Saturday, November 5, 2011

Kenapa Najib Perlu Diberikan Kawalan Keselamatan Di Mekah?

8 Zulhijjah 1432H. [MOD] -
http://greenboc.blogspot.com

Agak mengejutkan apabila PM, DS Mohd Najib Tun Razak terpaksa diberikan kawalan keselamatan sewaktu menunaikan hajinya di Mekah.

Ia memberikan pelbagai persepsi yang menghairankan seolah-olah Mekah sudah menjadi tempat yang tidak selamat dan kedua sudah ada "kasta" di dalam Islam yang membezakan seorang pemimpin negara dengan rakyat terbanyak, sekaligus mencemarkan ibadah haji yang sepatutnya menyamaratakan semua manusia tanpa mengira pangkat, kedudukan, harta dan harta.
Baca lagi (sini)

2 comments:

Unknown said...

Tanda satu penghormatan dari kerajaan Arab Saudi terhadap pemimpin nombor 1 negara Islam.

PenganutPAS said...

Dulu masa kena pecat dari kerajaan 1998 aku pun penyokong kuat Anwar . Bila kes liwat aku pun tak percaya . Tapi ALLAH maha berkuasa . lepas anwar dah hilang kuasa dunia nya maka ALLAH dah tunjukkan diri Anwar yang sebenarnya selapis demi selapis.

Bila timbul isu pluralisma , aku fikir sebagai orang Islam , aku wajib bermufaraqah . Mana mungkin seorang pemimpin beragama Islam memperjuangkan idea John Hick yang menuntut semua agama didunia disama ratakan . Ini soal akidah dan akidah mesti jelas dan dipertahankan .

Tiada siapa yang boleh mempertikaikan inti pati ucapan Anwar di London School of Economics dan ucapan Anwar di New York . Menjadikan Anwar sebagai pemimpin bermakna aku pun akan sama 'tergelincir akidah' seperti Anwar

Aku harap Anwar akan bertaubat , memohon keampunan dari ALLAH, pergi menunaikan haji dan kembali kepada perjuangan beliau yang asal sepertimana semasa beliau menjadi presiden ABIM dulu. Insyaallah.

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak