Monday, September 13, 2010

Inikah wajah pembunuh Datuk Sosilawati? Laknatullah punya Dato'!



Tempat mangsa-mangsa dibakar

Ini bahana dan akibatnya apabila gelaran Dato senang di anugerahkan kepada orang ramai. Ada yang menggunakan gelaran Dato' sebagai platform untuk menipu dan manipulasi orang-orang yang berurusan dengan mereka. Penulis banyak kali berurusan dengan beberapa orang Dato dahulu. Banyak yang kaki penipu. Bila berurusan dengan Dato-Dato ini, yang menginap di suit hotel mewah. Mempamerkan kereta mewah, jam Rolex tapi hampeh punya Dato'. Kita jangan lekas percaya sangat bila berurusan dengan mereka. Mereka ini sanggup membeli gelaran Dato melalui orang tengah di Istana dengan harga RM100 ribu hingga RM300 ribu. Tapi kali ini pembunuh kejam ini berselindung disebalik gelaran Dato' dan jawatan mereka. Sebelum ini ada beberapa ahli perniagaan yang telah hilang selepas berurusan dengan Dato' Laknatullah ini. Kata perpatah melayu "Pandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ketanah juga".




Ini adalah gambar-gambar suspek yang ditahan oleh pihak polis berikutan kes pembunuhan Dato Sosilawati..



Perhatikan lelaki yang berpakaian warna oren..



Perhatikan juga wajah lelaki yang ditengah-tengah ini..


Berdasarkan laporan oleh The Malaysian Insider di SINI seorang peguam berusia 41 tahun yang dikenali ramai di kawasan ini dan bergelar “Datuk”, telah ditahan bersama adik lelakinya, dua wanita serta empat yang lain, termasuk pekerja ladang mereka telah ditahan berikutan kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lagi.


Peguam berkenaan, yang dipercayai pernah digantung amalan guaman selama setahun pada 2007, dikenali sebagai broker tanah di kalangan penduduk setempat dan dipercayai mengendalikan beberapa urus niaga bernilai jutaan ringgit bagi pihak Sosilawati.

Laig Berita (SINI) RESEPI RAHSIA KU:

1 comment:

Unknown said...

Hari ini seluruh rakyat kelantan yang cintakan Islam bergembira dengan perlantikan Tuanku Faris Sebagai raja baru negeri serambi Mekah http://ijoks2009.blogspot.com/2010/09/daulat-tuanku.html

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak