Monday, January 31, 2011

Gemparr..Pasangan Miskin "Pengsan" Melihat Rumah Mereka Bertukar Wajah Tiba-tiba..??

Sepasang suami isteri pengsan di hadapan rumah mereka di Merlimau sejurus pulang dari menangkap ikan dilaut,Selepas sedar dari pengsan,apabila ditanya oleh orang ramai,lalu mereka berkata bahawa mereka terkejut melihat rumah mereka yang usang dan hampir roboh (gambar) tiba-tiba menjadi cantik seperti sebuah banglo adanya ( cth : Gambar Bawah)

Lalu orang kampung menjawab,"Inilah kerja dan jasa Umno dalam membantu orang susah macam pakcik ni,dan esok PM akan datang untuk melawat dan merasmikan rumah pakcik." Lalu sekali lagi pasangan tersebut pengsan dan termuntah-muntah apabila mendengar PM nak datang melawat mereka di Merlimau.

Apasal wa buat cerita macam kat atas tu..sebabnya baca artikel penting Sinar Harian di bawah ni..!!

MERLIMAU – Sepasang suami isteri di Kampung Permatang Serai, di sini, terpaksa menjalani kehidupan di rumah usang yang boleh disifatkan seperti pondok buruk. Sekiranya hujan, Abdul Hamid Mat, 51, dan Sabariah Abdul Rahman, 50, terpaksa tidur dalam keadaan basah di ruang dapur rumah sejak tiga tahun lalu akibat bumbung yang sudah uzur.

Walaupun sudah memohon bantuan atas keprihatinan pergerakan Puteri UMNO kawasan sejak lima tahun lalu, namun sehingga kini tiada tindakan diambil, malah pernah menjadi mangsa marah segelintir pihak yang sepatutnya membantu menyelesaikan masalah.

Abdul Hamid berkata, dia tiada pendapatan tetap kerana hanya bekerja sebagai nelayan dan kehidupannya ibarat ‘kais pagi makan pagi’ sememangnya tidak mampu untuk membaiki sendiri rumahnya berikutan memerlukan kos tinggi.

Menurutnya, hanya wang saraan bantuan nelayan RM200 setiap bulan menjadi taruhan untuk meneruskan hidup dan sedikit wang gaji daripada isteri yang bekerja kilang di pekan Merlimau.-sinarharian

Karat E-jau

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak