Sunday, October 21, 2012

"Jangan nak ajar itik berenang, saya sudah pandai berenang" hahahaha katak dah jadi itik. Ibrahim Ali cabar TGNA bubar PAS



Datuk Ibrahim Ali
Datuk Ibrahim Ali
SHAH ALAM - Perkasa mendakwa kenyataan terbaru Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, yang  mengajak umat Islam bersatu dalam satu parti dengan mengamalkan mawaddah dalam politik sambil berkata “kita tiru tindakan” Tun Dr Mahathir Mohamad, menunjukkan pendirian beliau tidak konsisten.
Sehubungan itu, Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, sifat berdiam diri perlu diambil oleh Nik Aziz bagi mengelak kenyataan-kenyataan yang meragukan banyak pihak.
Menurutnya, Nik Aziz dalam kenyataannya dilihat sering tidak konsisten dan boleh menimbulkan kekeliruan.
"Bubar Paslah... sekarang ini, kenyataan Nik Aziz sering bercelaru, kalau Nik Aziz lebih banyak duduk diam lebih mudah orang Islam nak bersatu.
"Lagi banyak dia bercakap lagi banyak bercelaru, dalam parti dia pun banyak bercelaru.
"Dia nak ajak orang lain bersatu, dia nak orang lain mendekati Islam tetapi sesama dalam pimpinan Pas sendiri pun dia tak dapat selesaikannya," kata beliau kepada pemberita di akhir Persidangan Khas Tahunan Perkasa Negeri Selangor 2012 di sini, hari ini.
Semalam,  Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan mengajak umat Islam bersatu dalam satu parti dengan mengamalkan mawaddah (sifat kasih sayang) dalam politik sambil berkata, “kita tiru tindakan” Dr Mahathir, bekas Perdana Menteri.
Nik Aziz mengesyorkan agar Umno dibubarkan sebagaimana pendekatan diambil ketika pembubaran Semangat 46, parti diterajui Tengku Razaleigh Hamzah, pada pertengahan 1990-an, selepas keluar dari Umno.
Beliau berkata, sejak lebih 20 tahun Kelantan, pihaknya tidak nampak ada hubungan (mawaddah) wujud antara Pas dan Umno biarpun terdapat Jabatan Pembangunan Persekutuan di Kelantan.
Mengulas lanjut, Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas berkata, Nik Aziz perlu menyelesaikan isu-isu berkaitan parti sebelum mengajak orang bersatu.
"Jangan nak ajar itik berenang, sebab saya sudah pandai berenang," katanya lagi.
Dalam pada itu, ketika ditanya mengenai laporan bahawa Nik Aziz akan bertanding lagi pada Pilihan Raya Umum ke-13, Ibrahim berkata, beliau sudah tidak lagi sesuai menjadi Menteri Besar.
Ibrahim yang bertanding pada 2008 atas tiket Pas tetapi kemudian mengisytiharkan dirinya calon Bebas berkata, untuk menjadi Menteri Besar memerlukan seseorang yang kuat dan sentiasa aktif turun padang bagi memajukan negeri.
"Saya tak kisah sama ada masih relevan dia bertanding atau tak, tapi dia sudah tua.
"Nik Aziz tak mampu lagi jadi Menteri Besar, umurnya pun sudah meningkat, sudah 22 tahun dia pegang jawatan itu, dan perlu kekuatan untuk cari pelabur dan sebagainya sebab itu Kelantan mundur," katanya lagi.
Anda mungkin juga meminati:


MIMPI SENJA

2 comments:

Anonymous said...

katak memang la dah pandai berenang,, tapi katak ni akan mati lemas dalam air kotor yang dia sedang berenang tu....

Anonymous said...

bubar perkasa, dahlah rasis munafik pulak.

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak