Thursday, June 3, 2010

SAIFUL TERPERANGKAP JUGA DENGAN KES KAHWIN ADEK NYA

Kita tengok nanti siapa yang nak kena

Faez: Saya tidak larikan adik perempuan Saiful




Seorang lelaki berusia 27 tahun hari ini menafikan pengakuan yang dibuat oleh Mohd Saiful Bukhari Azlan di mahkamah minggu lalu yang kononnya, dia melarikan diri dengan adik perempuan Saiful.

Faez Khairi (kiri) berkata adik Saiful - Saidati Adha, secara rela mengikutinya ke selatan Thailand untuk bernikah dengannya.

"Saya difahamkan bahawa Saiful membuat pengakuan di mahkamah pada Isnin lalu, bahawa saya dan Saidati melarikan diri dan perkahwinan kami adalah tidak sah.”

"Saya ingin menegaskan saya bernikah dengan Saidati pada Mac 2009 secara sah. Saya tidak pernah melarikannya. Malah, dia yang ingin mengikut saya dengan rela,” katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur, hari ini.

Menurut Faez, pernikahan mereka tidak mendapat restu dari bapa Saidati dan sijil nikah mereka dikoyakkan sekembali mereka dari Thailand.

Justeru, beliau ke negara itu sekali lagi dua bulan lalu untuk mendapatkan salinan sijil nikah itu.

Dalam perbicaraan liwat II Isnin lalu, Saiful ditanya mengenai keluarganya dan berkata ibubapanya telah bercerai ketika beliau berumur tujuh tahun dan beliau tinggal dengan bapanya dan adiknya, Saidati.

Menjawab soalan peguam Karpal Singh mengenai sama ada adiknya telah berkahwin, Saiful berkata pada tahun lalu adiknya telah dibawa lari ke Thailand dan beliau tidak pasti sama ada adiknya telah berkahwin atau tidak.

Dalam sidang media ini, Faez yang ditemani oleh peguam N Surendran berkata beliau berjumpa dengan Saiful sebanyak dua kali selepas berkahwin dengan Saidati.

Justeru, katanya, Saiful sepatutnya tahu kedua-dua mereka telah berkahwin.

Menurut Faez, dia ingin membersihkan nama dan maruahnya dan mengulangi bahawa perkahwinan itu adalah sah.

“Pengakuan Saiful di mahkamah telah memalukan saya,” kata Faez.- Malaysiakini

1 comment:

Kuda Perang said...

Saifool suka cakap bohong...

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak