Monday, February 15, 2010

ZAMRY GELABAH? ADAKAN SAMBUTAN TAHUN BARU CINA


Harakahdaily
IPOH, 15 Feb: Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sangat menggelabah dan cuba menarik sokongan orang Cina demi mempertahankan kerajaan yang disahkan oleh mahkamah minggu lepas dengan mengadakan sambutan Tahun Baru Cina.


Ketua Penerangan PAS Perak, Khalil Idham Lim berkata, walaupun tidak menyalahi syariat namun ia telah melanggar adat susila yang selama ini diamalkan dan nampak sangat ‘bodohnya’.


Katanya, sebelum ini, beliau ada terdengar desas desus yang mengatakan Zambry akan mempergunakan sambutan itu untuk menarik sokongan masyarakat Cina supaya kembali menyokong BN tetapi tidak terfikirlah sampai ke tahap itu.


“Saya sangat terkejut dengan tindakan Zambry yang mendahului zaman dengan mengadakan sambutan Hari Raya Cina di kediaman rasmi Menteri Besar Perak di Ipoh, semalam, kononnya seperti yang dilaporkan oleh media mendapat sambutan yang hangat dari pelbagai bangsa di Perak,” ujarnya yang juga Adun Titi Serong.


Baginya, itulah sejarah baru dalam negara apabila seorang pemimpin Umno mengadakan rumah terbuka khususnya di kediaman rasmi bertaraf menteri besar di Perak.


“Sebelum ini kita dengar cerita kucing bertanduk dan ikan keli bersisik, sekali ini ianya berlaku di Perak dengan seorang yang mengaku Melayu mengadakan sambutan Hari Raya Cina,” katanya.


Baa lagi

3 comments:

Anonymous said...

tahniah MB perak Dato' zamri.pedulikan puak puak pas tu...
kita buat apa pun semuanye tak betul.

Anonymous said...

ini latuk zambeli bikin open ouse talak boleh bikin kat umah ooo..ini latuk bikin dewan la mu laya pnya jamuan..peldana menteli pun talak bikin maa..wa mawak colok mau pasang lia pnya lumah la ini macam....sampai tahap ni pnya nak cari sokongan...

Sumo Piar said...

Don't be scared brother. Its only Zamry.

If he holds a new year gathering, surely PAS can hold a bigger one? Then we see who goes where. Have it side by side if you must. No? No money?

Money no consideration man!

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak