Saturday, November 26, 2011

Pergerakan Peguam Akan diteruskan

ini la golongan professional yang cintakan keamanan, untuk semua Golongan ini lah betul betul memperjuangkan hak rakyat. Golongan ini lah golongan yang akan mengorek umno masuk kubur tanpa berkafan

umno mmg selalu perasaan; ujub dlm diri setiap penyokong dan pemerintahnya.

Mat Sabu:

Sementara itu, mengulas mengenai Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman yang dibentangkan untuk bacaan kali kedua di Dewan Rakyat semalam, beliau berkata PAS menolak keras RUU tersebut.

Malaysia katanya seolah-olah sedang menggantikan tempat Myanmar dari segi halangan untuk rakyat bersuara.

"Perdana Menteri berbohong untuk bawa Malaysia ke arah demokrasi.

"Myanmar yang kebebasan bersuaranya teruk mengenakan lima hari sahaja untuk mengeluarkan notis berhimpun tapi Malaysia kena bagitahu 30 hari awal.

"Rang Undang-Undang ini menghina rakyat Malaysia," katanya.(Hrkh)

Mari kita lihat perubahan yang berlaku di Myanmar dari Malaysia

Sila klik untuk besarkan gambar


Myanmar Parlimen telah meluluskan RangUndangundang yang membolehkan rakyat untuk membantah secara aman,yang terbaru dalam siri reformasi sejak kerajaan awam mengambil alih kuasa bulan Mac

Rang Undang-Undang ini akan memerlukan penunjuk perasaan untuk memberitahu pihak berkuasa mengenai pemasangan mereka "lima hari lebihawal", ahli Dewan Atas Aye Maung Parti kewarganegaraan Pembangunan Rakhine dipetik sebagai berkata oleh AFP.

Najib Rosmah berusaha nak mekap undang-undang perhimpunan aman tu:
Undang-undang ini bersifat revolutionary dan lompatan berganda berbanding undang-undang sedia ada.

"Kita sedar betapa murni pun niat kerajaan, pembangkang tetap dan sudah pun memukul canang bagi memburuk-burukkan undang-undang baru yang ingin kita bentang ini," katanya di Dewan Rakyat hari ini.

Jelas Najib, di bawah rang undang-undang baru itu nanti, pihak polis yang selama ini bertindak sebagai penentu izin akan berubah peranan menjadi pengawal selia serta pemudah cara dengan ruang lingkup tanggungjawab lebih luas.

Serentak dengan itu katanya, keperluan untuk lesen bagi sesuatu perhimpunan serta hukuman penjara akan dihapuskan dan yang kekal hanya hukuman denda bagi mereka yang masih berdegil melanggar undang-undang. - Utusan.
umno mmg selalu perasaan; ujub dlm diri setiap penyokong dan pemerintahnya.. mentanglah dah 54 taun memerintah.. smpai dah nyanyok prasaan diri tu 'bagus'

Gelaran 'Zambry Hitam Metalik'




IPOH 25 Nov. - Gelaran 'Zambry Hitam Metalik' menggamatkan Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak hari ini apabila Datuk Khusairi Abdul Talib (BN-Slim) mendakwa Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Sitiawan) mencaci peribadi Menteri Besar, Zambry Abd. Kadir dalam ceramah-ceramah beliau.

Insiden itu berlaku apabila Khusairi yang mencelah semasa Zambry menggulung perbahasan, mendakwa beliau mengikut ceramah ADUN Sitiawan itu dan mendapati Koo Ham menghina peribadi pemimpin-pemimpin BN termasuk Zambry.

Beliau turut mendakwa mempunyai bukti rakaman video untuk menyokong tuduhan itu dan akan menyerahkannya di luar DUN.

Ekoran itu, Koo Ham bangkit mencabar Khusairi supaya menyatakan ceramah yang mana satu atau menarik balik kenyataan tersebut.

"Ini merupakan tuduhan melulu dan satu fitnah. Pangkor (Zambry) pun tahu saya tidak pernah mencaci peribadi seseorang," tegasnya.

Speaker DUN, Datuk R. Ganesan kemudian meminta Khusairi menarik balik tuduhan terhadap ADUN Sitiawan itu selepas beliau gagal memberikan jawapan kepada Koo Ham.

Zambry turut meminta Khusairi menarik balik kenyataan itu kerana katanya, Koo Ham tidak pernah mencaci secara peribadi tetapi cuma dari segi dasar.

"Saya tidak ambil berat sangat cacian terhadap saya termasuk warna kulit. Bayangkan kalau saya sebagai Menteri Besar memanggil ADUN Pantai Remis dengan warna kulit serta bentuk matanya, sudah tentu akan dicanang satu Malaysia yang saya rasis.

"Tidak baik mempersoalkan warna kulit seseorang kerana ia dijadikan oleh Tuhan. Apakah kita sanggup menghina Aulong dengan gelaran capik? Kita hormat dia," katanya.

Selepas namanya disebut, Yew Tian Hoe (DAP-Aulong) bangkit mencelah memberitahu, terdapat dua jenis orang kurang upaya (OKU) iaitu yang baik dan tidak baik sehingga membuatkan semua ahli dewan ketawa.

Utusan Malaysia Online - Politik


Projek IC Palsu

Senario ini boleh disifatkan seperti penyakit kanser yang pada mulanya patut ditangani lebih awal sebelum merebak. Kita boleh lihat sendiri dari pasar ikan, pasar sayur, pengusaha bas dan pengusaha teksi majoriti dikuasai oleh orang yang memiliki KPT yang tidak pasti asal usulnya.

Kini Persatuan Teksi Tawau dikenali sebagai PESARUM juga memiliki Pengerusi yang tidak dapat disahkan ketulenan KPT nya; tambahan pula orang seperti mereka ini di lindungi oleh VVIP politik.

Persoalannya, kenapa VVIP kita sanggup berbuat demikian sehingga melupakan anak bangsanya sendiri? Mana perginya agensi kerajaan seperti Jabatan Imigresen, Polis, Jabatan Pendaftaran dan SPRM? Semuanya seolah-olah senyap. Tidur lena dalam kekenyangan rasuah atau takut dengan suara lantang VVIP politik terutama Kalabakan dan Sebatik yang melindungi PATI dan PADI ini.

Saya memohon kepada Mutalib M.D agar dapat terus memperjuangkan hak-hak anak Sabah dan menyiasat secara mendalam hingga ke akar umbi terhadap kenyataan saya di atas.

Sesungguhnya pokok tidak akan bergoyang sekiranya tiada penyebabnya! Sabahkini. Net

Saya petik (MK) melaporkan>>

Inilah buah tangan pemerintahan Mahathir Kutty, yang asik menuding kesalahan org lain, UMNO rosak pasal Mahathir, Melayu terpinggir pun pasal Kutty ni..sekarang orang lain yg terpaksa menanggung kesan dan dia tetap disanjung... pelik tapi benar....Selangor antara negeri yang bakal mengalami nasib seperti Sabah sekiranya tiada apa2 tindakan dilakukan.Syabas kepada PR yang berkerja keras menyelamatkan negara dari digadai UMNO.

PEGUAM MAHU TURUN DI JALAN RAYA PUNAH UMNO KALI INI

Nak berarak di jalanraya ni bukan JKK Umno, Ketua Kampung tapi para lawyer yang reti undang-undang.Golongan profesional.Apa lagi yang tinggal pada Umno-BN.Golongan profesor yang bukan kangkong tolak BN, Laywer bantah BN, Cina tolak Bn, India tolak BN, Melayu tolak BN yang tinggal makcik Felda sokong BN hanggitttt


umno mmg selalu perasaan; ujub dlm diri setiap penyokong dan pemerintahnya.. mentanglah dah 54 taun memerintah.. smpai dah nyanyok prasaan diri tu 'bagus'

Malaysiakini

Friday, November 25, 2011

Kelantan Bukan Negeri Republik

Kelantan Bukan Negeri Republik
Idris ahmad
25/11/11

Isu air di Kelantan, seolah-olah Kelantan bukan sebuah negeri yang terdapat di Malaysia. Pada hal Kelantan masih lagi di dalam peta Malaysia. Ia bukan sebuah negeri yang terpisah daripada Malaysia atau sebuah republik. Malahan banyak hasil yang kerajaan pungut di bumi Kelantan tetapi di bawa kepada kerajaan pusat. Contohnya bayaran pasport antarabangsa, stem, cukai kastam, cukai pendapatan, saman trafik yang di pungut daripada bumi Kelantan. Nampaknya otak pemimpin BN hanya pandai ambil tetapi tidak pandai memberi. Ketika hendak ambil hasil mereka teringat Kelantan, ketika hendak memberi mereka lupa Kelantan. Malah selama 13 tahun Kelantan diketepikan dari mendapat sebarang peruntukan atau pinjaman bagi meningkat bekalan air. Hanya pada pada 2011 pinjaman mudah di bawah RMK 8 sebanyak RM36 juta baru diberi kepada Kelantan dengan kontraktor dan kerja-kerja pembinaan dilantik dan dilaksanakan kerajaan pusat.

Kenapa perlu ugut rakyat, jika BN menang masalah air di Kelantan selesai?. Kenapa tidak dibantu sekarang? Hormatlah keputusan rakyat Kelantan yang telah memilih Pas. Apakah Umno sudah kehabisan modal pilihanraya di Kelantan, hanya modal air sahaja yang ada. Pada hal di negeri yang BN perintah masalah air masih tidak selesai seperti d Sarawak dan Sabah. Pemimpin Umno Kelantan khususnya cemburu melihat pencapaian kerajaan Kelantan samaada dari segi pembangunan dunia dan agama. Ketika negeri BN mengalami masalah untuk mengatasi kemiskinan Kelantan berjaya menurunkan kadar kemiskinan daripada nombor dua pada tahun 1990 kepada nombor enam. Percayalah jika Umno memerintah Kelantan, maka kadar kemiskinan akan naik balik ke tempat asal, seperti di Terengganu setelah turun nombor empat zaman Pas memerintah kemudian naik kembali di tempat kedua pada tahun 2004.

Walaupun dikekang dengan kewangan, Kelantan tetap menunaikan hutang lapok yang ditinggal oleh kerajaan BN sebanyak RM718 juta. Setakat 2010 telah melunaskan sebanyak RM220 juta, sekarang berbaki hanya RM498 juta. Kelantan tetap menunaikan tanggunjawab kepada rakyat dengan membuat pinjaman RM5 juta bagi membina telaga jejari sebagi alternatif membekal air bersih.

Kenapa pemimpin Umno terlalu busuk hati sehingga sanggup mendera Kelantan yang dipilih oleh rakyat secara demokrasi. Tuan Guru Nik Aziz menjadi Menteri Besar dilantik melalui proses demokrasi, bukan revolusi. Nampaknya pemimpin Umno hanya boleh menerima demokrasi apabila Umno sahaja yang perlu menang, lain daripada Umno maka keputusan rakyat tidak perlu dihormati.

Pemimpin pusat sudah banyak mencabul demokrasi sejak Pas menang di Kelantan pada tahun 1990. Bermula dengan penubuhan Pegawai Persekutuan, penghulu persekutuan, memberi amaran kepada pegawai persekutuan jangan terlibat dengan program negeri seperti yang pernah diarahkan kepada pegawai pertanian yang bekerja di negeri Pakatan Rakyat, terakhir wang royalti tidak diberi kepada Kelantan.

Sebenarnya ini cara politik zaman batu, yang tidak layak memerintah di zaman langit terbuka. Pas yakin bahawa rakat Kelantan yang berjiwa merdeka tidak rela negeri mereka diperlakukan demikian rupa oleh orang sebangsa dan senegeri dengan mereka yang berada di peringkat pusat, insyaAllah mereka akan ajar sikap pemimpin seperti begini di dalam pilihanraya akan datang.

Mai kita layan apa kata Ketua Pembangkan DUN Kelantan pada Tun Mahathir



Sumber

Majlis Resepsi Kahwin RM15 juta - Siapa LELAKI tu..

Tetapi di zaman IT serba canggih ni tak payahlah,,, , terjumpa juga di cerita-meletop-memang-meletop..

Siapakah lelaki ini, Misteri siasat dulu! jangan menuduh huhuhu

Merujuk Metro Ahad 20 Nov 2011...


untuk melihat gabar selebihnya si nini

Rakan media, Gua Malaysia melaporkan satu perkara yang menjadi perhatian OHBULAN! berkenaan perkahwinan mewah
Syella Kamaruddin bernilai RM15 juta tanpa tajaan daripada mana-mana pihak. Syella Kamarudin mengakui bahawa dia menerima hantaran berupa sebuah banglo bernilai RM5 juta, namun menafikan hantaran kereta Mini Cooper seperti yang dipaparkan dalam artikel OHBULAN! tempoh hari.
“Tentang hantaran mewah itu pula, memang benar saya mendapat sebuah banglo bernilai RM 5 juta, tetapi hantaran sebuah Mini Cooper itu tidak betul. Suami saya berikan kereta Audi R8. Mini Cooper itu hanya digunakan sementara kerana kereta Audi itu masih belum sampai.”
Majlis resepsi yang diadakan selama 3 hari bermula 11-13 November turut meraikan perkahwinan 2 orang adiknya dan dihadiri oleh 1300 tetamu itu yang rata-ratanya adalah ahli keluarga terdekat & rakan.
Syella turut berkata bahawa dia tidak kisah apa tanggapan orang ramai mengenai pembaziran kerana baginya perkahwinan adalah sekali dalam seumur hidup.
“Saya tak rasa perbelanjaan ini membazir kerana saya berpendapat perkahwinan hanya sekali seumur hidup. Saya tidak kisah apa orang hendak kata, yang penting semua perbelanjaan itu saya dan suami keluarkan sendiri. Bukan tajaan mana-mana pihak, saya membelanjakan kira-kira RM800 ribu manakala selebihnya daripada suami saya.”

Fakta mengenai kereta :
  1. Harga semasa Mini Cooper – RM195000
  2. Harga semasa Mini Cooper S – RM250000, MINI Coupé launched – only in 1.6 Cooper S form, RM250k
  3. Harga semasa Audi R8 – RM800000, Audi R8 GT: More power, less weight, not bare bones
Warta Jingga : Siapakah yang telah keluarkan duit dan hantaran sebanyak ini? Apakah dia juga seperti ROSMOH MANSUR? Yang menabung sejak dari lahir?

Warta jingga


Rasulullah saw bersabda: "Hendaklah kamu pastikan anak-anakmu belajar agama dan hendaklah kamu baguskan akhlaknya

Ibu bapa pastinya mengharapkan anak-anak hidup bahagia. ... Memang ada anak-anak yang rezekinya sentiasa cerah. ... Anak yang begini mudah mengatur hidupnya sendiri tanpa banyak menyusahkan ibu bapa. .

Rasulullah saw bersabda: "Hendaklah kamu pastikan anak-anakmu belajar agama dan hendaklah kamu baguskan akhlaknya." Setiap anak yang dilahirkan itu bersih fitrahnya. Adalah menjadi tugas ibubapa untuk mencorakkan kehidupan anak-anak seterusnya sama ada untuk menjadikannya baik atau sebaliknya. Sabda Nabi saw:

"Semua anak yang dilahirkan ke dunia ini dalam keadaan yang suci bersih. Maka kesalahan ibubapalah menjadikan mereka yahudi, nasrani atau majusi.

Jika tidak di didik mengikut Hadis Nabi s.a.w inilah jadinya


Berapa banyak hari ini anak-anak yang tidak tahu membaca Al-Quran. Tidak tahu sembahyang bahkan Fatihah pun tak boleh baca, jauh sekali dari menghafalnya. Masya'Allah ada yang tak tahu menyebut syahadah walaupun dah baligh. Inikah wawasan kita membangunkan kemanusiaan anak-anak.

Thursday, November 24, 2011

IBRAHIM ALI MINTAK PARLIMEN TAK BUBAR SAMPAI KIAMAT

Ada sesiapa yang berani nak masuk jadi calun PRU 13 di Pasir MAS ~~hanggittt boleh


Inilah berita paling sensasi dan penuh dengan lagak ngeri dari Pak Berahim. Pas kena baca betul2 kenyataan Pak Berahim ni.


Pas dan Umno jangan dok berangan nak letak calon kat pasir Mas kalau tak mau hilang wang pertaruhan. 95% rakyat Pasir Mas adalah penyokong fanatik Pak Berahim. Orang Pas orang Umno semuanya sokong Pak Berahim kat Pasir Mas lebih-lebih lagi kat Tendong.

Sejarah Berahim sekali pun tak pernah menang pilihanraya... Paling dasyat bila 95% pengundi Pengkalan Pasir telah telanjangkan si katak ini dalam PRK Dun tersebut. Pak Berahim hanya dapat 415 undi iaitu bersamaan dengan 5% jumlah pengundi Dun Pengkalan Pasir.

Kesian kat katak sekor nie..kalau boleh sembah Najib lama dah disembahnya... kalu tak sembah pun jilat tapak kaki Najib asalkan Parlimen tak dibubar sampai bila2..Kalau bubar maka bubarlah katak Pasir Mas sebagai seorang ahli parlimen yang menang atas ihsan Tok Guru Nik Aziz...... wakakakakakaka

Pemuda PAS WangsaMaju

kenapa hukum islam tak nak pakai hukum rimba diagongkan

Hanggitttt huhuhu
Dulu saya dah kata jangan percaya dengan apa yang diperkatakan oleh pemimpin-pemimpin UMNO terutamanya Najib. Sejak pemansuhan ISA diumumkan, saya tidak teruja dan menyatakan bahawa PM 1 Malaysia ini adalah seorang yang berani seluruh rakyat berusaha menjatuhkan regim UMNO dan BN ini melalui kekerasan dermi anak cucu kita. Marilah kita cipta sejarah untuk menentang kerajaan yang zalim dan penipu ini.

Saya petik dari (MK)

MCA semakin BIADAP!

Bayangkan jika apa yang akan aku tulis ni mengenai Karpal Singh atau DAP, pasti hingga menjelang PRU13 non-stop semua media dibawah kekuasaan lembUMNO akan canang habis habisan, siap komen pak menteri, komen pak ostad, lebai lebai, warga kota, pakcik makcik kampung, malah x ketinggalan komen komen dari lembu lembu ternakan yang ada hasil dari wang rm250juta. MALANGNYA, bukan Karpal atau DAP punya cerita, tapi adalah rakan karib, sehidup semati, makan sepinggan tidur sebantal dengan Ketuanan lembUMNO, iaitu MCA dibawah pimpinan Al-Bangsat Lebai Chua Soi Lek Al-Kulup.

SALAHKAH aku jika aku katakan MCA BIADAP?! SALAHKAH aku jika aku memaki BANGSAT BANGSAT yang tak tahu menghormati agama lain terutama agama ISLAM? Sebagai orang Islam, tak kira korang dari UMNO ke, PKR ke, PAS ke atau apa parti sekalipun, WAJIB ambil kisah dan fahami bebetul apa yang aku nak bagitau ni.
Segalanya DISINI.

Segalanya DISINI.


Berderau darah aku! Mana Menteri Agama Jamil Khir? Mana Ibrahim Ali pejuang Katak Melayu Bersatu? Mana Zul Kulim yang WARAK tu? Mana Harussani yang suka BERFATWA? Mana JAIS? JAWI? JAKIM? Mana ulamak ulamak TERSOHOR lembUMNO? Mana PAPA GOMO yang selalu kata "UMNO ITU ISLAM"? Mana Mahaguru Silat yang kononnya sanggup MEMPERTAHANKAN maruah Agama, Bangsa dan Negara? Mana? Mana? Tidak dilupa juga adik kesayangan pak lebai kulup ni, Sheikh Haji Mohd Najib Al-Marlboro.

MCA akan mengadakan satu forum yang akan membincangkan kesan ekonomi, politik, pendidikan dan juga perniagaan kepada kaum BUKAN ISLAM mengikut pandangan KEPALA HOTAK RAJA PORNO, CHUA SOI LEK . Forum itu dijadualkan seperti berikut:
Tarikh : 4 December 2011
Waktu : 9:30am - 2:30pm
Tempat : Ibu Pejabat MCA,Jalan Ampang,Kuala Lumpur.

Mengikut keterangan RAJA PORNO MCA Chua Soi Lek, Forum itu juga akan turut membincangkan keadaan di 3 buah negara Islam yang dikatakan melaksanakan hudud iaitu Afghanistan, Pakistan, Iran...
(http://www.mca.org.my/en/mca-forum-will-prove-hudud-law-does-affect-non-muslims/)

Aku MENCABAR PARTI KETUANAN MELAYU yang gah kononnya mempertahankan Agama, Bangsa dan Negara yg tidak lain tidak bukan lembUMNO untuk MENGHALANG dan MENTARBIAH 'rakan sekatil semimpi' mereka ni kerana bebas sebebasnya menghina hukum yang diturunkan oleh Allah di dalam Al Quran.


Sumber:

Tunggu Lembu Beranak!! Baru buat Perjanjian

Kaka kaka
Kementerian Pertanian
cerdik tapi tak cerdik
ka ka ka ka
Nak pinjam PTPTN pun kena sign dulu
kaka kaka
ini projek Juta
kakaka Lembu paling cerdik abad ini

Tolak kerajaan Pas Kelantan - Zahid

Huhu naik jet p haji apa cerita skrng .cover story cuba kona cita pasai ayaq kelantan plak.

Dah tak ada modal UMNO tu... isu air jer di Kelantan, sedangkan Kerajaan Negeri berhempas pulas menambahbaikan bekalan air dari masa kesemasa.

Haha. Itu maknenye tahap IQ puak2 sane terlalu bebal? Org kelantan sendiri relax dan faham org yg luar kelantan pulak menyalak.pelik2...bila tv3suku dtg mulalah wartawan2 tu cari yg mulut laser bgi komen utk masuk buletin utama pulak.yg lagi nampak bangang bila pembaca berita terpaksa ikut skrip baca utk hentam kerajaan negeri.

Wednesday, November 23, 2011

MUHYIDDIN MELAMAR PAS DI KELANTAN

Kih kih

Muhyddin mengorat PAS lagi
kih kih
UMNO dah macam Lela Majnun
kalau tanya teman... perlukah PAS dan UMNO bersatu????
Untuk Apa bersatu??? Bangsa is is is jawab teman..... ampun
Kita tunggu apa kata pencinta bangsa tentang hal ini kih iih

Muhyiddin: ‘Lebih mudah, lebih indah’ jika PAS-Umno bersatu

November 23, 2011

KOTA BARU, 23 Nov ― Di sebalik spekulasi bahawa pilihan raya umum ke-13 bakal dipanggil dalam waktu terdekat, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, urusan kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan pasti akan menjadi lebih mudah “dan mengindahkan” jika PAS dan Umno boleh menjadi satu pasukan.

Mengulangi pendirian yang pernah diketengahkan beberapa kali sebelum ini, Muhyiddin(gambar) yang juga Timbalan Presiden Umno berkata, perkara itu akan lebih mudah jika kedua-dua parti dapat bekerjasama tanpa perlu berselisih faham terutama dalam soal pengurusan negeri.

“Ia akan mengindahkan jika kita boleh jadi pasukan bersama,” katanya dalam reaksi kepada soalan Ahli Dewan Undangan Negeri Kelantan kawasan Limbungan, Zainuddin Awang Ahmad mengenai bayaran royalti minyak kepada Kelantan dalam sesi dialog pada majlis perjumpaan khas bersama Timbalan Perdana Menteri yang dihadiri oleh 1,000 warga pendidik di Pusat Dagangan Kelantan di sini hari ini.

Dipetik Bernama Online, Muhyiddin berkata dengan kerjasama sebagai satu pasukan itu, ia akan memudahkan lagi segala urusan pentadbiran dan politik tanpa sebarang masalah.

Beliau berkata soal royalti minyak Kelantan belum ada keputusan muktamad kerana ia masih di peringkat perbincangan.

Katanya isu royalti minyak itu mempunyai kaitan dengan aspek perundangan dan aspek perlembagaan.

Isu kerajaan perpaduan antara PAS-Umno sudah banyak kali ditengahkan sejak pilihan raya umum 2008.

Bila Ustaz Azhar DiKatakan Sesat,Siapa Sebenarnya Sesat



Jika Ustaz azhar yang ikhlas dan tidak pernah meminta apa-apa jawatan dalam parti ,walaupun dia menyokong perjuangan PAS dikatakan sesat,mana lagi ulamak UMNO yang lebih BETUL dari menjadi syaitan bisu dengan membiarkan segala kemungkaran dalam umno.

Amat malang bagi ummat akhir zaman ini jika perbezaan pandangan ulamak yang sepatutnya menjadi satu rahmat dan kemudahan dalam agama dijadikan medan perbalahan sesama Islam

Inilah yang telah dilakukan oleh individu di facebooknya melalui paparan video yang dimuatnaik di youtube.

Video yang telah diedit:






Raja Segala Sesat..? Perkataan yang cukup ekstrem dan keras yang mungkin dilemparkan oleh orang yang berpemikiran ekstrem atau dari jalur keras.
Credit kpd Al-ahkam.net

-ijoks2009-
Sila jawab sekarang mana lebih baik,menegur kemungkaran secara berdepan dan berani atau bersetongkol dengan kemungkaran.Mana lebih sesat pandangan haji najib dan Dr.Mahathir tentang hudud atau Ustaz Azhar,sila jawab.


Saya tak berminat nak bermain politik dalam blog ni tapi saya suka dengan cara Ustaz Azhar berdakwah,beliau ada bakat dalam cara berdakwah,buktinya setiapkali kuliahnya dimana-mana dipenuhi pendengar dari pelbagai lapisan.


Dalam berdakwah bikan hanya satu cara sahaja,adakalanya perlu keras ,adakalanya perlu santai,rasulullah s.a.w sendiri acapkali berseloroh tapi ada unsur dakwah dan pengajaran didalamnya.

Orang yang hanya beranggapan dakwah hanya ada satu cara ialah orang yang tidak mengerti sunnah Rasulullah s.a.w.
Kan rasulullah s.a.w pernah bersabda
"Ikutilah sunnahku dan sunnah sahabat-sahabatku"

Sumber: Kami Sokong Tok Guru

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak