Saturday, September 12, 2009

PENYAMUN YANG JENAYAH- POLITIK WANG BUKAN JENAYAH (TAN SRI ISA)


Politik wang bukan jenayah Tan Sri Isa berkata....




Ketua UMNO Bahagian Telok Kemang, Tan Sri Mohd Isa Samad menegaskan kes disiplin membabitkan beliau sebelum ini bukanlah isu yang boleh dimainkan pembangkang, sekiranya beliau dicalonkan bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang. Ini kerana katanya, kes yang mengheret kepada hukuman penggantungan keahliannya selama tiga tahun hanya membabitkan kesalahan disiplin parti dan bukan jenayah. “Saya tengok, pembangkang keluar penjara pun jadi calon. Ada dalam penjara pun boleh jadi calon. Jadi, apa masalahnya? “Saya cuma dikenakan tindakan disiplin dan bukan jenayah. Tapi pembangkang, yang dipenjara, didakwa dan masih dalam pendakwaan pun boleh bertanding. Cita-cita besar lagi.... Takkan saya tak boleh?” katanya kepada pemberita pada sidang media selepas mesyuarat UMNO Bahagian di Port Dickson Golf Country Club, di sini semalam. Lembaga Disiplin UMNO sebelum ini menggantung keahlian Mohd Isa bermula 24 Jun 2005 sehingga 23 Jun 2008 kerana terbabit dengan amalan politik wang pada Perhimpunan Agung UMNO 2004 selepas memenangi jawatan Naib Presiden. Mengulas mengenai kenyataan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa ‘tsunami’ akan melanda DUN Bagan Pinang pada pilihan raya kecil nanti, Mohd Isa berkata: “Kita tak ada masalah, sebab kita di Port Dickson pun dah biasa dengan laut." sinar

*Politik wang dan Rasuah...adalah benda dan perkara yang sama cuma bahasa yang diungkap sahaja yang berbeda untuk menyedapkan bahasa supaya tak nampak berat sangat perlakuan itu ,tetapi tolak sana campur sini jumlah tetap sama jawapannya iaitu rasuah juga .Walaupun beliau kata ini cuma masalah disiplin parti ia tetap haram juga kerana hukum dalam ugama islam orang memberi dan orang menerima tetap berdosa walau pun nilainya cuma rm 1.*

http://batuvskayu.blogspot.com
Ayid:....Baca ayat ni sikit:
سُوۡرَةُ البَقَرَة
وَلَا تَأۡكُلُوٓاْ أَمۡوَٲلَكُم بَيۡنَكُم بِٱلۡبَـٰطِلِ وَتُدۡلُواْ بِهَآ إِلَى ٱلۡحُڪَّامِ لِتَأۡڪُلُواْ فَرِيقً۬ا مِّنۡ أَمۡوَٲلِ ٱلنَّاسِ بِٱلۡإِثۡمِ وَأَنتُمۡ تَعۡلَمُونَ (١٨٨)
Dan janganlah kamu makan (atau mengambil) harta (orang-orang lain) di antara kamu dengan jalan yang salah dan jangan pula kamu menghulurkan harta kamu (memberi rasuah) kepada hakim-hakim kerana hendak memakan (atau mengambil) sebahagian dari harta manusia dengan (berbuat) dosa, padahal kamu mengetahui salahnya(188)

1 comment:

ummu saifuddin said...

Sesungguhnya kehidupan yang kekal adalah kehidupan akhirat..di dunia bole buat apa saja..di akhirat tak ada hujjah dah..

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak