Thursday, November 3, 2011

SERANG PAS GUNA WANG ZAKAT


"Kita tiada masalah jika diserang, tetapi isunya ialah,

mengapa serang Pas guna wang zakat?


"Miskin sangatkah Umno sampai wang zakat pun

diseleweng untuk tujuan politik Umno," kata Ahli

Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar.


Ahli parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar mendakwa wang zakat digunakan dalam pengedaran sejumlah buku kepada sekumpulan imam masjid, yang didakwanya bertujuan untuk memburuk-burukkan PAS.

Naib presiden PAS itu mendakwa, bayaran untuk buku bertajuk 'PAS Bukan Parti Islam' itu dibuat oleh Yayasan Taqwa Wilayah Persekutuan Berhad – sebuah badan di bawah Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan.

Bagaimanapun, ianya tidak jelas yang wang zakat telah digunakan untuk menjelaskan bayaran tersebut.

Dalam sidang media di lobi parlimen hari ini, beliau mengedarkan salinan dokumen yang didakwa sebagai arahan pembayaran, invois, sebut harga serta arahan penyerahan 250 naskhah berkenaan.

Menurut surat bertarikh 28 September itu, arahan pembayaran berkenaan dibuat oleh setiausaha sulit kanan kepada menteri di jabatan perdana menteri, Lt Kol Ab Jabar Mohamad Aris.

Salinan didakwa invois daripada sebuah syarikat bertarikh 15 September pula dialamatkan kepada menteri berkenaan, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Sebut harga serta arahan penyerahan untuk pembelian buku dengan jumlah harga RM4,975 itu juga dibuat oleh syarikat yang sama kepada menteri berkenaan.

Mengulas perkara itu, Mahfuz antara lainnya berkata, wang Yayasan Taqwa Wilayah Persekutuan itu tidak sepatutnya digunakan untuk membayar buku berkenaan.

"Wang itu daripada sumber zakat. Duit Yayasan Taqwa itu bukan untuk tujuan politik, ia untuk membiayai orang susah," katanya lagi.

Tambahnya, buku yang pernah dilihatnya itu didakwa memburukkan PAS kerana "tajuknya sendiri sudah memberi gambaran untuk menceritakan bahawa PAS adalah parti bukan Islam."

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak