Thursday, December 3, 2009

KERANA JUBAH UMNO DAPAT MEMERINTAH PERAK - MAT SABU

"Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku", peliharalah solat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu.


Keadaan cuaca tidak begitu mengizinkan hujan



Kelihatan YB V.Sivakumar blogger Al-Hussien

Pengerusi Majlis pada malam tersbut saudara Ibarhim Malbar

Pada zaman kesultanan Melaka pertembungan di antara Hang Tuah dengan Hang Jebat tiada kesudahannya,kerana "Keris Taming Sari" yang berada pada Hang Jebat menyebabkan Hang Tuah tidak dapat mengalahkan Hang Jebat..

Di abat ke 20 ini, Jubah digantikan sebagai Keris Tamin Sari untuk memeintah sesuatu negeri. Ini lah realliti nya berlaku Perak.

Negeri Perak telah mencatatkan sejarah tersendiri dalam dunia pelembagaan apabila memecat Dewan Speaker dengan "Usong" kata Mat Sabu dalam ceramah beliau di Gopeng malam tadi.

Maka Umno telah menjadikan kisah pertembungan Hang Tuah dan Hang Jebat kedalam Dewan Negeri Perak apabila melihat tiada kesudahannya pertembungan diantara BN dan PR di Perak selagi "Jubah" yang dianggap oleh Umno sebagai "Taming Sari" tidak dirampas dari "Hang Sivakumar" dengan itu maka berlakulah rampasan "Jubah" dan dibawa lari dalam sidang dewan yang lalu,agar BN dapat memerintah semula dengan aman...inilah perangai Jakun Umno..


1 comment:

Briged Akhdor LR2 said...

salam ayid..memeang besst cramah ma sabu mlam tue..sudah lama tak ikuti cramahnya..lps gak rindu teaman ..klu ayid dpt sertakan dgn videokan syok..

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak