Friday, October 14, 2011

"Nak mencabar saya berhenti pasal apa. Kenapa saya harus berhenti. Aziz Bari

Saya tak minat poltik. Saya bukan nak kedudukan dia. Kalau dia rasa nak lawan saya masuk ke sinilah, cuba jadi ahli akademik .




‘Orang ni dah twist sentence.... Itu yang sedihnya. Kalau orang yang macam Zulkifli Nordin yang pernah jadi peguam fikir macam itu. Apa jadinya. Ini nak mengapi-api, nak menghasut namanya. Nak memanaskan keadaan yang tak panas."

Pakar Perlembagaan Malaysia Prof Dr Abdul Aziz Bari berkata beliau hanya mempersoal titah seorang Raja Melayu dan bukan menghina institusi Raja-Raja Melayu seperti yang didakwa media pro-Umno.
Pensyarah Universiti Islam Antarabangsa itu berkata Perlembangan memberinya hak untuk membincang titah tersebut dan mereka yang mengkritiknya sebenarnya tidak faham undang-undang.

4 comments:

Lana~Bulu said...

depa sekadar nak menyalak demi mendapat sokongan orang tak berapa nak faham...kadang2 tu tak tau usul apa pun..
lihat orang lain bising..depa pun tambah lah sekaki..
abaikan saja...
teruskan budaya profesional tu..

Anonymous said...

Pihak yang mencabar Prof.Aziz Bari tu elok cabar Mahathir Kutty mengapa dia melucutkan "kekebalan Raja-Raja Melayu" dulu.Mahathir Kutty sudah melanggar Rukun Negara.Prof.Aziz cuma tergur "titah" Sultan aje,dari segi undang-undang.Titah Sultan tu bukan Ayat Al-Quran atau Hadith.Sultan adalah manusia biasa,ada kemunkinan buat kesilapan.Yang terang-terang menentang Raja-Raja Melayu tu,didiamkan aje.Hampeh punya pencacai UMNO.

TEORI rahman said...

secara peribadi aku sangat menghormati Prof. Aziz Bari yang berani menyatakan / menegakkan kebenaran dan keadilan tanpa menyokong mana2 parti politik.

ini membuktikan beliau bukan "prof. kangkong" atau "prof kongkang TAPI memang layak digelak "Prof. tulen".

Anonymous said...

Zul kulom tu nak bodek le kut-kut boleh dapat pingat dari sultan selangor pulak. kalau nak bodek pun agak-agak la.Pemimpin yang tak ada maruah.Tengoklah dia suruh TanSri Khalid minta maaf kepada JAIS, nak minta maaf buat apa??. Menteri besar ada hak untuk tegur JAIS. bodoh punya lowyer buruk

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak