Sunday, April 4, 2010

Sibuk membodek, rakyat kawasan diwakilinya diabaikan

Siapa wakil Rembau? Ahli Parlimen Rembau sibuk buat apa? Jangan hanya duk nak ngampu Najib saja semata-mata mahu dilihat penyokong Najib. Padahal mahu bodek jadi menteri.


Yalah kan, dah jadi Ketua Pemuda, tapi tidak juga dilantik sebagai menteri. Pastu, mulalah ke sana ke mari duk ngampu Najib. Tak cukup dengan sokong 1Malaysia Najib, pastu sibuk pertahankan APCO, konsultan Yahudi yang diambil sebagai penasihat 1Malaysia.

Sibuk sangat mengampu, sampai kawasan yang diwakilinya pun tak sempat nak lawat. Rakyat kawasannya diabaikan. Bagi puak-puak ni, yang penting poket penuh, rakyat diabaikan. Jadi, mana gagasan 1Malaysia yang korang canang-canangkan. Konon rakyat didahulukan, pencapaian diutama. piirah!

Menurut laporan sinar harian, di Rembau (Parlimen yang diwakili Khairi Jamaluddin), kesempitan hidup menyebabkan sepasang: suami isteri yang memiliki tujuh anak hidup dalam keadaan serba daif di Kampung Gadong.

Hamidah Hamid, 48, berkata, rumah diduduki mereka sekeluarga kini mengalami kerosakan teruk terutama pada atap rumah kerana bocor dan reput sehingga menyebabkan rumah dimasuki air setiap kali hujan.

Menurutnya, mereka sekeluarga menyewa rumah itu sejak lima tahun lalu dan terpaksa berdepan masalah itu beberapa tahun lalu sehingga kini.

Baca lagi

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak