Saturday, February 26, 2011

VIDEO PILIHAN HARI INI

Aku pun tak berapa pandai sangat nak kira, tapi TV kata dalam berita tak ramai hampir 2,000 orang sahaja penykong PR. Aku tak pandai kira ke dia tak pandai kira ka ka kaka

Qardawi penjenayah: Presiden PAS gesa Najib bertaubat

KUALA LUMPUR, 26 Feb: Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mahu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak segera bertaubat ekoran melabel Ikhwanul Muslimin dan Sheikh Dr Yusof al Qardhawi sebagai pengganas.

Presiden PAS itu dalam satu kenyataan berkata, beliau berasa sangat terkejut, kecewa dan teramat jengkel dengan tuduhan ekstrem yang diberikan Najib terhadap gerakan Islam antarabangsa itu.

"Tuduhan bahawa Islam cenderung kepada keganasan adalah fitnah dan orang tersebut mesti segera bertaubat jika dalam dirinya masih ada iman sebesar zarah," katanya.

Beliau mengulas kenyataan Najib sewaktu berucap pada satu program di Istanbul beberapa hari yang lalu.

Tambahnya, tuduhan yang dibuat Najib itu juga merupakan satu fitnah besar yang dibuat oleh golongan yang buta sejarah perjuangan menentang penjajahan dan bercakap mengikut selera hati golongan barat yang memekakkan telinga kepada kebenaran.

Beliau menegaskan, tindakan mengambil sikap dan pandangan setiausaha negara Amerika sebagai neraca menentukan jenis pemerintahan yang bersandarkan kepada Islam adalah tindakan orang yang tidak mempunyai jati diri sebagai seorang Islam dan sangat memalukan orang Islam itu
sendiri.

Ikhwan katanya, ditubuhkan untuk melaksanakan Islah dan tajdid berasaskan Al Quran dan Hadis, dengan memulakan perjuangannya secara
jalan damai dan tidak pernah menyerah kalah terhadap kezaliman musuh sehingga ke hari ini.

Mereka menyertai pilihanraya sejak awal lagi di Mesir, tetapi apabila pengaruh mereka tersebar luas, pergerakan ini diharamkan dan
pemimpinnya dizalimi.

Manakala Al Qardhawi pula adalah tokoh ulama berwibawa yang dilahirkan oleh Ikhwan.

"Dia berjaya meredakan golongan pelampau di kalangan pemuda Islam yang tidak sabar dengan kezaliman musuh sehinggalah mereka kembali ke pangkal jalan berjuang mengikut ajaran Islam yang sebenar," katanya.

Malah Malaysia sendiri katanya pernah memberikan Anugerah Maal Hijrah kepada beliau.

"Saya mencabar kerajaan Malaysia menarik balik anugerah maal hijrah yang telah diberikan kepada Sheikh Dr Yusof al Qardhawi itu," cabarnya.


Harakahdaily

Najib letak kalungan bunga di makam Kemal Ataturk

Sebelum ini Tun Mahathir mengejutkan kita apabila sanggup mengambil Penghancur Islam Mustafa Kemal Ataturk sebagai contoh pejuang yang berjaya menyelamatkan Islam di Turki demi mempertahankan fahaman sekular dan ketuanan Melayunya[Tun Mahathir].

Kemudian akhbar rasmi kerajaan, Utusan Malaysia juga turut menggemparkan kita apabila membuat laporan yang menggambarkan penghancur Islam Mustafa Kemal Ataturk (Laknatullah alaih) sebagai "hero" [Utusan Malaysia].

Hari ini sekali lagi kita digemparkan dengan tindakan Perdana Menteri, Najib Tun Razak di dalam lawatan kerjanya ke Turki, sempat meletakkan kalungan bunga di makam Mustafa Kemal Ataturk sebagai tanda penghormatan [The Star].



Inilah wajah pemimpin-pemimpin kebanggaan geng songkok tinggi serta media pujaan mereka Utusan Malaysia. Pemimpin yang memperjuangkan Islam di Malaysia dikatakan sebagai tidak Islam, mereka mengaku mereka lebih Islam. Ulama dihina dicaci dimaki hamun dan difitnah, sebaliknya ikon penghancur Islam yang terkenal sebagai musuh dunia Islam ini dipuji dan dipuja serta diberi penghormatan yang tidak sewajarnya.

Friday, February 25, 2011

Ali Rustam dakwa Malaysia jadi Mesir jika PAS tadbir

JASIN, 25 Feb — Malaysia dijangka menerima nasib seperti Mesir yang dilanda rusuhan baru-baru ini jika PAS memerintah negara ini, kata Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Mohd Rustam.

Beliau berkata ini kerana parti tersebut gemar menggunakan pendekatan demonstrasi dalam menangani sesuatu isu yang bukan saja tidak membawa kebaikan kepada rakyat malah turut memburukkan keadaan.

Sebaliknya, kata beliau sistem pilihan raya yang telah diguna pakai negara sejak sekian lama lebih patut menjadi kayu pengukur kepada siapa yang berhak memerintah.

“Rakyat boleh menyatakan pendirian melalui peti undi...demokrasi, sebab itu PAS dapat perintah Kelantan, dapat Kedah, DAP dapat Penang dan PKR (Parti Kedailan Rakyat) dapat selangor.

“Saya percaya rakyat takkan terpengaruh untuk ikut demonstrasi, nak buat demonstrasi untuk apa, kita ada pilihan raya, gunalah, bertandinglah, lawan lah cakap... tapi janganlah fitnah, lepas itu rakyat sendiri akan tentukan,” katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

Beliau (gambar) turut berharap pengundi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau, menolak calon PAS Yuhaizat Abdullah yang tidak berupaya membawa sebarang kebaikan untuk kawasan itu.

“Beliau ini cuma digunakan oleh PAS untuk menguji pilihan raya umum ke-13, kerana kita juga yang akan selesaikan masalah rakyat jelata, kita mendahulukan rakyat apa-apa hal mengikut dasar 1Malaysia, berbeza dengan PAS yang mendulukan DAP,” katanya.

Ditanya mengenai dakwaan PAS bahawa calon BN, Roslan Ahmad dipilih atas faktor keluarga, Mohd Ali berkata perkara itu menunjukkan mereka tidak mempunyai modal untuk memburuk-burukkan BN kerana isu keluarga membabitkan semua parti termasuk PAS, PKR dan DAP.

“Walaupun beliau (Roslan) anak Datuk Ahmad tapi Datuk Ahmad dah meninggal 32 tahun dulu. Roslan kebetulan dipilih bukan dia sebab anak ahli parlimen dulu tapi kebetulan dia AJK kawasan dalam parti dicalonkan,” katanya.

Mengulas dakwaan PAS bahawa kerajaan negeri Barisan Nasional (BN) lambat menghantar pulang pelajar ke Mesir, walhal semua kerajaan pembangkang sudah berbuat demikian, beliau berkata kerajaan negeri BN tidak mahu tergopoh-gapah dan membahayakan nyawa pelajar.

“PAS dia punya kerja lumba sapa cepat hantar pelajar balik Mesir dulu, dia nak hantar cepat dia hantarlah, kita tengok keselamatan... pasal apa di Mesir masih lagi bergolak... kita jangan politikkan pelajar, ini nyawa kan.

“Kita pergi lewat apa salahnya, ini nak hantar besok pun boleh tapi kita kerajaan BN mengutamakan keselamatan pelajar, kalau belum selamat kita tak hantar,” katanya. — Bernama

MI

Thursday, February 24, 2011

Umno jangan tunjuk hero bela Melayu

KUALA LUMPUR, 23 Feb: PAS meminta Umno supaya tidak berlagak menunjuk hero sebagai pembela Melayu kerana realitinya Umno adalah pengkhianat Melayu.

“Umno cuba menunjukkan mereka juara Melayu, telatah mereka seperti pencuri menjerit pencuri,” ujar Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Justeru, katanya permintaan Datuk Fatimi Saleh, Setiausaha Politik Perdana Menteri supaya Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat memohon maaf terlebih dahulu kepada orang Melayu sebelum PAS hendak membela melayu suatu permintaan yang melucukan.

Hakikatnya, kata beliau Umno yang perlu meminta maaf dan bertaubat terlebih dahulu kerana dosa yang mereka lakukan kepada orang Melayu.

PAS, katanya mencabar Umno supaya menjawab beberapa persoalan, antaranya angkara siapa sehingga tanah rezab Melayu selepas merdeka ada 3 juta hektar tetapi pada tahun 1995 hanya tinggal 1.7 juta hektar.

“Kenapa minyak yang ditemui di persisiran pantai Kelantan, tetapi dinaikkan di Songkla Thailand?

“Apakah Menteri Besar Kelantan berbangsa Monggolia sehingga tergamak berbuat demikian?” soalnya.

Baca lagi (Sini)

Wednesday, February 23, 2011

Gaddafi berdegil, dakwa demonstrasi mahu tukar Libya negara Islam

Protes menentang Gaddafi. — Foto Reuters
TRIPOLI, 23 Feb — Pemimpin Libya Muammar Gaddafi menegaskan beliau tidak akan meletakkan jawatan meskipun berhadapan dengan kebangkitan rakyat, secara besar-besaran yang tidak pernah disaksikan sebelum ini, terhadap kepimpinan beliau.

Cara beliau menangani kebangkitan sejak beberapa lalu juga mendapat kritikan Liga Arab dan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu.

“Saya tidak akan meninggalkan tanah ini (negara ini), saya akan mati di sini sebagai pejuang,” kata beliau menerusi televisyen kerajaan malam tadi.

Dalam ucapan yang digambarkan sebagai merewang dan enggan tunduk kepada desakan demonstrasi, Muammar yang memerintah negaranya sejak lebih empat dekad lalu mempersalahkan golongan muda dan melabelkan penunjuk perasaan sebagai “tikus dan askar upahan”, yang mahu menjadikan Libya sebagai negara Islam.

Sebaliknya Muammar meminta rakyatnya turun ke jalan hari ini untuk menunjukkan sokongan mereka kepada beliau.

Beliau juga meminta rakyatnya supaya “membersihkan Libya dari rumah ke rumah” melainkan penunjuk perasaan menyerah diri.

Hampir 500 orang dikatakan sudah terbunuh dalam demonstrasi yang bermula lebih seminggu lalu.

Muammar muncul buat kali kedua dalam 24 jam untuk memberikan ucapan menerusi televisyen semalam.

Dalam laporan berasingan Reuters pula menyebut Liga Arab telah menggantung delegasi Libya daripada menyertai aktiviti pertubuhan itu yang berpejabat di Kaherah.

Bagaimanapun ia tidak memberikan sebarang butiran berhubung keputusan itu, yang dibuat ekoran tindakan keras kerajaan Libya ke atas demonstrasi.

Tentera Libya didakwa menyerang dan mengebom banyak lokasi kelmarin.

Stesen TV Al Jazeera pula melaporkan Menteri Dalam Negerinya Abdel Fattah Younes al Abidi telah mengumumkan keputusannya membelot kerajaan pimpinan Muammar dan menyokong “revolusi 17 Februari”.

Stesen itu menyiarkan video amatur di mana Abdel Fattah duduk di atas meja dan membacakan satu kenyataan yang turut menggesa tentera Libya menyertai rakyat dan “tuntutan sahih” mereka.

Beberapa diplomat yang berada di negara asing turut mengumumkan peletakan jawatan mereka sejak beberapa hari lalu membantah tindakan kepimpinan Muammar menghadapi tunjuk perasaan. — Reuters

Tuesday, February 22, 2011

MENANG DI UM, TUMBANG DI UPM BERDEMO DI UKM

بسم الله الرحمن الرحيم

Laporan Pilihanraya Kampus: Pro-M Menang Di UM, Tumbang Di UPM Berdemo Di UKM



Pro-M menang di UM

Kumpulan pro-Mahasiswa Universiti Malaya memenangi pilihan raya kampus universiti itu hari ini. Mereka menyapu bersih semua 9 kerusi umum dan mendapat 14 kerusi fakulti. Lawan mereka hanya berjaya mendapat 16 kerusi fakulti. Manakala calon bebas menang dua kerusi fakulti. Keputusan diumumkan pada jam 6 petang tadi. Manakala tempoh bantahan ditetapkan sehingga jam 8 malam ini. Bantahan tersebut akan diteliti esok dan keputusannya akan diumumkan lusa.

UPM: Pro-M tumbang

Sementara itu, keputusan tidak rasmi di Universiti Putra Malaysia (UPM) menunjukkan Pro-Aspirasi terus berkuasa. Kumpulan Pro-Mahasiswa hanya berjaya mendapatkan 12 kerusi daripada 44 yang dipertandingkan. Daripada jumlah 11 kerusi itu, 2 adalah kerusi umum, 8 kerusi fakulti manakala sebuah kerusi siswazah lanjutan. Pro-Aspirasi pula mendapat 31 kerusi. -mk

Gagal isytihar kelayakan calon Pro-A, Pro-M UKM berdemo

PETALING JAYA: Pilihan raya kampus di lima buah universiti masih berlangsung hari ini dengan kumpulan Pro-Mahasiswa (Pro-M) dan Pro-Aspirasi (Pro-A) masing-masing bersaing sengit dalam merebut jawatan yang dipertandingkan. Antara universiti itu termasuklah Universiti Malaya (UM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Sains Malaysia (USM) dan Universiti Teknologi Malaysia (UTM).

Namun menerusi Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) yang diterima FMT lewat petang ini mengatakan mahasiswa Pro-Mahasiswa UKM akan mengadakan demonstrasi dihadapan Pusat Penjumlahan Undi universiti terbabit. SMS yang diterima daripada Ahli Majlis Tertinggi Pro-M UKM, Hilman Idham menyatakan demonstrasi itu akan diadakan jam 8 malam ketika penjumlahan undi diadakan. Demonstrasi itu berikutan bantahan bertulis pihak Pro-M UKM berhubung kelayakan calon Pro -A bagi kerusi Fakulti Ekonomi dan Pengurusan pagi tadi.

Menurut jurucakap Pro-M, Faiz Ismail ketika dihubungi FMT berkata calon Pro-A Nur Elfarra Mohammad didakwa tidak layak bertanding ekoran gagal menghadiri bengkel kursus yang diwajibkan pihak unversiti. Namun setelah perjumpaan bersama Pengerusi Jawatankuasa Pelaksana Pemilihan MPP Musa Zainal Abidin kira-kira jam 12 tengah hari tadi menemui jalan buntu. Menurut Faiz, pihaknya mendesak agar pencalonan calon Pro-A digugurkan, namun Musa mahu Pro-M menampilkan bukti berhubung dakwaan mereka mengenai Elfarra.

“Pihak Jawatankuasa Pelaksana terima bantahan bertulis itu dan mahu kami kemukakan bukti. Kami tampilkan dua saksi yang merupakan pelajar dari Fakulti Perniagaan yang mengenali Elfarra.

“Bukti utamanya adalah senarai calon yang hadir ke bengkel itu yang bukan ditokok tambah. Maka kami desak agar Musa memberi kerjasama dengan menyerahkan senarai itu, tapi beliau enggan kerana itu untuk rujukan beliau semata-mata,” katanya yang dihubungi FMT.

Bersikap ‘berat sebelah’

Faiz yang juga pelajar tahun akhir Fakullti Pendidikan mendakwa Musa yang bertindak sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pelaksanaan tidak sepatutnya bersikap ‘berat sebelah’.

“Bukti utama ada ditangan Musa…..beliau sepatutnya tidak berat sebelah dalam hal ini. Beliau patut beri kerjasama bagi bukti. Namun beliau enggan kerana beliau kata itu hak dia. Kami tanya staf UKM lain, mereka kata hanya Musa yang ada maklumat tersebut,” dakwa Faiz.

Faiz berkata akan berlaku kejutan pada malam ini, namun enggan mengulas lanjut mengenainya. Malah pihak calon daripada Pro-M bersiap sedia untuk sebarang kemungkinan seperti mengambil tindakan undang-undang. Sementara itu, Musa gagal dihubungi FMT bagi ulasan lanjut berhubung perkara ini. -FMT

- greenbo

-Bujang susah

Kes Anwar : Pakar Forensik Akui Tidak Dedah Semua Keputusan Ujian DNA(KEMAS KINI)


KUALA LUMPUR 21 FEB: Kewibawaan pakar forensik kerajaan pada perbicaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim bertambah mencurigakan apabila beliau mengaku hanya melaporkan sebahagian daripada keputusan calitan air mani yang dijumpai pada tubuh dan pakaian pengadu Saiful Bukhari Azlan.

Peguam Ram Karpal Singh berkata berasaskan kepada semua calitan air mani, Dr Seah Lay Hoong gagal melaporkan kemungkinan tuduhan liwat Saiful membabitkan sehingga lima atau enam orang.

Lebih menakjubkan, calitan air mani Saiful sendiri dijumpai pada dalam dubur beliau sendiri, menurut laporan ujian DNA yang dijalankan.

http://tvsnews.net/v1/news_images_

CERAMAH BOB LOKMAN

Peguam Anwar dakwa air mani Saiful dikesan di dubur sendiri

KUALA LUMPUR, 21 Feb – Prosiding kes liwat kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim petang ini “dikejutkan” dengan dakwaan peguamnya bahawa salah satu profil DNA dikesan pada dubur Mohd Saiful Bukhari Azlan adalah milik pengadu dan saksi utama itu sendiri.

Ramkarpal Singh, salah seorang peguam Anwar berhujah, penemuan laporan kimia menunjukkan air mani yang ditemui pada bahagian rektal sebenarnya adalah milik Saiful (gambar) memandangkan profil DNA “12, 13” adalah lebih dominan berbanding profil DNA “Lelaki Y”.

“Saya mengesyorkan kepada anda profil dalam B8 adalah milik Saiful, oleh itu (ia) boleh ditafsirkan bahawa air mani yang dikesan di bahagian duburnya sendiri,” kata Ramkarpal di mahkamah hari ini.

Bagaimanapun Dr Seah menafikan perkara itu sambil berkata terdapat dua bentuk kesan di bahagian rektal iaitu sperma dan bukan sperma.

Profil DNA Saiful, menurut Dr Seah, tergolong dalam kategori pertama.

“Ya, meskipun profil DNA Saiful ‘12, 13’ dikategorikan di bawah pati bukan sperma, di mana Dr Seah tidak dijawab ialah DNAnya sendiri juga ditemui pada kesan sperma B8.

“DNA Saiful bukanya penyumbang utama dalam kes ini, tetapi ia juga dikesan dalam kedua-dua ekstrak,” kata seorang lagi penguam Anwar, Sankara Nair kepada The Malaysian Insider kemudian.

Terdahulu pagi tadi, peguam-peguam Anwar meneruskan pemeriksaan balas ke atas Dr Seah dengan meminta beliau mengulas mengenai kesahihan laporan kimia.

“Anda mempunyai situasi di mana pancutan (air mani) ke dalam dubur adalah 56 jam sebelum laporan (dibuat). Adakah anda menduga untuk melihat kemerosotan kualiti sperma dan DNA?” soal Ramkarpal.

Menjawab soalan itu, Dr Seah berkata, tidak perlu mengambil langkah-langkah tambahan untuk menentukan kemerosotan kualiti meskipun air mani berada dalam dubur selama 56 jam.

The Malaysian Insider

Sunday, February 20, 2011

Utusan didakwa manipulasi lagi ucapan Nik Aziz i

Pejabat Menteri Besar Kelantan mendakwa bahawa Mingguan Malaysia memanipulasikan sebahagian kenyataan Datuk Nik Aziz Nik Mat dengan mendakwa beliau "akhirnya mengubah nada mengakui bahawa perjuangan terhadap masyarakat Melayu perlu diutamakan".

Setiausaha akhbarnya, Ahmad Fadhli Shaari menyifatkan laporan bertajuk 'Nik Aziz ubah nada' sebagai satu bentuk fitnah secara sistematik dengan memanipulasikan sebahagian kenyataan mursyidul am PAS itu, "demi mencapai tujuan politik murahan seperti biasa yang dimainkan oleh akhbar lidah Umno itu".

Katanya, akhbar tersebut sekali lagi menggadai prinsip dan etika kewartawanan yang bersifat profesional dan terus merendahkan martabat menjadi ejen fitnah dan propaganda murahan.

Mingguan Malaysia - edisi mingguan Utusan - melaporkan Nik Aziz terpaksa mengakui bahawa perjuangan terhadap masyarakat Melayu perlu diutamakan memandangkan statusnya sebagai bangsa pribumi di negara ini.

Akhbar itu juga melaporkan bahawa perubahan pendirian itu dipercayai ekoran kebimbangan PAS terhadap penurunan sokongan masyarakat Melayu yang kian ketara dalam beberapa pilihan raya kecil sebelum ini.

pas convention shah alam 190211 nik abdul aziz nik mat at podiumAhmad Fadhli menjelaskan bahawa laporan tersebut merujuk kepada
ucapan Nik Aziz ketika merasmikan Konvensyen Nasional Pengupayaan Bangsa - Jimanan PAS, yang bertempat di Auditorium Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) semalam.

Sebenarnya, tegas beliau, mursyidul am PAS itu merujuk kepada tanggungjawab untuk menyebarkan dakwah yang perlu diutamakan kepada orang Melayu yang sudah menerima Islam terlebih dahulu sebelum bangsa-bangsa lain.

Menurut Ahmad Fadhli, petikan teks ucapan Nik Aziz yang menyebut tentang perkara tersebut adalah seperti berikut: “Bagi PAS, Melayu perlu diutamakan dalam agenda dakwah pada hari ini kerana mereka merupakan bangsa yang terdahulu menerima Islam di Tanah Melayu ini".

"Permainan akhbar Mingguan Malaysia boleh dilihat apabila hanya melaporkan kata-kata beliau seperti berikut: "Bagi Pas, orang Melayu perlu diutamakan dalam perjuangan kerana ia adalah kaum terdahulu," katanya ketika berucap merasmikan Konvensyen Nasional Pengupayaan Bangsa: Jaminan Pas di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) di sini hari ini.”

Oleh yang demikian, tegas Ahmad Fadhli, tidak timbul soal Nik Aziz mengubah nada kerana apa yang diucapkan oleh beliau ialah dalam konteks dakwah bukan dalam konteks hak istimewa pribumi.

Menurutnya, menteri besar Kelantan itu sentiasa mendukung perlembagaan Malaysia yang telah menjamin hak-hak istimewa orang Melayu, namun tidak menjadikan isu itu sebagai alat untuk menarik sokongan orang Melayu seperti Umno yang menurutnya mempergunakannya untuk kepentingan politik.

Justeru, Ahmad Fadhli berharap akhbar tersebut tidak mengambil kesempatan untuk memutarbelitkan sebarang laporan selepas ini dan berharap kerjasama dan hubungan baik akhbar tersebut dengan pejabat menteri besar Kelantan boleh diteruskan tanpa sebarang masalah.Malaysiakini

Seorang calon wanita pro-M UM dilapor hilang

Dua laporan polis dibuat ekoran kehilangan seorang calon pro-Mahasiwa (pro-M) Universiti Malaya (UM) yang bertanding kerusi umum dalam pilihan raya kampus yang akan berlangsung berlangsung esok.

Kehilangan calon wanita tersebut - Masturah Abu Bakar - dilaporkan oleh seorang rakannya, Nurhanis Wahidah Mohd Mansor, di balai polis Pantai, jam 12.20 tengah malam tadi.

Dalam laporannya itu, Nurhanis berkata pada jam 4.15 petang semalam, dia bersama Masturah, 22, berkempen di blok pangsapuri Pantai Permai, Pantai Dalam - yang menjadi tempat penginapan luar pelajar UM.

Katanya, ketika merada berada di antara blok D dan blok E pangsapuri tersebut, Masturah memberitahunya yang dia hendak pergi membeli tambahan kredit telefon dan memintanya menunggu di blok E.

Menurut laporan polis itu lagi, Nurhanis berkata, selepas lama menunggu, Masturah tidak muncul dan dia cuba menghubungi rakannya itu tetapi gagal.Selepas enam jam mencari bersama penduduk di situ, dan masih gagal menemui Masturah, Nurhanis membuat laporan polis pada jam 12.20 tengah malam tadi.

Sementara itu, wakil calon Masturah - Rohayu Rosli - pula membuat satu lagi laporan polis di balai yang sama pada jam 11.40 pagi tadi selepas menerima panggilan telefon yang mengugutnya supaya jangan membuat laporan polis berhubung kehilangan Masturah.

Salinan dua laporan polis tersebut diedarkan pada wartawan dalam sidang akhbar oleh sekumpulan pelajar pro-M yang diketuai oleh pengerusi pro-M UM, Farid Jalpah di depan Dewan Tuanku Canselor UM petang ini. Malaysiakini

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak