersolat berjemaah walaupun sekadar di bawah khemah dan berlantaikan papan dan tikar namun setiap malam para hadirin semakin ramai yang datang ke sini untuk berjemaah.

Pihak penganjur juga menyediakan segala kemudahan untuk berwudhuk, tandas, juadah berbuka (moreh), dan sistem siaraya yang begitu baik. Daripada segi keselamatan pula, pasukan Unit Amal Pas Ipoh berjaya memastikan program ini berjalan dengan lancar.

Rata-rata para jemaah yang datang amat berpuas hati dan menaruh harapan yang tinggi agar program ini dapat diadakan setiap tahun.

Tetapi itu semua kini hanyalah tinggal kenangan. Segala-gala perancangan yang membawa masyarakat negeri Perak mendekati dan menghayati erti sebenar Ramadhan telah lenyap dengan rampasan kuasa yang zalim.

Tahun ini tiada langsung kedengaran program yang seakan ehya Ramadhan dianjurkan kerajaan bn perak di mana-mana pun.

Rakyat tidak disatukan lagi didalam program yang mengimarahkan bulan Ramadhan yang mulia ini. Tiada lagi usaha untuk mendekatkan rakyat dengan Maha Pencipta.

Adakah anda tidak merasa bersalah kerana telah menghilangkan program ibadah daripada masyarakat Ipoh? Bersediakah anda untuk menjawab dihadapan Allah kenapa program agama dilenyapkan daripada masyarakat?

Saya tinggalkan persoalan itu untuk renungan kita semua.

Wallahu a'lam.



Sumber: From Perak With love


*Foto-foto ehsan Alhusseyn

Ayat-Ayat Allah S.W.T tentang larangan meminum arak dalam Surah Baqarah pada Ayat 219

Ayat-Ayat Allah S.W.T tentang larangan meminum arak dalam Surah Baqarah pada Ayat 219. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Mereka bertanya kepadamu tentang khamar [136] dan judi. Katakanlah: "Pada keduanya terdapat dosa yang besar dan beberapa manfaat bagi manusia, tetapi dosa keduanya lebih besar dari manfaatnya." Dan mereka bertanya kepadamu apa yang mereka nafkahkan. Katakanlah: " Yang lebih dari keperluan." Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu supaya kamu berfikir, " ShodaqALLAHul'Azim.

[136]. Segala minuman yang memabukkan.

Lagi dalam Surah Al Maa-idah pada Ayat 90 hingga 91. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya (meminum) arak, berjudi, (berkorban untuk) berhala, mengundi nasib dengan panah, adalah termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat keberuntungan.Sesungguhnya syaitan itu bermaksud hendak menimbulkan permusuhan dan kebencian di antara kamu lantaran (meminum) arak dan berjudi itu, dan menghalangi kamu dari mengingat Allah dan sembahyang; maka berhentilah kamu (dari mengerjakan pekerjaan itu). " ShodaqALLAHul'Azim.

WAllahua'alam ..

Kesalahan-Kesalahan Yang Wajib Dikenakan Hukuman Hudud Ialah:

a - Berzina, iaitu melakukan persetubuhan tanpa nikah yang sah mengikut hukum syara'.

b - Menuduh orang lain berzina ( Qazaf ) iaitu membuat tuduhan berzina ke atas orang yang baik lagi suci atau menafikan keturunannya dan tuduhan itu tidak dapat dibuktikan dengan empat orang saksi.

c - Minum arak atau minuman yang memabukkan sama ada sedikit atau banyak, mabuk atau tidak.

d - Mencuri iaitu memindahkan secara bersembunyi harta alih dari jagaan milik tuannya tanpa kebenaran atau persetujuan tuannya dengan niat untuk menghilangkan harta itu dari jagaan atau milik tuannya.

e - Murtad iaitu orang yang keluar dari agama Islam sama ada dengan perkataan,perbuatan atau dengan iktikad kepercayaan.

f - Merompak ( hirabah ) iaitu keluar seorang atau berkumpulan yang bertujuan untuk mengambil harta atau membunuh atau menakutkan dengan cara kekerasan.

g - Pendurhaka ( bughat ) iaitu segolongan umat Islam yang melawan atau mendurhaka kepada Ulil Amri atau pemimpin yang menjalankan syariat Islam dan hukum Allah s.w.t yakni memerintah negara dengan undang-undang Islam bukan undang-undang sekular.

INI KOMEN DARI IBU MENTERI SHARIZAT

Thursday, August 27, 2009

Helah Yang Dibenarkan Dalam Islam



Berbohong atau helah adalah satu dosa dalam agama Islam. Namun begitu terdapat beberapa pengecualian yang akan membawa kepada kemaslahatan. Antara pengecualian tersebut ialah:

* Membuat helah dengan tujuan untuk mendamaikan antara dua pihak yang bergaduh supaya mereka berbaik semula.

* Membuat helak atau tektik di dalam peperangan.

* Membuat helah bagi mendamaikan antara isteri sekiranya berkahwin lebih dari satu.

* Membuat helah bagi menenangkan anak kecil yang sedang menangis meminta sesuatu yang tidak dapat ditunaikan.

* Membuat helah bagi menyelamatkan nyawa seseorang yang sedang diancam.

Ayid>>>Jangan jadi orang sesat di tempat terang. Yang sesat di tempat gelap, dia
akan jumpa jua terang penyudahnya

INFO UNTUK ORANG BUKAN ISLAM YANG TIDAK TAHU, ORANG ISLAM YANG JAHIL @ SENGAJA MENJAHILKAN DIRI!

SEBAT SECARA ISLAM




SEBAT CARA CIVIL



Maklumat Ringkas:
SEBAT CARA ISLAM
1. Panjang rotan tidak lebih 1.22 meter , tebal tidak lebih 1.25 sm
2. Jika pesalah hamil, hukuman dilaksanakan selepas 2 bulan melahirkan anak.
3. Sebatan tidak boleh kena muka, kepala, perut, dada atau bahagian sulit.
4. Pesalah lelaki disebat berdiri manakala perempuan dalam keadaan duduk.
5. Sebatan dengan kekuatan sederhana.
6. Tukang sebat tanpa mengangkat tangannya melebihi kepala.
7. Tidak melukakan kulit pesalah.

SEBAT CARA SIVIL
1. Rotan yang digunakan terdiri daripada berbagai-bagai saiz.
2. Pesalah akan ditanggalkan pakaiannya dan digantikan dengan pakaian cawat.
3. Pakaian cawat hanya menutupi bahagian kemaluan depan sahaja.
4. Bahagian daging punggung akan terdedah untuk disebat.
5. Pesalah akan dibaringkan secara berdiri pada patung yang dikhaskan dan diikat kedua kaki dan tangan.
6. Sesetengah tukang sebat menyebat dengan cara terus.
7. Sesetengah tukang sebat menyebat dengan cara sentapan.
8. Sebatan dengan cara sentapan lebih menyakitkan kerana pesalah dapat merasakan cebisan kulit tersentap keluar.



"YANG MANA ADIL, YANG MANA ZALIM?"


Berkaitan:
Presiden PAS: Hukuman rotan syariah tidak melukakan
...Hukuman yang dirujuk sebagai pelaksanaan hukum Islam di bawah Seksyen 136 Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 4 enakmen sama (pindaan 1987) sebenarnya masih tidak mengikut prinsip syarat hukum Islam yang sebenar.

Di bawah hukum Islam, kesalahan meminum arak adalah diletakkan di bawah hukum hudud, iaitu satu hukum yang dinaskan mengikut Al-Quran dan hadis Rasulullah SAW....

Apa yang paling penting untuk difahami ialah cara sebatan yang dilaksanakan di dalam penjara sekarang adalah sangat berbeza dengan kaedah sebenar hukum Islam, kerana mengikut Islam sebatan ini perlu mengambil kira keadaan dan kesihatan pesalah, selain dari memastikan pesalah dalam keadaan sepenuhnya berpakaian menutup aurat.

Alat sebatan dan kaedah merotan hendaklah juga sederhana, antaranya bila sebatan dilaksanakan tangan tidak boleh diangkat sehingga menampakkan ketiak.

Sebatan juga tidak boleh sampai mencederakan, dan sebatan dilakukan di beberapa tempat pada badan dan bukannya pada satu tempat sahaja.

Dalam Islam, hukuman ini bukan bersifat untuk menyeksa tetapi bersifat mendidik pelaku kesalahan serta mendidik masyarakat awam supaya gerun untuk melakukan perbuatan itu lagi...


Renongkan:>>>>> Kepada yang sengaja buat Jahil renongkanlah peringatan ini, sempena dibulan Ramadhan Al Mubaraq. Kebanyakan nya bukan Jahil sangat tapi buat Jahil. Contoh> Pergi Umrah Pakai Tudung Labuh. Balek umrah nampak dagu labuh. Ini makna mereka tahu hukum. Kesimpulan mereka hanya mempermainkan hukum Allah




duniacacamarba.blogspot.com

PAS tolak saranan hukuman sebat dihapuskan



PETALING JAYA: Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa berkata, Majlis Peguam tidak wajar meminta agar hukuman sebat dihapuskan untuk apa jua kesalahan jenayah di negara ini.

"Gesaan Majlis Peguam kepada pihak kerajaan untuk menghapuskan hukuman sebat bagi apa jua kesalahan jenayah adalah tidak wajar dan hendaklah ditolak.

"Tuduhan yang diberikan oleh Majlis Peguam seperti ia zalim, keterlaluan dan kuno adalah dianggap tidak tepat dan keterlaluan," kata beliau dalam kenyatan yang dikeluarkan hari ini.

check back>>>> Yang kena sebat redha, yang lain pulak yang gabra,

Membunuh Dengan Kebenaran Dalam Islam



Membunuh adalah satu dosa besar dalam Islam. Namun begitu ada pengecualian kepada tiga perkara. Tiga pengecualian ini dinamakan dengan membunuh dengan hak:

* Hukum bunuh bagi orang yang melakukan jenayah pembunuhan ( Qisas).

* Hukum bunuh kepada penzina lelaki dan perempuan yang muhson( sudah berkahwin) iaitu rejam sampai mati.

* Hukum bunuh yang dijatuhkan ke atas orang yang menukar agama(murtad ) sebagaimana sabda Rasulullah s.a.w : " Barangsiapa yang menukar agama hendaklah dibunuh ".

Wednesday, August 26, 2009

Sultan Kedah perkenan Adun Lunas digugurkan daripada jawatan Exco




ALOR SETAR: Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah memperkenankan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lunas, Mohd Radzhi Salleh, yang mengisytiharkan dirinya wakil bebas Ahad lepas, digugurkan daripada jawatan Exco berkuatkuasa semalam.


Titah perkenan Sultan Kedah itu juga diterima semalam, kata Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak.


Sementara itu, Azizan berkata Sultan Kedah turut memperkenankan pelantikan ADUN Kulim dari PKR, Lim Soo Nee untuk mengisi jawatan Exco yang kosong itu manakala majlis angkat sumpah akan diadakan minggu depan.

"Majlis angkat sumpah akan dilakukan minggu depan kerana ramai pegawaipegawai masih berada di luar negara dan kita kena tengok masa Tuanku," katanya.

Pada 24 Ogos, Azizan menyembahkan surat kepada Sultan Kedah bagi memohon perkenan baginda supaya perkhidmatan Mohd Radzhi ditamatkan dan digantikan dengan orang lain.


Sementara itu, Pengerusi PKR Kedah, Ahmad Kassim berkata pemilihan Lim untuk menggantikan Mohd Radzhi dibuat selepas mencapai persetujuan hasil perbincangan antara Menteri Besar dan Penasihat parti itu.

Katanya, pemilihan Lim juga mengambil kira faktor geografi kedudukan Lunas yang terletak berhampiran dengan Kulim. BERNAMA

jeng-jeng>>>>>> Kita dah tengok siapa yang kena. Ini buah dadu bukan Ibrahim Pendek Punya, dah tak ada kawan jadi Long Ranger. Kita tengok samada UBN akan pelawa apa-apa kat YB ini. Tungguuuuuuuu

Kartika tetap tunggu hukuman sebat, tidak mahu kemuka rayuan


Kartika tetap tunggu hukuman sebat, tidak mahu kemuka rayuan

SUNGAI SIPUT: Kartika Sari Dewi Shukarno tetap dengan keputusannya tidak mahu mengemukakan rayuan dan nekad menunggu pelaksanaan hukuman sebat kerana meminum arak dijalankan terhadap dirinya menjelang Aidilfitri ini.

Kartika Sari Dewi, 32, berkata beliau akan menunggu keputusan secara hitam putih daripada Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) berhubung kedudukannya berikutan penangguhan hukuman itu bagi menghormati bulan Ramadan.

"Mereka (JAIP) kata selepas Ramadan, takkan saya mengatasi tindakan mereka. Biar JAIP mengeluarkan dan membuat keputusan hitam putih. Saya tetap macam ini, dengan keputusan saya dan tunggu keputusan JAIP. Ini keputusan saya. Saya beri masa kepada JAIP (untuk melaksanakan hukuman sebat), selepas Ramadan ini kita lihat macam mana," katanya ibu kepada dua anak kepada pemberita ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Check-check-check>>>>

Hukuman sebat: Kartika boleh membuat rayuan - PM
Shahrizat harap Kartika mohon semakan

Moral:>>>>>> Kartika akur akan hukum ALLAH.....

Tuesday, August 25, 2009

PAS kekalkan kerusi DUN Permatang Pasir, majoriti 4,551




BUKIT MERTAJAM: PAS mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir dengan majoriti 4,551 undi di sebalik penurunan jumlah pemilih yang keluar mengundi.

Pada pilihan raya kecil ini, PAS diwakili Pesuruhjaya Pulau Pinang, Mohd. Salleh Man manakala Barisan Nasional (BN) pula Setiausaha Umno Permatang Pauh, Rohaizat Othman.

Salleh memperoleh 9,618 undi, sekali gus berjaya dalam percubaan kali keenam bertanding pilihan raya.

Dalam reaksinya, Salleh, 52, menyifatkan kemenangannya sebagai kejayaan bermakna bagi PAS dan Pakatan Rakyat.

"Ini menunjukkan Pakatan Rakyat berada dalam keadaan kukuh dan akan merapatkan kerjasama di kalangan anggota komponen Pakatan Rakyat," kata beliau yang tiba di pusat penjumlahan undi IKBN pada pukul 6.30 petang dengan berpakaian batik.

Rohaizat, 38, pula mendapat 5,067 undi. Undi rosak adalah sebanyak 83.

Rohaizat menerima keputusan ini dengan menganggapnya sebagai satu proses demokrasi.

"Saya mengucapkan tahniah kepada Salleh Man dan berharap beliau akan melaksanakan khidmat dengan baik kepada masyarakat Permatang Pasir," kata beliau ketika dihubungi.

Jelas beliau, undi yang diperolehnya adalah konsisten dengan apa yang diterima pada Mac 2008 dan ia juga menunjukkan BN masih mempunyai sokongan padu. Seramai 14,832 orang ataupun 73.1 peratus keluar mengundi pada pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir hari ini. Jumlah pemilih adalah seramai 20,290 orang.

Pada Mac 2008, PAS memenangi kerusi Permatang Pasir buat kali ketiga berturut-turut dengan kelebihan 5,433 undi.

Keputusan rasmi pilihan raya kecil diumumkan oleh Pengurus Pilihan Raya, Roslan Yahya pada pukul 7.30 petang - tepat waktu berbuka puasa di sini.

Pengumuman kali ini, yang dilihat paling cepat berbanding mana-mana pilihan raya yang lain dibuat dalam waktu yang singkat.

Awalnya SPR telah bercadang untuk membuat pengumuman keputusan pada pukul 8 malam.

Pada pilihan raya umum Mac 2008, kerusi itu dimenangi buat kali ketiga oleh Datuk Mohd. Hamdan Abdul Rahman yang memperoleh 11,004 undi.

Ketika itu peratusan keluar mengundi adalah sebanyak 82.5 peratus. Kali ini peratusan keluar mengundi hanya 73.1 peratus.

Beliau meninggal dunia pada 31 Julai lalu, sekali gus membuka laluan kepada pilihan raya kecil ini.

PAS dan BN turun gelanggang pilihan raya kecil ini masing-masing untuk mengekalkan dan merampas kerusi ini.

BN kehilangan kerusi ini pada tahun 1999.

Dalam pada itu, Pengarah Pilihan Raya Kecil PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, keputusan hari ini merupakan pengertian bermakna kepada pihaknya selepas menang tipis pada pilihan raya DUN Manek Urai bulan lalu.

Mengenai penurunan majoriti, Mahfuz yang juga Naib Presiden PAS berkata, "saya hanya mengharapkan kemenangan walaupun satu undi."

"Sebenarnya ami telah bekerja keras ke arah kemenangan lebih besar dan sebagaimana saya katakan sebelum ini, kemenangan dengan majoriti satu undi pun kemenangan juga," katanya.

Ayid>>>>Ka-ka -ka-ka Macam MU lawan Malaysia Bola Sepak 7-1. Nasib kau lah BN

Hari undi bosankan? Pengundian DUN Permatang Pasir ditutup

SEBERANG PRAI: Pengundian pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri Permatang Pasir sudah berakhir dengan peratusan keluar mengundi dalam lingkungan 75 peratus.

Proses pengundian berlangsung dengan lancar walaupun wujud ketegangan di sana sini, tetapi rata-rata penyokong parti menyifatkan sebagai "hari pengundian yang membosankan" kerana terlalu banyak peraturan dikuatkuasakan.

Pengundian ditutup pukul 5 petang tadi.

Keputusan akan diumum pukul 8 malam ini.

Ayid said>>>>>> Jika UMNO kalah pasti lewat siarannya. Balek tarawih dapatlah tahu. Kalau UMNO menang berita TV 3 suku confirm buat Headline. Lebih kurang gini kot."BN RAMPAS KERUSI DUN PERMATANG PASIR'confirm beb.

Hukuman sebat: Kartika boleh membuat rayuan - PM


Hukuman sebat: Kartika boleh membuat rayuan - PM

PUTRAJAYA: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata model sambilan, Kartika Sari Dewi Shukarno boleh membuat rayuan terhadap hukuman sebatan yang dikenakan kerana meminum arak dan tidak sepatutnya redha semata-mata untuk dihukum. ----------------------------------------
-------
Perdana Menteri, menjelaskan pendirian kerajaan pusat ialah ia tidak boleh mempertikaikan soal agama dan menambah kata soal agama terletak di bawah pihak berkuasa Mahkamah Syariah.

Bagaimanapun, Kartika Sari mempunyai ruang untuk merayu, katanya.
-----------------------------------------------------------------
Kartika Sari, 32, seorang model dilaporkan enggan merayu di atas hukumannya itu dan bersedia untuk menerima hukuman itu.

Sebelum ini Kartika ditangkap dalam satu serbuan yang di buat di sebuah hotel dan didapati bersalah kerana meminum arak.

Mahkamah Syariah menjatuhkan hukuman tersebut pada Julai lepas.

Beliau tidak membuat rayuan sebaliknya mengatakan akur dengan keputusan tersebut.

Moral>>>>> Satu pehak kata tanggoh, sebab bulan Ramadhan, Satu lagi mempunyai ruang untuk merayu dan tidak sepatutnya redha semata-mata menerima hukuman. Aduh itu kan hukum Allah, semestinya kita redha.

Sumber mStar Online

PERJANJIAN KITA


KLIK GAMBAR UNTUK DI BESARKAN. HAYATI MAKSUD AYAT-AYAT TERSEBUT
Selamat Mengundi Warga Pmtg Pasir!!

Ayuhlah wahai pengundi di N11 Permatang Pasir,sama -sama lah kita keluar awal untuk menjalankan tugas sebagai rakyat yang inginkan keadilan tertegak di bumi Malaysia,ingat,fikir BULAT - BULAT,tak PAYAH TIMBANG - TIMBANG...!!!!PAS FOR ALL...!!!!!


TAKBIRRRR...!!!!!

Monday, August 24, 2009

TAZKIRAH RAMADHAN HARI INI

Hudzaifah r.a berkata:

"Bukanlah orang yg mati itu orang yg meninggal kemudian beristirehat, akan tetapi orang yg mati adalah orang yang hidup tetapi hatinya mati"

Hudzaifah r.a. ditanya oleh seorang sahabat: "Siapakah mayat hidup itu?"

Dia menjawab: " Iaitu orang yang tidak mengetahui yang makruf dengan hatinya dan tidak mengingkari kemungkaran dengan hatinya"

Sunday, August 23, 2009

MB Kedah Akan Hadap Sultan, Gugurkan Radzi



Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak akan menghadap Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah esok untuk memaklumkan permintaan PKR supaya ADUN Lunas, Mohd Radzhi Salleh, yang mengisytiharkan dirinya wakil bebas, digugurkan daripada jawatan exco.

"Atas kuasa Tuanku untuk melantik dan juga menggugurkan mana-mana exco. Saya akan sembahkan permintaan daripada PKR supaya dia digugurkan.

"Kerusi itu kekal kuota PKR kecuali PKR kata berilah pada sesiapa sahaja," kata Azizan.

Bercakap pada sidang akhbar bersama Pengerusi PKR Kedah, Ahmad Kassim di Wisma Darul Aman di Alor Star, Azizan berkata Pakatan Rakyat bersedia menghadapi sebarang kemungkinan akibat tindakan Mohd Radzhi termasuk pilihan raya kecil.

Mohd Radzhi, yang dilantik memegang portfolio exco pelancongan, pembangunan masyarakat dan sumber manusia selepas memenangi pilihan raya umum tahun lepas, mengisytiharkan keluar PKR dan menjadi wakil bebas hari ini atas alasan hilang kepercayaan terhadap kepimpinan parti.

Dalam sidang medianya di Kuala Lumpur hari ini, Mohd Radzhi berkata beliau tidak akan melepaskan jawatan exco.

Sementara itu, Ahmad berkata PKR kesal sikap tidak bertangungjawab Mohd Radzhi yang keluar parti.

"Khabar angin dia hendak melompat telah lama kedengaran tetapi mengapa dia pilih hari ini untuk keluar parti. Ia tidak lain untuk melemahkan PKR dan merendahkan pimpinan PAS Kedah," kata Ahmad.

Ahmad berkata PKR akan meminta Mohd Radzhi meletak jawatan sebagai ADUN Lunas kerana beliau menang bertanding atas tiket parti itu.

Kedah mempunyai lima ADUN dari PKR dan tiga daripadanya termasuk Mohd Radzhi dilantik sebagai anggota exco kerajaan negeri.

PAS mempunyai 16 ADUN dan tujuh daripadanya dilantik sebagai anggota exco kerajaan negeri. BN pula mempunyai 14 ADUN, manakala DAP hanya mempunyai seorang ADUN

Sumber: From Perak With Love

TAZKIRAH RAMADHAN. APA ADA DENGAN TAMAR



Buah Tamar atau dikenali sebagai buah Kurma adalah sejenis buah yang banyak khasiatnya. Oleh sebab itu Allah s.w.t telah memerintahkan Maryam untuk mengoyangkan pohon Tamar supaya buahnya gugur untuk dimakan oleh Maryam semasa beliau hendak melahirkan Nabi Isa. Rasulullah s.a.w bersabda yang diriwayatkan daripada Saad bin Abi Waqas : " Sesiapa yang makan tujuh biji Tamar A'jwah maka sihir dan racun tidak dapat memudharatkannya."Tidak ada yang lebih baik dari Tamar sebagai makanan dan ubat kepada perempuan yang hamil. Antara kelebihan yang Allah s.w.t berikan kepada buah Tamar ialah:

* Memberi kekuatan kepada urat dan anggota badan.
* Melambatkan proses penuaan lebih-lebih lagi sekiranya diminum dengan susu.
* Khasiat yang ada pada buah Tamar lebih baik daripada daging dan tiga kali ganda daripada ikan.
* Mujarab untuk mereka yang menghadapi masalah kurang darah dan sakit dada.
* Jika diminum dalam bentuk jus maka ia sangat baik bagi kanak-kanak,orang tua,ahli sukan,buruh dan perempuan hamil.
* Menambahkan berat badan bayi.
* Menjaga kelembapan mata, menambah kilauan mata, mencegah biji mata daripada terkeluar, mencegah daripada terjadinya selaput mata dan menguatkan penglihatan.
* Menguatkan pendengaran.
* Mengurangkan gementar dan menambahkan ketenangan jiwa jika dimakan diwaktu pagi bersama susu.
* Melembutkan saluran darah serta mengekalkan kelembapan organ penghadzam yang mencegah daripada pendarahan.
* Menguatkan daya pemikiran.
* Mempercepatkan proses penghadzaman.
* Menguatkan tenaga batin dan mencergaskan badan.
* Melawaskan buang air kecil, membersih hati, mencuci buah pinggang, mengubati batuk,mengimbang kadar asid di dalam darah.
* Menguatkan rahim bagi ibu yang sedang hamil.
* Memudahkan ibu bersalin dan mengurangkan tumpah darah ketika bersalin.
* Membersih racun dalam darah.
* Membunuh cacing di dalam perut.
* Mempunyai kadar serat yang tinggi.
* Memberi tenaga yang segera selepas berbuka.

Ayid>>>> Bulan Ramadhan ini kena buat tazkirh sikit


Posted: by Saidi



Sumber:
www.55a.net

GEMPAR!! Mari kita lihat Rohaizat berani atau Pengecut!




Oleh : albanjari

Surat jemputan khas Debat Perdana kepada Rohaizat telahpun disampaikan kepada beliau pada pagi ini. Menurut YB Dato' Mahfuz, beliau patut menerima jemputan ini bagi memberi penjelasan yang lebih telus berkaitan isu yg melingkari tubuh beliau.

Penjelasan isu Pecah Amanah ini akan dilangsungkan pada jam 10 malam ini di UPU Kubang Semang. Penerangan Negeri telah menjemput calon Umno Rohaizat Othman dan Yusri. Sumber setakat ini, Yusri sedia bersemuka untuk membersihkan imej peribadi dan maruah anak isterinya. Kita masih menunggu persetujuan Rohaizat, sekiranya calon Umno itu bersih, jujur, bercakap benar., beliau akan hadir memenuhi undangan Debat ini.

Persoalan yang hangat ditimbulkan oleh wartawan2 dan Media pagi ini, adakah Rohaizat BERANI ? atau keberaniannya hanya sekadar untuk menumpahkan kata janji indah untuk Hafizah ? Kita tunggu acaranya malam ini ! Program, level MESTI HADIR !! Dibawah surat jemputan untuk Rohaizat.

WAJAH WIRA-WIRA UBN YANG TERKORBAN DI MEDAN PERTEMPORAN (BUKAN PERANG) PRK AJE



Ayid>>>>> semenjak wira ini kecundang langsug takada khabar berita. Ap le nasib mereka ye. Mungkin Rohaizad pun akan menerima nasib yang sama kot

Sumber gambar> muslimeen United

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak