Friday, December 4, 2009

PC ADUN TEJA – ISU TANAH DI GOPENG?

Ketua di dahulukan – Ahli di kemudiankan

Gua teringat lagi Zikir Barat dari Halim Yazid bertajuk anak tupai.
Rangkap kedua lagu terebut berbunyi “ Enam ekor beruk lapar jalan cari makan” Ini yang terjadi di Gopeng ketika ini, dimana mereka yang berkuasa tidak lagi kenal mana yang hak dan mana yang bathil, atas dasar tidak mengikut hukum yang di tetapkan allah di dalam Alquran.

Maka jadilah yang kaya terus kaya, yang papa terus menderita. Yang papa akan dijaga bila ada Pilihan Raya sahaja?. Ini yang dikatakan semenjak( Bedil) ada tupai habis mati, setinggi mana kita ngaji buat seekor tupai pun tak boleh jadi.

Bagi mengelakan specis tupai habis mati maka satu siding akhbar telah diadakan bertempat di Pusat Khidmat Masyarakat Parti keadilan Pekan Gopeng.

Sendiri mahu ingat blogger – sumber




Pada jam 10.30 pagi tadi,suatu sidang media telah diadakan di Pusat Khidmat Masyarakat Parti Keadilan Pekan Gopeng.YB Chang Li Kang selaku ADUN Teja bersama ketua Kampung dan wakil parti politik ada bersama dalam sidang media ini.

Perkara yang dibangkitkan ialah penyelewengan yang berlaku dalam pemberian hak
milik tanah di Kg Tersusun Baru Sungai Itek.Sidang tertumpu kepada Kuota Umno Bahagian Gopeng untuk mendapatkan tanah tersebut,Sedangkan ketua bahagian yang adalah seorang Ahli Majlis DBI,dan baru saja mendapat gelaran Datuk,rumah beliau yang berharga ratusan ribu di Persiaran Pinji Perdana.

Malah AJK Umno Bahagian yang mendapat tanah di Kg Tersusun ini,rata-rata hidup dalam keadaan mewah,inilah yang menaikkan lagi kemarahan warga gopeng yang hidup miskin tetapi gagal untuk mendapatkan tanah tersebut.

YB Chang Li Kang menggesa agar senarai individu yang tidak layak mendapat hak milik tanah tersebut dikaji semula dan lakukan rombakkan agar mereka yang benar-benar layak sahaja yang diberikan hak milik tanah itu.





Rumah yang terletak di Kampung Tersusun Rawa,Gopeng dimana pemiliknya mendapat satu lagi lot tanah di Kampung Tersusun Baru,Sg itek yang kini menjadi kontrovesi dikalangan penduduk miskin di sekitar Gopeng yang gagal mendapatkan tanah yang dijanjikan.


Jawab soalan dengan mudah?-Rumah orang senang ke susah?.. Pandai, tapi tak pandai tuan rumah ni pandai dapat! yang tak dapat.... lu cari sebab lu bengong. hehe hehe

Ingat..Ahli Umno dulu,kini dan selamanya jangan marah..inilah hadiah diatas pengorbanan kalian selama 50 tahun,telan sungguh-sungguh slogan keramat "Biar Hidup Melarat,Asalkan Pimpinan Umno Kaya Raya"..kuah3

Bai : Warga Gopeng...Sendiri Mau Ingat Maaaa...

Tunggu sambungannya....Panasss



2 comments:

Briged Akhdor LR2 said...

bior rakyat perak tahu siapa yang didahulukan sebenarnya..nak bior lama2 lagi byk khazanah rakyat akan dirompak dek deme..mari kita dedahkan penyelewengan umno dgn konisten..

mAlonG Sufina said...

slogan 1 Malaysia tu maknanya dia macam ni - Rakyat di (zaman) dahulukan, pencapaian (poket sendiri) diutamakan .

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak