Saturday, August 22, 2009

Dr M tidak pasti adakah calon BN layak



KUALA LUMPUR, 22 Ogos: Ketika Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menafikan calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, Rohaizat Othman disabotaj oleh ahli-ahli Umno, berlainan pula kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Jika anda memberikan seseorang sebab yang baik untuk mensabotaj anda, mudahlah disabotaj dan ia salah anda sendiri," Malaysian Insider memetik sindiran Dr Mahathir.

Kenyataan bekas Presiden Umno itu dilihat menambahkan lagi tekanan ke atas BN dan Rohaizat.

Laman berita itu juga melaporkan bahawa Dr Mahathir tidak pasti adakah Rohaizat layak bertanding.

Malaysiakini pula melaporkan, sambil tersengih Dr Mahathir berkata: "Saya diberitahu bahawa beliau dituduh mempunyai dua orang isteri, tetapi dia kata tidak. Kemudian seseorang menunjukkan gambar. Saya tidak tahu adakah orang seperti itu layak untuk dipilih sebagai wakil rakyat atau tidak.

"Saya tak tahulah"


Ayid>>>>> UMNO mungin akan jadi Teratai Layu Di Tasek Madu Tun dah belasah cukup-cukup calon UMNO

17 pengkhianatan Umno kepada Melayu, kata Kamarudin


Berikut adalah 17 pengkhianatan Umno terhadap orang Melayu

1. Melemahkan institusi raja-raja Melayu yang menjadi simbol ketuanan Melayu.

2. Melemahkan sistem kehakiman negara.

3. Menarik balik royalti rakyat petroleum rakyat Terengganu yang majoriti orang Melayu.

4. Memperkenalkan PPSMI; menghapuskan bahasa Melayu.

5. Menarik peruntukan geran kepada Sekolah Agama Rakyat, tempat belajar agama anak-anak Melayu.

6. Memperkenalkan meritrokrasi; mengurangkan peluang belajar anak-anak Melayu.

7. Memperkenalkan PTPTN dan mengurangkan biasiswa kepada anak-anak Melayu.

8. Persempadanan semula pilihanraya pada 2002; mengurangkan kawasan majoriti orang Melayu.

9. Menafikan hak royalti rakyat Kelantan yang majoriti Melayu.

10. Memperkenalkan Islam Hadhari yang mengelirukan orang Melayu.

11. Menyenaraiawamkan syarikat TH Plantation yang dahulunya dimiliki 100% oleh Tabung Haji dan dimiliki oleh orang Melayu. Tetapi sekarang orang bukan Melayu boleh memiliki saham TH Plantation.

12. Menggabungkan syarikat-syarikat konglomerat orang Melayu iaitu; Sime Darby,Guthrie dan Golden Hope, dan sekaligus mengurangkan peluang orang Melayu daripada tiga syarikat kepada satu syarikat sahaja.

13. Memetik kenyataan Mufti Perak, Datuk Harussani � 250 ribu orang Melayu murtad. Semua ini adalah di bawah pemerintahan kerajaan Umno.

14. Mewujudkan Wilayah Iskandar yang menjadi zon bebas, maka orang-orang Singapura boleh masuk secara bebas ke sana.

15. Krisis Menteri Besar di Perlis dan Terengganu apabila Umno sendiri yang menentang keputusan Sultan di negeri berkenaan.

16. Membubarkan Kementerian Pembangunan Usahawan yang menjadi sumber bantuan usahawan-usahawan Melayu.

17. Memperkenalkan liberalisasi ekonomi, maka sekaligus menghapuskan Dasar Ekonomi Baru yang tujuannya membantu ekonomi orang-orang Melayu Bumiputra.

/Pemudagombak.com_

Saya membawa suara derita Puan Rafizah - Nasrudin Tantawi


Nasrudin Hassan At-Tantawi


Dengan Nama Allah swt Tuhan yang Maha Pemurah Lagi
Maha Penyayang .

Kezaliman Akan Ku Tentang
Insan Terinaya Akan Ku Bela


1. Dengan segala kerendahan diri dan berat hati , saya tegaskan kenyataan saya di sini demi membela insan lemah yang bergelar muslimah sekalipun terpaksa merempuh dinding kebal keegoan seorang insan yang bergelar lelaki .


2. Kezaliman adalah suatu jenayah dan kesalahan yang besar terutamanya apabila ia dilakukan oleh seorang yang mengaku muslim pula seorang pemimpin . Justeru pemimpin akan menjadi ikutan ramai , maka peribadinya mesti mulia . Akhlaknya mesti tinggi . Moralnya terpelihara , sikapnya bertanggungjawab , tindakannya adil dan hatinya pula mesti bersih .

الناس على دين ملوكهم
Manusia berada di atas manhaj (cara hidup) para pemimpin mereka.


3. Isu yang saya dedahkan baru - baru ini adalah berkait kes penganiayaan dan kezaliman yang dilakukan oleh calon BN di N.11 Permatang Pasir ke atas seorang muslimah yang dikahwininya sebagai isteri kedua beliau , bukanlah bermotifkan politik tetapi melibatkan nafsu buas orang politik yang tidak kenal dosa dan pahala .


4. Isu yang saya timbulkan ini bukanlah bersifat peribadi tetapi melibatkan peribadi seorang pemimpin yang cuba melindungi kejahatan dan kezalimannya disebalik aksi berhemah seorang ahli politik yang ingin memenangi kerusi dalam pilihanraya untuk memimpin rakyat dan masyarakat .


5. Isu ini adalah isu keluarga besar kami . Keluarga muslim pula keluarga yang terlibat dalam perjuangan Islam . Isteri kedua calon BN di N.11 Permatang Pasir (Puan Rafizah) adalah adik angkat kepada Tok Guru saya (Tuan Guru Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man). Sementara ayah dan ibunya pula anak angkat kepada ayah Tok Guru saya . Hubungan mereka sangat erat dan rapat seperti sebuah keluarga bertalian darah . Sementara saya adalah anak murid setia kepada Tok Guru malah saya seperti adik kandungnya sendiri. Kami berkeluarga dan hubungan kami melewati hubungan pertalian darah .


6. Sebenarnya sejak lebih setahun yang lalu , Puan Rafizah telah mengadu hal nasib malang yang menimpa dirinya kepada Tuan Guru tetapi teguh beliau merahsiakan suaminya . Sehingga Tuan Guru Dato' Tuan Ibrahim pun tidak mengetahui siapakah suaminya dan Tuan Guru tidak pula mahu mencampuri urusan keluarganya . Sekadar memberi nasihat dan tunjuk ajar agar bersabar dan tenang menghadapi ujian berat yang menimpa dirinya .


7. Sehinggalah beberapa hari yang lalu , Puan Rafizah memberitahu : " Ustaz , Rohaizat (calon BN) itulah suami saya ! " pastinya Tuan Guru Dato' Tuan Ibrahim terkejut besar dengan pengakuan itu . Saya segera bertemu kedua - dua ibubapa Puan Rafizah bagi mendapat gambaran yang lebih jelas . Ya ! hanya linangan air mata dari sang ibu yang sangat memahami betapa derita yang ditanggung oleh anaknya sejak bertahun yang lalu .


8. Malah setiap kali mendengar rintihan dan keluhan derita dari Puan Rafizah , lebih banyak esak tangis berbanding kata - kata yang cukup menggambarkan derita dan sengsara hati seorang perempuan muslimah yang digantung tidak bertali malah diperlaku tidak ubah seperti perempuan simpanan (maaf ) meskipun ia adalah seorang isteri yang dikahwini secara sah .


9. Tiada siapa yang dapat memahami jiwa Puan Rafizah selama ini termasuk suaminya yang tidak bertanggungjawab . Batinnya menjerit menyatakan kesengsaraan hidupnya yang pernah dibiarkan tanpa sebarang berita dan khabar , jauh sekali dititip nafkah zahir dan batin selama 7 bulan berturut - turut . (Menurut pengakuan ibunya , dengan genangan air mata seorang ibu yang lemah tidak berdaya untuk berdepan pula dengan seorang politikus yang gagah meredah medan politiknya)


10. Dalam tempoh beberapa bulan kebelakangan ini , ibunya berkata : anaknya hanya dikunjungi suaminya sebanyak 2 kali dan itupun hanya sekadar beberapa jam , kemudian terus bergegas pergi meninggalkan isteri dalam kesepian mengharapkan kasih seorang suami .


11. Bukanlah salah beristeri dua . Islam tidak melarang muslim beristeri dua . Apa yang saya dedahkan disini bukan isu Rohaizat beristeri dua . Beristeri dua bukan isunya di sini . Tetapi isu besar yang saya bawa ini ialah isu kezaliman dan pengainayaan ke atas seorang wanita muslimah yang lemah tidak berdaya oleh seorang lelaki (bergelar suami) yang sepatutnya memberikan keadilan , kasih sayang dan haknya sebagai seorang isteri yang sah . Inilah perlakuan yang ditegah dan diharamkan oleh Allah swt.


12. Saya tidak berhasrat mahu meruntuhkan rumahtangganya malah berusaha mahu menyelamatkannya . Apa yang dikehendaki oleh Puan Rafizah ialah supaya suaminya mengakui beliau sebagai isteri yang sah dan kembali berlaku adil serta memberikan haknya sebagai seorang isteri bukan lagi digantung tidak bertali . Datang dan pergi seperti mengunjungi rumah di lorong maksiat . Jangan perlakukan Puan Rafizah sedemikian rupa . Saya membawa suara derita Puan Rafizah .


13. Malangnya sebelum ini , Rohaizat berkali - kali menafikan Puan Rafizah sebagai isterinya . Puan Rafizah berkata : kalau Rohaizat tidak akui dirinya sebagai isteri yang sah , maka selama ini dirinya sebagai apa ? akhirnya deraian air mata yang cukup memilukan hati kami membatasi kata - katanya .


14. Menurut pengakuan Puan Rafizah , betapa beliau telah menanggung derita ini sejak lebih 3 tahun yang lalu . Beliau dipandang serong oleh masyarakat sekitar dan teman - teman rapat yang mengetahui kedudukannya. Selain dari cengkaman perasaan yang terpaksa ditanggung , Puan Rafizah turut berdepan dengan fitnah ke atas dirinya yang dipandang serong oleh masyarakat gara - gara Rohaizat enggan mengakui dirinya sebagai isteri yang sah meskipun Rohaizat mengahwininya dan tidak pula mendokumenkan perkahwinan mereka .


15. Wahai insan yang Islam agamanya ! Wahai Insan yang memiliki Iman ! Wahai insan yang bergelar wanita ! Bukankah seorang perempuan itu dikahwini untuk memupuk kasih sayang , berada di sisi suami ( jika berpoligami - berlaku adil dalam giliran ) , dibelai , dipimpin dan dibimbing dengan penuh sakinah , mawaddah dan rahmah .


16. Wanita juga apabila berumahtangga , ingin sekali menimang cahayamata tetapi malang segala - galanya tidak dimiliki oleh Puan Rafizah . Beliau benar - benar hanya isteri simpanan . Hatinya derita melihat kebahagiaan orang lain disamping suami masing - masing jua bersama anak - anak menceriakan rumahtangga.


17. Dulunya , Puan Rafizah yang pernah bertugas sebagai ketua kerani di pejabat Rohaizat selama 8 tahun mendirikan rumahtangga bersama Rohaizat dengan harapan kebahagiaan dan keharmonian serta kesempurnaan hidup akan dapat dikecapi sebagaimana insan yang lain . Malang panas tidak sampai ke petang . Beliau dianiaya oleh suaminya sendiri yang tidak mahu pula mengakui beliau sebagai isteri yang sah kepada umum sehingga memaksa beliau menjalani kehidupan dengan murung , resah , rasa bersalah , kecewa dan derita .


18. Ke mana pergi pejuang wanita ? kemana perginya pejuang hak asasi ? saya yakin , bukan seorang Rafizah di luar sana . Mungkin ribuan lagi mangsa seperti Puan Rafizah . Mana perginya Sharizat Jalil yang kononnya beliau adalah serikandi membela hak wanita dari menjadi mangsa penderaan lelaki ? Apakah kerana ia isteri calon BN di N. 11 Permatang Pasir maka semuanya membutakan mata ? membiarkan Puan Rafizah menderita ?


19. Mana insan bergelar muslimah ? kalian nak biarkan Puan Rafizah terus derita ? Ya ! sementara kalian tidak merasai deritanya . Mana insan yang mewarisi ketaqwaan Fatimah ? tergamak kalian biarkan Puan Rafizah terus terbelenggu hidupnya semata - mata kerana nafsu dan kepentingan politik kalian ? mana semuanya ? Takut nak bercakap perkara ini ? bimbang mengganggu keputusan pilihanraya ?


20. Saya teringat kisah seorang wanita muslimah yang diinaya lalu berteriak memanggil nama sultan Mu'tasim yang memerintah pada waktu itu . Waa Mu'tasimaaah ! (wahai Sultan Mu'tasim ... bantulah aku). Lalu rintihan derita itu disampaikan kepada sultan Mu'tasim lalu Mu'tasim bangun dari singgahsana lalu berkata : Labbaiki Yaa Ummaaaah ! (Aku sahut seruanmu wahai Ibu !) lalu beliau mengerahkan bala tenteranya untuk membela wanita muslimah yang dianiaya .


21. Apakah hari ini telah tiada Mu'tasim ? maka Puan Rafizah di zalimi dan didera perasaannya . Malang ! sabar sajalah Puan Rafizah . Nasiblah dirimu hidup dizaman ramai manusia pengecut ! Tidak berani berkata benar !


22. Demi Allah ! jangan biarkan penginayaan ini berterusan . langkah pertama saya nasihatkan supaya Rohaizat sebagai orang tahu agama dan tahu hukum hakam agar tidak menzalimi isteri sendiri . Kembalilah kepangkuan isterimu dengan damai dan penuh kasih sayang . Berlaku adillah terhadap kedua - dua isteri kamu . Berikan hak mereka dan berikan kasih sayang kepada mereka . Biarpun mereka bergelar wanita , mereka juga berhak mendapat kasih sayang dan pembelaan khasnya dari orang yang bergelar suami .


23. Saya dedahkan perkara ini dengan izin isterinya yang telah puas menjerit tanpa didengar oleh siapa agar suaminya mengakui dirinya sebagai isteri yang sah dan berikan haknya untuk hidup sebagai isteri sebagaimana isteri - isteri yang lain . Telah banyak usaha dilakukan oleh Puan Rafizah agar dirinya diisytiharkan sebagai seorang isteri yang sah agar ia boleh hidup bahagia dan damai seperti orang lain tetapi gagal .


24. Ertinya masih terbuka luas untuk Rohaizat selamatkan rumahtangganya tetapi dengan syarat Rohaizat runtuhkan tembok keegoannya sebagai lelaki lalu segara kembali kepangkuan isteri dengan penuh insaf . Sempena bulan Ramadhan al Mubarak , Saya doakan rumahtangga kalian bahagian dan harmoni . Saya gembira jika rumahtangga Rohaizat dapat diselamatkan . Buat Puan Rafizah , sekadar itulah usaha dan pendedahan yang tergamak saya lakukan walau hanya menyebut 10% dari kisah penderitaan yang ditanggung olehmu . Maaf saya tidak tergamak hendak menyebut lebih dari itu . Selebihnya Puan Rafizah sendiri mesti ada kekuatan menghadapi situasi ini .


25. Jika Rohaizat masih enggan mengakui Puan Rafizah sebagai isteri yang sah dan masih meninggalkannya kesepian tanpa belaian kasih sayang dan giliran hak secara adil , maka demi Allah ! saya bersumpah dengan nama Allah yang maha suci bahawa Rohaizat tidak layak menjadi pemimpin . Tidak layak memegang amanah rakyat .


Saya cabar Wanita UMNO bangkit
membela wanita teraniaya ini !
Ayuh bangkit Sharizat !


Kezaliman seorang suami ke atas isterinya samalah dosa kezaliman kerajaan mengISAkan (tahan tanpa bicara) seorang insan tanpa bukti yang kita tentang ramai - ramai hari tu . Zalim tetap zalim dan ianya mesti ditentang . Apakah kezaliman ke atas wanita perlu disembunyikan dari pengetahuan umum agar dia terus derita sedang dia meronta minta dikasihani ?

Oleh : Nasrudin Hassan at Tantawi

Selanjutnya...

Ringkasan...

Posted by CCEO PulakDah at

Rais tidak tahu apa itu email?


"While we're on the green dam, do you think Rais knows what email is? Forget FB (facebook), Twit (twitter), etc. Is he even 1.0? I think he kolot.""Ketika kita semua berada di zaman empangan hijau, awak fikir Rais tahu ke apa itu email? Lupakan Facebook, twitter, dll. Adakah dia 1.0? Saya fikir dia kolot").

Mood>>>>>bukan saya yang kata,tapi siapakah yang membuat kenyataan di atas. Dia tidak lain dan tidak bukan dari Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaludin Abu Bakar melalui twitter yang dihantarnya kepada seorang wartawan.

Rais dianggap terkebelakang apabila cuba menapis internet. Hatta bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir sendiri berfikir begitu.


Pentadbiran Dr Mahathir telah memperkenalkan Akta Multimedia melalui Multimedia Super Koridor (MSC) yang menjadi internet tidak akan ditapis

Cadangan Rais dilihat cuba berselindung di sebalik usaha untuk menyekat pornografi

Ini boleh lah juga di ketegorikan baling batu sembunyi tangan. UMNO takutkan blogger
yang menghemtam mereka, maka cara lain tiada itu cara terbaik pemikiran mereka,

Friday, August 21, 2009

H1N1 : Thailand FREE, UK FREE, Malaysia RM80 sekotak?



H1N1 : Thailand FREE, UK FREE, Malaysia RM80 sekotak?
Govt hands out free flu drugs Across-the-board effort to fight H1N1 outbreak
Writer: APIRADEE TREERUTKUARKUL

Free flu drugs are being made available today at state and private clinics as part of the Public Health Ministry's latest effort to combat the spread of type-A (H1N1).

The ministry hopes the antiviral drug supply at clinics will solve problems of delayed treatment which can prove fatal in some severe flu cases.

Thirty-one clinics in Bangkok have been certified by the ministry to prescribe oseltamivir phosphate (the generic form of Tamiflu) to flu patients. More clinics in the capital and other provinces will be authorised this week if they meet requirements set by the ministry's guidelines on flu drug prescription.



U.K. Diagnosing H1N1, Dispensing Drugs Online
Friday, August 14, 2009
By Amy Kellogg

In the United Kingdom, there is no need to get a diagnosis from your doctor – you can get your possible H1N1 symptoms diagnosed online or via hotline, and then pick up your drugs at the nearest pharmacy.

“The National Health Services is offering (antivirals) free of charge to anyone with suspected swine flu,” said Dr. Michael Thompson of Oxford University in London. “So there’s a fairly liberal policy of using these drugs. Other countries like the United States, Canada and Australia – they are using a much more targeted approach.”



Antiviral dijual RM80 di klinik, hospital swasta
Oleh Khairul Azran Hussin

KUALA LUMPUR: Orang ramai boleh mendapatkan ubat antiviral di klinik dan hospital swasta pada harga tidak melebihi RM80 sekotak di semua rangkaian klinik dan hospital swasta yang menyertai kempen Klinik Cegah dan Rawat Influenza A (H1N1).

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, berkata harga itu disifatkan sangat berpatutan berbanding sebelum ini yang dijual sehingga mencecah RM180.

Kata Rakyat Didahulukan, Prestasi Diutamakan?
Tapi ubat kena beli, terima kasih Kerajaan Malaysia.
Inilah langkah paling cekap daripada Kementerian Kesihatan.
Semoga rakyat di Permatang Pasir kuburkan BN di sana.
:author faethal

Selanjutnya...

Ringkasan...

Labels: H1N1

Posted by CCEO PulakDah

PMTG PASIR MACAM DAH NAK BERPERANG


Nampak tak askar buat kerja dalam khemah b-end di bawah tak nampak confirm b-end





Tu dia satu batalion kot Zahid angkat mari


Ni bukti BN salah guna kuasa... Askar itu hanta kerajaan bukan hanta b-end...

gambar oleh perisik raayat

BEKAS SU BN PULAU PINANG YG PECAT ROHAIZAD DARI MAJLIS PEGUAM


BUKIT MERTAJAM, 21 Ogos: Umno diminta mendapatkan penjelasan berhubung dengan kes pecah amanah calonnya, Rohaizat Ibrahim dari bekas pemangku Ketua Menteri Pulau Pinang di zaman BN.
Ini kerana, Pengerusi Jawatankuasa Disiplin Majlis Peguam yang membicarakan kes Rohaizat adalah Tan Sri Khalid Ahmad Sulaiman sendiri.
Khalid juga pernah memegang jawatan sebagai Setiausaha Barisan Basional Pulau Pinang sebelum ini. Ketika itulah dia pernah memangku jawatan Ketua Menteri.
Mahfuz mendedahkan perkara ini dalam sidang medianya hari ini.
Mahfuz mengulas kecaman-kecaman pemimpin Umno terhadap Presiden Majlis Peguam, Ragunath Kesavan yang mendedahkan perkara ini.
Dengan pendedahan ini bermakna, Umno tidak boleh menyalahkan Ragunath kerana pihak yang terlibat menyiasat dan mengambil keputusan memecat Rohaizat adalah pemimpin umno.


Mood>>>UMNO dah mula gelabah puyoh. Chit ? besok puasa tak baik cakam macam-macam kat UMNO nanti dia keluarkan fatwa pulak

BANYAK BANGKU PADA ORANG(CERAMAH KHAIRY DI PMTG PASIR)




Mood>>>>>Tengok pada atur susun bangku puluhan ribu akan hadir, maka berkatalah dalam hati kecil kita KALAH LAH PAS KALI INI, op>op> Bangku tak mengundi Bang. PAS menang. UMNO kalu buat ceramah amana ada orang. Buat konset ada le

Thursday, August 20, 2009

RAMADHAN AL-MUBARAK


P/S DIA INI BUDAK, TUA JANGAN


Dengan ini MANJADDA WAJADA mengucapkan selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua pembaca, pengkomen blog MANJADDA WAJADA Teruskan menyokong dan terus berjuang. Esok dah Terawih. Jangan lupa! ;p

op op op op Tazkirah jangan balek,
Taqqobalahu Minna Waminkum, Taqoballahu Ya Karim, Marhaban Ya Ramadhan Allaahumma baariklanaa fi Sya'ban wa ballighnaa Ramadhan Aminn

Wang palsu RM100 untuk undi BN





Seorang penduduk di kawasan Permatang Pasir hari ini menemui tiga keping kertas cetakan menyerupai wang RM100 bersama nota memintanya mengundi calon BN pada pilihan raya keci, 25 Ogos ini.

Salim Abdul Hamid, 60-an, dari Kampung Petani, berkata beliau menemui sampul surat yang diselitkan di bawah pintu rumahnya ketika terjaga dari tidur pada 2 pagi tadi.

"Pada mulanya saya ingat duit betul tetapi bila pegang kertas berkenaan ia rasa lain dan nombor siri pada semua wang palsu itu juga adalah sama," katanya kepada pemberita.

Beliau berkata bersama "wang" berkenaan terdapat sekeping nota berbunyi "tolong undi calon BN".

"Saya tidak pasti siapa yang letak sampul itu, tetapi ada beberapa jiran turut dapat sampul berisi wang berkenaan," katanya.
Ogos 20, 09 6:39pm
Seorang penduduk di kawasan Permatang Pasir hari ini menemui tiga keping kertas cetakan menyerupai wang RM100 bersama nota memintanya mengundi calon BN pada pilihan raya keci, 25 Ogos ini.

Salim Abdul Hamid, 60-an, dari Kampung Petani, berkata beliau menemui sampul surat yang diselitkan di bawah pintu rumahnya ketika terjaga dari tidur pada 2 pagi tadi.

"Pada mulanya saya ingat duit betul tetapi bila pegang kertas berkenaan ia rasa lain dan nombor siri pada semua wang palsu itu juga adalah sama," katanya kepada pemberita.

Beliau berkata bersama "wang" berkenaan terdapat sekeping nota berbunyi "tolong undi calon BN".

"Saya tidak pasti siapa yang letak sampul itu, tetapi ada beberapa jiran turut dapat sampul berisi wang berkenaan," katanya.

Sumber>> malaysiakini

moral>>>>>>>Tak tahu la apa nak kata kat UBN ni lagi. Nak bagi biarlah duit boleh gunapakai. Bagi ambil pangkah belum tentu. Ini bagi duit palsu tentu punya tak pangkah. Ruang untuk kalah dah jelas terang tak payah suluh

2 PERMATANG 2 KALI SUMPAH PERMATANG PAUH SUMPAH PERMATANG PASAIR PUN NAK SUMPAH


Lagi Sumpahan Dari Umnobn Bagi Menyelesaikan Kekalutan

Bernama melaporkan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir Rohaizat Othman supaya memberi kenyataan bersumpah jika perlu bagi menjelaskan kedudukan sebenar isu pembatalan lesen guaman sivilnya.

"Apa pun yang mustahak, kita bagi kenyataan yang betul. Saya telah bagi tahu Rohaizat bahawa kalau perlu beliau akan bagi kenyataan bersumpah untuk menjelaskan kedudukan sebenarnya supaya tidak ada pihak yang menyelewengkan kenyataan. Saya tidak tahu apa agenda Majlis Peguam sebab dengan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) tidak ada masalah, Majlis Peguam agak terlalu sibuk sangat dengan hal ini."
- Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Perdana Menteri


Moral>>>>>>>Sumpah sana sumpah sini. Dapatkah umno mempertahankan calun nya dengan sumpah(Moral: Sampai begitu sekali sikap timbalan perdana menteri kita bagi meraih simpati pengundi Permatan Pasir. Jangan bermain dengan sumpah nanti akan meranapkan lagi parti yang dah hampir rebah. Najib pernah bersumpah bagi menjerut penyokong Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu. Namun sumpahnya tidak perjaya mengalih perhatian rakyat Marhaen melainkan berpatah balik membuka kebenaran yang selama ini umnobn sorokkan)

TERKINI LIVE DARI YAYASAN AMAN (SIDANG AKHBAR YUSRI)


10.08pg : Yusri Ishak sedang membentangkan kes salahlaku pengurusan jual beli tanah koperasi..
Beliau (Yusri Ishak) sedang membentangkan kes salahlaku pengurusan jual beli tanah koperasi dan telah menandatangani cek..
Rohaizat berbincang untuk mengambil alih tanah..

10:13pg Rakan-rakan peguam Yusri sedang dalam proses mengambil tindakan undang2 kerana kes yg beliau dikambing hitamkan..
Yusri menafikan bahawa beliau melarikan dan pecah amanah terhadap kewangan syarikat ,ini kerana akaun diupdate setiap pagi dan sekiranya berlaku abnormal terhadap akaun, tentulah laporan polis akan dibuat ketika itu..

10:27pg Yusri tidak takut dgn pendedahan ini demi membersihkan nama beliau dari dikambing hitamkan...beliau juga bersedia utk berada diatas pentas terbuka untuk menyatakan apa yg sebenar berlaku..dan menidakkan fitnah tersebut



Yusri menerangkan dokumen sambil diperhatikan SB
10:34pg Berlaku gangguan sekarang. SB sudah merapat...
10:50pg Encik Yusri Ishak kini berada dalam keadaan selamat dan kini sedang berada di markas Induk PAS untuk sidang meda akhbar, yang akan turut berada disana ialah YB Mahfuz, DSAI dan lain-lain pimpinan
10:55pg Sidang LIVE ini akan berakhir pada jam 11 pagi..selepas ini beliau akan bersama media di Markas Induk pula..harap maklum


!

Selanjutnya...Ikuti siaran lansung dari:http://politikbanjar.blogspot.com

Ringkasan...

Labels: Politik

Sumber Em Pulak Dah

HANTU PUN DAH SOKONG PAS UMNO MACAM MANA



P/S : Eloklah tu, hantu kat Permatang Pasir dia mula sokong PAS, walaupun dia hantu
dia kenal mana yang hak dan mana yang bathil




p/s: Mungkin Hantu tak berkenaan benda ini. Itu sebab dia sokong PAS


KITA TENGOK NANTI SIAPA PENYELAMAT SIAPA

TEMPAT : Yayasan Aman Penanti
TARIKH : Khamis 20 Ogos 2009-08-20
BILA : Jam 10.00 pagi

AGENDA : Yusri bekas rakan sharikat guman Rohaizat calon Permatang Pasir akan menerangkan apakah sebenarnya kes lesapnya 161,000 ringgit duit Koperasi Getah.

Rakan guaman ini telah diberitakan sebgai orang yang bertanggung jawab diatas hilangnya duit sebanyak 161,000 ringgit ini.

SEMUA WARTAWAN/BLOGGER DI JEMPUT HADIR

Wednesday, August 19, 2009

PULAK DAH - TPM harapkan SPR timbangkan keadaan ADUN


DUN Kota Seputeh: TPM harapkan SPR timbangkan keadaan ADUN

SEBERANG PRAI: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berharap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mempertimbangkan keadaan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Datuk Abu Hassan Sarif - dari Umno-BN - yang kurang sihat dalam menentukan sama ada kerusi tersebut kosong atau sebaliknya.

Muhyiddin berkata, SPR yang mempunyai kuasa untuk menentukan kekosongan sesebuah bahagian pilihan raya, sebagaimana disaksikan di Perak Februari lalu, akan ambil kira pertimbangan itu.

"ADUN Abu Hsaan tak hadir kerana sakit dan beliau ada dokumen berkaitan. Kali ini DUN cuma bersidang sehari. Dan, jika tidak hadir satu hari itu bermakna tidak hadir satu penggal.

P/S DULU TEMAN INGAT LE OSMAN JILU DENGAN JAMAL YANG SAKIT KINI DAH MELARAT PULAK
SAKIT TU KAT KEDAH. BERUBAT KAT MANA PULAK KALI NI

Allah Berfirman dalam Surah Al Israak pada Ayat 81 yang berbunyi. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Dan katakanlah: "Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap." Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap. " ShodaqALLAHul'Azim

TERKINI LAGI SEORANG VETERAN UMNO SEDIH TENTANG CALON



Ku Li: Apakah Umno kurang calon?

Calon yang dipilih untuk bertanding dalam pilihanraya mesti mempunyai rekod yang bersih kerana "kita meminta rakyat meletak kepercayaan kepadanya sebagai ketua mereka", kata bekas naib presiden Umno, Tengku Razaleigh Hamzah.

"Kita juga berkata calon tersebut mewakili kita. Saya rasa sedih kerana terpaksa menyebut perkara yang sudah nyata itu," tulis Tengku Razaleigh yang juga ahli parlimen Gua Musang dalam blognya.

Sumber Malaysia kini

Terkini Ekstremkah Nik Aziz?



Tuduhan ajaran Islam diamalkan Umno tidak membawa ke syurga keterlaluan

KUALA LUMPUR: Tokoh agama dan ahli akademik menyifatkan tuduhan terbaru Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kononnya ajaran Islam yang diamalkan Umno tidak boleh membawa seseorang Muslim ke syurga sebagai keterlaluan dan tidak mencerminkan kewibawaannya sebagai ulama. Malah, ada yang berpendapat Menteri Besar Kelantan itu sudah berada pada tahap ekstrem serta boleh disamakan dengan kaum Khawarij pada zaman kegemilangan sejarah Islam. "
(Berita harian online)

Sebenarnya media dan puak puak umno tiada modal politik nak hentam TGNA...mungkin dah tak ada idea atau isu nak hentam Tok Guru maka isu agamalah yang dimainkan...nak hentam Tok Guru makan Rasuah mungkin tiada isu ,nak hentam tok guru buat harta langsung tiada, bagi projek dekat kroni dan anak pun tiada isu, nak kata tok guru kaki betina atau kaki enjoy jauh sekali ..jadi pendek cerita pemimpin umno dan media pengampu mereka tiada isu nak diputar terhadap Tok Guru, jadi isu atau kenyataan berunsur agama yang diucapkan berginilah yang dimainkan dan diputar belitkan dan didendangkan untuk kepentingan politik sempit mereka terutama menjelang setiap kali adakan pilihan raya tak kira kecil atau besar untuk meraih undi dari rakyat dengan memburukan TGNA . Itulah dia bila pemimpin Melayu serta akhbar pengampu yang jahil tentang agama, kemudian bercakap dan memesongkan keyataan TGNA hingga mengatakan masuk syurga atau neraka . Memang benar syurga neraka bukan urusan Nik Aziz ,tetapi kalau kita faham maksud apa yang di ucapkan oleh tok Guru benda ini tiada isu sebenarnya dan yang menjadi masalah bila puak2 dan juak2 yang tak faham atau mungkin ada yang faham tapi buat buat tak faham .

Ingatlah pesan Allah "apabila sesuatu masyarakat itu melantik pemimpin yang terdiri dpd orang2 yg fasik, jahat dan jahil maka tunggulah hari kehancurannya"

Disunting dari Info Malaysia

UMNO KATA DIA PEGUAM SYARIE.ROHAIZAT AKUI DIA AHLI PERNIAGAAN


PERMATANG PAUH, 19 Ogos: Masuk hari kedua berkempen, calon Umno Rohaizat Othman berulang kali menegaskan bahawa beliau akan turun bertemu semua peringkat untuk menjelaskan profesyen kerjanya yang sebenar

Dalam kalangan Umno, Setiausaha Bahagian Permatang Pauh itu masih dikenali sebagai pengamal undang-Undang atau peguam. Ia ditegaskan oleh mediapro Umno dengan tajuk hebat, "Peguam syarie lawan ahli perniagaan" untuk membayangkan status calon BN itu.

PAS dan Pakatan Rakyat pula terus mempersoalkan sebab musabab mengapa calon taruhan Timbalan Presiden Umno Dato' Seri Muhyiddin Yassin itu tidak meletakkan kerjaya 'Peguam' dalam borang penamaan calonnya kelmarin.

Sebaliknya, Rohaizat mengakui bahawa beliau adalah ahli peniagaan; sama seperti calon Pakatan Rakyat dari PAS Mohd Salleh Man.

Dikatakan persoalan itu ada kaitannya dengan pengumuman yang dibuat Presiden Majlis Peguam Negara Ragunath Kasavan � Rohaizat ditarik balik (struck off) status peguam berdasarkan Bahagian 103D Akta Guaman 1976 atas kes penyelewengan wang.

SUMBER HARAKAHDAILY;Dzulfakar Mashoor

Ayid> Pengundi Permatang Pasiq dah faham dia, apa lagi pekebun kecil, kelentong orang luar boleh le. Che Det kata Calon Kantoi

SIAPA BOHONG MAJLIS PEGUAM ATAU UMNO

Majlis Peguam atau Umno bohong?


Naib Presiden Umno yang juga Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata:

..di mana yang melakukan perbuatan itu bukanlah saudara Rohaizat tetapi bekas rakan kongsinya (mStar Online 16/8/09 "Dakwaan firma guaman salah guna wang tak libatkan calon BN")

Presiden Majlis Peguam, Ragunath Kesavan pula berkata:

"The offence was for personal liability and does not involve any other persons, as Rohaizat was named by the complainant, and not his partner," Bar Council president explained.

"Rohaizat was disbarred on March 7 last year and he appealed against the Bar Council decision to the High Court, which also dismissed his appeal on Aug 12 this year" (Malaysian Insider 18/8/09 "Umno represented by disbarred lawyer ")

Che'Det : BN Pilih Calon Kantoi


Tak boleh ada pekung di dada, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada sesiapa yang berhasrat menjadi seorang ahli politik ataupun pemimpin. "Apabila ada sesuatu kesalahan dilakukan, tidak dapat tidak rakyat akan dapat tahu... kita tidak boleh sembunyikan. "Sebab itu kalau hendak jadi ahli politik ataupun pemimpin, jangan terlibat dengan benda-benda yang tidak baik," katanya.

Sehari selepas kenyataan Dr Mahathir itu, muncul pula berita dalam sebuah akhbar tempatan yang melaporkan calon Barisan Nasional dalam pilihan raya kecil Permatang Pasir, Rohaizat Othman dipecat dari Majlis Peguam. Prosiding pemecatannya dibuat di bawah Seksyen 103D Akta Akta Profession Guaman 1976.

Seksyen tersebut melibatkan salah laku seseorang peguam. Rohaizat telah dinafikan haknya untuk menjadi peguam kerana ada kes penyelewangan RM 140,000 Hak Rohaizat untuk menjadi menjalan kerja guman telah dibatalkan semenjak 7 March 2008. Rohaizat telah merayu keatas keputusan Majlis Peguam di Mahkamah Tinggi pada 12 Ogos lalu. Rayuan Rihaizat telah ditolak.

Menurut Presiden Majlis Peguam – tuduhan salah dari Koperasi Pekebun Getah ini ditujukan kepada Rohaizat dan bukan kepada rakan dari syarikat guaman mereka. Menurut Ragunath duit 140,000 ringgit ini lesap. Tidak ada rekod wang ini dipulangkan kembali kepada tuan empunya. Kalau pun telah dibayar kembali kesalahan jenayah telah dilakukan terhadap anak guaman.



Dicatat oleh PendekarLaut

Pemuda PAS Gopeng

Tuesday, August 18, 2009

VIDEO OF THE DAY(PUTERI UMNO SESAT)



Bunga-bunga nak kalah tu dah nampak. Mereka dah tak kenal Hijau dan Merah ini baru penamaan calun. Mengundi nanti dan tak nampak gambar calun. Kita doa kan mereka dapat hidayah aje

Tiada apa yang istimewa tazkirah Zambry



Maaf, gambar gelap kerana subjeknya memang gelap. Faham ke tak ni? Tak faham sudah...


Tazkirah yang disampaikan Zambry di Masjid Ibnu Sina, Pengkalan Pegoh, Ipoh malam ini tiada apa yang menarik dan istimewanya.

Program Ceramah Agama sempena Ramadhan anjuran Umno ini membawakan Ust Haris Fadilah sebagai penceramah utama manakala Zambry dijemput memberikan sepatah dua kata (menurut kata pengerusi majlis) sebelum ceramah bermula.


Dengan tasbih ditangan, Zambry hanya mengulas tentang kelebihan Ramadhan antaranya diturunkan 4 kitab kepada para Nabi, bulan mensucikan diri dan juga pengalaman kawan doktor benggalinya berpuasa.

Berulang kali dia bertanyakan kepada Ust Haris samada yang disampaikannya itu betul atau tidak. Tiada hebatnya jika dibandingkan dengan tazkirah MB Perak yang sah (baca: Nizar).

Kehadiran ramai daripada luar kariah masjid dengan berbaju melayu dan bersampin menampakkan seolah-olah program tersebut berjaya.

Agak sedih juga apabila program yang ingin menyeru kepada menyembah Allah tetapi polis yang ramai berkawal keliling masjid hanya berdiri kosong apabila jemaah menunaikan solat Maghrib.
Mereka berkawal daripada apa? Bala?

Wallahu aklam
Posted by Azizul Nizam

Sumber Azizul Nizam

kempem RM 1.00 tabung blogger PAS Perak

Akaun e-Public Bank
6992182706 Azizul Nizam bin Zulkifli

Akaun CIMB click
0206-0040624-52-8 Sharifuddin

Akaun Mayban2U
158417021317 Mohd Nazib

Jumlah Sasaran DANA : RM3,500~ RM4,000

Sila masukan sumbangan anda melalui no akaun bank di atas

WELCOM TO PAKATAN RAAYAT(Datuk Alimudin Syawal sertai PKR



Bekas ketua cawangan Umno Bukit Bendera Mentakab, Pahang, Datuk Alimudin Syawal mengesahkan beliau telah keluar dari Umno untuk menyertai PKR.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Alimudin berkata beliau membuat keputusan Sabtu di hadapan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.




Ayid> Makin kerap Anuar di hentam, makin ramai pulak nak join dia. Datuk ni orang Pahang pulak tu, orang negeri PM. Selamat datang ke PAKATAN Raayat

Monday, August 17, 2009

TASKIRAH MAKNA BULAN PULA KALI INI



Gambar ini bukan gambar bulan. Ia ada tersirat dan tersurat

Memandangkan banyak yang kurang faham bulan-bulan Islam, apa lagi masudnya maka pagi ini kita buat taskirah bulan dan manaknya sekali. Mudah-mudahan sebut saja nama bulan Islam kita tahu maknanya. Tapi Putih Hijau teman tak tahun pulak. Itu jangan tanya teman

Makna Bulan Islam:

Muharram:
Muharram adalah merupakan bulan pertama dalam Islam yang mengandungi 30 hari, dinamakan Muharram kerana orang arab zaman jahiliyah mengharamkan peperangan dalam bulan ini.

Sofar:
Sofar merupakan bulan kedua dalam Islam dan mempunyai bilangan hari sebanyak 29 hari. Sofar bermaksud kosong iaitu kosong Makkah kerana mereka keluar musafir atau kosong rumah kerana mereka pergi berperang.

Rabiu'l awal:
Rabie' bermaksud tanah atau kawasan yang dipenuhi oleh rumput atau musim bunga , Ini bermaksud Rabiu'l awal ialah musim bunga peringkat awal. Bilangan hari ialah 30 hari.

Rabiu'l Akhir :
Rabiu'l Akhir ada 29 hari dan ia bermaksud musim bunga peringkat akhir atau kedua.

Jamadul Awal :
Jumlah hari dalam bulan ini ialah 30 hari, dinamakan jamad bermaksud keras atau beku. Ini bermaksud bulan Jamadul awal adalah musim sejuk sesi pertama.

Jamadul Akhir :
Jumlah hari berdasarkan kepada falaq dalam sebulan ialah 29 hari. Bulan ini bermaksud musim sejuk sesi kedua.

Rejab:
Jumlah hari dalam bulan Rejab ialah 30 hari. Rejab bermaksud mulia,besar ini kerana orang zaman jahiliyah memuliakan dan membesarkan bulan ini.

Saaban:
Jumlah hari dalam bulan Saaban ialah 29 hari. Saaban bermaksud bercabang,berpecah atau berpuak-puak. Ini kerana orang arab jahiliyyah keluar dari rumah dan berpecah untuk mencari
air. Bercabang bermaksud banyak kebaikan dan kelebihan yang telah disediakan oleh Allah s.w.t di dalam bulan ini.

Ramadhan:
Jumlah hari dalam bulan ini adalah 30 hari .Ramadhan bermaksud :panas terik dan membakar.
Bulan puasa yang jatuh pada musim panas. Membakar bermaksud membakar dosa mukmin yang berpuasa atau membakar lemak orang yang berpuasa.


Shawal:
Jumlah hari dalam bulan ini ialah 29 hari. Shawal bermaksud mencawat ekor. Ini kerana unta-unta mengawan dalam bulan ini.

Zul kaedah:
mempunyai bilangan hari sebanyak 30 hari. Zul kaedah bermaksud duduk, tinggal di rumah tidak berperang.

Zul Hijjah:
Bilangan hari dalam sebulan ialah 29 hari. Zul Hijjah bermaksud dalam bulan ini ada ibadat haji yang telah dilakukan semenjak zaman jahiliyah lagi.

PICTURE OF THE DAY(HANTU)Pemuda Umno dakwa ada pengundi hantu di P Pasir


Pergerakan Pemuda Umno mendakwa terdapat pengundi hantu bagi pilihan raya DUN Permatang Pasir pada 25 Ogos ini.

Ketuanya Khairy Jamaluddin berkata ini berdasarkan laporan terdapat pengundi luar yang didaftarkan sebagai pemilih di kawasan itu.

"Kita dapati beberapa orang Melayu didaftarkan di rumah yang dihuni oleh orang Cina dan ada juga pengundi Cina didaftarkan alamatnya di rumah orang Melayu," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Pemuda Umno di Butterworth semalam, lapor Bernama.


Selama ini UBN tak pernah percaya pengundi hantu. Kali ini kat permatang pasir percaya pulak. Itu la banyak sangat cerita hantu kat Tv sampai UMNO pun percaya dah kat hantu jadi pengundi


Ayid> UMNO lebih advance lagi. Sebelum PAKATAN kata ada pengundi hantu baik UMNO kata dulu. ka ka ka hantu, hantu

Sunday, August 16, 2009

GAMBAR PERKAHWINAN AKHIL DENGAN WAHIDA



Gambar akad nika Ustas Akill pagi ini dikediaman Waheeda di Kelang turut disalksikan oleh ahli keluarga kedua belah pihak





Gambar Pasangan suami isteri Ustaz Akil bersama
Waheeda selepas akad Nikah,turut diadakan juga
jamuan untuk para tetamu yang hadir

Sumber Ehsan: http://sendiri-mau-ingatlah.blogspot.com
Gambar:Ehsan Sham Abd Hay

Ayid>- Bai pinjam sikit gambar ini. Bukan nak promot Akil, tapi dia orang Gopeng, kita pun Gopeng, saudara pula lagi. Kawin-kawin juga Akil. Permatang Pasiq kena pergi

SIAPA KHAIRI. AJAK ANGGOTA PAS TEGUR PUCUK PIMPINAN PAS

Setelah "lari" seperti cacing kepanasan apabila dicabar untuk berdepan dengan Pemuda PAS, apakah yang dilakukan oleh Khairy untuk menutup malunya: Beliau bertandang ke Shah Alam malam tadi untuk mencaci PAS dan Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat Melayu.Namun, politik fitnah sehingga menyerang keperibadian pemimpin seperti Anwar dan Nik Aziz yang dibawa Muhyiddin dan dijaja oleh Khairy sudah lama ditolak orang Melayu dan rakyat amnya.

Kini Khairi menyeru pula anggota PAS agar berani nenegur Pucuk Pimpinan PAS atas alasan membiarkan DAP menghina Islam"Jika mereka bertanggungjawab, mereka tidak sepatutnya mengizinkan pemimpin mereka menghina Islam," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Pemuda Umno bahagian Rompin dekat sini, hari ini. Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang disifatkan ramai pihak sebagai tidak mempunyai pendirian konsisten apabila menghalalkan pemimpin DAP menghina Islam."Dalam Al-Quran sendiri telah tercatat bahawa agamaku untukku dan agamamu untukmu. Ini bermaksud kita perlu menghormati agama lain tetapi jangan pula kita membiarkan agama lain menghina kita," katanya

Kini UMNO tiada isu lagi yang mereka dapat bangkitkan. Isu babi, Isu Arak dah menemui jalan buntu. Kini beralih kepada isu menyerang pimpinan Pakatan Raayat pulak.

UMNO harus mempunyai pemain tengah yang kuat untuk menyerang, bukan menggunakan sayap kiri dan kanan. PAKATAN RAAYAT mempunyai pemain pertahan yang mantap dan penjga gol yang sukar di bolosi

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak