Saturday, May 29, 2010

PERGAUALAN BEBAS INILAH AKIBATNYA

Disebut didalam al-Quran betapa kejinya kelakuan Firaun apabila mereka membunuh anak-anak lelaki rakyatnya dikalangan Bani Israel. Ia difirmankan:-

إِذْ أَنْجَاكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذَابِ وَيُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءَكُمْ وَفِي ذَلِكُمْ بَلَاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ

Ketika dia menyelamatkan kamu dari (Fir’aun dan) pengikut-pengikutnya, mereka menyiksa kamu dengan siksa yang pedih, mereka menyembelih anak-anak laki-lakimu, membiarkan hidup anak-anak perempuanmu; dan pada yang demikian itu ada cobaan yang besar dari Tuhanmu”. (Surah Ibrahim: 6)


Tanam bayi, dua beradik direman


dua beradik (adik depan) yang direman dibawa ke Mahkamah Majistret Shah Alam semalam.


SHAH ALAM - Seorang remaja perempuan bersama kakaknya direman empat hari bagi membantu siasatan berhubung kes penemuan mayat seorang bayi lelaki yang ditanam berhampiran Stesen Komuter Padang Jawa di sini Isnin lalu.

Majistret Nor Kamilah Aziz membenarkan permohonan polis untuk menahan reman remaja berumur 17 tahun dan kakaknya berumur 24 tahun itu mulai semalam sehingga 31 Mei ini.

Perintah reman tersebut dikeluarkan oleh Nor Kamilah pada pukul 12.30 tengah hari iaitu kira-kira satu jam setengah selepas mereka tiba di Mahkamah Majistret di sini semalam.

Siasatan kes tersebut dibuat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran dan menyebabkan kematian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Noor Azam Jamaluddin ketika dihubungi di sini semalam mengesahkan penahanan reman kedua-dua individu tersebut.

Menurut beliau, sehingga petang semalam, polis masih mengesan bapa kepada bayi tersebut yang dipercayai turut terbabit dalam menanam mayat bayi itu.

"Setakat ini, tiada tangkapan terbaru dibuat termasuk dua lagi individu yang disyaki bersekongkol dengan pasangan itu untuk menanam mayat bayi berusia di antara enam hingga tujuh bulan itu," katanya - Kosmo Online

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak