Wednesday, August 25, 2010

Kami Sokong Tokguru: Adakah Anda Masih Ingat Peristiwa Ini?

Kami Sokong Tokguru: Adakah Anda Masih Ingat Peristiwa Ini?

Adakah Anda Masih Ingat Peristiwa Ini?

Pada Tahun 1987,saya masih ingat peristiwa tersebut yang menggemparkan seluruh negara.Ada laporan meluas dari media masa seluruh negara pada masa itu.Peristiwa yang mengemparkan seluruh ummat Islam ,cetakan Ayat-ayat suci Al-Qur'an tiba-tiba hilang dari mashafnya.Apa yang lebih menggemparkan ialah ada tulisan yang hilang itu sewaktu orang membacanya.

Incident happened in 1987 in Ipoh Perak Malaysia where few verses from Al Quran were found missing before 51 yo grandmother in Central Mosque in Perak approx 2am in Ramadhan while a group among Hjh Azizah Abdul Karim was having a recitation of Al Quran in a minor group.Pages that went missing were from verse Al Mu'meenoon 45-80,116-end. Verse Nur 1-20,32-47, 61- end. Verse Al Furqaan 1-11. A year later this incident happened for the second time where Hjh Azizah was teaching tafseer Al Quran from book of tafseer from Sheikh Dato Hj Mohamed Nur hj Ibrahim Kitaab 'Pimpinan Ar Rahmaan'. in her classroom in Ipoh. Pages that went missing were from Verse Hud 62-70,77-85, 92-105 and 113-123.




http://www.youtube.com/watch?v=nWDt2AhThVc

Daripada Huzaifah bin al-Yaman r.a. berkata, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda:

”Islam akan luntur (lusuh) seperti lusuhnya corak (warna-warni) pakaian (bila ia telah lama dipakai), sehingga (sampai suatu masa nanti) orang sudah tidak mengerti apa yang dimaksudkan dengan puasa, dan apa yang dimaksudkan dengan sembahyang dan apa yang dimaksudkan dengan nusuk (ibadat) dan apa yang dimaksudkan dengan sedekah.

Dan al-Quran akan dihilangkan kesemuanya pada suatu malam sahaja, maka (pada esok harinya) tidak tinggal dipermukaan bumi daripadanya walau pun hanya satu ayat. Maka yang tinggal hanya beberapa kelompok daripada manusia, di antaranya orang-orang tua, laki-laki dan perempuan. Mereka hanya mampu berkata, “Kami sempat menemui nenek moyang kami memperkatakan kalimat “La ilaha illallah”, lalu kami pun mengatakannya juga”. Maka berkata Shilah (perawi hadis daripada Huzaifah), “Apa yang dapat dibuat oleh La ilaha illallah (apa gunanya La ilaha illallah) terhadap mereka, sedangkan mereka sudah tidak memahami apa yang dimaksudkan dengan sembahyang, puasa, nusuk, dan sedekah”? Maka Huzaifah memalingkan muka daripadanya (Shilah yang bertanya). Kemudian Shilah mengulangi pertanyaan itu tiga kali. Maka Huzaifah memalingkan mukanya pada setiap kali pertanyaan Shilah itu. Kemudian Shilah bertanya lagi sehingga akhirnya Huzaifah menjawab, “Kalimat itu dapat menyelamatkan mereka daripada api neraka” (Huzaifah memperkatakan jawapan itu tiga kali)”- Hadith Riwayat Ibnu Majah.

-ijoks2009-
Tapi apa yang di jawab oleh Kerajaan UMNO-BN pada masa itu ialah,
Rakyat diminta bertenang,itu hanya perkara biasa.itu hanya kesilapan teknik.itu SILAP CETAK.

Sedangkan mengikut pengakuan beberapa orang guru Qur'an.ada antara mereka yang melihat kejadian itu di depan mata,sewaktu mereka sedang membaca Al-Qur'an.
wallahua'lam.

Ijoks

1 comment:

Unknown said...

Salam kakanda Ayid,
kenapakah kerajaan masih tak sedar atau sengaja buat2 tak sedar.

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak