Tuesday, September 8, 2009

BN MULA SERANG PAKATAN RAAYAT


Suaraa Najib

kedengaran meluluskan projek pembangunan untuk penduduk Manek Urai berjumlah RM8.9 juta sebagai menepati janji pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai pada 14 Julai lalu.
"Saya telah meluluskan pembinaan jambatan dua hala yang menghubungkan Manik Urai Baru dan Manik Urai lama yang berjumlah RM8 juta. Saya juga meluluskan projek pembaikan Masjid Temalir berjumlah RM600,000 dan pembinaan kemudahan sukan di Kampung Manjor bernilai RM300,000."
-Datuk Seri Najib Razak
Manakala Datuk Mustapa Mohamed melengkapkan lagi kenyataan Najib bahawa Kerajaan pusat telah menyalurkan RM76 juta pakej rangsangan kepada Kelantan sebagai bukti keprihatinan kerajaan kepada rakyat Kelantan.
"Kerajaan pusat benar-benar ambil berat kepada rakyat Kelantan, kerajaan telah meluluskan RM76 juta untuk pakej rangsangan ekonomi."
-Datuk Mustapa Mohamed, Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan
Kemudian Najib pula menghulur dua tapak tangan menyatakan Umno bersedia untuk berunding dengan PAS demi kepentingan umat Islam di negara ini.
"Nak buat baik, saya sanggup runding dengan PAS untuk kepentingan Islam. Tapi saya tidak rela kalau Umno dihina oleh sesiapapun. Jangan persoalkan akidah kita... Sebab ini akan menimbulkan kekecohan dalam masyarakat,"
-Datuk Seri Najib Razak

Ayid>> Pagi tadi awak jumpa ayat ini, yang mana Allah berfirman dalam surah AlBaqarah dari ayat 10 hingga 13:
Bagi mengkukuhkan hujah saya, dalil nya adalah kedua-dua ayat dibawah
فِى قُلُوبِهِم مَّرَضٌ۬ فَزَادَهُمُ ٱللَّهُ مَرَضً۬ا‌ۖ وَلَهُمۡ عَذَابٌ أَلِيمُۢ بِمَا كَانُواْ يَكۡذِبُونَ
Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).(10)
11
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ
Dan apabila dikatakan kepada mereka: Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi, mereka menjawab: Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan.
12
أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَـٰكِن لَّا يَشْعُرُونَ

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak