Tuesday, December 21, 2010

Apa Kata UMNO !! Ketua Wanita Berpakaian Santa Claus.

MasyaAllah...

Apakah yang akan terjadi kepada umat Melayu UMNO ni... semakin hari semakin karut-marut...

Ulama Muda Ustaz Fathul Bari, tolonglah..... Brig.Jen (B) Jamil Khair tolong..., Tan Sri Harussani tolonglah. Kalau Tok Guru Nik Aziz yang cakap hangpa nanti itu fatwa kepentingan Politik sempit.......


Silalah baca kenyataan dari web Jakim.... Bukan Lamanweb PAS.... kalau PAS nanti hangpa kata kepentingan politik...


4.1.2 Majlis tersebut tidak disertakan dengan perbuatan yang bertentangan dengan syarak.

Maksud “bertentangan dengan syarak” ialah sesuatu perkara, perbuatan, perkataan atau keadaan yang jika dilakukan akan bertentangan dengan ajaran Islam yang diamalkan oleh masyarakat Islam.

Contohnya:

i. Memakai pakaian bewarna merah seperti santa claus atau pakaian lain yang melambangkan agama;

ii. Menghidangkan minuman atau makanan yang memabukkan dan seumpamanya;

iii. Mengadakan bunyi-bunyian atau hiasan seperti loceng gereja, pokok krismas, kuil atau memecah kelapa;

iv. Mengadakan acara yang berunsur perjudian, penyembahan, pemujaan, khurafat dan sebagainya.


Baca sepenuhnya Di .islam.gov.my/


Kredit kepada

7 comments:

Top Ranking Online said...

Salam Sahabat.... Kalau tanya Harus-sani, kita memang dah tahu jawapannya ialah.... harus....harus....harus, itu sahaja yang dia tahu. Sekarang waktu bulan madu dah habis dan pastikan jentera kita mula memaikkan peranan untuk menangkis segala hujah daripada puak-puak Ayah Pin..... selamat berjuang.

Siti Muthiah said...

:) inilah masalah andai tidak sanggup merendahkan diri belajar...

Mohamadazhan hjDesa said...

salam akhi, minah ni kalau kmplen ttg baju santa tu dah sepasal, tudung pun dah sepasal. Contoh tauladan utk makcik2 UMNO sambut krismas nanti ya..hehe

minah ni dulu pertikai hudud, tahun 2003.ana baru form 3. mmg tak boleh lupa isu tu.

ijoks2009 said...

Itulah Islam hadhari namanya,Teringat dialog dlm filem Musang berjanggut.bila dato nikah kawin langgar undang2.
"Itu undang2 saya yang bikin,nanti boleh padam.."
kalau pemimpin mereka semua dian.kalau pemimpin pembangkang yang buat baru ulamak umno ni nak tegur.

sunsnake@budakbalun said...

apa leh buat.. pakcik makcik felda sayang diaaaa!!!

sunsnake@budakbalun said...

lagi satu.. ulama muda UMNO kata akan tegur secara 'sir'...
secara senyap katanya..
jap lagi berubah lah sarizat tuhh!!
wakakakakaka!

Tinta.Muallimah said...

AMNO bole !!! Itu bukan pluralisme ye Mak Jatt ?

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak