Monday, December 14, 2009

Jururawat kita berdepan dengan sebatan 70 Kali di Jedah.




KUALA LUMPUR: Seorang jururawat warga Malaysia berusia 30-an berdepan hukuman sehingga 70 sebatan serta penjara selepas ditahan berkhalwat di sebuah rumah di Jeddah, Arab Saudi.

Pasangannya, seorang doktor juga rakyat Malaysia berusia 40-an, bagaimanapun melarikan diri meninggalkan kekasihnya, dipercayai menggunakan pasport palsu Indonesia untuk keluar dari Arab Saudi sebelum kes itu dibicarakan. (Baca sini)

Kalau nak buat perkara tak senonoh tu jangan buat di timor tengah, sengaja cari bala allah. Buat saja kat Malaysia, tentu banyak orang yang tolong bagi melepaskan kes terebut.

Di Malaysia hukuman sebat di anggap zalim terhadap wanita, dulu kita di kejutkan dengan kes Kartika di sebat tak sampai 70 kali pun kecoh 1 Malaysia




5 comments:

mAlonG Sufina said...

Salam Ayid, inilah dianya rupa masyarakat melayu yang namanya UMNO, memandang ringan tentang hukum Allah sebab syaitan taghut dah mengalir dalam darah daging UMNO tu sebab susah sangat nak jalan undang-undang Allah.

Mohamadazhan.com said...

salam, semoga rakyat Malaysia megambil ikhtibar dari hukuman sebatan ini.

hukuman dunia masih ringan dbandingkan hukuman Allah di akhirat

Ayid said...

Sukran kepada Sufina dan Mohamadadzhan, peringatan kalian amat berfaedah sekali

Anonymous said...

Ayid, Tok Mufti dah tahu ke belum? Kau pergi tanya apa pendangan dia pula!

Unknown said...

Apa bila hukum Islam di laksanakan org yang kena hukum terlepas dari azab di akhirat tapi apabila hukum Manusia yg di laksanakan bukan saja org yang kena hukum tidak terlepas dari hukuman tuhan di akhirat,org yang menjalankan hukuman juga berdosa.
Apa kata Ulama' Umngok?

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak