Monday, October 10, 2011

Mereka dah berani pula sekat Rezki Orang. Hancus UMNO

Rezeki peniaga disekat kerana tak hadir program menteri



SEORANG peniaga buah hilang mata pencarian selama sebulan hanya kerana tidak dapat menghadiri program bersama Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Noh Omar.

Tapak sewaannya di Pasar Tani tempat beliau mencari sesuap nasi telah digantung selama sebulan. Bayangkan, bagaimana beliau mahu mencari rezeki? Bagaimana beliau mahu menyara anak dan isterinya?

Lihatlah bagaimana pemimpin menggunakan kuasanya dengan sesuka hati untuk membuli rakyat bawah. Pemimpin bersenang lenang di kerusi empuk, di dalam bilik berhawa dingin menekan rakyat susah.

Sudahlah mereka ini susah bagaikan "kais pagi makan pagi, kais petang makan petang", hanya kerana tak dapat hadir program bersama pemimpin yang suka diampu ini, mata pencariannya disekat selama sebulan.


Negara ini negara rakyat, pemimpin dipilih untuk menguruskan negara supaya dapat menaikkan taraf hidup rakyat. Tapi menteri tak sedar diri menggunakan kuasa untuk menekan rakyat susah.

Rakyat Selangor semua, sila lihat wajah ini baik-baik. Ini wajah kepala gerombolan songkok tinggi Selangor. Inilah menteri yang dimaksudkan! Pastikan menteri ini bungkus PRU13 sebelum dia menyusahkan orang lain di Negeri Selangor.



ReJaM© "Jangan ingat kamu menteri, kamu boleh pijak peniaga buah..."


source: http://milosuam.blogspot.com/2011/10/rezeki-peniaga-disekat-kerana-tak-hadir.html#ixzz1aLkdAWn3

1 comment:

Anonymous said...

Perhimpunan hari tu kurang 1 bas.Banyak bangku2 kosong.Cilaka punya olang yang buat sabotaj.Lu lasa sendiri kerana tak mau mai.Sekalang gua sekat lu punya lezeki. Apa macam?????????? Wa ada kuasa tau....lu mau ingat?????? Itulah cara pemimpin yang zalim.Tak pa rezeki TUHAN yang bagi ...bukan pemimpin.Ingat.....jangan sujud kepada pemimpin memohon rezeki.Kezalimannya itu akan mempercepatkan kejatuhannya.Doa orang2 yang diinaya pasti dimakbulkan Tuhan.Percayalah......

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak