Thursday, April 22, 2010

Palanivel dah mula nak sabotaj BN

Dah start dah tu. Palanivel dah mula nak sabotaj BN. Tu lah pasal, tak calonkan dia sangat, sape suruh. Kesian dia tu. Siap dah tampal banting dan kain rentang. Ingat ke dia yang dicalonkan tapi Kamalanathan jugak menjadi kesayangan Najib. Sape yang tak malu, muka dah naik kain rentang, tapi tiba-tiba tak jadi calon. Meradanglah kawan tu.



Palanivel sokong PR, sabotaj MIC-BN?

Kita sudah mengetahui bahawa pertandingan dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Hulu Selangor pada pengundian 25 April ini ialah antara calon Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim dan calon BN, P. Kamalanathan selepas dua calon bebas menarik diri yang mana kedua-duanya bekas calon bebas itu ialah dari MIC dan ahli Umno.

Namun, erapakatan.com mengesan bekas calon BN yang sebelum ini merupakan Ahli Parlimen (AP) selama empat penggal, G. Palanivel dikesan berkempen bagi mempromsikan dirinya walaupun beliau bukanlah calon BN bagi pilihanraya kali ini.

Poster Timbalan Presiden MIC itu dikesan dalam kawasan kubu kuat BN berhampiran Dewan Majlis Daerah Hulu Selangor di Hulu Yam (gambar).

Liew Chen Yang, 37, salah seorang penduduk di situ memberitahu, mungkin poster itu poster lama namun BN, dilihat sengaja enggan menurunkannya sehinggalah ke hari ini walaupun di sini merupakan kubu kuat MIC.

“Samada mereka sengaja atau tidak, kita tidak tahu tetapi yang pasti semacam ada protes dikalangan penyokong G. Palanivel di sini atas pemilihan P. Kamalanathan,” katanya.

Rekod menunjukkan kawasan itu yang menggabungkan antara Ulu Yam lama dan Ulu Yam baru terletak dalam Dewan Undangan Negeri (Dun) Batang Kali dengan komposisi penduduknya adalah campuran dengan majoritinya masyarakat Cina.

Tidak jauh dari poster G. Palanivel itu terdapat satu markas BN dalam tokong Cina yang bukan sahaja dipenuhi kerusi kosong malah sepanjang tinjauan erapakatan.com mendapati ia lengang dari sebarang aktiviti kecuali beberapa petugas sedang berborak di kawasan itu.

Di sini juga kira-kira lima markas PKR di wujudkan termasuklah di persimpangan jalan menuju perkampungan itu.

Terdahulu, Presiden MIC, Samy Vellu hanya mencalonkan G. Palanivel sebagai calon BN dan ia dibantah keras oleh ahli perkauman Umno yang mahukan calon Umno ataupun pemimpin MIC yang akan membawa suara Umno di situ yang mengakibatkan G. Palanivel gagal bertanding.

Beliau juga enggan hadir semasa penamaan calon P. Kamalanathan malah jarang-jarang muncul di pentas kempen calon MIC itu.

Erapakatan.com sebelum ini mendedahkan G. Palanivel mula bekerja keras untuk berkempen sejak penghujung tahun lalu malah kempennya giat dijalankan pada pertengahan Januari tahun ini apabila mengetahui Allahyarham Datuk Zainal Abidin Ahmad kian tenat ketika itu.

Malah, segala kerja keras beliau telah disiapkan sebelum masuk bulan Februari lagi.

Apa yang pasti, krisis dalaman BN ketika ini kian parah dengan tindakan penyokong G, Palanivel yang melakukan protes senyap dalam PRK kali ini.

Bagi Datuk Zaid Ibrahim, walaupun seterunya yang bertanding ialah dari MIC, tetapi strategi kempen menunjukkan seolah-olah beliau sedang bertenpur dengan presiden Umno, Najib Razak yang dilihat kepmpen mereka lebih kepada fitnah dan jauh sekali mengemukakan fakta dalam ceramah-ceramah mereka.

“Mereka serang, kita balas dengan fakta, tetapi Umno bila diserang, mereka membisu, malah gagal menjawab isu yang kita ketengahkan,” katanya.

Antara isu yang berlegar di Hulu Selangor ialah isu kaitan Umno dengan sebuah perunding Israel, isu kehilangan enjit jet, rasuah pimpinan Umno yang tiada berkesudahan sehingga kini selain isu janji pembangunan yang ditabur dalam PRK Bagan Pinang dan sehingga kini gagal diselesaikan.

Malah, sepanjang PRK ini, beberapa pimpinan Umno sesuka hati mengumumkan projek tertentu untuk merampas undi rakyat di kawasan itu.

Parlimen Hulu Selangor sebelum ini dimenangi oleh calon Pakatan Rakyat iaitu Datuk Zainal Abidin Ahmad pada Pilihan Raya Umum (PRU) lalu.

Sehingga hari kelima kempen PRK ini berlangsung, poster G. Palanivel itu masih gah tergantung bersebkahan dengan bendera rasmi Parti Keadilan Rakyat. -EraPakatan

Warkahdaily

1 comment:

Anonymous said...

Tolong bloglistkan blog hamba..HAMBALAH THE POPE GOMO!!

POPEGOMO.BLOGSPOT.COM

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak