Saturday, February 5, 2011

Ketua ulama Umno Kelantan mahu debat hanya dengan Nik Aziz


KOTA BARU, 5 Feb — Pengerusi Biro Agama dan Ulama Majlis Veteran Umno Kelantan Prof Mohd Noor Deris akan menghantar surat untuk mengadakan debat dengan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Mohd Noor berkata beliau gembira dengan reaksi positif Nik Aziz (gambar) yang mahu mengadakan dialog dengan mana-mana pihak dan ianya merupakan peluang kepadanya untuk menghuraikan pandangannya kepada Menteri Besar Kelantan itu.

“Saya akan hantar surat dalam beberapa hari lagi untuk mengadakan debat dengan Nik Aziz. Saya mahukan debat itu diadakan hanya antara saya dan dia saja tiada pihak lain di tempat awam. Kini Cabaran saya sudah disahut,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Nik Aziz semalam bahawa beliau bersetuju untuk bersemuka serta berdialog dengan semua pihak termasuk Majlis Fatwa Kebangsaan jika tidak berpuas hati terhadap kenyataannya dalam usaha menjernihkan isu berbangkit yang dianggap kontroversi.

Isu berkenaan berbangkit apabila Nik Aziz mengeluarkan kenyataan mengelirukan umat Islam ketika berkempen pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang baru-baru ini, dengan mengatakan mereka yang tidak menyokong PAS ialah jahiliah.

Berikutan tindakan Nik Aziz itu, Biro Agama dan Ulama Majlis Veteran Umno Kelantan meminta Majlis Fatwa Kebangsaan dan Majlis Raja-Raja mengkaji kenyataan Nik Aziz itu yang didakwa merosakkan akidah serta memecahbelahkan perpaduan umat Islam di negara ini. — Bernama

3 comments:

Mohamadazhan hjDesa said...

Prof rupanya dia, prof beli ka.hehe

Norham said...

Saya di blog tuan http://Kembar seiras.bolgspot.com

Anonymous said...

aku kenal sgt dgn Md nor deris ni...dia pernah satu ofis dgn aku semasa dia jadi panel pemikir JASA pada tahun 2002...tapi dia tak lama dlm JASA...masa jadi panel pemikir JASA pun dia tak disukai malah Ketua Pengarah JASA pada waktu tu iaitu Datuk Zainal Abidin Kadir(yg jg org Kelantan)tak setuju dgn cara Md Nor Deris ni...pendek kata makan gaji buta(gaji dia Gred S51,RM7000.00 sebulan)..dia bukan buat keje pun???asyik melalak saja..dia dulu memang ahli Pas tapi tersingkir sebab sikap dia yang selalu fikir dia sj yang betul..org lain salah..umno(JASA) kutip dia..tapi tak juga membantu umno..dia jd liability dlm umno...kontrak perkhidmatan dia dlm JASA tak disambung sebab perangai dia...sb tu dia terkontang kanting mcm org gila...skrng dia nak cari nama untuk nak terus hidup...sb tu dia marah kat Pas utk dpt simpati Umno..nak berdebat kunun tapi aku tau setakat mana otak dia...dia bukan Prof penuh pun..hanya Prof Madya (gelaran utk time base sj masa jd pensyarah)dh tak jd pensyarah dh tak leh guna dh gelaran tu...sb tu dlm JASA dulu hanya guna Ustaz Md Nor Deris...nak debat dgn Nik Aziz? huh..gempak sj lebih...dlm ceramah
dia hanya pandai maki org tapi ceramah dia tak de isi, tak ilmiah...dia cuma akan jd liability dlm Umno jika umno nak guna dia!!!!..PERCAYALAH...

staf JASA

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak