Saturday, October 22, 2011

APA DAH JADI MALAYSIA?...Jual diri demi satu tin gam

Jual diri demi satu tin gam

KUANTAN: Hanya bermodalkan satu tin gam berharga tidak sampai RM5, mana-mana lelaki boleh menikmati tubuh seorang gadis berusia 16 tahun yang sering berkeliaran di bandar ini dengan tujuan mahu mencari sesiapa yang boleh membekalkan bahan mengkhayalkan itu kepadanya.

Bukan setakat ringan-ringan, malah gadis yang sering dilihat mundar-mandir di Jalan Pasar dan Medan Warisan di sini, mudah dibawa ke mana saja termasuk ke ranjang asalkan ketagihannya terhadap gam dapat dihilangkan.


Berikutan ‘populariti’ gadis itu yang digelar ‘Minah Gam Ringan-Ringan’ oleh orang ramai yang mengenalinya, wartawan Harian Metro melakukan penyamaran dan berjaya berbual-bual dengannya.

Agak mengejutkan apabila mendapati dia bukanlah selekeh seperti digambarkan, malah mempunyai wajah agak menawan serta pandai bergaya, sekali gus langsung tidak menggambarkan dirinya penagih gam tegar.


Dalam perbualan dengan gadis itu yang hanya mahu dikenali sebagai Alia, dia mengaku tidak kisah dibawa ke mana saja asal diberi satu tin gam untuk melepaskan ketagihan manakala bayaran sekadar RM50 memadai jika ingin menidurinya.


“Kebiasaannya lelaki mengajak saya ke pusat karaoke di sekitar bandar ini kerana di situ agak selamat serta lebih terlindung daripada pandangan orang ramai.

“Tapi kalau di karaoke cuma boleh ringan-ringan sajalah, nak lebih daripada itu kenalah bayar tip sikit dan carilah tempat lebih sesuai,” katanya selamba. Apabila ditanya mengenai latar belakang termasuk keluarga serta persekolahannya, Alia enggan menjawab dan mula menunjukkan rasa kurang senang, namun Harian Metro difahamkan dia sudah berhenti sekolah sejak ibu bapanya bercerai. Ditanya sejak bila dia mula menagih gam, Alia cuma menggeleng-gelengkan kepala, namun memberitahu dia melakukan perkara itu hanya sekadar suka-suka.


Sementara itu, Penolong Pegawai Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) Kuantan, Mohd Aluwi Din mengakui pihaknya ada menerima maklumat mengenai beberapa kes membabitkan gadis seperti Alia. - Hmetro

Ayid: Fenomena tersebut telah lama disinyalir oleh Rasulullah saw. yang bersabda; “Bagaimana dengan kalian apabila perempuan-perempuan kalian telah melampaui batas, pemuda-pemuda kalian telah berbuat kefasikan dan kalian juga telah meninggalkan jihad kalian?” Lalu, para sahabat balik bertanya, “Apa hal itu mungkin terjadi wahai Rasulullah?” ”Ya, demi Allah yang jiwaku ada di tanganNya. Bahkan lebih dari itu pun terjadi,” jawab Rasul.”Bagaimana nasib kalian jika kalian tidak memerintahkan yang ma’ruf dan tidak melarang yang mungkar?” lanjutnya. Para sahabat balik bertanya, “Apakah hal itu akan terjadi wahai Rasulullah? Beliau menjawab, “Ya, demi Allah yang jiwaku berada di tanganNya. Bahkan lebih dari itu pun terjadi.” Para sahabat bertanya,”Apa yang lebih parah lagi darinya? Nabi bersabda,”Bagaimana nasib kalian jika telah melihat yang ma’ruf sebagai kemungkaran dan yang mungkar sebagai barang yang ma’ruf?” Mereka bertanya lagi, “Apakah itu bisa terjadi wahai Rasulullah? “Ya, demi Allah yang jiwaku berada di tanganNya. Bahkan, yang lebih dari itu pun terjadi. Allah berfirman, ‘Demi Aku, Aku bersumpah. Pasti akan muncul fitnah sehingga orang yang sabar pun menjadi bingung.’” (Diriwayatkan oleh Abu Ya’la)

Friday, October 21, 2011

TERKINI!! Demo Aziz Bari: Ketua AMK Ditangkap!


Ketua Angkatan Muda PKR (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin ditahan oleh pasukan pengawal keselamatan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) sebentar tadi.

Menurut beberapa pesanan menerusi Twitter, Shamsul ditahan ketika dalam perjalanan ke tempat mengambil air wudhu oleh lebih 10 anggota keselamatan termasuk polis.

Kini Shamsul diiringi keluar oleh pasukan polis keluar dari universiti tersebut tanpa diketahui destinasi yang dituju.




Bagaimanapun, demonstarsi di hadapan masjid UIAM tetap diteruskan dengan lebih kurang 500 orang membanjiri perkarangan masjid dengan dipantau unit keselamatan universiti dan lebih 20 Siput Babi didtangkan khas dari IPD Gombak.



Sementara itu, polis dan unit keselamatan melarang wakil media dan akhbar daripada masuk ke dalam universiti sehingga melarang petugas media yang beragama Islam menunaikan solat Jumaat di masjid universiti tersebut.

Media tidak dibenarkan masuk mulai jam 1230 tengah hari tadi dipercayai arahan pihak universiti sendiri atas nasihat polis dan Umno-APCO.


TERKINI!! - Rundingan sedang diadakan antara mahasiswa dengan pihak polis bagi memastikan tiada kejadian tidak diingini berlaku.

Bloglist Malaysia


JALAN PULANG

Pak Turut Kangkung

Wajah siapkah ini hihihihih. Power di we


Ooooo.... ini ke rupa pompuan yang sain surat tunjuk sebab dan surat pengantungan Prof Aziz Bari??

Dia ler yang menjadi 'kepala'di UIAM....Universiti Islam Antarabagsa Malaysia, ekk?? Uisy... nama jer universiti Islam tapi tindakan yang diambil tak Islamik langsung. Tidak adil dan zalim!! Ha ah... nama jer universiti antarabangsa tetapi tindakan tak 'world' pun. Instead.... very primitif and backwards. Nama jer 'world' tapi tak world pun!! Universiti yang bertindak tak serupa nama. Haprakk and celakak!!

Begituler rupernyer kalau pompuan jadi kepala. Haru-biru pentadbiran dan tindakan jadinya. Sebab tu Allah kata, pompuan tak sajak jadi ketua@pemimpin. Pompuan ni banyak songehnyer... cerewet.... penakut.... tak suka kena kritik... suka dipuji... suka membodek.... perasaan diri hebat dan perfect sangat.... tidak tahu menggunakan budi bicara.... skema.... kekadang very irrational, banyak 'angin'.... senang dimanipulasi@diperlembu.... senang dibuli@diugut.... senang dikunta-kinte and indeed, very-very moody.

Alamak.....!! Aku pompuan dan aku bercakap macam tu pulak pada kaum sejenis aku. Uuuuu.... ini mesti ada yang marah. Jangan marah... Itulah hakikatnya, tetapi of course ler ada pengecualiannya. Bukan semua pompuan macam tu. Ada juga yang baik dan very professional. But mostly, yang miliki sifat-sifat seperti yang disebut tadi ialah mereka yang ada gen UMNO atau pun yang kena sampuk dek Marwath UMNO.

Kesannya.... mereka jadi kangkung dan mereka jadi lembu bercucuk di hidung sebagai tanda yang mereka lembu UMNO. Hahahahha..... pengikut membabi buta Marwath UMNO!!

Pompuan bernama Prof. Datuk Dr. Zaleha Kamaruddin ini, salah sorangnya ler kot. Sebab tu ler kot, mengapa mereka lantik dia jadi Rektor Universiti tak 'world' tu..... Mungkin, setelah dibuat kajian, mereka dapat kesan gen UMNO dalam dirinya. Mungkin kerana dia memiliki kriteria-kriteria yang disenaraikan di atas tadi. Aha.... itu simptom-simptom gen UMNO.... kriteria untuk melayakkkan dia untuk menjadi 'kepala' di situ. Wallahuaa'lam...

Nampaknya, dengan tindakan bacul serta terkebelakang... serta tak bertamadun dan tak profesional yang diambil oleh rektor Universiti Tak Islamik & Tak World 1Malaysia tu ... ia akan menghadapi zaman-zaman gelap, macam kegelapan pada zaman primitif dulu. Tu pasal... universiti yang dikepalinya tak masuk ranking Universiti Terbaik Dunia. UKM pun macam tu juga.... OUT daripada ranking. Siapa kepalanyer?? Pompuan jugak. Kuat jilat jugak. Haparak!! Haprak... wa cakap lu!!

Kesian Makcik Zaleha kita.... Walau pun Allah SWT telah kurniakan dia anugerah ilmu akademik yang tinggi tetapi dia gagal menggunakan ilmu tersebut untuk menjadi seorang ketua yang adil dan rasional dalam membuat tindakan.

Malah, tindakan zalimnya terhadap Prof Dr Aziz Bari, merupakan satu penghinaan terhadap anugerah yang Allah SWT berikan kepadanya. Ingat.... Allah SWT boleh anugerahkan kita ilmu tetapi DIA juga berkuasa untuk tarik semula nikmat ilmu itu daripada kita.

Dan satu lagi.... Rasanya, dia tak layak untuk memakai 'topi' yang dipakai di atas kepalanya itu. Apa guna topi tu berada di atas kepala, kalau otak berada di lutut??

Weh.... Campak pi jer lah topi tu!!

[sumber]

AKHIRNYA DI SINI

KUBU...seorang pegawai NTC menunjukkan saluran pembetungan tempat Gaddafi bersembunyi.




TRIPOLI: Terkulai di kaki pejuang Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC), gambar Muammar Gaddafi itu menjadi bukti terhadap dakwaan kematian bekas pemimpin Libya berkenaan, semalam.

Menurut laporan awal, Gaddafi ditemui berlindung dalam saluran sistem pembetungan di tengah Sirte sejurus selepas pejuang NTC memasuki bandar kelahirannya itu dalam serangan terakhir.


Seorang daripada pejuang NTC berkata, Gaddafi merayu supaya tidak ditembak ketika cuba menyerah diri.

Beberapa laporan media Arab melaporkan, Gaddafi, 69, menemui ajal akibat kecederaan pada kakinya.


Imej rakaman kamera telefon bimbit yang dikeluarkan sejurus selepas penangkapannya tersebar menunjukkan Gaddafi ditawan.


Pemberontak berkata, Gaddafi bersenjata sepucuk pistol bersadur emas ketika ditemui.

Hmetro

Thursday, October 20, 2011

ADUH SAMPAI GITU SEKALI DIA PERLEKEH HUDUD


Liwat isteri: Ulasan Zul Noordin cetus kekecohan
Aziz Muda

KUALA LUMPUR, 20 Okt: Persidangan Dewan Rakyat hari ini kecoh apabila Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru (Bebas) menuduh hukum hudud yang hendak dilaksanakan oleh PAS membenarkan suami meliwat isteri.

Tuduhan tersebut dibuat oleh Datuk Zulkifli Noordin dengan kononnya dirujuk kepada draf dan Enakmen Hudud dan Qisas Terenggganu 2002 yang diluluskan pada persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) Terengganu ketika PAS memerintah negeri itu dulu.

Menurut beliau, perkara itu dirujuk pada Seksyen 14 enakmen tersebut yang menerangkan tentang liwat yang dimaksudkan dengan seseorang lelaki memasukkan zakarnya ke dalam dubur seseorang lelaki atau perempuan, kecuali isteri.

Katanya, perkataan kecuali dengan isteri itu jelas membawa maksud seseorang suami boleh memasukkan zakarnya ke dalam dubur isterinya kerana ia tidak dimaksudkan meliwat.

"Inilah hudud PAS. Ini bercanggah dengan Islam. Dalam Islam, jika seseorang lelaki itu memasukkan zakarnya ke dalam dubur seseorang tidak kira dengan sesiapapun termasuk dengan isteri sendiri, ia tetap liwat.

"Tetapi dalam hudud PAS, itu tak dikatakan liwat. Maknanya suami boleh berbuat begitu dalam hudud PAS walaupun ia jelas bercanggah dengan ajaran Islam," kata ketika berucap pada persidangan Dewan Rakyat di sini, hari ini.

Dengan itu, menurut beliau, enakmen tersebut bukanlah undang-undang Islam, tetapi hudud PAS yang dibuat oleh mereka yang kononnya tidak faham dengan undang-undang Islam tetapi hanya berlagak pandai untuk kepentingan politik.

Sebelum itu, Zulkifli mengatakan Enakmen tersebut kononnya bercanggah dengan Islam khususnya mengenai umur akhil baligh, apabila perlaksaan hudud hanya akan dikenakan ke atas mereka yang berumur 18 tahun ke atas.

Menurutnya, dengan hanya akan melaksanakan Enakmen tersebut terhadap mereka yang berumur 18 tahun ke atas bermaksud PAS telah mengubah hukum Islam yang mengatakan seseorang lelaki akhil baligh setelah bermimpi, manakala perempuan pula setelah datang haid.

Katanya, dari segi umur, setelah berusia 15 tahun tidak juga bermimpi atau datang haid bermakna mereka telah dikira mumayyiz dan sampai umur serta boleh dilaksanakan undang-undang Islam terhadap mereka.

"Tetapi dalam hudud PAS akan dilaksanakan setelah berumur 18 tahun. Ini jelas bercanggah dengan Islam yang mewajibkan dilaksanakan hudud setelah seseorang itu mumayyiz iaitu yang telah mencapai usia 15 tahun," katanya.

Kesalahan-kesalahan seperti itu, katanya, sengaja dilakukan oleh para pemimpin PAS untuk membolehkan enakmen tersebut tidak boleh dilaksanakan kerana akan ditolak oleh Umno bagi meraih kepentingan politik.

Dakwaan-dakwaan tidak berasas beliau memaksa ahli-ahli Parlimen Pakatan Rakyat terutama dari PAS dan PKR bangun menjelaskan perkara sebenar bagi mengelakkan kekeliruan orang ramai yang sengaja dicetuskan itu sehingga menimbulkan kekecohan.

Beberapa orang ahli Parlimen dari BN pula termasuk dari Kinabatangan turut bangun mempertahanlkan Zulkifli, manakala Zulkifli sendiri enggan memberikan laluan kepada ahli-ahli Parlimen Pakatan Rakyat menjelaskan kebenaran.

Sikap mereka menyebabkan persidangan menjadi semakin kecoh sehingga tamat tempoh masa Zulkifli dibenarkan berucap.

Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayub ketika bangun mencelah menyatakan Zulkifli ternyata hanya berlagak pandai walaupun tidak tahu tentang undang-undang Islam sehingga tergamak membuat tuduhan seperti itu terhadap PAS.

Menurut beliau, dalam Al-Quran tidak dinyatakan had umur akhil baligh, tetapi seseorang yang telah sampai umur dirujuk kepada mereka yang telah mumayih yang tidak hanya berumur 15 tahun.

"Enakmen Hudud dan Qisas Terengganu 2002 itu dibuat oleh hakim-hakim yang pakar dalam undang-undang Islam. Itulah sebabnya enakmen itu dihadkan perlaksaaannya ke atas seseorang berusia 18 tahun ke atas kerana faktor kematangan.

"Mereka yang membuat undang-undang itu cukup faham tentang mumayyiz, tetapi dia (Zulkifli) tentang mumayyiz pun tak tahu, jadi macam mana layak bercakap tentang undang-undang Islam," katanya yang juga Naib Presiden PAS.

Manakala mengenai tuduhan hudud PAS membenarkan suami meliwat isteri yang dibuat oleh Zulkifli itu pula, beliau mengatakan dakwaan itu ternyata tidak berasas dan bohong sama sekali.

Katanya, enakmen tersebut tidak bermaksud demikian tetapi Zulkifli yang tidak memahaminya kerana kejahilannya sendiri.

Sebaliknya yang dimaksudkan dengan kecuali isteri dalam enakmen itu, katanya, seseorang suami tidak sekali-kali boleh memasukkan zakarnya ke dalam dubur isterinya kerana perbuatan itu adalah haram dalam Islam.

Sehubungan itu, beliau mengusulkan kepada Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Ronald Kiandee agar membawa tuduhan Zulkifli itu kepada peraturan 26 (1P) bagi membolehkan ahli Parlimen tersebut dihadapkan kepada Jawatankuasa Tata Tertib Dewan Rakyat.

Bagaimanapun, usul beliau ditolak oleh Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat atas alasan tidak perlu.

Ahli Parlimen Kuala Selangor yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad ketika bangun mencelah mengatakan Zulkifli ternyata berniat jahat terhadap PAS dengan tuduhan-tuduhan tidak berasasnya itu.

Manakala Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusof dari PKR dan Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin yang juga dari PKR turut bangun menyatakan kebenaran.

Mereka turut mengutuk keras tindakan Zulkifli kerana tergamak membuat tuduhan-tuduhan tidak berasas sedemikian terhadap PAS dan enakmen tersebut.

Harakah

INI BAHAYTA!! BINI PUN BOLEH KENA BELI




JOHOR BAHRU: Untuk memastikan wanita dicintai menjadi milik mereka biarpun si dia sudah berkahwin, ada lelaki tidak kisah mengeluarkan puluhan ribu ringgit untuk membayar wang tebus talak.

Mungkin ada menganggap perbuatan itu ibarat `membeli isteri orang’ namun bagi lelaki dan wanita terbabit, itu bukan persoalan penting kerana segala urusan dilakukan mengikut prosedur termasuk proses di mahkamah.

Berkongsi pengalamannya, seorang wanita yang mahu dikenali sebagai Normah, 31, mengaku teman lelakinya membayar RM20,000 kepada mahkamah untuk kos tebus talak bagi mengesahkan perceraiannya dengan bekas suami.

Normah berkata, selepas diceraikan dia terus berkahwin dengan teman lelakinya itu dan kini mereka bahagia sebagai suami isteri.

Banner terbaik tahun 2011



Nak datang solat dhuha pun kena buat banner?

PAS buat solat Hajat UMNO buat solat dhuha, Lepas ini buat Soslat Jenazah pula kih kih

Wednesday, October 19, 2011

POLIS BUAT KERJA UMNO!!! Kutip tandatangan kempen bantah Mat Sabu

KUALA LUMPUR, 18 Okt: Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr. Mujahid Yusuf Rawa meminta Kementerian Dalam Negeri (KDN) memberikan penjelasan mengenai keterlibatan pihak polis dalam kempen tandatangan membantah kenyataan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berhubung isu Mat Indera.

Ini ekoran satu salinan surat diterimanya baru-baru ini yang ditandatangani bagi pihak Komander Briged Tengah Pasukan Gerakan Am (PGA).

Menurut Mujahid, surat yang diterima daripada seorang individu yang tidak mahu dikenali itu mengandungi arahan bertarikh 14 September 2011 kepada pegawai awam, kakitangan awam, pesara polis termasuk isteri dan keluarga warga Polis Diraja Malaysia (PDRM) agar menandatangani kempen bantahan terhadap Mohamad.

Malahan format kempen tandatangan turut disertakan dan diminta dikembalikan selewat-lewatnya pada 22 September lalu.

"Maksudnya ini arahan yang dikeluarkan oleh pihak atasan polis.

"Saya bercakap di Parlimen, bukan di kedai kopi. Sebab itu saya minta KDN jawab. Kalau betul tidak ada, saya tarik balik dakwaan ini," katanya pada sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Mujahid sebelum itu membangkitkan tentang surat itu sewaktu membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan Tambahan 2011 di Dewan Rakyat petang tadi.

Dalam perbahasannya, beliau meminta PDRM bersikap profesional dalam menjalankan tugas dan tidak mencampuri ususan politik.

Beliau seterusnya menunjukkan surat tersebut kepada dewan menyebabkan ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman bangun membantah diikuti ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin sehingga menimbulkan kekecohan dan terpaksa ditenangkan Timbalan Speaker, Datuk Dr. Wan Junaidi Tuanku Jaafar.

Zulkifli malah menuduh Mujahid mencipta sendiri surat tersebut untuk memburuk-burukkan imej polis.

Bercakap pada sidang media, Mujahid tidak menolak kemungkinan bantahan terhadap Mohamad atau Mat Sabu itu satu tindakan terancang.

"Kes Mat Sabu ini adalah kes betul-betul dirancang untuk menimbulkan masalah.

"Kenyataan Mat Sabu biarlah ahli politik yang jawab. Yang polis nak campur tangan buat apa. Mereka terima laporan sudahlah," katanya yang juga ahli jawatankuasa PAS Pusat.

Ekoran kenyataan Mat Sabu dalam ceramahnya Ogos lalu bahawa Mat Indera ialah pejuang kemerdekaan sebenar, pelbagai pihak bangkit menentang dan kira-kira seribu laporan polis dibuat terhadap Mat Sabu.



PASPB

Tuesday, October 18, 2011

Kelar bayi dalam asrama buat dan bunuh

MAUT...anggota polis membawa mayat bayi perempuan yang dikelar ibunya.

BETONG: Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.

Kejadian menggemparkan itu berlaku kira-kira jam 7.40 pagi dan pelajar tingkatan empat terbabit dikatakan melahirkan bayi cukup sifat sebelum dia mengelar bayinya yang masih hidup itu dengan pisau pemotong sayur sepanjang 15 sentimeter.

Sumber berkata, sebelum kejadian, pelajar terbabit dikatakan gagal hadir ke kelas sehingga menimbulkan rasa curiga seorang guru lelaki berusia 41 tahun yang kemudian ke bilik asramanya.

Menurutnya, sebaik tiba di bilik pelajar berkenaan, guru itu terkejut apabila mendapati satu mayat bayi perempuan cukup sifat berlumuran darah di atas lantai berhampiran katil suspek.

“Terdapat sekurang-kurangnya tujuh kesan kelaran pada belakang tubuh, leher, tangan, rusuk selain perut bayi itu sehingga menyebabkan isi perut terburai.
BETONG: Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.

Monday, October 17, 2011

“Cuma saya musykil, bolehkah orang yang menentang hudud menyokong Akta Murtad?”

“Saya diminta untuk memberikan respons tentang isu Akta Murtad, saya menyokong.

“Cuma saya musykil, bolehkah orang yang menentang hudud menyokong Akta Murtad?” kata beliau (gambar) dalam satu mesej menerusi laman sosial Facebook hari ini.

Sehubungan itu kata beliau, liputan berkaitan dengan undang-undang itu “hanyalah mainan media, sampai masanya Umno dan seluruh media massa akan senyap.”




KUALA LUMPUR, 17 Okt — Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau menyokong idea agar digubal satu undang-undang khusus mengawal murtad di negara ini, tetapi pada masa yang sama menyoal sama ada pihak-pihak yang menentang hukum hudud boleh undang-undang sedemikian.

“Saya diminta untuk memberikan respons tentang isu Akta Murtad, saya menyokong.

“Cuma saya musykil, bolehkah orang yang menentang hudud menyokong Akta Murtad?” kata beliau (gambar) dalam satu mesej menerusi laman sosial Facebook hari ini.

Sehubungan itu kata beliau, liputan berkaitan dengan undang-undang itu “hanyalah mainan media, sampai masanya Umno dan seluruh media massa akan senyap.”

“Lihat sahajalah nanti,” kata Mursyidul Am PAS ini dalam kenyataan terbaru mengenai debat agar diadakan satu undang-undang khusus bagi mencegah murtad.

Dalam satu pandangan dikeluarkan semalam, Nik Aziz yakin negara sudah lama telah menggubal undang-undang khusus mencegah murtad jika tidak terhalang hanya disebabkan oleh sikap ego Umno yang melampau.

Menurutnya, jika ‘tiada halangan’ dalam bentuk itu daripada Umno, undang-undang seumpama sudah pasti telah diterima pakai kira-kira dua dekad yang lalu.

Pendirian itu diketengahkan ketika pelbagai pihak mengulas kenyataan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria, yang diutarakan minggu lalu, agar negara menggubal Akta Murtad bagi mengawal isu berkaitan.

“Jika tidak kerana keegoan Umno yang terlampau mengutamakan sentimen politik, pada adatnya negara kita sudah pun memiliki undang-undang khusus menangani gejala murtad.

“Paling lewat pun pada sekitar awal 90-an dulu, sudah ada usaha secara serius dan bersaluran oleh PAS untuk membuka jalan perbahasan secara positif dan signifikan ke arah penggubalan suatu undang-undang berkaitan murtad,” kata beliau.

Idea berkenaan undang-undang murtad ini muncul ketika Nik Aziz mengulangi hasrat kerajaan negeri Kelantan mahu memperkenalkan undang-undang hukum hudud.

Kerajaan negeri menggubal enakmen berkaitan pada 1993, tetapi tidak dapat dikuatkuasakan ekoran sekatan kerajaan pusat atas faktor peruntukan Perlembagaan Persekutuan.

Kelmarin, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata cadangan supaya Akta Murtad diwujudkan harus dibincangkan secara bersama-sama oleh majlis-majlis agama Islam negeri kerana soal agama terletak dalam bidang kuasa kerajaan negeri.

Beliau berkata penguatkuasaan enakmen melarang orang bukan Islam menyebarkan agama mereka kepada kalangan orang Islam juga terletak dalam kuasa kerajaan negeri.

Akta Murtad dicadangkan Harussaini untuk menghukum individu yang terbukti bersalah memurtadkan orang Islam kerana ia jelas bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan

BAKAR ISTERI HIDUP HIDUP - APA PUNYA LAKI


Lelaki rancang bunuh isteri
KUALA LUMPUR: Suami setan! Itu ungkapan layak diberikan kepada seorang lelaki berusia 28 tahun apabila didakwa bertindak kejam ‘meletupkan’ isterinya menggunakan bom petrol ketika mangsa sedang mandi di rumahnya di Kampung Baru di sini, tengah malam kelmarin.


Perbuatan keji yang dipercayai bermotifkan cemburu itu menyebabkan mangsa, 28, yang juga jururawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini, kritikal apabila lebih 80 peratus tubuhnya melecur.

Semuanya bermula jam 12.20 tengah malam apabila mangsa yang baru pulang kerja, masuk ke bilik air di rumahnya untuk membersihkan badan.

Menurut sumber, sebelum insiden itu suami mangsa dipercayai sudah menyimbah petrol selain meletakkan bom petrol di dalam bilik air berkenaan.

“Sebaik isterinya masuk, suspek dengan sengaja membuang puntung rokok ke kawasan berkenaan menyebabkan tercetusnya api sebelum satu letupan kuat berlaku.

“Api hasil letupan kuat itu menjilat pakaian dan tubuh mangsa menyebabkannya menjerit meminta bantuan daripada suami,” katanya.

Metro

Sunday, October 16, 2011

TV9 Bakal Berdepan Tindakan... Dedahkan Seorang Warga Emas di Rumah Uzur Berlantaikan Tanah Di Negeri PM Najib... (Gambar2)

Sedih juga bila tengok pendedahan yang dilakukan oleh berita TV9 sebentar tadi berkenaan dengan seorang warga emas yang berusia lebih 70 tahun duduk seorang diri di dalam sebuah rumah yang amat uzur dengan berlantaikan tanah... dan yang lebih malang lagi apabila warga emas ini duduk seorang diri dengan mengharapkan bantuan jiran tertangga kerana beliau yang uzur tidak mampu untuk bekerja.. beliau pernah minta rumah PPRT sebelum ini namun tidak diendahkan.... oh ye lupa nak bagi tahu yang warga emas ini duduk di negeri Kuala Kerau, Pahang.









Bagus le TV 9.... huhuhuhuhuhu.... janji Rosmah kenyang... rakyat kebulur ada aku kesah!!!!!!

SEDAKA SEJAHTERA

SIAPA KUDA SIAPA INI: UDAH DAPAT KERUSI GRIK MAHU PULA KERUSI TAIPING



Mana Maruah orang melayu, Dulu Grik kawasan Melayu demi nak menang UMNO serah dan kini Taiping di mahu

Gerakan dapat kerusi gerik pun kerana kebodohan UMNO serah kerusi majoriti melayu kpd Cina.....ini ler cara umno membela bangsa

Mereka tak payah nak sibuk-sibuk bertekak sesama mereka, sekadar buat sikit drama bersiri Ketua Wanita Gerakan yang juga Ahli Parlimen Grik meminta KSK jangan bertanding,,kini berani bersuara pula untuk meminta kerusi Parlimen Taiping.

Tidak kedengaran langsung suara sumbang dari PERKASA dan UMNO untuk menentang permohonan Gerakan, apatah lagi Naijb mengumumkan UMNO tidak akan menuntut jawatan KM pulau Pinang jika BN menang dalam PRU 13 nanti. Sejak bila pula UMNO menjadi melayu pondan. Mana maruah melayu pulau pinang selama ini begitu ghairah menentang DAP khusus nya LGE

Ini lah Kut Bakal MB Pulau Pinang Baru jika UMNO menang


Najib: Umno tidak akan tuntut teraju negeri jika BN rampas balik Pulau Pinang


Datuk Seri Najib Razak memberi Gerakan jaminan bahawa Umno tidak akan sama sekali menuntut tampuk kepimpinan Pualu Pinang sekiranya Barisan Nasional BN merampas balik negeri itu daripada Pakatan Rakyat.



MI

Sultan Brunei dan Undang-undang Syariah

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak