Tuesday, January 5, 2010

Pertahan Kalimah Allah - DATUK HAJI MAHFUZ OMAR

بسم الله الرحمن الرحيم



http://buletinonline.net/images/stories/berita18/mahfuz3.jpgSaya terkejut bila melihat gelagat politik UMNO dalam isu kalimah Allah. Persoalan pertama kenapa Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang diketuai oleh Naib Presiden UMNO lambat mengemukakan rayuan dalam kes ini ke Mahkamah Rayuan.

Pada hal dalam kes politik Perak hari ini setelah Mahkamah Tinggi membuat keputusan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar yang sah, UMNO dan BN terus membuat rayuan. Dan Mahkamah Rayuan terus bersidang dan membuat keputusan menggantung keputusan mahkamah tinggi dan Datuk Seri Zambry Abdul Kadir kembali jadi Menteri Besar Perak. (Berita Penuh di Sini)


4 comments:

Unknown said...

Kan dah kena batang hidung sendiri,
tp sy agak kecewa juga dgn pemuda pas dlm isu ni,kenapa xde seorangpun wakin pemuda pergi mahkamah semasa kes ini dibicarakan.tak perlu buat demo atau apa-apa cukup sekadar menunjukkan rasa perihatin sbg org Islam.

Briged Akhdor LR2 said...

isu nie mmg panas skg..mmg manthop artijkel dari mahfuz omar nie..yg penting skg menampkkan ader agenda lain yg lebih menguntungkan umngok dlm isu nie..blh jd isu enjin akn cuba ditenggelamkan ..apepun kita sudah masak dgn perangai umno nie..

anakmuaallaf said...

Salam Ayid,
Akak dah nampak lama dah isu ini.Perangai UMNO ni ada "udang sebalik mee"."Jika tak ada-ada masakan tempua bersarang rendah"

Bangkit satu isu untuk cover isu baru.Setiap isu mereka yang create.
Bila kita korek isu panas begini mereka akan create isu baru.
Kenapa isu Kartika tenggelam begitu sahaja.So,mereka cover dgn isu kalimah Allah.Konon mereka pejuang ugama Islam.

Apa yang agak risau tentang penggunaan kalimah ALLAH ini ialah kesan kemudian hari.Kita tidak tahu apa tujuan gereja ini menggunakan kalimah Allah ini.Kristian hari ini telah terpesong jauh.Mereka bukan lagi agama langit.Injil mereka tinggalkan total.Sama juga seperti UMNO hari ini.Adakah UMNO perjuangkan untuk menegakkan hukum Allah di bumi Malaysia?Kristian mentrinitikan Tuhan dengan jelas.Dalam UMNO juga berlaku tanpa mereka sedar.Sharizat Jalil berkata "hanya BN-UMNO sahaja yang mampu membuat pembangunan".Lihat dimana dia mencampakkan ALLAh disini.Sedangkan Ya Allah Ya Mulk Ya Malik.

Sedarlah kita jangan terperangkap dengan dakyah UMNO dan dakyah Kristian yang tidak kita ketahui,tetapi kita kena ingat"pelanduk tidak mudah melupakan jerat" hanya jerat yang lupa pelanduk.
Fikirkan adakah kita pelanduk???atau adakah kita jerat???

Akak sokong pendapat Ijoks.Dimana kita pada hari itu?Kenapa UMNO terutamanya menteri kehakimannya yang lantang menyokong SIS letakkan hakim non muslim.Seperti kata YB Mahfuz.

Mohamadazhan.com said...

salam akhi,

biasalah depa nak jadi jaguh skang, utk kembalikan skongan rakyat yang makin jauh dari umno...semua ni mainan politik kotor yang sangat licik...

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak