Friday, January 3, 2014

Ahmad Maslan kata cuma: 3 barang naik, 10 kerajaan bantu


"Apabila tidak disebut mereka lupa dan menerima (tohmahan pembangkang). Saya tak nafi memang ada kenaikan itu," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri di Putrajaya hari ini.

"Ini bukan pengumuman baru yang saya sebutkan. Tidak ada negara dalam dunia ini memberikan pakej bantuan sebanyak ini kepada rakyat.

Meskipun rakyat terbeban dengan kenaikan kos sara hidup terutamanya kenaikan harga petrol, gula dan tarif elektrik, namun mereka tidak perlu melupakan 10 bantuan yang masih diberikan kerajaan, kata Datuk Ahmad Maslan (gambar).
Timbalan Menteri Kewangan itu berkata 10 bantuan rakyat itu termasuk Bantuan Rakyat 1Malaysia, bantuan kepada nelayan dan pesawah serta peruntukan kesihatan yang 99% disubsidikan kerajaan."Ini bukan pengumuman baru yang saya sebutkan. Tidak ada negara dalam dunia ini memberikan pakej bantuan sebanyak ini kepada rakyat.



3 comments:

abuamir said...

Ingat negara ini harta mak bapak umno punya? Negara ni hak milik rakyatlah setan............

Anonymous said...

Kalau nak bantu rakyat
1. Kuarangkan duti eksais kereta atau hapuskan. Jadi rakyat tak perlu berhutang sampai mati nak bayar balik pinjaman.

2. Ikut macam Thailand. Toadtax bayar sekali saje masa beli.

3. Ikut macam Brunei Darussalam. Laksanakan hukum Allah. Biar puak puak yang diberi amanah akan lebih amanah. Harta negara/rakyat dijoli sehabis habisnya macam kera dapat bunga

Anonymous said...

Satu lagi statement maha bangang dari mulut menteri bangang dari parti bangang yang diundi oleh pengundi-pengundi bangang bertingkat-tingkat. Terima kasih banyak-banyak! Hark tuii!

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak