Thursday, January 5, 2012

NAK KATA APA LAGI!!! Bila emak Amalina kata " Saya yang beli pakaian Amalina, saya yang rakam gambar tu"


Mula- mula gue malas nak campur pasal kisah Amalina ni,gua hanya ingat ini berita-berita blom soheh
tetapi apabila emak Amalina membuat kenyataan di akhbar, baru gue berkata..ooo cerita ni betul rupanya..
Klau dah soheh beritanya ..maka gua pon nak la tumpang mengumpat,mengata dan mengeji sekali..

Gua bukan nak mengata,mengumpat dan mengeji pada Amalina..tapi gue nak mengata kat mak dia,

Kalaulah mak dia duduk diam-diam tk bercakap mungkin orang ramai masih menganggap yg berita
panas Amalina tu mungkin berita palsu yg direka-reka untuk memburukkan nama Amalina,
tetapi sayang kuasa tuhan melebihi segalanya..

Emak yg pecahkan pekong anak,dan berita ini bukan berita

palsu lagi dan telah disahkan oleh emak Amalina sendiri..maka tidak timbul la cerita ini adalah fitnah.

Zul Kulim meminta penulis blog menghentikan penyebaran berita fitnah ini,

kah kah kah..dasar mamat munafik klau cerita benar dikatakan fitnah .tapi kalau berita fitnah dikatakan
berita itu benar..ciri -ciri orang munafik ini akan menerima balasanya tak lama lagi..

Berbalik kepada cerita Amalina..gue sungguh sedih terhadap Emak Amalina..sepatutnya Emak mengajar anak cara berpakain yg betul mengikut Islam tetapi sebaliknya Emak yang mengajar anak kejalan yg makin sesat.

Gue petik kata-kata Emak Amalina dibawah..

“Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009. sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi. Saya mengenali setiap rakannya yang turut berada dalam gambar itu" Emak Amalina

Kata-kata Emak ..cuba nak coverline anak tapi sapa nak coverline mak pulak?

Kalau anak menjadi begitu kerana keputusan dirinya sendiri kira ok la perubahan tempat,budaya,pergaulan dan kita boleh memarahi anak..dan emak akan menasihati anaknya..tetapi sebaliknya Emak yg ubah anak begitu sapa yg nak nasihati anak lagi?


Gue ingat Amalina yg terkena kejutan budaya..tetapi sebaliknya Emaknya yg terkena kejutan budaya..kah kah kah kah..parah klau macam ni..


Nak tanya Mak..kalau kalerkan rambut.. sah tak mandi hadath dan sah tak ambil air sembahyang dan sah tak kalau sembahyang? sekarang mak nak salahkan facebook kerana gambar peribadi anak mak yg daring tu tersiar..sapa yg suruh anak mak sumbat gambar-gambar tu dalam FB?


Sekarang Mak nak salahkan sapa?


Sumber:
CupingMerah

3 comments:

aku yang tau said...

nilah kalau dah tak sedaq diri.tak ingatkah dia bila digembur sebagai pelajaq terbaik dia terus menjadi edola penuntut rakyat malaysia,dgn penampilannya yang baik dapat pulak anugerah maulidur rasul.tiba2 dia lupa yang itu sebenaq nya Allah pilih dan uji sikit dengan kepandaian bagi kat dia,tiba dengan angkuh jawapan kemarin dalam pesbok dia.Dan dia masih lagi tak sedaq yang Allah dah mula rentap dah apa yang diberi sebagai contoh tanpa sapa2 pun pi dok kosyek dia punya cerita tapi dia sendiri yang pi dedah sapa yang nak ambik tau hal dia yang beribu batu jauh sapa yang nampak apa yang buat. tu baru sikit tak tau yang lain2 harap2 takat tu saja kot.kalau dia tak kembali kepangkal jalan kembali kepada fitrah yang sebenaq tunggulah dan lihat sahabat2 semua,dia akan jadi macam lembu2 kat malaysia ni mewakili lembu kelondon dan jadilah korban matsalleh kat sana.

abunasuha said...

kalu apa yang kita ckp ttg org lain tu salah = fitnah. kalu apa yang kita ckp ttg keburukan org lain & benda tu betul = ngumpat. dua2 dosa besar. dosa bukak aurat, dia ngan Allah jek. Dosa fitnah & ngumpat nie ngan ALlah dan org yang terlibat skali. Wallahualam

ajibangsat said...

belum khatam kitab lg ka ostard abu?lagu tu semua yg tak senonoh tu kita buat senyap sudah, nanti dosa mngupat pula, gitu ye?
ni masalah umat zaman skarang la ostad. dulu zaman langit tetutup bole la nak sembang face-to-face bg nasehat, jumpa makpak bg nasehat. sbb yg telibat 2,3 kerat manusia je. tp yg bdk mngaji tinggi bodo tak betempat ni ngan mak dia buat ada effect lg besar pd umat tau ka? tak pecaya tunggu sikit hr lg bila ada ngo masuk campur

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak