Saturday, November 19, 2011

Wo wo wo Ini Sindrom baru dalam UMNO


Anda mungkin kenal
Lelaki ini ka ak ka
Skrng dah main dng kanak-kanak
kaka ka ka
Ini penyakit baru dalam UMNO
kakakaka
Slepasa TPM muncul 1 lagi
ka ka ka ka


wo wo wo nak tahu baca sini

NFC AKHIR NYA MENGAKU


Wanita PKR pula akan membuat laporan polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di seluruh negara pada Rabu depan.

PETALING JAYA: Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli berkata pihaknya bersedia menghadapi tindakan saman daripada National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) berhubung skandal projek lembu di Gemas dan pembelian kondominium One Menerung di Bangsar.

Malah beliau menerimanya dengan terbuka memandangkan dakwaan yang dibuat PKR selama ini tidak dinafikan Pengerusi Eksekutif NFC, Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail.

“Tiga pengakuan Mohamad Salleh mengesahkan keresahan rakyat bahawa anugerah projek ini kepada sebuah syarikat milik keluarga menteri mempunyai unsur-unsur penyelewengan,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini hari ini.

Pengakuan itu adalah NFC tiada kepakaran dan pengalaman untuk mengendalikan projek ini sehingga menyebabkan syarikat menghadapi masalah operasi dan kewangan, serta perjanjian RM250 juta “tidak menyatakan jadual pembayaran balik”.

“Ini mengesahkan pendedahan PKR sebelum ini bahawa walaupun dana RM250 juta disebut sebagai pinjaman, ia lebih berupa geran kerana NFC tidak dikenakan sebarang jadual pembayaran atau caj faedah seperti pinjaman biasa,” katanya.

Beliau turut kesal dengan kenyataan Mohamad Salleh yang bukan sahaja mengesahkan pendedahan PKR tentang pembelian kondominium mewah yang bukannya RM9.8 juta, tetapi RM13.8 juta.

Katanya, ketiga-tiga pengakuan NFC mengingatkan rakyat bahawa isu pokoknya adalah soal kebertanggungjawaban menteri dan kerajaan menjaga wang rakyat.

Surat debat kepada Khairy

Sehubungan itu, beliau menggesa supaya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak segera menjawab sama ada berlaku penyelewengan di peringkat kabinet semasa penganugerahan projek kepada NFC dan penglibatan Shahrizat dalam proses membuat keputusan.

Sementara itu, Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin berkata pihaknya akan membuat laporan polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di seluruh negara pada Rabu depan.

Laporan SPRM itu katanya akan menyentuh soal proses penganugerahan projek yang mempunyai unsur-unsur penyelwengan.

Dalam perkembangan berkaitan, Rafizi berkata pihaknya juga hari ini telah menyerahkan surat rasmi kepada Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar menjemput supaya debat mengenai isu ini diadakan pada 12 Disember depan.

Ini berikutan persetujuan Khairy sebelum ini untuk berdebat dengan syarat ia diadakan hanya selepas Perhimpunan Agung Umno selesai pada 3 Disember depan.

“Kita hanya sediakan tarikh, terpulang untuk Khairy pilih tempat,” kata Rafizi.

Sumber

Bongkar Lagi: Kerajaan Negeri Diminta Siasat 'Lapangan Terbang Haram' di Hulu Bernam


Kih kih
Macam-macam haram ada
kih kih
Airport Haram pun ada
kih kih. Siapa punya keroje ini kih kih

SHAH ALAM, 18 Nov : Jawatankuasa Pilihan Mengenai Agensi Kerajaan, Badan Berkanun dan Anak-Anak Syarikat Kerajaan Negeri Selangor (ABAS) menggesa agar Kerajaan Selangor menyiasat dan mengambil tindakan tegas berhubung kewujudan sebuah lapangan terbang ditanah milik Yayasan Selangor

Nak tahu? sini

Ibu bapa tidak hadir, tak dapat RM 100?



Wang RM 100 yang diberi kita diberitahu sek mula memanggil ibu bapa yang memberi gran 100 adalah ketua ketua bahagian umno. dalam muka surat 53 budget. dimana YAB perdana menteri mengatakan akan dilaksanakan dalam bank simpanan nasional. Adalah tidak adil jika ibu bapa tidak dapat adil dan tidak layak menerima lagi.

Friday, November 18, 2011

Kami Jemu cuma Dia saja Tak Jemu: beliau masih tidak jemu-jemu untuk bercakap tentang perpaduan Melayu khususnya kerjasama politik PAS-Umno.


Bab satu menyatu melayu nini tok kemuti teman ini dia memang suka ka ka ka ka
Melayu kakaka
Islam kut kakakaka
Saya petik (MI)
Pendirian mereka kekal — tidak kepada kerajaan perpaduan membabitkan PAS-Umno. Nik Aziz tidak mahu nasib tahun 1970-an berulang.

Ka ka ka ka Tau dah buat apa rayu lagi
hihi hihi

Kau orang bacalah sendiri bab harusaniini di (Sini)

Tarian Separuh Bogel:Jual maruah rebut RM600 - Cananglahnie


KUANTAN: Hadiah ditawarkan selaku juara hanya RM600 serta sebotol minuman keras, tetapi sudah cukup membuatkan 20 gadis sebahagian besarnya Melayu, tampil menyertai pertandingan separuh bogel di sebuah pusat hiburan di Jalan Beserah, awal pagi semalam.

Sambil mengenakan pakaian seksi, sebahagian besar peserta berusia antara 15 hingga 18 tahun dan berasal dari Maran, Kemaman dan Kuantan itu sanggup menayangkan coli dan seluar dalam jenis G-string dipakai semata-mata mahu meraih sorakan penonton yang bakal menentukan sama ada mereka menang atau sebaliknya.

Difahamkan, acara itu pertama kali dianjurkan di pusat hiburan berkenaan sempena ‘Lady’s Nite’ dan setiap peserta dikenakan bayaran RM50.

Peserta yang meraih sorakan paling kuat daripada penonton dan pengunjung pusat hiburan berkenaan berpeluang memenangi pertandingan yang dimulakan jam 12 tengah malam itu.

Peserta juga bebas menari dengan gaya tersendiri, tetapi perlu dalam keadaan seksi dan ghairah sambil diiringi muzik tekno yang dimainkan DJ. Setiap peserta dikehendaki memperkenalkan diri dan hanya dibenarkan membuat persembahan selama dua minit

Cananglahnie

Thursday, November 17, 2011

:[PANAS] Wang rampasan hilang dari IPD Shah Alam Read more: http://kafesantai.blogspot.com/#ixzz1dvbuDe8j

Kita bergantung harap pada mereka wa ka ka ka
rupanya kita membela ikan haruan
ka ka ka macam sudin dng ajid dalam gua
bagi harta ka ka ka ka
Gambar hiasan

Saya petik:

[BH] KUALA LUMPUR: Sebahagian daripada AS$300,000 (RM950,000) wang tunai dirampas daripada tiga pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang menyamun tiga pengurup wang asing di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 15 September lalu dilaporkan hilang dalam simpanan polis
:::TUK KIYAI - ISU SEMASA:::

Wednesday, November 16, 2011

Baru tunggu PMR dan 20 kali Terlanjur?..

Remaja 15 tahun terlanjur 20 kali


PETALING JAYA: Tindakan seorang kakak merampas telefon bimbit adik perempuannya membongkar rahsia perbuatan keji gadis terbabit yang terlanjur lebih 20 kali bersama teman lelakinya sejak beberapa bulan lalu.

Kejadian itu terbongkar jam 11.30 malam Sabtu lalu, selepas kakak berkenaan menemui SMS berbaur lucah dihantar teman lelaki adiknya berusia 19 tahun menyebabkan kakak berusia 20-an itu mendesak adiknya menceritakan perkara sebenar.

Menurut sumber, remaja perempuan berusia 15 tahun yang ketakutan selepas hubungan cinta terlarang itu terbongkar hanya berdiam diri dan menangis teresak-esak.

“Ibu bapa mereka yang mengetahui anak gadisnya itu yang menunggu keputusan peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) terlanjur hanya terdiam.


“Bagaimanapun, abang iparnya mendesak gadis terbabit menghubungi teman lelakinya sebelum mereka menangkap lelaki itu dan membawanya ke Balai Polis Kota Damansara,” katanya.


Menceritakan semula kejadian itu, sumber berkata, perbuatan keji adiknya terbongkar apabila kakaknya yang menegur sikap gadis itu yang sering tidur lewat kerana bermain komputer terlihat SMS lucah dalam telefon bimbitnya.

Sumber berkata, kakaknya mendesak adiknya menceritakan perkara sebenar sebelum dimaklumkan mereka berkenalan melalui laman sembang sosial.


“Perkenalan itu bertukar percintaan sebelum kedua-dua mereka berjumpa secara sembunyi bagi bermadu kasih.

“Sebaik mendengar pengakuan itu, abang iparnya meminta gadis terbabit menghubungi teman lelakinya untuk berjumpa di padang sekolah berhampiran rumah mereka,” katanya.


Menurutnya, sebaik mereka bertemu teman lelaki adiknya, abang iparnya meminta penjelasan sebelum lelaki terbabit mengaku terlanjur lebih 20 kali bersama gadis itu.


Katanya, geram dengan pengakuan itu, lelaki terbabit dibawa ke balai polis untuk tindakan lanjut.

Hmetro

Tuesday, November 15, 2011

BERITA GEMPAK DARI PERAK TODAY


Mak oi aku terkejut beruk juga bila membaca berita dari perak today mengenai isu yang berlaku di Manjung pAda 14 hb baru ini.


Kita sama-sama tunggu apa apa ulasan dari MB perak akan isu ini

Sumber: Perak Today

Di mana SPRM dalam isu skandal NFC

WA KAKA WA KAKA bahaya nya lembu sprm takut nak dekat


KUALA LUMPUR, 14 Nov: Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr. Dzulkefly Ahmad mempersoal tiada sebarang siasatan dilakukan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) walaupun laporan sudah dibuat mengenai National Feedlot Corporation (NFC) dengan menamakan individu tertentu termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Kenapa sampai hari ini belum ada tindakan daripada SPRM?

Bacalah disini http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=20195:di-mana-sprm-dalam-isu-skandal-nfc&Itemid=2



Monday, November 14, 2011

ka ka ka Ini Caya Ydin pula. Habislah ... kih kih

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin beramah mesra dengan salah seorang kanak-kanak yang menyertai pertandingan mewarna pada majlis Hari Keluarga Kementerian Pelajaran di Malaysia Agro Exposition Park Serdang (MAEPS), pada Ahad. -foto BERNAM

Habis lah ka ka ka Umpan dah mengena

Anak kenal Pak Cik... Kenal

hihihihi; Kau orang fikirlah sendiri

UMNO DAH MAKIN BERCELARU MACAM KENA SAWAN

KJ kata slogan Jom Undi BN dah tak relevant. Habis tu nak tukar ape pulak KJ? kih kih






Slogan ‘Undilah BN’ seolah kita mengarah golongan muda memilih parti kita.

SUBANG JAYA - Slogan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya ‘Undilah BN” dilihat sudah tidak lagi relevan digunakan bagi mendapat sokongan pengundi terutamanya generasi muda dalam pilihan raya pada masa ini.

Pengerusi Pemuda BN, Khairy Jamaluddin berkata, ini kerana slogan tersebut seolah mengarah pengundi memilih parti sedangkan mereka kini lebih bijak berfikir dan harus diberi kebebasan memilih parti mana patut disokong berdasarkan kuasa yang terletak sepenuhnya di tangan mereka.

Baca http://www.sinarharian.com.my/nasional/kj-cadang-tukar-slogan-undilah-bn-1.5363

KELAB GREENBOC: 307 Rekrut Gangster Melayu Diberkas


Manjung: Sekumpulan individu dipercayai dianggotai penjenayah dikesan cuba merekrut ahli baru mereka termasuk membabitkan pelajar yang bakal menghadapi peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) hari ini, menerusi penganjuran satu majlis khas di sebuah resort di Teluk Batik, di sini, malam kelmarin.

Gambar: ANTARA tujuh wanita yang hadir pada majlis angkat sumpah kumpulan penjenayah di sebuah Resort di Teluk Batik, malam kelmarin. 33 pelajar bakal duduki SPM, 7 wanita ditahan di sebuah resort

Mereka yang dipercayai datang dari seluruh negara terutama dari Pulau Pinang dikatakan mula mendaftar masuk ke resort itu bermula jam 3 petang kelmarin bagi menghadiri majlis ‘Hari Keluarga Genki Seven Malaysia’ yang dijadualkan diadakan di resort sama, bermula jam 8 malam.

Bagaimanapun, aktiviti dan perhimpunan haram itu berjaya dibanteras apabila sepasukan anggota dan pegawai polis dari Bahagian Siasatan Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Perak dibantu sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Manjung menyerbu majlis terbabit kira-kira sejam kemudian.

Serbuan itu berjaya menahan 307 individu berusia 17 tahun hingga 30-an termasuk tujuh wanita dan 39 pelajar yang 33 daripadanya bakal menduduki SPM serta tiga kakitangan kerajaan.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd Shukri Dahlan, berkata ketika serbuan dijalankan, semua mereka sedang mendengar ucapan dan dipercayai dalam proses mengangkat sumpah menjadi ahli kumpulan.

Katanya, polis mengesyaki mereka mengadakan majlis khas itu untuk merekrut ahli kumpulan baru dan menjadikan program hari keluarga berkenaan sebagai mengaburi pandangan masyarakat serta pihak berkuasa.

"Pada serbuan pertama, kami menahan 180 individu di dalam dewan berkenaan, manakala selebihnya ditahan di beberapa lokasi selepas siasatan susulan dibuat.
“Turut dirampas kemeja-T, pelekat kenderaan dan rantai kunci berlogo sebuah pertubuhan bukan kerajaan," katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

"Semua mereka ditahan mengikut Seksyen 327 Kanun Keseksaan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Manjung untuk siasatan lanjut. Siasatan polis mengesyaki kumpulan terbabit dipercayai mengadakan majlis mengangkat sumpah untuk sebuah kumpulan kongsi gelap," katanya.

Sementara itu, tinjauan Berita Harian ke lobi resort berkenaan ketika serbuan dijalankan mendapati satu kain rentang tertera tulisan 'Hari Keluarga Genki Seven Malaysia' yang disertakan dengan logo kumpulan. -BH

180 bakal gengster Melayu dicekup


Sebuah dewan resort di Teluk Batik, Lumut telah ditempah khas oleh ahli Genki Seven Malaysia untuk melakukan ikrar sumpah taat setia.

LUMUT – Sekumpulan 180 individu termasuk 39 pelajar sekolah ditahan ketika mereka sedang mengadakan upacara angkat sumpah kesetiaan bagi menyertai sebuah pertubuhan ala kongsi gelap di sebuah resort di Teluk Batik di sini kelmarin.

Semasa serbuan pada pukul 9 malam itu, semua ahli kumpulan yang bernaung di bawah nama Genki Seven Malaysia (Generasi Kini Tujuh Malaysia) termasuk tujuh wanita yang berusia 13 hingga 30-an itu berada di dalam sebuah dewan yang ditempah khas di resort berkenaan.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, sepasukan polis yang mendapat maklumat mengenai kegiatan kumpulan itu melakukan serbuan di resort tersebut.

“Semasa serbuan dilakukan, mereka sedang membaca ikrar dipercayai berkaitan dengan kegiatan ala kongsi gelap.

“Kumpulan berkenaan dipercayai mendaftar masuk ke resort itu pada petang semalam (kelmarin) dengan berselindung di sebalik program hari keluarga,” kata beliau ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Difahamkan, ikrar yang dibacakan oleh kumpulan itu adalah ikrar sumpah untuk taat setia kepada ketua kumpulan dan akan saling melindungi ahli-ahlinya.

Menurut beliau, antara yang ditahan ialah 39 pelajar termasuk 33 orang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang bermula hari ini.

Turut ditahan tiga kakitangan yang bekerja dengan agensi kerajaan. Mereka datang dari seluruh pelosok negeri Perak.

Genki Seven Malaysia yang hampir keseluruhannya dianggotai orang Melayu dipercayai baru ditubuhkan pada 2006 dan didakwa berpusat di Ipoh.

Kumpulan itu kini memperluaskan sayapnya dengan membuka cawangan di Taiping. Genki Seven Malaysia juga sedang mencari ahli-ahlinya dalam kalangan orang muda dan mereka yang masih bersekolah.

“Siasatan polis mendapati perhimpunan haram yang dipercayai menjurus aktiviti kongsi gelap itu didalangi seorang kakitangan agensi kerajaan yang bekerja di Ipoh. -kosmo


Tarian ghairah buka ‘ritual’

MANJUNG: Mereka dihiburkan dengan tarian ghairah oleh sekumpulan gadis cantik sebelum dikumpulkan di dalam satu dewan besar untuk menjalani satu ‘ritual’ khas bagi ditauliah menjadi ahli pertubuhan kongsi gelap.

Itu antara sesi angkat sumpah yang dilalui 307 orang termasuk remaja berusia 17 tahun sebelum ditahan dalam satu operasi oleh Bahagian Siasatan Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) negeri di sebuah resort di Teluk Batik, di sini, malam kelmarin.

Difahamkan, 307 individu berusia dari 17 hingga 30 tahun itu berkumpul di resort berkenaan mulai jam 8 malam kelmarin lengkap memakai kemeja-T dengan logo pertubuhan itu.

Berselindung di sebalik program Hari Keluarga, acara itu dikendalikan sekumpulan individu dipercayai ahli kumpulan gengster untuk merekrut ahli baru.

Difahamkan, peserta program itu datang dari seluruh negara untuk menyertai kumpulan berkenaan dan mendaftar masuk di resort bermula jam 3 petang kelmarin. -hm

DITAHAN...gadis yang menghiburkan program terbabit.

KUMPUL... belia dan remaja dikumpulkan polis, kelmarin.


KELAB GREENBOC:

Sunday, November 13, 2011

Nasihat Toksik daripada dinasor yang semakin pupus aka Dr M

Saya bercakap tentang bekas Perdana Menteri,Mahathir Mohammed, yang sudah mencecah usia 85 tahun dan mungkin menyedari bahawa masanya sudah hampir sampai lalu, beliau muncul untuk terlibat dengan usaha menyebarkan kebencian sebanyak mungkin dalam masa sesingkat mungkin . Beliau umpama ular yang mempunyai patukan yang paling beracun dan terus hidup dalam taman kita; Malaysia. Beliau masih terus ingin berusaha untuk memecah belahkan perpaduan dalam negara dengan racun beliau.


Sesalan besar saya sebagai seorang kanak-kanak adalah keadaan bahawa dinasor telah pupus sejak 65 juta tahun. Sungguhpun begitu, ramai yang meminati binatang ini dan ini jelas menerusi populariti filem-filem sepertiJurassic Park dan Ice Age. Malangnya, dinosaur yang masih wujud antara kita adalah tidak comel atau menakjubkan.

Saya bercakap tentang bekas Perdana Menteri,Mahathir Mohammed, yang sudah mencecah usia 85 tahun dan mungkin menyedari bahawa masanya sudah hampir sampai lalu, beliau muncul untuk terlibat dengan usaha menyebarkan kebencian sebanyak mungkin dalam masa sesingkat mungkin . Beliau umpama ular yang mempunyai patukan yang paling beracun dan terus hidup dalam taman kita; Malaysia. Beliau masih terus ingin berusaha untuk memecah belahkan perpaduan dalam negara dengan racun beliau.

Beliau nampaknya mempunyai empat objektif besar, pertama; untuk menyebarkan kebencian antara kaum dan rakyat Malaysia, kedua untuk memutuskan siapa yang akan menerajui negara ini, yang ketiga untuk memastikan bahawa ketiga-tiga anak beliau yang tidak seberapa itu dapat juga memerintah negara ini suatu hari kelak apabila beliau sudah tiada dan akhir sekali melenyapkan nama Anwar Ibrahim di arena politik negara. Semua ini malangnya akan gagal.

Perkara yang pelik untuk diperkatakan seorang diktator

Pada Khamis lepas, Mahathir telah membuat beberapa kenyataan yang muncul dalam berita. Pertama, beliau mengisytiharkan bahawa memperjuangkan hak individu adalah tidak bertamadun. Majoriti katanya, perlu diberi keutamaan berbanding minoriti. Masalahnya, bagi individu-individu yang tidak bertamadun seperti Mahathir sendiri, semasa beliau menjadi Perdana Menteri, beliau sepatutnya tahu apakah yang dimahukan oleh golongan majoriti.

Beliau kemudian memusnahkan institusi di negara ini dan menjadikan institusi-institusi tersebut lemah dan menyedihkan seperti yang kita dapat lihat pada hari ini serta memperkayakan kroni beliau seperti Daim Zainuddin, Tajuddin Ramli, Francis Yeoh, Tan Sri Ananda Krishnan dan Vincent Tan dan beliau juga membenarkan rasuah berleluasa di Malaysia hingga ke hari ini.

Salah satu masalah dengan Mahathir adalah tidak penting kepadanya sama ada anda melakukan rasuah atau tidak, beliau hanya mahu tahu sama ada anda menyokong beliau atau tidak.

Kemustahilan Matematik

Hak-hak individu adalah sesuatu yang tidak boleh dipertikaikan dan tidak boleh diganggu oleh seorang diktator tua yang ganas. Majoriti adalah gabungan individu. Kita boleh berikan Mahathir satu salinan karya John Stuart Mills tetapi ia adalah sesuatu yang sia-sia untuk seseorang yang hanya berkhidmat untuk diri sendiri dan hipokrit. Mahathir hanya mengambil berat perihal dirinya sendiri.

Mahathir kemudian sering menegaskan bahawa orang Melayu berada dalam bahaya kerana boleh pada bila-bila masa menjadi golongan minoriti di Malaysia. Ini, sudah tentu, mustahil dari segi matematik. Tetapi Mahathir bukanlah ahli matematik, dia adalah satu ‘demagogue’ dan mereka bukanlah ahli dalam fakta mahupun angka.

Dalam hujah Mahathir, orang Melayu yang membentuk 60% daripada penduduk Malaysia akan dibahagikan kepada tiga kumpulan. Sebenarnya, hanya dua kumpulan, penyokong BN dan penyokong Pakatan Rakyat. Terdapat juga fakta bahawa penyokong BN semakin berkurangan setiap hari.

Oleh itu, hujah Mahathir bahawa orang Melayu, yang membentuk 60% daripada rakyat Malaysia, yang mempunyai kadar kelahiran tertinggi dan potensi terendah untuk berhijrah akan menjadi minoriti; adalah tidak munasabah.

Betul, anda patut malu dengan diri anda sendiri

Mahathir juga mengajar rakyat Malaysia untuk berasa malu jika mereka tidak memberi 100% daya usaha kepada apa-apa perkara yang diserahkan kepada mereka. Mahathir harus ambil nasihat ini sendiri, melainkan jika dia merasakan ia adalah terlalu pahit untuk ditelan.

Bekas Perdana Menteri ini melihat sendiri kegagalan projek-projek meganya seperti Proton, Perwaja dan Menara Berkembar yang terus diseret dalam senario ekonomi negara hingga ke hari ini. Hasilnya negara kini berdepan dengan pelbagai masalah seperti kadar jenayah tinggi, ketegangan kaum, kebanjiran pekerja asing dan pelbagai lagi yang diwujudkan semasa pemerintahan Mahathir.

Jika ada sesiapa yang perlu belajar erti perkataan malu, ianya adalah Mahathir sendiri. Walau banyak manapun buku-buku yang tidak jujur yang beliau tulis tentang dirinya sendiri, ia tetap tidak boleh ubah semua itu. Dan seperti beliau, legasi beliau haruslah dimasukkan ke dalam tong sampah.

Malaysia Chronicle

PERKASA cedera dibelasah di Johor pasai kacau ceramah Mat Sabu | Cenangau



Jamil Hussain cedera
akibat dipukul di Pasir Gudang,
Johor, malam semalam


Utusan melaporkan:
JOHOR BAHRU 12 Nov. - Kehadiran Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu di Pasir Gudang malam tadi sehingga menimbulkan pergaduhaan amat dikesali dan beliau dianggap tidak sepatutnya datang ke negeri ini kerana rakyat Johor masih marah dengan kenyataannya.

Ahli Parlimen Pasir Gudang, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, kedatangan Mohamad atau Mat Sabu tidak dialu-alukan apatah lagi dalam situasi politik masa kini yang panas dengan pelbagai isu terutamanya kontroversi yang dicetuskan oleh pemimpin kanan Pas itu.

"Saya kecewa dan ini tidak sepatutnya berlaku. Mereka harus faham suhu politik sekarang tengah naik dan ditambah lagi dengan fitnah dan tohmahan yang dilemparkannya (dalam ceramah).

"Apabila pihak (yang tidak menyokong Mat Sabu) mendengar putar-belit dan tuduhan, sudah tentu akan menimbulkan perkara yang tidak diingini," katanya ketika ditanya mengenai kekecohan semasa ceramah Mat Sabu di Pasir Gudang, malam tadi. - Utusan.
Juga dilaporkan:
Kira-kira 50 ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Pasir Gudang berhimpun membantah kehadiran Mat Sabu semasa berceramah di Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti) Perjiranan 9, Taman Air Biru, Pasir Gudang, malam tadi.

Bantahan itu menyebabkan kumpulan NGO tersebut dan para penyokong Mat Sabu bergaduh sehingga menyebabkan seorang cedera di kepala dan seorang lagi pengsan.

Mereka yang cedera itu adalah penyokong kumpulan NGO tersebut. Bagaimanapun kekecohan tersebut dapat dikawal dengan kehadiran kira-kira 150 anggota polis dan Unit Simpanan Persekutuan (FRU). - Ibid.
Tah pasai apa, Utusan nampak macam malu pulak nak sebut nama NGO tu, sebut ja la NGO tu PERKASA, tak payah nak berselindung-selindung. Mungkin kut pasai PERKASA terbukti perkasa sebenarnya tak perkasa pasai boleh cedera dan pengsan, hahaha...

Apa pun, aku nak ucap tahniah kepada pemberani yang belasah ahli PERKASA tu. Aku bukan sokong kekerasan dan langsung tak galakkan ahli dan penyokong PAS pukui orang. Tapi kalau dah sampai tahap menceroboh premis kita lepas tu pulak buat kurang ajar kacau program kita, memang sepatutnya kita mempertahankan maruah kita.

Depa ingat selama ni depa kuat di Johor, Johor tu hak mak bapak depa. Walaupun PAS selama ni lemah di Johor tak bermakna PAS tak ada hak di Johor. Sama jugak macam di Kelantan, PAS takdak hak nak halang program Umno di Kelantan walaupun PAS cukup kuat di Kelantan.

Biar insiden ni jadi iktibar kepada umno. Jangan ingat hangpa saja ada samseng, dalam PAS pun ramai samseng. Cumanya selama n i depa sorok samseng depa pasai wala' kepada pimpinan. Jangan selalu sangat 'cabar' kejantanan PAS, aku takut nanti sampai tahap Mat Sabu pun tunjuk samseng sama, masa tu sapa pun dah tak boleh nak halang 'samseng rakyat'...

[Sumber imej: CelahGelegar]

source: http://cenangau.blogspot.com/2011/11/perkasa-cedera-dibelasah-di-johor-pasai.html#ixzz1dZHLfYAr

Isu Lembu Pusingan akhir - Lembu Kondo

NFC kerja nya ialah bela lembu bukan kerja beli kondomomium, siapa nak tinggal di kondomonium tak mungkin lembu dari Australia

Terbaru!!Anak Pejuang Islam Nih Menang Anugerah Artis Baru Terbaekkkk!


Kah,Kah kah,Anak Pumpuan muhyidin dapat anugerah oiiii!!Apasai dia dapat anugerah nieh?Sedap sangatkah sora anak Muhyidin kita nieh?Sk seumur hidup tak pernah dengar lagu anak pumpuan muhyiddin nieh.Kah,kah,kah.Malam nieh Sk nak ajak semua layan sora merdu anak TPM kesayangan kita nieh...Nak demgar sedap ka tak sora dia nih... Hah!!!Ni ka anak Muhyiddin??Kalau tak betoi sory la sebab SK memang tak kenai dia nieh..Tapi tengok tengkuk macam sama dengan Muhyidin jaa...kah.kah.kah. Inilah anak seorang pemimpin islam yang memperjuangkan Islam katanya.


Mai kita layan sekejat suara Najwa ini sedap bebenor kut sampai jadi Johan



Siasahkini

Fasha Sandha ikut langkah Zarina - ... kalau tak buka sana buka sini bukan artis ker wei?



Jika dua hari lalu, laman-laman hiburan panas dengan paparan kisah Zarina Anjou dengan penuh berani tanpa segan silu menayangkan 'asetnya'. Ada yang bagi respon, "perghh!, baik punya!". Tak kurang ada komen berbentuk pertanyaan, mantap!, tapi tu original ker photoshop??? Hanya Zarina dan jurugambar tu jer yang tahu.

Lain pula kehangatannya hari ini, sepertimana yang dilaporkan dalam gua.com, ratu drama abad ini, Fasha Sandha pula seperti biasa meraih perhatian ramai dengan penampilan kontroversi buat sekian kalinya. Adatlah... nak cari publisiti dan menambahkan lagi tahap popular.

Jika Zarina tampil menghairahkan di Majalah FFM Indonesia edisi keluaran Oktober. Dengan berbaju merah sendat, sebahagian payudara Zarina jelas kelihatan. Sekaligus menjadi bahan kutukan ramai. Bagaimana pun Zarina dengan selamber seolah-seolah tidak ada rasa malu, siap boleh respon lagi di laman Twitternya,@Zarina_anjoulie,

“Girls pegi La Senza beli push up bra maximum double layer, SETTLE THE BATTLE.”

Tak cukup dengan itu, Zarina boleh lagi ni meluahkan perasaan bengangnya (tak payah nak bengang sangatt lah...sendiri yang cari penyakit),

“All I hear frm yesterday is tetek this tetek that.. Apa dosa sial tetek aku kat org.. Masing2 ada tetek nk kacau tetek org.”

Berbalik kepada alkisahnya Fasha Sandha, apa yang anda tatap ni adalah penampilanyan ketika menghadiri pelancaran majalah gaya hidup terbaru, Lisa, pelakon ini membuatkan banyak mata tertumpu kepadanya. Apa tidaknya, Fasha tiba dengan gaun labuh berwarna jingga yang mendedahkan bahagian belakang badannya. Bukan sedikit, tetapi bukaannya sehingga ke paras pinggang. Memanglah bentuk badannya cantik kerna tidak ada lemak atau selulit yang kelihatan, tetapi ia tetap tidak sopan. Tetamu ‘Mat Salleh’ di acara itu pun bijak menghormati adab susila dalam berpakaian di negara Islam ini.

Seorang dengan penuh bangga 'tunjuk' depan, seorang lagi dedah belakang. Siapa yang anda rasa lebih mantap lagi seksi, Zarina atau Fasha? - gua.com

kredit

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak