Tuesday, January 11, 2011

Gempar! Gambar Aduka Taruna dipukul oleh Taliban Rusila



Tuan Songkok Putih, saya terpanggil untuk menulis di sini mengenai isu Aduka Taruna yang dikatakan dipukul di hadapan Masjid Rusila.

Pada hari kejadian, saya terkejut semasa nak pulang ke rumah dengar bising. Saya mengingatkan ini adalah kerja-kerja orang mencuri selipar atau kasut di masjid. Dalam hati saya terlintas, di Masjid Haji Hadi pun ada orang curi kasut!

Saya bergegas ke tempat kejadian dan saya sempat ambil gambar. Harap Tuan Songkok Putih tolong masukkan gambar yang saya serta bersama artikel ini.



Saya juga ada membaca blog dan laman yang mencerca Datok Presiden PAS Haji Hadi dengan pelbagai tuduhan tak berasas dan saya terpanggil untuk menyatakan maklumat kebanyakkan direka cipta sahaja untuk menunjukkan kami khairah yang menadah kitab dan bersolah di sini solah-olah jahat belaka.

Tak ramai orang yang ada pada hari itu. Tak lebih daripada 20 orang sahaja. Tapi ada yang tulis 300 orang dan ada yang tulis lebih daripada 100 orang. Rasanya memang mereka nak jahatkan Tok Guru Haji Hadi semata-mata.

Lagi pun takkan budak kecil yang kepung dan pukul Aduka Taruna. Saya rasa macam perbohongan belaka.

Tengok pada gambar ini, nampak macam tak ada apa-apa sekadar Aduka menyebut berikan saya masa, berikan saya laluan saya nak ke balai polis.

Itu yang saya dengar daripada Mulut budak dalam gambar ini yang dikatakan Aduka.

Rasanya pembaca boleh menilai sendiri. Saya sekadar meyampaikan apa yang saya nampak dan saya ambil gambar.

Saya rasa betul kata Pak Wahab. Lawan ulamak boleh masuk neraka!
Aduka kena belajar kitab baru boleh faham.

....
Saya edit tajuk asal 'cerita di Rusila' kepada tajuk di atas. - SP


Tranungkite Online v11

4 comments:

munafiqinsharpsooter said...

inilah manusia celak sanggup nk memburukkan ulama'.wahai blogger celaka apa agenda kamu sanggup nk menjatuhkan ulama.jgn jd cam babi yg suka menyondol tk tentu pasal

Tinta.Muallimah said...

Tengok mukanya pun... tak jeghenih.

cucu mamak kutty said...

lawan ulamak boleh masuk neraka.....klu bergabung dgn dgn umno yg sesat dan menentang hukum ALLAH SWT tu tak masuk neraka ke ....woiii pak wahab woi....hebat fatwa kau ye pak wahab.....klu join dgn ug nanti dapat syuga firdausi ye ye ye ye pak wahab ye.....kau pakai kitab sendiri ye pak wahab....nasib kau baik pak wahab ye sebab kau jauh....klu kau depan aku....aku ingat tentu lunyai kau aku kerjakan....bukan nak belasah kau woi pak wahab...tapi aku nak sekolahkan kau ....tu le dulu suruh pi sekolah kau ponteng....yg kau pi jaga lembu buat pak wahab woiu....dah otak kau pun dah mcm lembu....jgn marah pak wahab....aku pun bukan ulamak mcm tok guru....klu tok guru yg tinggi ilmu tu boleh perangai mcm musibat.....tapi aku org biasa aje...boleh le aku kutuk kau dan tentera rusia kau.....ok juga kan pak wahab ye kan kan kan

kembara putih said...

Aduka sendiri kata dikepung oleh 100 orang. Nampak sangat jahat budak Aduka ni. Suka putar-belit cerita, semata2 nak memburuk2kan Presiden PAS, seolah2 yang pukul dia tu Presiden PAS.

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak