Wednesday, May 16, 2012

Ada 2 dalil Al Quran tentng Orang Tua Perangai macam ini

Surah Yaasin. Ayat 068. Dan (hendaklah diingat bahawa) sesiapa yang Kami panjangkan umurnya, Kami balikkan kembali kejadiannya (kepada keadaan serba lemah; hakikat ini memang jelas) maka mengapa mereka tidak mahu memikirkannya?. سُوۡرَةُ التِّین لَقَدۡ خَلَقۡنَا ٱلۡإِنسَـٰنَ فِىٓ أَحۡسَنِ تَقۡوِيمٍ۬ (٤) ثُمَّ رَدَدۡنَـٰهُ أَسۡفَلَ سَـٰفِلِينَ (٥) Surah At-Tin Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya (dan berkelengkapan sesuai dengan keadaannya). (4) Kemudian (jika dia panjang umur sehingga tua atau menyalahgunakan kelengkapan itu), Kami kembalikan dia ke serendah-rendah peringkat orang-orang yang rendah, (5) Mungkin kah mereka ini yang allah kaitkan dalam ayat kelima(5) surah At-Tin. Wallahuallam

4 comments:

Captain said...

Bikin malu kat ana..yg ni askar pencacai...

Anonymous said...

INilah pahlawan perang Melayu yang mempertahankan tanah air dengan punggung.....hahahaha

Hasil didikan UMNGOK...jahanam kalau macam ni.

Suparman said...

Tuan tuan dan puan puan yang membaca pos ini harap maalum bahawa bekas tentera dari PVTM yang bersenam banggang di depan rumah Ambiga ini tidak sesekali mewakili semua bekas bekas tentera seperti saya sendiri.Banyak lain Persatuan bekas tentera selain persatuan PVTM yang luch ini yang di kepalai oleh seorang bekas tentera lain lain pangkat yang di kira tidak layak mengelar dirinya VETRAN oleh kerana tempoh khidmat tentera yang amat pendek.Ramai lagi bekas bekas tentera yang lebih berhemah dari kumpulan 15 orang ini yang sudah hilang pertimbangan diri atau tidak pernah membaca surah yassin ayat 68.Adalah jelas mereka ini semua telah mensia siakan umur lanjut mereka untuk kerja dan perbuatan yang tiada berfaedah dan hina.Apakah mereka ingin menjadi contoh kepada anak cucu mereka perbuatan bodoh ini?

JAKA said...

mcm tektik org melaka guna punggung india dan dicat utk nampak mcm muncung meriam di malam hari..sejarah melaka.

tapi dizaman ni...malas nk ckplah kat org2 bodoh mcm tu.

semuga punggung mu tidak akan aman lagi selepas ini, semuga punggung mu akan menyiksa kamu setiap kali kamu tidor duduk dan berdiri.

wahai punggung, siksakan lah tuan kamu yg menyalahgunakan kamu itu.

aamiiinnnn

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak