Friday, August 28, 2009

Ayat-Ayat Allah S.W.T tentang larangan meminum arak dalam Surah Baqarah pada Ayat 219

Ayat-Ayat Allah S.W.T tentang larangan meminum arak dalam Surah Baqarah pada Ayat 219. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Mereka bertanya kepadamu tentang khamar [136] dan judi. Katakanlah: "Pada keduanya terdapat dosa yang besar dan beberapa manfaat bagi manusia, tetapi dosa keduanya lebih besar dari manfaatnya." Dan mereka bertanya kepadamu apa yang mereka nafkahkan. Katakanlah: " Yang lebih dari keperluan." Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu supaya kamu berfikir, " ShodaqALLAHul'Azim.

[136]. Segala minuman yang memabukkan.

Lagi dalam Surah Al Maa-idah pada Ayat 90 hingga 91. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya (meminum) arak, berjudi, (berkorban untuk) berhala, mengundi nasib dengan panah, adalah termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat keberuntungan.Sesungguhnya syaitan itu bermaksud hendak menimbulkan permusuhan dan kebencian di antara kamu lantaran (meminum) arak dan berjudi itu, dan menghalangi kamu dari mengingat Allah dan sembahyang; maka berhentilah kamu (dari mengerjakan pekerjaan itu). " ShodaqALLAHul'Azim.

WAllahua'alam ..

Kesalahan-Kesalahan Yang Wajib Dikenakan Hukuman Hudud Ialah:

a - Berzina, iaitu melakukan persetubuhan tanpa nikah yang sah mengikut hukum syara'.

b - Menuduh orang lain berzina ( Qazaf ) iaitu membuat tuduhan berzina ke atas orang yang baik lagi suci atau menafikan keturunannya dan tuduhan itu tidak dapat dibuktikan dengan empat orang saksi.

c - Minum arak atau minuman yang memabukkan sama ada sedikit atau banyak, mabuk atau tidak.

d - Mencuri iaitu memindahkan secara bersembunyi harta alih dari jagaan milik tuannya tanpa kebenaran atau persetujuan tuannya dengan niat untuk menghilangkan harta itu dari jagaan atau milik tuannya.

e - Murtad iaitu orang yang keluar dari agama Islam sama ada dengan perkataan,perbuatan atau dengan iktikad kepercayaan.

f - Merompak ( hirabah ) iaitu keluar seorang atau berkumpulan yang bertujuan untuk mengambil harta atau membunuh atau menakutkan dengan cara kekerasan.

g - Pendurhaka ( bughat ) iaitu segolongan umat Islam yang melawan atau mendurhaka kepada Ulil Amri atau pemimpin yang menjalankan syariat Islam dan hukum Allah s.w.t yakni memerintah negara dengan undang-undang Islam bukan undang-undang sekular.

INI KOMEN DARI IBU MENTERI SHARIZAT

3 comments:

Na'im Nikmat said...

Mungkin Menteri2 UMNO ni tak jumpa ayat2tu dalam Al-Quran dan mungkin sebab diaorng tidak pernah mahu membaca dan memahami Al-Quran apalagi menurutinya.....

Briged Akhdor LR2 said...

tue ler shaharizat nie byk btl komplen klu bab hukum islam nie..ni kah dinamakan org beriman ..cuba bk kan pintu hati tu tambahkan ilmu agama..klau segan dgn tgna pegi ler blaja kat mufti perak kebanggaan umno lord reid tue..jgn allah ttp kan pintu hati sudah ..nnti merana dunia akhirat..bkan shaharizat jer ramai lg mnteri umno perlu ditarbiah..shaharizat tue tang sanggul dia kat atas tue yg mhl tue brp tah hbs duit nak jadikan mcm tue..klu ikut stail muslimah alangkah manisnya..duit pun safe dlm jaga rmbut tue..

Sufina said...

Bodoh UMNO ni .....

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak