Friday, April 27, 2012

Seloka pagi Jumaat: Jom pergi kuliah kat Dataran Merdeka hahaha

                                   Kiri kanak kiri, kita tengok orang kawad pun jadilah

Dia kata orang lain yang daftar kih kih

Kaka kaka Mungkin saya didaftarkan pada penghujung 70-an atau awal 80-an di cawangan Gombak, Damansara atau Subang Jaya," kata beliau kepada Sinar Harian, semalam

Thursday, April 26, 2012

Haha Apa khabar Pengerusi SPR. Ahi UMNO rupanya kih kih


Kaka kaka aku tumpang ketawa. Dapat Duit BR1M buat kenduri masuk PAS

               Boleh jadi gila UMNO kalau dapat tahu isu ini kaka mkaka

Duit BR1M diguna buat jamuan khenduri kesyukuran masuk PAS | Cenangau Daunkari


Pemimpin Umno tentu sakit hati kalau baca berita ni. Sunguh-sungguh depa buat projek BR1M ni pasai nak beli undi rakyat ni dengan kos berpuluh billion tiba-tiba ada penerima yang guna duit tu buat khenduri kesyukuran.

Kalau khenduri kesyukuran anak dapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan takpa la jugak, ini buat khenduri kesyukuran pasai depa 'dapat hidayah' masuk PAS.
Cerita ada yang pakat himpun duit BR1M untuk buat khenduri kesyukuran masuk PAS tu TG Nik Aziz sendiri yang cerita masa perasmian penutup program Ijtima' Al-Mala' di Kota Darulnaim baru-baru ni. 

Sumber: http://cenangau.blogspot.com/2012/04/duit-rb1m-diguna-buat-jamuan-khenduri.html#ixzz1t8I1r5O4

Nasib UMNO terkini

UMNO ini sekarang Bagai belacan dikerat dua: 


yang pergi busuk, yang tinggal hanyir kih kih

Wednesday, April 25, 2012

Datuk Bandar KL teruskan mesej ‘perang’

                                                      Kaka Kaka Kaka 
                                       Datuk Bandar Teruskan mesej Perang
                    “Di depan duri di belakang api, kita tidak boleh undur lagi.”
                                           Usman Awang




Datuk Bandar Kuala Lumpur Tan Sri Ahmad Fuad Ismail memberi amaran kepada Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) dan penyokongnya bahawa tindakan keras akan diambil jika mereka meneruskan hasrat untuk berhimpun di Dataran Merdeka pada 28 April ini.Bertegas dengan keputusannya tidak membenarkan Dataran Merdeka digunakan untuk perhimpunan tersebut, Ahmad Fuad menegaskan tindakan yang sama akan diambil sepertimana tindakan terhadap kumpulan mahasiswa anti-PTPTN yang ‘berkampung’ di tempat yang sama.
“Seperti (mahasiswa) anti-PTPTN, contoh yang sama juga kita akan ambil jika mereka melanggar undang-undang.

Ini kerja Pondan. Hujah lawan Hujah, Bukan Lawan Simbah

                              Rumah Mazlan Aliman disimbah cat merah



                                              KAKA KAKA KAKA
          Ini yang di katakan Imam Al Ghazali dalam kitab nya  Hidayatul Salikin
                                                      Berbunyi
Orang yang benar perkataannya: Janganlah suka berkawan dengan orang yang suka berdusta. Orang yang suka berdusta      


                           itu tidak dapat dipercayai agama dan dunianya.

                       Demikian itu akan membawa kepada kebinasaan dunia
KUALA LUMPUR:Rumah AJK PAS Pusat, Mazlan Aliman di Felda Ramun, Kulai, Johor disimbah cat merah oleh individu tidak dikenali, awal pagi tadi.

Mazlan berkata, perbuatan khianat itu disedari oleh isterinya yang belum tidur kira-kira jam 3.00 pagi tadi.

Isterinya mendengar derap tapak kaki di luar rumah dan mengejutkan beliau yang baru melelapkan mata.

Apabila mereka keluar melihat apa yang berlaku kira-kira lima minit kemudian, didapati bahagian beranda dan kaki lima rumah telah disimbah cat merah.



Penangan Mat Sabu balu anggota polis Bukit Kepong yang selama ini terbiar menerima pencen

KAKA KAKA PENGANGAN MAT SABU JANGAN MAIN

AKHIRNYA MEREKA AKUI APA YANG BELIAU KATA

                  UMNO NAK APA LAGI


Pelakon Bukit Kepong temui Mohamad Sabu

Harakahdaily,24 Apr 2012
KLANG: Media Umno menobatkan kononnya Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu menghina pengorbanan anggota polis ekoran peritiwa Bukit Kepong.

(Pelakon filem Bukit Kepong, Shamsudin Baslah bersalam dengan Mohamad Sabu)

Namun, bagi pelakun filem Bukit Kepong sendiri, beliau tidak nampak itu yang dibuat oleh Mohamad bahkan kenyataan Mohamad telah memberikan implikasi baik kepada bekas-bekas polis yang selama ini terbiar.

Bahkan, balu anggota polis Bukit Kepong yang selama ini terbiar menerima pencen yang tidak pernah diterimanya sejak tahun 1962.

Baru-baru ini, pelakon filem Bukit Kepong arahan Datuk Jins Shamsudin itu, Shamsudin Baslah yang memegang watak Mata-Mata, Abdul Khadir b. Jusoh telah menyertai Parti Keadilan Rakyat.

Beliau juga sempat bertemu dengan Mohamad Sabu ketika beliau dan beberapa pimpinan Pakatan Rakyat ketika berceramah di Taman Rakyat, Sri Andalas, Klang.

Bagi pemerhati politik, ia memberi tamparan hebat buat Umno BN yang kononnya memperjuangkan mangsa peristiwa Bukit Kepong.

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9800--pelakon-bukit-kepong-temui-mohamad-sabu

TGNA sebut juga Nama Tan Sri Nazri Aziz, Walau senakal dia kih kih

Tuesday, April 24, 2012

Tak Ada akai Orang ceramah deme buat sebelah siap Babi Bakar dan tarian tiang kih kih

                 Kaka kaka sebelah Lancar bersih sebelah jamu babi

                         Siap tarian ala tarian tiang Kaka kaka kaka

                                        Ankara siapa ini kaka kaka
                Bertamadun ke macam ini gangu ceramah orang sebelah sebalah

Kalau di majlis-majlis yang lalu, wanita Umno diimport disekitar Gopeng ini, lalu dijamu oleh Hamidah Osman dengan nasi berlauk, tapi kali ini di majlis yang dihadiri oleh sebilangan kaum China, arak telah dihidangkan untuk mereka!

Bukan sekadar arak dijamu dalam majlis tersebut, malah ada beberapa anak khinzir panggang menjadi menu utama pada malam tersebut. Menurut kenkawan, ada 4 ke 5 khinzir panggang. Saya hanya sempat merakamkan gambar 2 daripada khinzir panggang tersebut.

Pelancaran Bersih 3.0 peringkat Parlimen Gopeng yang diadakan di hadapan Padang Desa Pakatan,Station 18 Ipoh , malam tadi berjalan lancar dengan kehadiran orang ramai dari pelbagai kaum.

Turut hadir dalam majlis pelancaran tersebut selain DS Nizar dan YB Dr Lee Boon Chye ialah pengerusi BERSIH 3.0 , A.Samad Ismail dan isterinya.

Hadirin bukan sahaja diberikan penjelasan mengapa perlunya rakyat berdemo 'duduk dan bantah' di Dataran Merdeka pada 28 April nanti, A.Samad Said telah menggembiran mereka dengan mempersembahkan sepotong puisi yang dideklamasikan dengan penuh syahdu pada malam itu.

Berbeza sungguh dengan apa yang ada dalam majlis tajaan Hamidah Osman yang hanya dipisahkan oleh sebatang jalan diseberang sana. Budaya hedoism turut disemarakan dengan persembahan konsert hiburan melalui penampilan beberapa penari wanita lucah separuh bogel yang terkinja-kinja dengan iringan muzik yang menggegarkan.




Ini ceramah BN siap tarian ala ala tarian tiang gi persembahkan

Oops Bukan Hamidah...Hamidah sedang
baca Yassin la....
Korang jangan tengok natang tu, cer tengok sound 
sistem kat belakang tu ...power ke tak power!

Wow! siap dengan sewa generator 100KVA!

Bayangkanlah konsert tersebut dengan peralatan Sound Systemnya yang cukup canggih yang layak diadakan di sebuah stadium , tetapi diadakan bersebelahan dengan majlis pelancaran Bersih 3.00 dengan hanya dipisahakan oleh sebatang jalan raya!

Nak tahu lebih lanjut baca sini:  http://alhusseyn51.blogspot.com/2012/04/hidangan-arak-dan-khinzir-panggang-oleh.html

Sunday, April 22, 2012

Bila Ustazah Hari minggu menuis dalam Sinar Harian

(Saya Petik) Menurut Musyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat, antara sebab Pas berbaik dengan DAP ialah kononnya untuk menyebar mesej Islam kepada mereka. Malah, beliau menyokong apabila Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menyamakan dirinya dengan pemimpin Islam Umar al-Khattab. Hakikatnya, bukan sahaja tidak ada seorang pun pemimpin DAP yang faham atau masuk Islam, malah pemimpin parti cauvinis itu menjadi lebih berani dan keterlaluan kerana seolah-olah mendapat lesen daripada pemimpin Melayu-Islam Pas untuk bersikap biadab. Akhir-akhir ini, nampaknya segelintir pelajar di IPT pula mengikut cara pemimpin-pemimpin pembangkang dalam cara meluahkan perasaan mereka. Memprotes di jalan raya bagaikan satu budaya baru, walaupun menyusahkan orang ramai dan merugikan banyak pihak. http://www.sinarharian.com.my/kolumnis/dr-mashitah-ibrahim/mantap-tatasusila-elak-kebiadaban-1.41576

kih kih Mana ada orang Mengaji Tok Guru duduk bawah, murid duduk atas. UMNO ajea buat

Haha Bingai sampai ke tua. Itu pon yg dtg itu pon entah2 kena paksa kot. Siap jamin " awok2 dtg jer tmpat selesa duk 

atas penceramah duk bawah ". Hahaha

Pok Yiem hantar kad Jemputan ini kih kih Selepas angpau putih, Ibrahim Ali kini bersedia untuk melancarkan 'TIBAI'

Kaka kaka Apa pasai kasi ini nama Pok Yiem tata cantek ma, sekali sekali cakap silap jadi Sohai

Rais kata cuma 7 isu BN perlu awasi. Betui ke

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak