Saturday, January 26, 2013

Sesak 10 kilomiter akibat Perkasa berdemo di Masjid Nurul Yakin Kg Melayu Seri Kundang

FAILED! FAILED! FAILED! FAILED! FAILED! FAILED!

Itulah kata-kata kecewa Ketua Penyelaras Perkasa Kuang Sdr. Azizan Ismail kerana demonstrasi aman bantahan mereka terhadap "Kalimah ALLAH" yang diadakan selepas solat Jumaat di Masjid Nurul Yakin Kg Melayu Seri Kundang tidak mendapat sambutan penduduk kampung Melayu Seri Kundang, Kampung Permata dan kampung-kampung berhampiran.

Demonstrasi aman hanya berlangsung sekitar 15 minit sahaja dan yang mendengar hanyalah dari puak-puak mereka sendiri.

Rata-rata menunjukkan penerimaan penduduk kepada umno, perkasa bn merudum jatuh tersungkur dan hanya menanti PRU13 untuk dikuburkan. Sebelum demo tersebut berlangsung pihak PKR Dun Kuang telah memberikan jawapan terlebih dahulu sebelum soalan diberikan kepada semua jemaah Masjid Nurul Yakin Kg Melayu Seri Kundang.



   






 Pak cik ni selamba jer SABOTAJ perkasa buat welly.weekang depan korang.. kahkahkah! 

 p/s: jangan mareeee... hehehehe


King Of Goblok: http://kingofgoblok.blogspot.com/

Dasyat!! SRAR Sekolah 'rojak', murid terpaksa kongsi kelas.

Kenapa mereka terbiyar! adakah terlepas pandang atau sebaleknya?. 


Sinar Haraian: https://www.facebook.com/photo.php?pid=11363196&l=90c8c21753&id=87363369882

Thursday, January 24, 2013

mStar Online : Awie Bakal Buka Tiga Lagi Kelab Malam



Awie
PETALING JAYA: Ketika tindakan penyanyi dan pelakon Awie membuka kelab malam di Ipoh, Perak dipertikaikan segelintir pihak, vokalis kumpulan Wings itu sebenarnya sudah merancang untuk memperluaskan lagi perniagaannya dengan membuka tiga lagi cawangan baharu.
Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 45, berkata, dia tidak akan mengendahkan kritikan orang sebaliknya mahu mengembangkan kelab malam berkenaan yang dikenali sebagai Malai Rock Station Bistro masing-masing di Kuala Lumpur, Johor dan Kuantan, Pahang tidak lama lagi.
“Jangan melihat perniagaan kelab itu daripada pandangan yang cetek. Ia adalah sebuah perniagaan dan saya telah melabur ratusan ribu untuknya.
“Malah saya juga merancang untuk kembangkan lagi perniagaan itu pada tahun ini selepas mendapat respons baik daripada pengunjung di Ipoh,” katanya ketika dihubungimStar Online di sini, Rabu.
Awie berkata demikian sebagai mengulas laporan beberapa portal susulan perasaan tidak puas hatinya dengan pihak media yang bertanyakan perkara tersebut semasa malam gala filem Hantu Kak Limah 2: Husin, Mon & Jin Pakai Toncit dekat sini malam Selasa lalu.
Awie menegaskan, masyarakat seharusnya berfikiran terbuka dan tidak mudah menjatuhkan hukum hanya kerana dia berstatus selebriti.
“Saya bergiat dalam bidang hiburan dan tidak tahu cabang perniagaan lain melainkan cabang ini sahaja (membuka kelab malam). Takkan saya hendak jual nasi lemak yang saya tidak tahu caranya?
“Jadi apa salahnya saya jalankan perniagaan berasaskan hiburan? Jangan persoalkan mengenai hukum hakam hanya kerana saya seorang artis?” jelasnya dalam nada kesal.
Inilah bistro milik Awie yang terletak di Ipoh. Gambar petikan beritasemasa.com.
Tambahnya, perniagaan pusat hiburan bukanlah sesuatu yang baharu dan sudah ramai ahli perniagaan Melayu lain turut menjalankan perniagaan berasaskan hiburan seperti itu.
“Teruk sangat ke buka kelab malam? Apabila saya yang buka, semua mempertikaikan saya? Sedangkan benda ini bukannya baharu.
“Di luar sana, lebih ramai orang Melayu yang berniaga kelab, hotel dan pusat hiburan lain tetapi kenapa tidak dipertikaikan?
“Saya hanya berniaga bagi meneruskan kelangsungan hidup dan mencari rezeki untuk diri dan keluarga, apakah itu salah?” soalnya yang berharap isu ini tidak diperbesarkan lagi.
Sementara itu, mengenai watak Husin dalam filem sekuel kepada Hantu Kak Limah Balik Rumah yang dilakonkannya itu Awie berkata, komitmen pada kali ini adalah lebih mencabar kerana dia perlu menterjemahkan Husin yang berada dalam kedukaan selepas diisytiharkan muflis.
“Penceritaan filem kali ini lebih bersahaja tetapi berat. Watak Husin tidak jauh berbeza berbanding filem pertama Hantu Kak Limah Balik Rumah sebelum ini.
“Cuma pada kali ini dia kurang ceria kerana berada dalam keadaan murung dan bersedih selepas diisytiharkan muflis,” katanya yang baharu menamatkan penggambaran filemZombie Kilang Biskut.


mStar Online : Awie Bakal Buka Tiga Lagi Kelab Malam

Umno beri amaran pada jentera Pasir Gudang - Malaysiakini


Haha nak beri amaran apa lagi beb, dah nak lingkup dah UMNO

Ketua Penerangan Umno Malaysia, Datuk Ahmad Maslan memberi amaran kepada pemimpin akar umbi di Pasir Gudang yang didakwa menutup bilik gerakan masing-masing dengan alasan kecewa dengan tindakan menteri besar Datuk Abdul Ghani Othman.

Ahmad berkata tindakan tegas akan diambil terhadap ahli Umno yang melakukan sabotaj ke atas parti dalam pilihan raya umum akan datang.

NONE"Pada sesiapa yang membuat kerja memboikot begini, mereka akan diambil tindakan. Kita akan ambil tindakan keras.

"Saya ulangi, kepada sesiapa yang hendak buat cerita boikot ini, tidak ada tempat untuk mereka dalam Umno, pergilah cari NGO lain.

"Kita serius dalam pilihan raya, ia berkenaan masa depan negara," katanya kepada pemberita dalam sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

 Malaysiakini

Wednesday, January 23, 2013

Wo Ustaz Nasa Jadi Jurubahasa sekali lagi. Atau saja terjumpa di Gaza

Sambil pegang kamera 1 sorang mereka begitu ceria??

Najib Razak semasa membuat kunjungan ke Gaza telah angkut sama mantan Timbalan Presiden PAS Nasharuddin 

Mat Isa dan Ahli 

Parlimen Bandar Baru Kulim yang kena pecat dari PKR, Zulkifli Noordin.



Agakdah memang tak berani macam boss dia juga

IPOH – Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir mengulangi pendirian tidak akan melayan cabaran Pakatan Rakyat (PR) Perak yang mahu beliau berdebat dengan Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin. Zambry mendakwa, PR tidak mempunyai isu lain untuk dimainkan ketika ini dan cabaran debat merupakan satu agenda PR untuk mencari publisiti murahan bagi menarik sentimen rakyat. "Pada pendapat saya, hanya orang bersalah sahaja akan berbuat macam ini. Sebab itu saya tak nak layan permintaan debat ini, apatah lagi kualiti Mohammad Nizar sendiri sama ada di dalam atau di luar sidang Dun. "Dalam sidang Dun pun dia (Mohammad Nizar) boleh berbohong, apa lagi di luar. Adakah perlu saya melayan orang seperti ini untuk berdebat dengan beliau. Kalau nak berdebat sekalipun, biarlah dengan orang yang ada kredibiliti," tegasnya. Beliau berkata, debat berkenaan adalah berkaitan tanah di Kelantan dan beliau tidak dan PR sepatutnya tahu bukan beliau (Zambry) yang membangkitkan isu berkenaan. “Mereka nak saya debat berkenaan tanah tersebut walhal saya tak pernah bangkitkan dalam Dewan. Malah saya tidak pernah mengeluarkan satu kenyataan pun berkenaan isu itu. "Jadi apa perlunya panggil saya? Sebenarnya mereka amat terkesan dengan isu berkenaan serta mahu mengalihkan perhatian rakyat kepada debat ini, itu sahaja,” katanya ketika ditemui selepas sesi Hari Bertemu Pelanggan di Bangunan SUK, semalam. Sebelum ini, PR Perak menjemput pimpinan negeri menyertai Debat Darul Ridzuan dengan tajuk ‘Nik Aziz Rasuah Ngeh Koo Ham, Dr. Zambry Abd Kadir Kayakan Kroni - Siapa Berdusta?’ anjuran mereka, hari ini. Zambry menambah, tindakan PR dilihat sekadar mencari publisiti untuk memperlihatkan kepada rakyat kononnya Barisan Nasional (BN) takut untuk berdebat. "PR mahu rakyat melihat bahawa mereka sahaja yang pandai berdebat. Namun apa yang berlaku dalam Sidang Dun jelas menunjukkan wakil rakyat BN boleh berdebat secara 'anak jantan' dengan mereka. "Esok (hari ini) mereka buatlah drama mengatakan saya takut untuk berdebat dengan mereka. Kita pun tahu skrip mereka, sebab tujuan mereka memang mencari publisiti," katanya.

Monday, January 21, 2013

Out of Topic betul UMNO. Orang datang nak ambil RM 100 bukan nak dengar ceramah

 Kalau nak cramah juga buatlah isu semasa " pesan kepada adek adek gunakan duit ini dengan sebaik baiknya" bukan untuk digukan ke tempat pusat siber.  Kan bagus. Celik mata buat fitnah hina orang

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/efX3Lo1Asy0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak