Thursday, August 18, 2011

MerdekaReview - Isu JAIS: Reaksi dan tindakan UMNO cukup mencurigakan

Bayangkan, setelah 54 tahun UMNO mentadbir negara, ada lagi kes orang Melayu nak keluar Islam? Tak terfikirkah kita mengapa? Tak sedihkah kita?

Apa yang dipentingkan puak UMNO ini dalam isu murtad ini ialah untuk mencari mangsa untuk menanggung kelalaian mereka dalam menjalankan tugas "demi bangsa, agama dan negara" selama 54 tahun ini.

Adakah UMNO cuba mencari penyelesaian dalam isu murtad ini? Tengoklah kenyataan-kenyataan mereka, mereka hanya nak cari siapa yang harus dipersalahkan dalam isu ini, dan tiada satu pun cadangan penyelesaian dibuat- MerdekaReview -

Saya petik dariMerdekaReview -

Padahal, selama ini umat Islam sentiasa bertanya:

Kenapa kerajaan tidak sedia menggubal akta pencegahan murtad?

Kenapa ajaran Qadiani terus dibiarkan di Kg.Nakhoda, Batu Caves yang banyak merosakkan aqidah umat Islam?

Di mana UMNO dalam isu Lina Joy dan Ayah Pin yang sehingga kini masih bebas?

PAS tegas menjaga aqidah umat Islam, dan pada masa yang sama PAS juga pentingkan cara menyelesaikan isu murtad ini dengan baik supaya keamanan dan keharmonian antara rakyat Malaysia sentiasa dipelihara dan dijaga berbanding dengan UMNO yang hanya ingin keuntungan politik dalam sebarang hal.

Isu aqidah - UMNO marah pada PAS kononnya PAS tak mempertahankan aqidah umat Islam sebab ada kepentingan politik yang memihak kepadanya.

Isu jual kerakyatan rakyat - UMNO bukan sahaja membisu malah meraikannya dengan segala penafian kepada segala bukti yang PAS bawa sebab ada kepentingan politik yang tidak memihak kepadanya.

Itulah UMNO - dah jual agama selama ini dengan menakutkan Islam kepada rakyat bukan Islam untuk kekal berkuasa tetiba ingin menjadi hero Islam.

Apabila rakyat bukan Islam dah sedar atas penipuan mereka, sekarang mereka jual negara dengan beri kerakyatan kepada warga asing, terutama warga Indonesia supaya boleh meningkatkan jumlah "undi Melayu" pada mereka atas slogan pembela orang Melayu untuk kekal berkuasa.

*Kenyataan media oleh Tuan Ibrahim Tuan Man (gambar kanan) selaku Ketua Penerangan PAS Pusat.

MerdekaReview -

1 comment:

Anonymous said...

ameno tak faham hak asasi manusia yg kita juangkan sbb itu mereka cuba menekan majlis makan di gereja tersebut.

http://harapan-terbaru.blogspot.com/2011/08/hq-dap-penang-terbakar.html

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak