Sunday, April 11, 2010

Noh nafi pamerah mini Maha ada kaitan dengan p'raya

Wa kaka ka, penapian lagi dari pihak UMNO, tentang (Mani Maha) yang di adakan di Hulu Selangor, UMNO kata program telah di rancang awal, fuyo mereka seolah-olah dah tahu akan PRK pasti berlaku di HULU SELANGOR. Hebat betul ramalam UMNO ini. Hebat-hebat!!!!

Malaysiakini

Noh nafi pamerah mini Maha ada kaitan dengan p'raya


Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar menafikan dakwaan pihak pembangkang bahawa Mini Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agro Partanian (Mini Maha) yang diadakan di Hulu Selangor mempunyai kaitan dengan pilihan raya kecil kerusi Parlimen Hulu Selangor pada 25 April ini.

Beliau berkata program tersebut telah dirancang lebih awal dan diadakan bagi mendekatkan rakyat dengan pegawai di kementeriannya di samping memberi pendedahan kepada pengusaha baru untuk memulakan kegiatan pertanian.

"Program Mini Maha ini telah dirancang lebih awal untuk diadakan dan Hulu Selangor dipilih sebagai tuan rumah kali ini," katanya pada sidang media selepas perasmian Mini Maha, di Hulu Selangor malam tadi.

Beliau berkata satu pameran Maha peringkat antarabangsa juga akan diadakan pada November ini dan antara negara yang dijangka menyertainya ialah Australia dan New Zealand serta negara Eropah.

"Kami mensasarkan 2 juta pengunjung pada pameran itu nanti," katanya.

Di majlis malam tadi, Noh turut mengagihkan RM6.4 juta yang diperuntukkan kerajaan bagi membantu sektor pertanian, penternakan dan penanaman di daerah Hulu Selangor.

Antara yang menerima peruntukan itu ialah pengusaha kolam (RM190,000), penanam nenas (RM15,000) dan sebanyak RM10,000 diberi kepada pihak veterinar bagi mengadakan program protein untuk rakyat.


2 comments:

Anonymous said...

kat sepang dia tak nak mari plak..babirock tol

Amri Mat Saaid said...

Salam


Betulkan le salah ejaan kat bawah tu
yang sebetulnya (Mini MAHA)

Wa kaka ka, penapian lagi dari pihak UMNO, tentang (Mani Maha)

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak