Friday, October 5, 2012

Terrcirit aku baca? Bila Ustazah kupas isu ekonomi Negara


saya Petik (Sinaar Harian) Rakyat berasa pelik, bagaimana orang yang tidak berkuasa di Putrajaya dan tidak berkeupayaan boleh menawarkan perkara ‘bukan-bukan’. Padahal, masih banyak lagi janji yang dibuat pada 2008 dulu masih tidak tertunai. Bila rakyat Selangor menuntut pelbagai janji yang pernah dibuat berkaitan bekalan air percuma, penurunan cukai dan bantuan kewangan kepada golongan tertentu, Menteri Besarnya kata manifesto bukan janji. Manifesto bukan janji? Dari perspektif itu sahaja rakyat sudah memahami bahawa pembangkanglah sebenarnya yang menabur gula-gula bagi memenangi pilihan raya.
Kata Najib, janji ‘bulan, bintang dan cakerawala’ pembangkang yang semua pihak tahu tidak mampu ditunaikan “is not worth the paper they were written on”. Boleh baca dan simpan sahaja; tidak boleh dipakai. Sebagai contoh, bajet pembangkang tidak ada strategi khusus untuk menangani kenaikan kos sara hidup atau membantu generasi muda memiliki rumah.

1 comment:

Zalee said...

Apa blh buat bila yg bangang di letak kn di parlimen.Jd dia bercakap ikut sedap mulut dia je le.Dlm kenyataan ny sblum ni pun dh menampak kn kebodohan ny."Pembangkang tidak terjawap dgn bajet yg di bentang kn olh PM"Baru pembentangan bajet bkn perbahasan bajet".Cuma nasihat aku pd Mashitah. Pepatah Inggeris ada mengata kn 'even a fish will not get into trouble if it knows when to keep it's BIG MOUTH shut'

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak