Sunday, November 29, 2009

Jangan biarkan halatuju kita dicatur-bidakkan pihak lain!

Oleh: jinbukitridan



Satu demi satu isu yang nyata bertujuan untuk melemahkan pengaruh Pas kini muncul. Ini barangkali bukan secara kebetulan sebaliknya seolah ada perancangan daripada pihak tertentu yang mempunyai agendanya.

Jika kapal yang tersergam gagah yang tidak termampu oleh anai-anai menebuknya maka nakhoda dan awak-awaknya lah yang cuba dirosakkan agar kapal ini terpesong daripada halatujunya. Paling tidak barangkali jika nakhodanya disibukkan dengan perkara-perkara yang remeh masa untuk mengemudi kapal pasti terbuang.
Bijak permainan politik yang nyata cuba dimainkan oleh pihak tertentu untuk menjatuhkan kredibiliti Pas! Menyerang Kelantan dan menyerang Tok Guru ertinya cubaan menyerabutkan Pas yang entah kali ke berapa tahun ini. Kelantan dan Tok Guru seakan sudah menjadi kubu kuat Pas setelah sekian lama.

Entah berapa lama lagi Tok Guru dan sekerat dua jundullah yang cuba sedaya-upaya mempertahankan Pas di Kelantan berjaya , tidaklah diketahui dan semoga Allah memberi kekuatan kepada mereka. Musuh menyerang kubu Pas paling ampuh! Dengan tekanan demi tekanan , isu demi isu yang seakan berbaris untuk diletupkan namun jika tidak mendapat bantuan daripada rakan-rakan lain daripada pusat barangkali usaha menyelesaikan hal ini barangkali sukar.

Rakyat Kelantan telah memberi sepenuh kepercayaan kepada Pas untuk menerajui negeri mereka hampir dua dekad! Kita fikir itu bukanlah kerana faktor Tok Guru semata-mata tapi kerana Dasar Islam yang diperjuangkan Pas. Jika tidak kerana Islam nescaya Tok Guru pun tidak ada kekuatan untuk bertahan selama ini.

Baca Article sepenuhnya(sini)

2 comments:

mAlonG Sufina said...

Salam Ayid,
Pewaris Nabi ialah ulama. Siapa lagi yang kita nak ikut cakap kalau bukan ulama.

jebat_berani said...

apa kata cuba pula ikut cakap ustaz najib ngan ustaz muhyiddin..tak pon tok guru abdullah badwi dengan islam hadharinya

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak