Friday, September 2, 2011

HEBATNYA MAT SABU...PSSGM gesa larang Mat Sabu masuk Kedah


Pada aku, Mat Sabu nie memang bagus, berani, lantang dan lancang, malah boleh menjadi idola orang muda hari nie, hingga menyebabkan umno terpaksa menggunakan semua jentera perang untuk menyerang beliau. Terkini pula timbul ak kesah gesaan beliau di larang memasuki Kedah. Hebat Mat Sabu

Mat Sabu juga tidak buta sejarah walaupun ada tokoh mengatakan dia buta sejarah. Mat Sabu adalah insan yang paling hebat dan lantang ketika ini, UMNO mula menggunakan semua jentera perang nya untuk menyeang Mat Sabu dari semua sudut


PSSGM gesa larang Mat Sabu masuk Kedah


Saya Petik


Sehubungan itu pegawai, pihaknya memohon kepada Sultan Kedah supaya menitahkan Mat Sabu tidak dibenarkan menjejak kaki ke negeri kelahiran bapa kemerdekaan itu.

"Saya tahu Kedah diperintah Pas dan Mat Sabu adalah salah seorang pemimpin kanan dalam Pas tapi Tuanku Sultan memiliki kuasa mutlak untuk mengeluarkan perintah melarang Mat Sabu memijak bumi Kedah.

"Kita tak mahu Mat Sabu menjadi lebih biadab dan bercakap hanya mengikut sedap hati beliau sahaja," katanya kepada Utsuan Malaysia hari ini.

Utusan


2 comments:

Anonymous said...

Kalau Baginda Sultan Kedah enggan, PSSGM nak buat apa? Menderhaka terhadap sultan? Aku walaupun anak gayong tapi kadang-kadang bengkeq juga dengan peneraju-peneraju silat ni ... macam lalang... ikut angin bertiup... lebih kepada sapa hulur peruntukan untuk silat.

Unknown said...

Mana-mana pertubuhan sukan sepatutnya bersikap neutral dari di pengaruhi oleh anasir politik.Kalau orang politik menguasai sukan hancurlah tak ada lagi semangat kesukanan.

-Muhyidin tegur;Najib Membisu-

http://ijoks2009.blogspot.com/2011/09/syabas-tpm-berani-tegur-kesilapan-anak.html

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak