Monday, December 28, 2009

INILAH AKIBATNYA ABILA HUKUM ALLAH TIDAK LAKSANAKAN


Itu Fesyen 'Bohemian', Bukan Purdah
بسم الله الرحمن الرحيم
KEHIDUPAN aktres jelita, Rozita Che Wan, tidak lekang dari gosip dan kontroversi, hanya selang seminggu, pasti ada sahaja cerita yang terpalit.(BACA)

Kerana kejelitaannya, Rozita sering menjadi fokus semua pihak bila muncul pada mana-mana majlis.

Kebanyakan cerita yang digembar-gemburkan pula kurang enak didengar, sama ada ia soal peribadi mahupun kerjayanya.

Terbaru pakaian aktres berstatus janda ini pada Anugerah Skrin 2009(ASK) dikatakan menghina pemakaian dalam Islam. Dia dianggap telah memperlekehkan pemakaian purdah apabila menutup dibahagian muka tetapi menonjolkan bahagian kaki

(Surah Al-Ahzab : 59)

mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka atau anak-anak tiri mereka atau saudara-saudara mereka atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan atau perempuan-perempuan Islam atau hamba-hamba mereka atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi daripada perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah wahai orang-orang yang beriman supaya kamu berjaya.”)

(Surah Al-Ahzab : 59)





6 comments:

Mybabah said...

Salam Sheikh. Orang-orang macam ini, nampak hebat di dunia, tetapi merempat di akhirat. Wallahualam.

Briged Akhdor LR2 said...

mcm sengaja nak menghina pemakaian islam ..tanpa sedar atau secara sedar..tunggulah balasan allah jika islam itu dikawal bkn mengawal diri seseorang..mmg menyakitkan mata

Mohamadazhan hjDesa said...

salam akhi,

Mana Mufti Suruhan UMNO tu? patutnya dia komen ttg artis Malaysia yang teruk skang, bukan jadi budak suruhan UMNO.

ambil tindakan segera, jelas menghina

ijoks2009 said...

Dah puas hidup ke sape2 yg menghina Islam tu.
Rasaa-rasanya kalau pakai mcm ni kat Pakistan atau Afghanistan dh lama kena tembak sebab hina Islam.

ijoks2009 said...

Ini hasil didikan Kerajaan diktator BN.
"Ya Allah!! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepadaMu Ya Allah....... . turunkan lah bantuanMu kali ini kepada pejuang2 Islam di Malaysia, hancurkanlah kerajaan BN.. Amin... ...">
(Lalu bacalah surah Al Fil / membayangkan kehancuran kerajaan diktator BN - dengan Izin Allah)

azim said...

ini bukan purdah...sarung nangka...silap lihat kena getahnya..(faham ke tak faham??)

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak