Saturday, April 20, 2013

Che Johan tipu penyokong sendiri - Nik Amar

Rizal Tahir,20 Apr 2013

PENGKALAN CHEPA: Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan, Datuk Mohd Amar Abdullah, menyifatkan calon Barisan Nasional (BN) Johan Che Pa yang tidak menghantar borang pencalonan sebagai menipu penyokong sendiri.

Menurut Amar, andainya pada penyokong boleh khianat, apa lagi pada rakyat di bawah lagi senang untuk ditipu.

Beliau berkata demikian kepada media ketika diminta mengulas calon BN itu yang hanya hadir sebagaimana calon PRU 13 yang lain, sebaliknya tidak menyerahkan borang pencalonannya.

Beliau juga turut menyifatkan ianya sebagai petanda kekalahan BN yang  akan hilang satu kerusi di negeri ini kerana amalan politik kotor di kalangan ahli dan penyokong sendiri.

“Nasihat saya pada penyokong BN tidak perlu keluar mengundi kerana mereka tidak ada calon di Pasir Mas.

“Mereka nak undi siapa, Datuk Ibrahim Ali bukan calon mereka, tetapi Bebas.

"Orang bukan main lagi berarak beramai-ramai untuk memberi sokongan, tetapi sanggup dia tidak menyerahkan borang,”ujarnya.

Menurutnya, bagaimana Umno ingin mempertahankan negara sekiranya calon sendiri tidak menyerahkan borang pencalonan.

“Kalau penyokong dia sendiri boleh dia tipu, apa lagi rakyat di bawah, lagi senang nak tipu. Parti macam ni ke nak bagi harapan memerintah negara,”ujarnya.

Pada masa yang sama beliau berkata, wanita Umno juga tidak berpuas hati apabila pimpinan tertinggi parti itu tidak dicalonkan untuk bertanding pada PRU.

Jelasnya, Naib Ketua Wanita Umno Datuk Kamilia Ibrahim telah istihar keluar Umno dan melepaskan semua jawatan untuk bertanding bebas sebagai bukti Umno juga tidak menghargai sayap kiri perjuangan parti itu

1 comment:

Anonymous said...

Penat penyokong UMNO berhimpun dan untunglah penyokong yang datang dapat duit saku tapi yang datang dengan suka rela tapi terpaksa memberi sokongan pada calun bebas yang tiada penyokong, adakah penyokong UMNO sedar dan terlihat lambang parti yang menyerah borang pencalunan di Pasir Mas itu atau hanya ternampak lambang parti yang wakilnya tidak menyerah borang pencalunan, apakah penyokong parti ini masih hendak memberi sokongan pada seorang wakil yang telah memalukan ketua perhubungan sendiri iaitu Tok Pa Muhammad kita,Kalau lah masih lagi menyokong nampak sangatlah yang orang melayu UmNO Pasir Mas bagitu buta mata hati mereka hinggakan orang luar Kelantan boleh mengarah Najib supaya tukar keadaan sebenar kepada keadaan yang telah terjadi, siapa lagi kalau bukan Mahadey mamak, dia ini amat licik , semasa penamaan calun dia berada di London atas alasan mewakili kerajaan untuk pengkebumian PM United Kingdom,tapi sebenarnya dia tak mau tunjuk muka dihari penamaan dia cuma nak melihat Najib ikut arahanya atau tidak, sebabnya sebelum ini pun dia ada minta pada Najib untuk beri laluan pada Tok Brahim katak ni, semasa itu Najib telah pun maklumkan kepada semua ketua perhubungan Negei nama-nama bakal calun ,makanya Najib tiada pilihan terpaksa korbankan Johan yang sudah tiada Johan ni, maka itulah yang terjadi dihari penyeranan borang calun,Insya Allah UMNO akan hancus.Amin!,,,,

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak